rafm Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Prawdopodobnie mam do wymiany łańcuch rozrządu. Po niedzieli jestem umówiony na diagnozę (klekot na zimnym silniku). Pytałem o cenę i tak: MIJ w Łodzi na Puszkina 1800 zł a jeżeli będzie trzeba wymienić pompę wody i jej koło pasowe to 2200 zł Opel Zabrocki 1600 zł Ceny wraz z częściami. Co o tym myślicie, drogo czy do akceptacji ? A może znacie jakiegoś dobrego mechanika z Łodzi, który przeprowadzi diagnozę wymieni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Pompa wodna nie jest napędzana rozrządem, więc nie ma związku. Kompletny rozrząd z kołami, ślizgami, napinaczem i łańcuchem to koszt ok. 600zł. 1600zł to cena godna ASO. Ja bym tyle nie dał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 zgadza sie czesci +- 600 zl u mnie w miescie robocizna do 500 zl jesli trzeba bedzie zdejmowac miskie olejowa, a trzeba? Umnie tez klekocze na cieplym silniku wiec sie juz przygotowuje a tak naprawde słyszałem że to napinacz zawodzi i łańcuch klepie czy nie wystarczy wymienić tylko napinacz i czy ten łańcuch też się wyciąga przez to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 5 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 > Pompa wodna nie jest napędzana rozrządem, więc nie ma związku. > Kompletny rozrząd z kołami, ślizgami, napinaczem i łańcuchem to koszt ok. 600zł. > 1600zł to cena godna ASO. Ja bym tyle nie dał. Też ta cena mnie trochę powala. Znalazłem komplet na allegro Allegro. Do tego pewnie uszczelka miski oleju, pokrywy zaworów rozrządu, pasta uszczelniająca = 100 zł olej z filtrem = 120 zł robi się 850 zł części. Może sam bym spróbował wymienić ale do wymiany konieczna jest blokada rozrządu. Prawda to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 > jesli trzeba bedzie zdejmowac miskie olejowa, a trzeba? Tak. > słyszałem że to napinacz zawodzi i łańcuch klepie czy nie wystarczy wymienić tylko > napinacz i czy ten łańcuch też się wyciąga przez to ? Jeśli klepie tylko po rozgrzaniu to wystarczy napinacz. Albo bardziej lepki olej . rafm > Może sam bym spróbował wymienić ale do wymiany konieczna jest blokada rozrządu. Prawda to ? Nie jest konieczna, ale pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 > Prawdopodobnie mam do wymiany łańcuch rozrządu. Po niedzieli jestem umówiony na diagnozę (klekot na > zimnym silniku). > Ja także myślałem że mam łańcuch do wymiany (klekotało i dzwoniło na zimnym silniku,w mojej ocenie w okolicy rozrządu),pojechałem do ASO i...skończyło się na wymianie napinacza paska wielorowkowego,objawy ustąpiły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 > Ja także myślałem że mam łańcuch do wymiany (klekotało i dzwoniło na zimnym silniku,w mojej ocenie > w okolicy rozrządu),pojechałem do ASO i...skończyło się na wymianie napinacza paska > wielorowkowego,objawy ustąpiły. Rozumiem że jak zdejmę pasek wielorowkowy na chwilę to się wszystko wyjaśni oby było tak jak mówisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 > Ja także myślałem że mam łańcuch do wymiany (klekotało i dzwoniło na zimnym silniku,w mojej ocenie > w okolicy rozrządu),pojechałem do ASO i...skończyło się na wymianie napinacza paska > wielorowkowego,objawy ustąpiły. mozna wiedziec jaki masz przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 > Tak. > Jeśli klepie tylko po rozgrzaniu to wystarczy napinacz. Albo bardziej lepki olej . do tej pory stosowalem 5w50 teraz zalalem 5w40 a jaki wlewacie do tego silnika? > rafm > Nie jest konieczna, ale pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Skoro klepie nawet na 5W50 to już nic mu nie pomoże . Wymiana napinacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 > Skoro klepie nawet na 5W50 to już nic mu nie pomoże . > Wymiana napinacza Czy jest to jakoś szczególnie trudne? Potrzeba tez zdjąć miskę i zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 > Czy jest to jakoś szczególnie trudne? Potrzeba tez zdjąć miskę