Skocz do zawartości

Termostat Stilo JTD za 25PLN


nkstyle

Rekomendowane odpowiedzi

> Jak to sie sprawuje po dłuższym okresie użytkowania? jakieś negatywne skutki? Poproszę o odpowiedź

> uzytkowników tego patentu. Pozdro

Witam raz jeszcze,

Jak pisalem przejechalem z tym patentem okolo 5000 km. nic zlego sie nie dzieje. Zdaje sobie sprawe, ze cale wysilki inzynierow Fiata wziely w leb,skoro za kilkanascie zlotych mozna osiagnac podobny efekt. byc moze negatywnw skutki pojawia sie za jakis czas. Na razie jest OK. I jedyne co mnie wstrzymywalo przed wczesniejsza modernizacja bylo rozwiazanie problemu awaryjnego demontazu termostatu w wypadku jego zaciecia w pozycji zamknietej. Montaz proponowany przez nkstyle uniemozliwai to.

20.GIF

post-156030-14352517734876_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to sie sprawuje po dłuższym okresie użytkowania? jakieś negatywne skutki? Poproszę o odpowiedź

> uzytkowników tego patentu. Pozdro

Zrobiłem 45tyś za niecały rok od założenia.

Mam stały kontakt z 3 osobami które na tym jeżdżą i zrobiły między 15 -33tyś .

NIC się nie dzieje.

W lecie czasem naprawde dostawał w d... i nie przegrzewał się ani trochę.

Przy okazji..

Pozdrawiam wszystkich "fachowców" i "teoretyków" z tego wątku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem 45tyś za niecały rok od założenia.

> Mam stały kontakt z 3 osobami które na tym jeżdżą i zrobiły między 15 -33tyś .

> NIC się nie dzieje.

> W lecie czasem naprawde dostawał w d... i nie przegrzewał się ani trochę.

> Przy okazji..

> Pozdrawiam wszystkich "fachowców" i "teoretyków" z tego wątku...

brawo brawo, po pierwsze za taki kilometraz po drugie za checi opisania na forum wszystkiego claps.gif

Byloby juz calkiem super gdybys wrzucil dokladne wymiary tego "okraglego trzymacza" ze srubkami ok.gif

... jeszcze bardziej idealnie gdyby to bylo w jakims CAD to wtedy mozna hurtowo zrobic u kogos biglaugh.gif

EDIT:

Sorki o tym CAD to do Gborownika mialo byc smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

pochwalę się że także założyłem u siebie w JTD takie ustrojstwo, kosztowało mnie 25 zł. U mnie był taki problem że termostat otwierał się przy temperaturze 71 stopni i ostatniej zimy miałem niedogrzany autko. Teraz termostat ten nowy otwiera się przy temperaturze płynu 90 stopni i jest wreszcie ok.gif .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniełem dodac najwazniejsze:

> Stary termostat zostaje nieruszony pod warunkiem że jest uszkodzony w pozycji otwartej, lub za

> wcześnie sie otwiera.

> Temperatura jak już osiągnie 89st to stoi cały czas.

> mam klimatronik i wentylator (wew) zawsze sam daje na 3/4 mocy przy nagrzewaniu, wcześniej

> temperatura spadała w czasie jazdy i włączonego nadmuchu poniżej 60st,

> Teraz jest nie do ruszenia.

> Moja jazda to 60% miasto 40% trasa dziennie około 100km.

Hej!

Ja poznac ze termostat jest uszkodzony w pozycji otwartej?

Czy taka usterka kiedys sama sie nie naprawi?

A zobaczcie ten: jakiś tekst jest niby 0,5mm wezszy od VERNETA - bedzie lepiej wchodzil? wink.gif czy bedzie latal jak żyd po pustym sklepie?

PS...

czy zamontowanie dodatku do powiedzmy sprawnego temostatu moze cos zepsuc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat sie sam nie naprawi

0,5mm to nic, tego Vorneta nprawde ciezko wsunac w weza wodnego za termostatem. Gdyby jakis termostat byl o 5 -10mm mniejszy na srednicy to byloby idealnie. Latal nie bedzie poniewaz waz sie w takim stapniu spokojnie podda opasce ktora go sciskamy.

