Skocz do zawartości

Światła dzienne kontra starcie z policjantem


Boniek82

Rekomendowane odpowiedzi

> Głupek i tyle.

Ale z takim nie wygrasz, on wie swoje i tego sie trzyma. Zabierze dowód a póżniej trzeba wszystko załatwiać.

Znajomy ma Vectre B z 2000r z fabrycznymi ksenonami i spryskiwaczami na zderzakach i mówił kiedyś że został zatrzymany do kontroli a pan władza też chciał zabrać dowód bo twierdził że w Vectrach nie były montowane ksenony a w jego aucie jest to jakaś chińska podróbka! I być tu człowieku mądry... sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli te dwa wężyki na ledach z przodu są światłami mijania, to o.k.

Prawdopodobnie są dwufunkcyjne - dzienne oraz (po zmniejszeniu intensywności świecenia) pozycyjne - tak samo jest np. w Mercedesach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Cię następnym razem zatrzyma odeślij go na drzewo; jeżeli masz wszystko zgodnie z prawem to może Cię co najwyżej pozdrowić.

Przy moim zestawie nie jednego policjanta na drzewo posłałem, a uwierz mi kontrolowali bardzo dokładnie smile.gif

f42c969de0bb230egen.jpg

ps. dla upierdliwych, auto dawno zezłomowane, od dołu mamy p. mgielne, dzienne, dalekosiężne za kratkami działające razem z drogowymi, mijania na soczewce i drogowe; czyli maksymalny dostępny zestaw wg przepisów; lampy główne Clio, dodatkowe Wesem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w dzień to mi to lotto czy ktoś ma to włączone czy w ogóle nie ma świateł - ślepy nie jestem

> drażnią mnie miszcze którzy mają tą wieś włączoną po zmroku

najlepsze jest to ze te lampy zazwyczaj nie swieca "punktowo" (nie tworza wiazki swiatła) przed autem ale robia jedna wielka jasna "łune" przed autem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie woziłem, wszystko było zrobione zgodnie z przepisami; byłem tego pewien i zawsze stawiałem na swoim; policjanci odpuszczali, a naprawdę zawsze jak mijałem radiowóz miałem kontrolę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoje dzinne ledy musialem zdemontowac bo ktos w nocy sie do nich dobieral. Jeda z lamp paskunie pekla. Na SKP diagnosta ostrzegal mnie ze w razie kontroli policyjnej mam sie przy ledach nie upierac i grzecznie przy nim zdemontowac ale zadnego artykul do poparcia tej tezy mi juz nie dal. przeglad pobil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie woziłem, wszystko było zrobione zgodnie z przepisami;

zgodnie z przepisami to można mieć zdaje się trzy pary pojedynczych reflektorów z przodu, te za kratką też się liczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na SKP diagnosta ostrzegal mnie ze w razie kontroli policyjnej mam sie przy ledach nie

> upierac i grzecznie przy nim zdemontowac ale zadnego artykul do poparcia tej tezy mi juz nie

> dal.

W razie kontroli i problemu z dziennymi włączasz mijania i jedziesz dalej! Nie możesz dostać mandatu za brak świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale z takim nie wygrasz, on wie swoje i tego sie trzyma. Zabierze dowód a póżniej trzeba wszystko

> załatwiać.

I przez takie podejście w PL jest źle frown.gif

Napisz pismo ze skargą do odpowiedniego komendanta, a zobaczysz że będą musieli zareagować. Bo skoro jest prawo, a jego przedstwiciel go nie zna, to cos tu jest nie tak.

