Skocz do zawartości

[H] Koszt wymiany rozrządu Z14XEP


rafm

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie mam do wymiany łańcuch rozrządu. Po niedzieli jestem umówiony na diagnozę (klekot na zimnym silniku). Pytałem o cenę i tak:

MIJ w Łodzi na Puszkina

1800 zł a jeżeli będzie trzeba wymienić pompę wody i jej koło pasowe to 2200 zł

Opel Zabrocki

1600 zł

Ceny wraz z częściami. Co o tym myślicie, drogo czy do akceptacji ?

A może znacie jakiegoś dobrego mechanika z Łodzi, który przeprowadzi diagnozę wymieni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie czesci +- 600 zl u mnie w miescie robocizna do 500 zl jesli trzeba bedzie zdejmowac miskie olejowa, a trzeba?

Umnie tez klekocze na cieplym silniku wiec sie juz przygotowuje

a tak naprawde słyszałem że to napinacz zawodzi i łańcuch klepie czy nie wystarczy wymienić tylko napinacz i czy ten łańcuch też się wyciąga przez to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pompa wodna nie jest napędzana rozrządem, więc nie ma związku.

> Kompletny rozrząd z kołami, ślizgami, napinaczem i łańcuchem to koszt ok. 600zł.

> 1600zł to cena godna ASO. Ja bym tyle nie dał.

Też ta cena mnie trochę powala.

Znalazłem komplet na allegro Allegro.

Do tego pewnie uszczelka miski oleju, pokrywy zaworów rozrządu, pasta uszczelniająca = 100 zł

olej z filtrem = 120 zł

robi się 850 zł części.

Może sam bym spróbował wymienić ale do wymiany konieczna jest blokada rozrządu. Prawda to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli trzeba bedzie zdejmowac miskie olejowa, a trzeba?

Tak.

> słyszałem że to napinacz zawodzi i łańcuch klepie czy nie wystarczy wymienić tylko

> napinacz i czy ten łańcuch też się wyciąga przez to ?

Jeśli klepie tylko po rozgrzaniu to wystarczy napinacz. Albo bardziej lepki olej wink.gif.

rafm

> Może sam bym spróbował wymienić ale do wymiany konieczna jest blokada rozrządu. Prawda to ?

Nie jest konieczna, ale pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawdopodobnie mam do wymiany łańcuch rozrządu. Po niedzieli jestem umówiony na diagnozę (klekot na

> zimnym silniku).

>

Ja także myślałem że mam łańcuch do wymiany (klekotało i dzwoniło na zimnym silniku,w mojej ocenie w okolicy rozrządu),pojechałem do ASO i...skończyło się na wymianie napinacza paska wielorowkowego,objawy ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja także myślałem że mam łańcuch do wymiany (klekotało i dzwoniło na zimnym silniku,w mojej ocenie

> w okolicy rozrządu),pojechałem do ASO i...skończyło się na wymianie napinacza paska

> wielorowkowego,objawy ustąpiły.

Rozumiem że jak zdejmę pasek wielorowkowy na chwilę to się wszystko wyjaśni

oby było tak jak mówisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja także myślałem że mam łańcuch do wymiany (klekotało i dzwoniło na zimnym silniku,w mojej ocenie

> w okolicy rozrządu),pojechałem do ASO i...skończyło się na wymianie napinacza paska

> wielorowkowego,objawy ustąpiły.

mozna wiedziec jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak.

> Jeśli klepie tylko po rozgrzaniu to wystarczy napinacz. Albo bardziej lepki olej .

do tej pory stosowalem 5w50 teraz zalalem 5w40 a jaki wlewacie do tego silnika?

> rafm

> Nie jest konieczna, ale pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jest to jakoś szczególnie trudne? Potrzeba tez zdjąć miskę i zaopatrzyć się w klucz

> dynamometryczny?

Ja mam przebieg 113 tys. U mnie klepie na zimnym. Ciepły silnik - dobrze rozgrzany chodzi ładnie.

Teraz mam wlany 5w30 GM - stan max.

Napinacz rozrządu dla tego silnika to koszt +-200 zł oryginał GM.

Pracy przy wymianie jest podobnie dużo jak przy kompletnym rozrządzie.

Trzeba odpiąć rurę wyd. od katalizatora, zrzucić miskę olejową, pokrywę zaworów i pokrywę rozrządu.

Już chyba lepiej wymienić dodatkowo łańcuch i prowadnice a koła zostawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jest to jakoś szczególnie trudne?

Jak napisał rafm prawie tyle co przy wymianie całego rozrządu.

Napinacz naciska na jeden ze ślizgów, więc trzeba zdjąć całą pokrywę rozrządu z pompą oleju. Klucz nie jest niezbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to fakt jest trochę roboty bez kanału to będzie męka, koledze klepie na zimnym trochę dziwne to

po przekroczeniu 1500 obr/min przestaje (na zimnym)

może to popychacze ...

jutro zdejmę pasek alternatora i zobaczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz opisać jak zdejmowałeś pasek ?? coś dziwnie mi wyje z okolic paska i będę musiał się temu

> bliżej przyjrzeć.

Trzeba trochę cofnąć napinacz. Delikatnie założonym kluczem na osi napinacza do siebie stojąc przed autem - wtedy się trochę cofnie.

Oczywiście żeby pasek całkowicie zdjąć i wymienić trzeba odkręcić łapę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zdejmowania miski nie wymienisz jej uszczelki i będzie się pocić na połączeniu miska-kadłub-pompa oleju. Można (i trzeba) dać w tym miejscu silikon, ale nie na uszczelkę, która miała już styczność z olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez zdejmowania miski nie wymienisz jej uszczelki i będzie się pocić na połączeniu

> miska-kadłub-pompa oleju. Można (i trzeba) dać w tym miejscu silikon, ale nie na uszczelkę,

> która miała już styczność z olejem.

no to juz wszystko jasne dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba trochę cofnąć napinacz. Delikatnie założonym kluczem na osi napinacza do siebie stojąc przed

> autem - wtedy się trochę cofnie.

> Oczywiście żeby pasek całkowicie zdjąć i wymienić trzeba odkręcić łapę silnika.

dzięki, jak się ociepli to będę sprawdzał smile.gif po zrzuceniu paska i odpaleniu auta na chwile nie będzie żadnych skutków ubocznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki, jak się ociepli to będę sprawdzał po zrzuceniu paska i odpaleniu auta na chwile nie

> będzie żadnych skutków ubocznych?

Na chwilę nie ma problemu. Trzeba pamiętać, że pompa wody nie jest napędzana.

U mnie został w pamięci błąd ECN 62102 - brak ładowania ale to chyba normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.