Skocz do zawartości

Fiat 500 1.2 8V


iMan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

jako ze jestem nowym użytkownikiem nie ogarniam jeszcze do konca tego forum, wiec pisze nowy temat.

Jakie są mozliwosci podniesienia mocy we wiacie 500 1.2 8V z seryjnych 69KM?? Jakie znacie sposoby??

btw. moj pierwszy post wiec witam!! smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> jako ze jestem nowym użytkownikiem nie ogarniam jeszcze do konca tego forum, wiec pisze nowy temat.

> Jakie są mozliwosci podniesienia mocy we wiacie 500 1.2 8V z seryjnych 69KM?? Jakie znacie

> sposoby??

> btw. moj pierwszy post wiec witam!!

Czegoś nie kupił se mocniejszego tylko teraz kombinujesz? zlosnik.gif poka foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> jako ze jestem nowym użytkownikiem nie ogarniam jeszcze do konca tego forum, wiec pisze nowy temat.

> Jakie są mozliwosci podniesienia mocy we wiacie 500 1.2 8V z seryjnych 69KM?? Jakie znacie

> sposoby??

Sprzedaj i kup abartha, cała reszta podnoszenia mocy do duuzo kasy i efekt nie zawsze zadowalający :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj!

> Nie martw się, ja na początku byłem przerażony tym forum, że wszystko jest "w jednym worze". Zero

> działów, kategorii itp Kwestia czasu i przyzwyczajenia

aj też . Dlatego przez pierwsze pół roku na nie nie wchodziłem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obróbka głowicy,supersprint robi dedykowane układy wydechowe do 500, podobnie k&N filtry.

Z racji wariatora i euro 5 poczekaj, aż ktoś przetrze szlaki, z innym wałkiem rozrządu.

Cudów nie będzie przy tym silniku i tak wink.gif ale 15% mocy i momentu osiągniesz za sporą kasę.

W 1.4.8v jest łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> nie taniej wlozyc 1.4?

No raczej nie, to nie sc że nie ma CANa i całej reszty. O ile sama przekładka może silnika może nie była by droga o tyle swap elektroniki mógłby słono kosztować

> btw czy zmiana skrzyni na 6 biegowa moze poprawic sprint do setki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie taniej wlozyc 1.4?

> btw czy zmiana skrzyni na 6 biegowa moze poprawic sprint do setki?

Mysle ze koszta beda podobne przy budowie soft turbo do jazdy na codzien na mega bezpiecznym setubie jakies 0.6 bara na malym T do bardzo fajne efekty. Koni tyle co 1.4 16v ale moment sporo wiekszy.

Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie dołoży tego turbo razem z LPG to tez będzie nieopłacalne (o ile o jakiejkolwiek

> opłacalności tu można mówić)

soft turbo zalozone nie z mysla o dragu nie bedzie mega duzo palic. Popatrz na nowe silniki T w vw i fiata/alfa, czy one duzo pala? Przy palowaniu tak, jak kazde, nawet wolnossace. Ale nie ciagle jezdzi sie w podcisnieniu. U mnie nawet przy mapie 1.2 bara w zeszlym roku potrafilem przy spokojnej jedzie spalic 8 a na trasie ponizej 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mysle ze koszta beda podobne przy budowie soft turbo do jazdy na codzien na mega bezpiecznym

> setubie jakies 0.6 bara na malym T do bardzo fajne efekty. Koni tyle co 1.4 16v ale moment

> sporo wiekszy.

> Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w

> wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo.

Masz racje, jak cos to ahi juz sparowal DETa z panda to z 500 tez sobie poradzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> soft turbo zalozone nie z mysla o dragu nie bedzie mega duzo palic. Popatrz na nowe silniki T w vw

> i fiata/alfa, czy one duzo pala? Przy palowaniu tak, jak kazde, nawet wolnossace. Ale nie

> ciagle jezdzi sie w podcisnieniu. U mnie nawet przy mapie 1.2 bara w zeszlym roku potrafilem

> przy spokojnej jedzie spalic 8 a na trasie ponizej 7.

A ja nie miałem na myśli spalania tylko koszt uturbienia w benzynie vs w gazie grinser006.gif

Późniejszy koszt paliwa to swoją drogą oczywiście - przecież samochód służy do jeżdżenia więc to też się liczy - o ile tak jak napisałeś - nie ma być to maszyna do profesjonalnych zastosowań grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obróbka głowicy,supersprint robi dedykowane układy wydechowe do 500, podobnie k&N filtry.

> Z racji wariatora i euro 5 poczekaj, aż ktoś przetrze szlaki, z innym wałkiem rozrządu.

> Cudów nie będzie przy tym silniku i tak ale 15% mocy i momentu osiągniesz za sporą kasę.

> W 1.4.8v jest łatwiej.