Ja nie wiem skąd sie jeszcze tacy policjanci biorą. Ostatnio pokazywano w TV jaki był tłum chętnych do pracy w policji. Skoro tak, to jaki problem wywalic niedouczonego funkcjonariusza, skoro na jego miejsce "czeka tłum za bramą"? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj zostałem zatrzymany do kontroli

dobrze, że się nie poddałeś i sprawę załatwileś na miejscu.

niestety - zakup lamp z homologacją E4 wiąże się z ryzykiem problemów, jakie te lapmy stwarzają.

ja wiem, że to nie Twoja wina - homologacja jest i to Cię uspokaja. ale 90% tego szajsu nigdy nie przeszłoby badań homologacyjnych np. w Polsce pomimo, że te same przepisy obowiązują w całej Unii. powierzchnia świetlna i natężenie światła w tych kagankach są po prostu mizerne.

dlatego ja mam polskie lampy do jazdy w dzień, homologowane w ITS Warszawa i jeszcze nigdy nie miałem kontroli z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale 90% tego szajsu nigdy nie

> przeszłoby badań homologacyjnych np. w Polsce pomimo, że te same przepisy obowiązują w całej

> Unii. powierzchnia świetlna i natężenie światła w tych kagankach są po prostu mizerne.

Chyba zbytnio generalizujesz, no chyba że piszesz o wynalazkach za 22,80 zł

Np. tego typu świeca doskonale

Co do homologacji to dodam, że przetwornice napiecia zastosowane w lampach LED sieją zakłocenia radiowe, więc na Zachodzie nie dostałyby atestu. Ale Polska to kraj drugiej kategorii, więc Chińczycy wysyłaja wyroby gorszej jakości. Chociaz ostatnio- sądzac po lekturze forów - chyba się poprawili z tymi zakłoceniami zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jednym słowem jeśli:

> - masz za dużo czasu i lubisz przepychać się w SKP bądź z drogówką

> - żal Ci 5zł na żarówkę

> - lubisz robić z auta choinę z diodami na przedzie

> zamontuj dzienne

Racja, jestem takiego samego zdania. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba zbytnio generalizujesz

nie sądzę. wystarczy popatrzeć na alle i wszystkie aukcje z dziennymi z homologacją E4 wink.gif

> Np. tego typu świeca doskonale

stricte tych nie znam, ale widziałem w paru pojazdach identyczne i powiem, że jasność tamtych jest ok. 50% (no pi drzwi) mniejsza niż moich, przy czym moje nie są jakąś wyrocznią. te fabrycznie montowane, najczęściej okrągłe, świecą bardzo jasno. Hella ma również dobre światła.

> Co do homologacji to dodam, że przetwornice napiecia zastosowane w lampach LED sieją zakłocenia

> radiowe, więc na Zachodzie nie dostałyby atestu.

znaczy co - żółtki inne lampy homologowali, a inne do nas pchają? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie sądzę. wystarczy popatrzeć na alle i wszystkie aukcje z dziennymi z homologacją E4

Nie generalizuj.

Ja zamontowałem Philipsy z homologacją 00RL E4 0046

Świecą bardzo mocno. Nie przyczepił się ani diagnosta ani żaden policjant w PL,DE, AUT. Żadnych zakłóceń w instalacji nie odnotowałem.

Jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gasnica wiadomo że jest z ważnym przeglądem, trójkąt, nawet apteczka i dwie kamizelki. Do tego

> jeszcze klucze płaskie nasadkowe, torxy, imbusy, latarka. Wszystko to ze mną jeżdzi bo nigdy

> nic nie wiadomo gdzie co i kiedy.

Ale masz papiery na to że te wszystkie klucze i latarka są Twoje a nie kradzione??

Pytam bo kiedyś kumpel za młodych lat woził w bagażniku kolumny głośnikowe podłączone do radia, to przy kontroli się dowiedział że powinien wozić jakiś papier że to jego.... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie generalizuj.

czytaj uważnie, co piszę: ale 90% tego szajsu...

> Ja zamontowałem Philipsy z homologacją 00RL E4 0046

bardzo dobre ok.gif

ja ze swoim i też nie mialem nigdzie problemów, a zwiedziłem niemcy, austrię, czechy, włochy i słowację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijając zasadność działania policjanta na drodze,możesz sobie "rządać personalnie"

Chodzi Ci o litery czy o sens?

