rostex Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > Najnowsze Audi dalej jeżdżą z dziennymi i czerwonymi z tyłu, zapewne legalnie. Żadne Audi z włączonymi dziennymi nie świeci z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > Podobnież że właśnie te nowsze Audi, Kia i jeszcze tam jakieś inne mogą bo mają fabryczne lampy > zamontowane przez producenta - tak mi powiedział Głupek i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boniek82 Napisano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > Głupek i tyle. Ale z takim nie wygrasz, on wie swoje i tego sie trzyma. Zabierze dowód a póżniej trzeba wszystko załatwiać. Znajomy ma Vectre B z 2000r z fabrycznymi ksenonami i spryskiwaczami na zderzakach i mówił kiedyś że został zatrzymany do kontroli a pan władza też chciał zabrać dowód bo twierdził że w Vectrach nie były montowane ksenony a w jego aucie jest to jakaś chińska podróbka! I być tu człowieku mądry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > Żadne Audi z włączonymi dziennymi nie świeci z tyłu. Jeżeli te dwa wężyki na ledach z przodu są światłami mijania, to o.k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > Jeżeli te dwa wężyki na ledach z przodu są światłami mijania, to o.k. Prawdopodobnie są dwufunkcyjne - dzienne oraz (po zmniejszeniu intensywności świecenia) pozycyjne - tak samo jest np. w Mercedesach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 Jak Cię następnym razem zatrzyma odeślij go na drzewo; jeżeli masz wszystko zgodnie z prawem to może Cię co najwyżej pozdrowić. Przy moim zestawie nie jednego policjanta na drzewo posłałem, a uwierz mi kontrolowali bardzo dokładnie ps. dla upierdliwych, auto dawno zezłomowane, od dołu mamy p. mgielne, dzienne, dalekosiężne za kratkami działające razem z drogowymi, mijania na soczewce i drogowe; czyli maksymalny dostępny zestaw wg przepisów; lampy główne Clio, dodatkowe Wesem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > w dzień to mi to lotto czy ktoś ma to włączone czy w ogóle nie ma świateł - ślepy nie jestem > drażnią mnie miszcze którzy mają tą wieś włączoną po zmroku najlepsze jest to ze te lampy zazwyczaj nie swieca "punktowo" (nie tworza wiazki swiatła) przed autem ale robia jedna wielka jasna "łune" przed autem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boniek82 Napisano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 O kurcze, świetnie to wygląda! Wozisz ze sobą cały kodeks żeby pewnych niedouczonych wyprostować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 nie woziłem, wszystko było zrobione zgodnie z przepisami; byłem tego pewien i zawsze stawiałem na swoim; policjanci odpuszczali, a naprawdę zawsze jak mijałem radiowóz miałem kontrolę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszG Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 Swoje dzinne ledy musialem zdemontowac bo ktos w nocy sie do nich dobieral. Jeda z lamp paskunie pekla. Na SKP diagnosta ostrzegal mnie ze w razie kontroli policyjnej mam sie przy ledach nie upierac i grzecznie przy nim zdemontowac ale zadnego artykul do poparcia tej tezy mi juz nie dal. przeglad pobil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > nie woziłem, wszystko było zrobione zgodnie z przepisami; zgodnie z przepisami to można mieć zdaje się trzy pary pojedynczych reflektorów z przodu, te za kratką też się liczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > Na SKP diagnosta ostrzegal mnie ze w razie kontroli policyjnej mam sie przy ledach nie > upierac i grzecznie przy nim zdemontowac ale zadnego artykul do poparcia tej tezy mi juz nie > dal. W razie kontroli i problemu z dziennymi włączasz mijania i jedziesz dalej! Nie możesz dostać mandatu za brak świateł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Ale z takim nie wygrasz, on wie swoje i tego sie trzyma. Zabierze dowód a póżniej trzeba wszystko > załatwiać. I przez takie podejście w PL jest źle