To jak? Juz ktos przetarl szlak? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mysle ze koszta beda podobne przy budowie soft turbo do jazdy na codzien na mega bezpiecznym

> setubie jakies 0.6 bara na malym T do bardzo fajne efekty. Koni tyle co 1.4 16v ale moment

> sporo wiekszy.

> Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w

> wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo.

mi w CCSie pomogla zmiana z 5 na 6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w

> wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo.

Zależy z jakiej 5tki na jaką 6tkę. Między najdłuższą piątką a najkrótszą 6tką jest przepaść, nawet w seryjnym, wolnossącym 1.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mysle ze koszta beda podobne przy budowie soft turbo do jazdy na codzien na mega bezpiecznym

> setubie jakies 0.6 bara na malym T do bardzo fajne efekty. Koni tyle co 1.4 16v ale moment

> sporo wiekszy.

> Nie znam paramentrow 5 biegowej do ktorej bysmy porownywali. NIe uwierze ze ktos odczuje rownice w

> wolnossacym seryjnym silniku. Zamieniajac 5 na 6. Tu raczej zadziala placebo.

u mnie zauważalnie szybciej się auto zbierało po zmianie na 6-tke 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skrzynia to malo. jak mam letnie niskoprofilowe opony to jest git i fajnie zapitala. teraz mam

> zimowki 155/70, czyli balooony i jest taki mul, ze szok

kola oczywiście też mają znaczenie ale u mnie akurat wtedy była wymieniana tylko i wyłącznie skrzynia - cały pozostały setup nie był ruszany w tamtym momencie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

> soft turbo zalozone nie z mysla o dragu nie bedzie mega duzo palic. Popatrz na nowe silniki T w vw

> i fiata/alfa, czy one duzo pala? Przy palowaniu tak, jak kazde, nawet wolnossace. Ale nie

> ciagle jezdzi sie w podcisnieniu. U mnie nawet przy mapie 1.2 bara w zeszlym roku potrafilem

> przy spokojnej jedzie spalic 8 a na trasie ponizej 7.

O to to ok.gif Jak jadę z żonką i dzieckiem i bez świateł (są jeszcze takie kraje gdzie można, ogólnie nie popieram, ale mniej mi auto pali i mniej się grzeje) to spokojnie schodzę w granice 6l/100km. Ogólnie przy spokojnej jeździe to moje auto pali mniej niż 500 TwinAir w trybie eco, raz miałem okazję testować. Jak butuję też tragedii nie ma, raz pod wiatr na autobahnie spaliłem 10/100 na dystansie 400km, a tak to poniżej 8l/100. Raz co prawda jadąc od Szołpasa po oględzinach jego auta spaliłem 10litrów w 60 km, ale z takim odpałem w głowie i tak często jeździć nie można, za to zabawa jest zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> załóżmy wersję jak najbardziej lajtową, w kompilacji z LPG. Czy ktoś na tym nowym bloku i osprzęcie

> składał?

tylko czy LPG w tym motorze to dobra opcja? Te silniki 69HP z tego co zdążyłem się zorientować nie lubią się z gazownią spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja znów słyszałem, że bardzo dobrze pracują z LPG

mówię z obserwacji ruchu takich fur na serwisie i zdania chopaków z hali, którzy co by nie było to montują zlosnik.gif

Mamy nawet takie małżeństwo - w tym samym czasie kupili Pandę 1.2 69 i Qubo 1.4 77 - doposażyli je w tę samą instalacją. Z Qubo nie dzieje się nic, Panda jest naszym staym bywalcem z powodu instalacji 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.2 69KM E5 najważniejszy jest dobór listwy wtryskowej i montaż dysz gazowych nad listwą wtryskową a nie tak jak to zwykle się robi przy samych wtryskiwaczach benzynowych. Nie ma z gazem później problemu i z wypalaniem gniazd zaworowych. Gniazda też są bardzo delikatne w tych silnikach, często po 40 000km(pierwsza regulacja) wkładałem najcieńsze dostępne płytki. Następna regulacja już wiązała się z naprawą/wymianą głowicy. Taki jest skutek niewłaściwie dobranej instalacji i montażu dysz przy wtryskiwaczach benzynowych.

Turbo na LPG jest bardzo tanim rozwiązaniem w porównaniu do zmiany układu zasilania noPB i strojenia kompa. Ale jak powszechnie wiadomo gaz jest do zapalniczek ew. do wózków widłowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> u mnie zauważalnie szybciej się auto zbierało po zmianie na 6-tke

A tam komputer nie zwariuje po zmianie ilości biegów?

Jeździłem ostatnio taką 500 z 1.2. Tam na zegarach pojawiała się informacja, żeby zmienic bieg na wyższy, jak się zbyt długo jechało np na 4 i się nie przyśpieszało. Co by komputer pomyślał, jakby uzytkownik wbił 6? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.