Bo jeśli chodzi o sens to bardzo często pewność siebie może zdziałać cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie ma tak, że gaśnica ma być ale nie musi być przeglądu? Kiedyś ktoś tak gadał, że przepisy nie

> mówią, że ma być z przeglądem - po prostu ma być

Dokładnie , w aucie prywatnym masz miec gaśnice i tyle a w aucie służbowym gasnica ma mieć legalizację podbitą co pół roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stwierdził jeszcze że homologacja jest wymagana aby mieć ją przy sobie na piśmie a nie

> tylko na kloszu!

I choć to głupie to dlatego właśnie zacząłęm wozić ze sobą homologację papierową na światełka dzienne, CB radio icon_eek.gif i butlę od LPG. sciana.gifsmile.gif

Mnie raz zatrzymali busted.gif, gdy jechałem na dziennych (samodzielnie zamontowanych i zgodnie ze wszelkimi regułami). Sprawdzili dokumenty i spytali: A homologacja jest na te światełka? tuk.gif Jest - odparłem - na kloszach. serduszka.gif Aaaa, bo wie pan, ludzie różną chińszczyznę montują (jakby te moje nie były chińskie yay.gif ). Ale niech pan teraz włączy mijania bo się mocno chmurzy, szerokiej drogi... banana-wave.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi Ci o litery czy o sens?

Jeśli chodzi o litery,sam musisz sobie odpowiedzieć. zlosnik.gifJeśli o sens,to wyjaśniam że za "błędy w sztuce" płaci skarb państwa.

> Bo jeśli chodzi o sens to bardzo często pewność siebie może zdziałać cuda.

W tym przypadku niestety na cuda nie opłaci się liczyć.Jeśli chcesz cudu,pozostaje jedynie droga cywilna. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I choć to głupie to dlatego właśnie zacząłęm wozić ze sobą homologację papierową na światełka

> dzienne, CB radio i butlę od LPG.

i właśnie dlatego, że wozisz to busted.gif uważa, że tak ma być.

a homologację na reflektory i lampy tylne masz ze sobą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesteś pewny z tym pół roku? bo mi gaśnicę wymieniają co rok...

u mnie w firmie w słuzbowych autach też co pół roku, a nie sadzę, że szefowie z nadmiaru kasy tak nadgorliwi są... cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie w firmie w słuzbowych autach też co pół roku, a nie sadzę, że szefowie z nadmiaru kasy tak

> nadgorliwi są...

Dziwna sprawa.Trzeba byłoby sprawdzić w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury.W mojej firmie która jest państwowa,legalizację wykonuje się raz w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wątpie żeby wszystkie światła dzienne były homologowane do każdego pojazdu

Światła dzienne nie są homologowane do pojazdów! Możesz sobie je zamontować do kawałka deski i biegać z nią po ulicach, byle były do tej deski zamontowane zgodnie z wytycznymi. I tyle zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-04-5-30

> art.4

> dalej

> http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-97-98-602

> Art 68 , Art 66

> wątpie żeby wszystkie światła dzienne były homologowane do każdego pojazdu

Ja nie wierzę, że nie potraficie szukać, 0,5 sekundy poszukiwań:

Tekst ze strony http://dadrl.pl/dzienne :