i zaopatrzyć się w klucz > dynamometryczny? Ja mam przebieg 113 tys. U mnie klepie na zimnym. Ciepły silnik - dobrze rozgrzany chodzi ładnie. Teraz mam wlany 5w30 GM - stan max. Napinacz rozrządu dla tego silnika to koszt +-200 zł oryginał GM. Pracy przy wymianie jest podobnie dużo jak przy kompletnym rozrządzie. Trzeba odpiąć rurę wyd. od katalizatora, zrzucić miskę olejową, pokrywę zaworów i pokrywę rozrządu. Już chyba lepiej wymienić dodatkowo łańcuch i prowadnice a koła zostawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 > Czy jest to jakoś szczególnie trudne? Jak napisał rafm prawie tyle co przy wymianie całego rozrządu. Napinacz naciska na jeden ze ślizgów, więc trzeba zdjąć całą pokrywę rozrządu z pompą oleju. Klucz nie jest niezbędny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 to fakt jest trochę roboty bez kanału to będzie męka, koledze klepie na zimnym trochę dziwne to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 > to fakt jest trochę roboty bez kanału to będzie męka, koledze klepie na zimnym trochę dziwne to po przekroczeniu 1500 obr/min przestaje (na zimnym) może to popychacze ... jutro zdejmę pasek alternatora i zobaczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 > mozna wiedziec jaki masz przebieg? Aktualnie ok. 120 kkm,a klekotało w czasie ubiegłej zimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 7 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 > Aktualnie ok. 120 kkm,a klekotało w czasie ubiegłej zimy. Niestety po zdjęciu paska wielorowkowego klekocze nadal. Znalazłem jeszcze wyciek oleju. Prawdopodobnie z uszczelniacza wału korbowego ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmenel Napisano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 > Niestety po zdjęciu paska wielorowkowego.... możesz opisać jak zdejmowałeś pasek ?? coś dziwnie mi wyje z okolic paska i będę musiał się temu bliżej przyjrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 8 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 > możesz opisać jak zdejmowałeś pasek ?? coś dziwnie mi wyje z okolic paska i będę musiał się temu > bliżej przyjrzeć. Trzeba trochę cofnąć napinacz. Delikatnie założonym kluczem na osi napinacza do siebie stojąc przed autem - wtedy się trochę cofnie. Oczywiście żeby pasek całkowicie zdjąć i wymienić trzeba odkręcić łapę silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 na filmach i na zdleciach z wymiany rozrzadu widzialem ze miska nie byla zdejmowana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 Bez zdejmowania miski nie wymienisz jej uszczelki i będzie się pocić na połączeniu miska-kadłub-pompa oleju. Można (i trzeba) dać w tym miejscu silikon, ale nie na uszczelkę, która miała już styczność z olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 > Bez zdejmowania miski nie wymienisz jej uszczelki i będzie się pocić na połączeniu > miska-kadłub-pompa oleju. Można (i trzeba) dać w tym miejscu silikon, ale nie na uszczelkę, > która miała już styczność z olejem. no to juz wszystko jasne dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmenel Napisano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 > Trzeba trochę cofnąć napinacz. Delikatnie założonym kluczem na osi napinacza do siebie stojąc przed > autem - wtedy się trochę cofnie. > Oczywiście żeby pasek całkowicie zdjąć i wymienić trzeba odkręcić łapę silnika. dzięki, jak się ociepli to będę sprawdzał po zrzuceniu paska i odpaleniu auta na chwile nie będzie żadnych skutków ubocznych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 9 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 > dzięki, jak się ociepli to będę sprawdzał po zrzuceniu paska i odpaleniu auta na chwile nie > będzie żadnych skutków ubocznych? Na chwilę nie ma problemu. Trzeba pamiętać, że pompa wody nie jest napędzana. U mnie został w pamięci błąd ECN 62102 - brak ładowania ale to chyba normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.