Napisz pismo ze skargą do odpowiedniego komendanta, a zobaczysz że będą musieli zareagować. Bo skoro jest prawo, a jego przedstwiciel go nie zna, to cos tu jest nie tak. Ja nie wiem skąd sie jeszcze tacy policjanci biorą. Ostatnio pokazywano w TV jaki był tłum chętnych do pracy w policji. Skoro tak, to jaki problem wywalic niedouczonego funkcjonariusza, skoro na jego miejsce "czeka tłum za bramą"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Dzisiaj zostałem zatrzymany do kontroli dobrze, że się nie poddałeś i sprawę załatwileś na miejscu. niestety - zakup lamp z homologacją E4 wiąże się z ryzykiem problemów, jakie te lapmy stwarzają. ja wiem, że to nie Twoja wina - homologacja jest i to Cię uspokaja. ale 90% tego szajsu nigdy nie przeszłoby badań homologacyjnych np. w Polsce pomimo, że te same przepisy obowiązują w całej Unii. powierzchnia świetlna i natężenie światła w tych kagankach są po prostu mizerne. dlatego ja mam polskie lampy do jazdy w dzień, homologowane w ITS Warszawa i jeszcze nigdy nie miałem kontroli z tego powodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > ale 90% tego szajsu nigdy nie > przeszłoby badań homologacyjnych np. w Polsce pomimo, że te same przepisy obowiązują w całej > Unii. powierzchnia świetlna i natężenie światła w tych kagankach są po prostu mizerne. Chyba zbytnio generalizujesz, no chyba że piszesz o wynalazkach za 22,80 zł Np. tego typu świeca doskonale Co do homologacji to dodam, że przetwornice napiecia zastosowane w lampach LED sieją zakłocenia radiowe, więc na Zachodzie nie dostałyby atestu. Ale Polska to kraj drugiej kategorii, więc Chińczycy wysyłaja wyroby gorszej jakości. Chociaz ostatnio- sądzac po lekturze forów - chyba się poprawili z tymi zakłoceniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arci Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > jednym słowem jeśli: > - masz za dużo czasu i lubisz przepychać się w SKP bądź z drogówką > - żal Ci 5zł na żarówkę > - lubisz robić z auta choinę z diodami na przedzie > zamontuj dzienne Racja, jestem takiego samego zdania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Chyba zbytnio generalizujesz nie sądzę. wystarczy popatrzeć na alle i wszystkie aukcje z dziennymi z homologacją E4 > Np. tego typu świeca doskonale stricte tych nie znam, ale widziałem w paru pojazdach identyczne i powiem, że jasność tamtych jest ok. 50% (no pi drzwi) mniejsza niż moich, przy czym moje nie są jakąś wyrocznią. te fabrycznie montowane, najczęściej okrągłe, świecą bardzo jasno. Hella ma również dobre światła. > Co do homologacji to dodam, że przetwornice napiecia zastosowane w lampach LED sieją zakłocenia > radiowe, więc na Zachodzie nie dostałyby atestu. znaczy co - żółtki inne lampy homologowali, a inne do nas pchają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BojaR Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > nie sądzę. wystarczy popatrzeć na alle i wszystkie aukcje z dziennymi z homologacją E4 Nie generalizuj. Ja zamontowałem Philipsy z homologacją 00RL E4 0046 Świecą bardzo mocno. Nie przyczepił się ani diagnosta ani żaden policjant w PL,DE, AUT. Żadnych zakłóceń w instalacji nie odnotowałem. Jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Gasnica wiadomo że jest z ważnym przeglądem, trójkąt, nawet apteczka i dwie kamizelki. Do tego > jeszcze klucze płaskie nasadkowe, torxy, imbusy, latarka. Wszystko to ze mną jeżdzi bo nigdy > nic nie wiadomo gdzie co i kiedy. Ale masz papiery na to że te wszystkie klucze i latarka są Twoje a nie kradzione?? Pytam bo kiedyś kumpel za młodych lat woził w bagażniku kolumny głośnikowe podłączone do radia, to przy kontroli się dowiedział że powinien wozić jakiś papier że to jego.