Skoro juz pisze posta to tez pochwale sie przebiegiem ok 2kkm na tym termostacie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Termostat sie sam nie naprawi

> 0,5mm to nic, tego Vorneta nprawde ciezko wsunac w weza wodnego za termostatem. Gdyby jakis

> termostat byl o 5 -10mm mniejszy na srednicy to byloby idealnie. Latal nie bedzie poniewaz waz

> sie w takim stapniu spokojnie podda opasce ktora go sciskamy.

> Skoro juz pisze posta to tez pochwale sie przebiegiem ok 2kkm na tym termostacie

A co z ostatnia czescia mojego pytania: Co moze sie stac jezeli wloze patent do sprawnego termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z ostatnia czescia mojego pytania: Co moze sie stac jezeli wloze patent do sprawnego

> termostatu?

PO CO??????????

Dzis po podłączeniu Fiat ecuscan sprawdziełem przy jakiej temp, otwiera mi sie termostat (ten dodatkowy)

Wskazania wyniosły 91,7. Po otwarciu duzego obiegu temperatura spadła do 86,5. Niestety mam darmowa wersje ecuscan i po 20 min musuialem wylaczyc program. Pewnie po kilku dalszych minutach temp wzrastała by do 90-91stopni.

Wniosek- montować nie bać się.

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:)

Tak przy okazji tematów z termostatem w tle to mam pytanie:) Otóż przy obecnych temperaturach rzędu 5-7 stopni jakie panują u mnie od paru dni po przejechaniu całej drogi do Gdańska (około 25km) wskaźnik temperatury płynu jest maksymalnie w 1/4. Ogólnie samochód po przejechaniu jakichs 6 km rusza dopiero wskazówką. Oczywiście przez ten czas nie jade szybko bez gwaltownych przyspieszen. I oprocz tego przed samym wyjazdem po odpaleniu czekam jeszcze z 2-3 minuty zeby dac mu sie troszke nagrzac. Czy to wine można zgonić na termostat? Rok temu też wskazówka nie stała w pionie a teraz jednak jest coraz gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam:)

> Tak przy okazji tematów z termostatem w tle to mam pytanie:) Otóż przy obecnych temperaturach rzędu

> 5-7 stopni jakie panują u mnie od paru dni po przejechaniu całej drogi do Gdańska (około 25km)

> wskaźnik temperatury płynu jest maksymalnie w 1/4. Ogólnie samochód po przejechaniu jakichs 6

> km rusza dopiero wskazówką. Oczywiście przez ten czas nie jade szybko bez gwaltownych

> przyspieszen. I oprocz tego przed samym wyjazdem po odpaleniu czekam jeszcze z 2-3 minuty zeby

> dac mu sie troszke nagrzac. Czy to wine można zgonić na termostat? Rok temu też wskazówka nie

> stała w pionie a teraz jednak jest coraz gorzej

po 1. nie zagrzejesz diesla stojąc 2-3 min, ten silnik się totalnie nie grzeje, marnotrawisz paliwo bez sensu, silnik najszybciej grzeje się pod obciążeniem.

po 2. Po takiej trasie, w obecnych temp powinna wskazówka stanąć, a jak sie utrzymuje na 1/4 to na bank termostat.

Sprawdź jeszcze tak:

Odpal samochód, jedź i pilnuj wskazówki, jak wskazówka dojdzie do połowy drogi do pionu (chyba, że Ci nie dochodzi) zatrzymaj się i pomacaj rury idące do chłodnicy - jak są ciepłe to na bank termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem już to generalnie wskazówka nie dochodzi do połowy wcale. Ewentualnie jak stalem w korku i co chwile male ruszenie to podbilo do kreski ponizej pionu... Powyzej 1/4 unosi sie jedynie też jesli jade szybciej (ok. 110-120) ale też pionu nie osiąga. A co do tego grzania to dziękuję za info:) Ile termostat kosztowac powinien? Bo z tego co widzialem ceny sa rozne od 80zl do 200 srednio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio zauważyłem ,że mi wskazówka temp. nie dochodzi do połowy skali i się zastanawiam czy termostat do wymiany czy nie. Jeszcze dziś sprawdzę grzejąc wóz i potem kręcąc pod 4tys obr ,ale myślicie ,że pora wymiany się zbliża ?