Należy jeszcze raz podkreślić, że światła do jazdy dziennej, o ile mają homologację i zostały prawidłowo zamontowane, są całkowicie legalne Polsce. Wszelkie próby zatrzymania dowodu przez policjanta w czasie kontroli drogowej, jak również problemy podczas przeglądu technicznego, są bezpodstawne i wynikają z nieznajomości prawa. Nie wolno dać się zastraszyć i nie należy w żadnym wypadku przyjmować mandatu, ponieważ ewentualna sprawa w Sądzie Grodzkim zakończy się kompromitacją policjanta. Dobrze jest mieć przy sobie podane już tutaj rozporządzenie ministra, ponieważ znajomość przepisów przez niektórych policjantów zatrzymała się w latach 80-tych. Jeżeli chodzi o homologację, to w Europie obowiązuje tzw. homologacja europejska. Oznacza się ją literą 'E' wytłoczoną na reflektorze oraz numerem kraju, który homologował dany produkt. Np. 'E1' to Niemcy, a 'E20' Polska. Nie oznacza to, że używanie w Polsce świateł oznaczonych 'E1' jest nielegalne, ponieważ wszystkie kraje Unii Europejskiej są zobowiązane do wzajemnego uznawania wydanych przez siebie homologacji, tak więc są one całkowicie legalne w Polsce i w tych krajach Unii Europejskiej, które dopuszczają używanie świateł do jazdy dziennej (wszystkie kraje oprócz Szwecji, Danii, Estonii, Litwy i Węgier). Dodatkowo światła do jazdy dziennej muszą być oznaczone literami RL.

Wyjątek z Dyrektywy Komisji UE nr 97/30/WE:

Artykuł 7

Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić udzielenia homologacji typu WE lub homologacji krajowej pojazdu z przyczyn odnoszących się do jego świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych), świateł stopu, świateł dziennych i bocznych świateł obrysowych, jeżeli są one opatrzone znakiem homologacji WE* i są zamontowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG**.

Artykuł 8

Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić lub zabronić sprzedaży, rejestracji, dopuszczenia do ruchu lub eksploatacji dowolnego pojazdu z przyczyn odnoszących się do jego świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych), świateł stopu, świateł dziennych i bocznych świateł obrysowych, jeśli opatrzone są znakiem homologacji WE* części oraz są zamontowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG.

* homologacja europejska (oznaczenie znakiem 'E')

** dyrektywa określająca warunki montażu świateł w pojazdach mechanicznych (w tym świateł do jazdy dziennej)

Zgodnie z Dyrektywą Komisji Europejskiej 2008/89/WE z dnia 24 września 2008 r., wszystkie nowe modele samochodów osobowych wchodzące do produkcji począwszy od dnia 7 lutego 2011 r., sprzedawane na terenie Unii Europejskiej, muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej. Nie dotyczy to więc wszystkich nowych samochodów osobowych, jak podają media. Nie zmieniają się przy tym wymagania zawarte w Regulaminie 48 EKG ONZ, a wiec m.in. aktywacja i dezaktywacja funkcji automatycznego włączania świateł do jazdy dziennej musi być możliwa bez użycia narzędzi. O nakazie ich używania nie ma więc mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-04-5-30

> art.4

> dalej

> http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-97-98-602

> Art 68 , Art 66

> wątpie żeby wszystkie światła dzienne były homologowane do każdego pojazdu

Dalej nie chwytam. Weź mi zacytuj fragment, bo z tego co wiem to jeśli mają literkę E, są zamontowane 40cm od obrysu, 60cm od siebie oraz podłączone tak, ze działają razem z pozycyjnymi a wyłączają się po włączeniu mijania to policjant nie ma podstaw do zatrzymania dowodu.

To że policjanci nie wszystko wiedzą, a wielu się wiele wydaje to zupełnie inna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o litery,sam musisz sobie odpowiedzieć. Jeśli o sens,to wyjaśniam że za "błędy w

> sztuce" płaci skarb państwa.

Jeśli policjant chcący zabrać dowód nie zna przepisów na podstawie których chce to zrobić, to jest duża szansa, że o odpowiedzialność SK też nie wie.

> W tym przypadku niestety na cuda nie opłaci się liczyć.Jeśli chcesz cudu,pozostaje jedynie droga

> cywilna.

Też chyba nie. Trzeba by wykazać działanie na szkodę podmiotu prywatnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oraz podłączone tak, ze działają razem z

> pozycyjnymi a wyłączają się po włączeniu mijania

To już jest stare i nieprawdziwe, zostało zmienione.

"Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu)

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie mam bardzo podobne jak te, tylko te moje kosztowały 160zł. i PODOBNO diody są Osram.

no to trafiłeś na debila

trzeba było zażądac okazania legitymacji słuzbowej i poinformować, że składasz skargę

Abstrahując od aktów prawnych wrzuconych przez kogoś w tym wątku. Policja jest od tego aby słuzyć obywatelom, a nie wyładowywc na nich swoje frustracje czy robić na złość, jak to robiła tzw. milicja w czasach peerelu. I rzeczywiście ktos opisuje życzliwego policjanta. Natomiast ten co Cię zatrzymał IMO powinien zostać ukarany, albo zwyczajnie zwolniony z pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-04-5-30

> art.4

> dalej

> http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-97-98-602

> Art 68 , Art 66

> wątpie żeby wszystkie światła dzienne były homologowane do każdego pojazdu

przykro mi ale to:

1. Nie na temat

2. Nie dotyczy świateł dziennych a całych pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już jest stare i nieprawdziwe, zostało zmienione.

> "Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej

> uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu)

> W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto

> (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła

> pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy

> rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych

> do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób,

> że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej."

no, ale trzeba przyznać, ze to trochę debilny przepis. Bo czym się różni ten sam pojazd od tego z 2009 a 2010? Powiedzmy tej samej marki i modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Światła dzienne nie są homologowane do pojazdów! Możesz sobie je zamontować do kawałka deski i

> biegać z nią po ulicach, byle były do tej deski zamontowane zgodnie z wytycznymi. I tyle .

nieprawda!

nie ma spełnionego podstawowego parametru jakim jest uruchomienie silnika!

abstrachując od biegania po ulicy cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no, ale trzeba przyznać, ze to trochę debilny przepis. Bo czym się różni ten sam pojazd od tego z

> 2009 a 2010? Powiedzmy tej samej marki i modelu?

Nie jest debilny... Chciałbyś na nowo montować światła dzienne wg nowych zasad jeśli zamontowałeś je już kiedyś wg tych starych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sie po trochu śmieję z osób które montują dzienne światła bo "oszczędność jest" grinser006.gif Największa oszczędności będzie jak się człowiek przesiądze na rower..a montowanie choinek na samochody może fajnie wygląda - co kto lubi. Ja tam wogóle tego nie rozumiem i całe te światła dzienne jak dla mnie to głupota i tyle. Nigdy czegoś takiego nie założe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też sie po trochu śmieję z osób które montują dzienne światła bo "oszczędność jest" Największa

Zależy... Kolega miał ciągły problem z rozładowującym się akumulatorem (instalacja ok, ale jeździł mało). Stwierdził, że aku nie zdąża się doładowywać. Zamontował dzienne (za ~90zł) na żarówki 21W i wiesz co? Problem z niedoładowanym akumulatorem skończył się jak ręką odjął. Poza tym jeśli ktoś ma zamontowane lepsze żarówki, to prawdopodobnie wydłuży czas między ich wymianami. Zmniejsza to również wypalanie odbłyśników i poprawia świecenie wtedy, gdy lampy są naprawdę potrzebne - czyli np. w nocy. Poza tym oszczędza roboty (lub kosztów jeśli robi się to w warsztacie) z wymianami żarówek podświetlenia konsoli (a to potrafi być bardzo upierdliwe).

> oszczędności będzie jak się człowiek przesiądze na rower..a montowanie choinek na samochody

> może fajnie wygląda - co kto lubi. Ja tam wogóle tego nie rozumiem i całe te światła dzienne

> jak dla mnie to głupota i tyle. Nigdy czegoś takiego nie założe.

i nikt Ci nie każe 270751858-jezyk.gif Każdy na szczęście może decydować sam 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.