Po ilu latach u Was termostat był do wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Bardzo Wam dziękuję za ten wątek - teraz już wiem dlaczego zimą nawet po przejechaniu około 10 kilometrów w mieście z umiarkowanymi korkami mając włączony nawiew na maks strzałka temperatury stoi maks w 1/4 (a na światłach spada do pierwszej kreski). Zdjęcie poglądowe - przejechane 12 Km z nawiewem na maksa. Po Świętach wymienię.

286537497-temp.jpg

post-149529-14352518276077_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wczoraj zamontowałem drugi termostat - z jedną opaską (nie portrzeba drugiej - nic nie leci).

Auto nagrzewa się niewiele szybciej, ale zagrzane trzyma temperaturę (tylko na postoju, z nawiewem na 4 biegu trochę opada). yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam stary ale kontrowersyjny temat....

Pytanko do tych do zamontowali patent:

jak Wam sie sprawuje to po 2 latach? co sie dzieje przy wysokich temp w lato? czy komus ten dodatkowy termostat zepsul sie juz? ktos wymienial z przyczyny awarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odgrzewam stary ale kontrowersyjny temat....

Mam zamontowany owy patent i nic niepokojącego się nie dzieje, w lato nigdy się nie przegrzał a zimą trzyma pion, tylko że ja nie wybebeszałem starego wkładu, nie wiem czy to ma znaczenie. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odgrzewam stary ale kontrowersyjny temat....

> Pytanko do tych do zamontowali patent:

> jak Wam sie sprawuje to po 2 latach? co sie dzieje przy wysokich temp w lato? czy komus ten

> dodatkowy termostat zepsul sie juz? ktos wymienial z przyczyny awarii?

Awarii nie było. Od zamontowania do teraz nic się przez te lata nie zmieniło.

Samochód zachowuje się jak na oryginalnym sprawnym termostacie.

A oryginalnego nie wymontowywałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
  • 4 miesiące później...

> Czy ktoś montował taki termostat w MultiJet 16V?

Jak najbardziej - od ponad 2 lat ma się wyśmienicie - o czym świadczy temperatura silnika , która osiąga i utrzymuje właściwą wartość ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak najbardziej - od ponad 2 lat ma się wyśmienicie - o czym świadczy temperatura silnika , która

> osiąga i utrzymuje właściwą wartość

A jeszcze podpytam, miałeś wcześniej takie zjawisko jak niektórzy tutaj opisują, że przykładowo jedziesz sobie po mieście, bez dłuższych zatrzymań, silnik osiąga temp. jakieś 70*C (jeszcze nie zdążył się nagrzać bardziej), potem zatrzymujesz się na dłużej (czerwone światło czy coś) i temp. spada do 60-65*C? Chodzi mi o warunki takie jak mamy teraz na wschodzie czyli -5-0*C.

Bo właśnie u mnie występuje takie zjawisko, niby sprawdzałem węże od chłodnicy i nie nagrzewają się, ale wystarczy chyba że termostat lekko puszcza i klops. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jedziesz sobie po mieście, bez dłuższych zatrzymań, silnik osiąga temp. jakieś 70*C (jeszcze

> nie zdążył się nagrzać bardziej), potem zatrzymujesz się na dłużej (czerwone światło czy coś)

> i temp. spada do 60-65*C?

Dokładnie tak samo się działo przy niskich temperaturach otoczenia - w lato było OK .

Wniosek , że termostat nie całkiem się domykał i stąd właśnie taki efekt .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak samo się działo przy niskich temperaturach otoczenia - w lato było OK .

> Wniosek , że termostat nie całkiem się domykał i stąd właśnie taki efekt .

Termostat z Renault zamówiony, jutro wkładam do swojego MultiJet'a. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś może polecić jakieś dobre źródło zakupu dedykowanego termostatu (nie tego wynalazku wkładanego przez ori)?

Kupować Verneta czy raczej Behra?

Może ktoś z AK'owych Kolegów sprzedających części do aut coś zaproponuje (PW).

Termostat potrzebny do P2 1.9JTD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o osobnym wątku ale coś forum milczy. Może tu jest właściwe miejsce:

wcześniej jako ,,tani'' zamiennik do termostatu stilo używaliście vernet TH4493.89. Teraz tego modelu nie w motoryzacyjnym, są za to: TH4495.86 TH4495.89.

Czy to są nowsze modele czy zupełnie inne typy?

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to są nowsze modele czy zupełnie inne typy?

Z danych katalogowych wynika , że TH4495.89 będzie właściwy - oprócz wymiarów ma także identyczną temp. otwarcia jak stary ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat założony, jakieś 200km za mną z czego połowa to odcinki po mieście i już wyraźnie widać, że jest lepiej. Silnik jakby nieco szybciej się nagrzewa, ale przede wszystkim prawie wcale temp. nie spada jak się gdzieś zatrzymam. Mogę polecić na zimę z czystym sumieniem. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Zamówiony został Behr.

Termostat zamontowany, wskazówka wróciła do na środek skali zlosnik.gif

Ciekawostka: oryginalne na pierwszy montaż w P2 1.9JTD zamontowany był termostat BEHR Italy, a więc identyczny na jaki został zmieniony.

Robota strasznie upierdliwa, szczerze nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawostka: oryginalne na pierwszy montaż w P2 1.9JTD zamontowany był termostat BEHR Italy, a więc

> identyczny na jaki został zmieniony.

W Brava też BEHR był montowany fabrycznie i na taki sam go wymieniłem .

> Robota strasznie upierdliwa, szczerze nie polecam.

Zgadza się - patrz j/w .

Dlatego już w Stilo zastosowałem sprawdzony patent za 25PLN , który montujesz w godzinę smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.I jak sprawdza się patent po paru latach?

U mnie po 2.5 roku i kilkudziesięciu kkm tak samo jak po montażu, czyli bardzo dobrze ;) Zaliczone korki w upałach, jazda z prędkościami bardzo autostradowymi i zimy. Po nagrzaniu temperaturę trzyma tak jak powinien :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Też czeka mnie wymiana termostatu. Na wyłączonym ogrzewaniu wskaźnik trzyma pion, jednak gdy nawet minimalnie włączę grzanie, to wskazówka leci kreskę niżej (jak zimno, to i niżej - zimą będzie pewno jeszcze gorzej).

 

Auto, to Stilo 1.8 16V - czy w tym też mogę zamontować tego Verneta 4493.89 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:old:   :old:   :old:  NIE KUPUJ VERNET'a    :old:   :old:      :old:

 

Ja wiem że są najtańsze i najpopularniejsze i masa ludzi na nich jeździ, ale miałem w życiu 2 i oby dwa fabrycznie były uszkodzone, jeden z nich zagotował mi silnik  :old:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chciałbym zameldować że również zamontowałem taki termostat tyle że w oplu astrze 1,6 8v. Dwa tygodnie po wymianie oryginalny termostat padł. Jest tani ale pod rozrządem. Ja mam łatwiej niż Wy ponieważ u mnie wchodzi leciutko w waż i mógłbym go wymienić nawet w trasie. W oplu oryginalny termostat otwiera się na 93 stopniach ten w wąż 89. Na początku otwierał się dopiero na 100 stopniach, normalnie temperatura oscyluje w okolicy 95 ale wczoraj wymieniałem chłodnice i płyn i po tym zabiegu otwiera się po środku 95 a 100 stopni i trzyma lekko poniżej 95 także albo układ nie był do końca odpowietrzony albo był zasyfiony i się teraz lekko przepłukał. W każdym razie już działa prawidłowo.

 

Podsumowując ktoś napisał ,że w JTD jest przesunięty 4 cm względem oryginalnego termostatu u mnie jest co najmniej 10 cm i działa prawidłowo także nie zastanawiać się tylko montować.

 

Jak chciałem go kupić sklepie podałem numery Vernet TH.4495.89 pan mi zaproponował odpowiednik Gatesa, kosztował 30 zł ale Gates to podobno zupełnie inna liga także zdecydowałem dołożyć te parę groszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.