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Nie generalizuj. czytaj uważnie, co piszę: ale 90% tego szajsu... > Ja zamontowałem Philipsy z homologacją 00RL E4 0046 bardzo dobre ja ze swoim i też nie mialem nigdzie problemów, a zwiedziłem niemcy, austrię, czechy, włochy i słowację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boniek82 Napisano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Np. tego typu świeca doskonale Właśnie mam bardzo podobne jak te, tylko te moje kosztowały 160zł. i PODOBNO diody są Osram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszCCS Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > podrzuc adres, gdzie takie H7 po 5zl chodza ? Po 5 nie wiem, po 4 n.p. tutaj M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 przepisy są nie jasne. Ale podstawę do zabrania miał. lektura do poczytania http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262 http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Pomijając zasadność działania policjanta na drodze,możesz sobie "rządać personalnie" Chodzi Ci o litery czy o sens? Bo jeśli chodzi o sens to bardzo często pewność siebie może zdziałać cuda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > przepisy są nie jasne. Ale podstawę do zabrania miał. > lektura do poczytania > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262 > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262 Może zacytujesz odpowiednie fragmenty i dopiero podasz źródło? Nikt nie będzie tego czytać w całości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Może zacytujesz odpowiednie fragmenty i dopiero podasz źródło? > Nikt nie będzie tego czytać w całości. Załącznik nr 6, pozycja 18 w tabeli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > przepisy są nie jasne. Ale podstawę do zabrania miał. Powiedz jaką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
troliczek2 Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > a nie ma tak, że gaśnica ma być ale nie musi być przeglądu? Kiedyś ktoś tak gadał, że przepisy nie > mówią, że ma być z przeglądem - po prostu ma być Dokładnie , w aucie prywatnym masz miec gaśnice i tyle a w aucie służbowym gasnica ma mieć legalizację podbitą co pół roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Stwierdził jeszcze że homologacja jest wymagana aby mieć ją przy sobie na piśmie a nie > tylko na kloszu! I choć to głupie to dlatego właśnie zacząłęm wozić ze sobą homologację papierową na światełka dzienne, CB radio i butlę od LPG. Mnie raz zatrzymali , gdy jechałem na dziennych (samodzielnie zamontowanych i zgodnie ze wszelkimi regułami). Sprawdzili dokumenty i spytali: A homologacja jest na te światełka? Jest - odparłem - na kloszach. Aaaa, bo wie pan, ludzie różną chińszczyznę montują (jakby te moje nie były chińskie ). Ale niech pan teraz włączy mijania bo się mocno chmurzy, szerokiej drogi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Chodzi Ci o litery czy o sens? Jeśli chodzi o litery,sam musisz sobie odpowiedzieć. Jeśli o sens,to wyjaśniam że za "błędy w sztuce" płaci skarb państwa. > Bo jeśli chodzi o sens to bardzo często pewność siebie może zdziałać cuda. W tym przypadku niestety na cuda nie opłaci się liczyć.Jeśli chcesz cudu,pozostaje jedynie droga cywilna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > I choć to głupie to dlatego właśnie zacząłęm wozić ze sobą homologację papierową na światełka > dzienne, CB radio i butlę od LPG. i właśnie dlatego, że wozisz to uważa, że tak ma być. a homologację na reflektory i lampy tylne masz ze sobą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > przepisy są nie jasne. Ale podstawę do zabrania miał. > lektura do poczytania > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262 > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262 Przepisy są bardzo jasne, a podstawy nie miał do zabrania DR. ROZPORZĄDZENIE i TABELA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Dokładnie , w aucie prywatnym masz miec gaśnice i tyle a w aucie służbowym gasnica ma mieć > legalizację podbitą co pół roku jesteś pewny z tym pół roku? bo mi gaśnicę wymieniają co rok... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > jesteś pewny z tym pół roku? bo mi gaśnicę wymieniają co rok... u mnie w firmie w słuzbowych autach też co pół roku, a nie sadzę, że szefowie z nadmiaru kasy tak nadgorliwi są... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > u mnie w firmie w słuzbowych autach też co pół roku, a nie sadzę, że szefowie z nadmiaru kasy tak > nadgorliwi są... Dziwna sprawa.Trzeba byłoby sprawdzić w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury.W mojej firmie która jest państwowa,legalizację wykonuje się raz w roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Powiedz jaką? http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-04-5-30 art.4 dalej http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-97-98-602 Art 68 , Art 66 wątpie żeby wszystkie światła dzienne były homologowane do każdego pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > wątpie żeby wszystkie światła dzienne były homologowane do każdego pojazdu Światła dzienne nie są homologowane do pojazdów! Możesz sobie je zamontować do kawałka deski i biegać z nią po ulicach, byle były do tej deski zamontowane zgodnie z wytycznymi. I tyle . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-04-5-30 > art.4 > dalej > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-97-98-602 > Art 68 , Art 66 > wątpie żeby wszystkie światła dzienne były homologowane do każdego pojazdu Ja nie wierzę, że nie potraficie szukać, 0,5 sekundy poszukiwań: Tekst ze strony http://dadrl.pl/dzienne : Należy jeszcze raz podkreślić, że światła do jazdy dziennej, o ile mają homologację i zostały prawidłowo zamontowane, są całkowicie legalne Polsce. Wszelkie próby zatrzymania dowodu przez policjanta w czasie kontroli drogowej, jak również problemy podczas przeglądu technicznego, są bezpodstawne i wynikają z nieznajomości prawa. Nie wolno dać się zastraszyć i nie należy w żadnym wypadku przyjmować mandatu, ponieważ ewentualna sprawa w Sądzie Grodzkim zakończy się kompromitacją policjanta. Dobrze jest mieć przy sobie podane już tutaj rozporządzenie ministra, ponieważ znajomość przepisów przez niektórych policjantów zatrzymała się w latach 80-tych. Jeżeli chodzi o homologację, to w Europie obowiązuje tzw. homologacja europejska. Oznacza się ją literą 'E' wytłoczoną na reflektorze oraz numerem kraju, który homologował dany produkt. Np. 'E1' to Niemcy, a 'E20' Polska. Nie oznacza to, że używanie w Polsce świateł oznaczonych 'E1' jest nielegalne, ponieważ wszystkie kraje Unii Europejskiej są zobowiązane do wzajemnego uznawania wydanych przez siebie homologacji, tak więc są one całkowicie legalne w Polsce i w tych krajach Unii Europejskiej, które dopuszczają używanie świateł do jazdy dziennej (wszystkie kraje oprócz Szwecji, Danii, Estonii, Litwy i Węgier). Dodatkowo światła do jazdy dziennej muszą być oznaczone literami RL. Wyjątek z Dyrektywy Komisji UE nr 97/30/WE: Artykuł 7 Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić udzielenia homologacji typu WE lub homologacji krajowej pojazdu z przyczyn odnoszących się do jego świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych), świateł stopu, świateł dziennych i bocznych świateł obrysowych, jeżeli są one opatrzone znakiem homologacji WE* i są zamontowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG**. Artykuł 8 Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić lub zabronić sprzedaży, rejestracji, dopuszczenia do ruchu lub eksploatacji dowolnego pojazdu z przyczyn odnoszących się do jego świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych), świateł stopu, świateł dziennych i bocznych świateł obrysowych, jeśli opatrzone są znakiem homologacji WE* części oraz są zamontowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG. * homologacja europejska (oznaczenie znakiem 'E') ** dyrektywa określająca warunki montażu świateł w pojazdach mechanicznych (w tym świateł do jazdy dziennej) Zgodnie z Dyrektywą Komisji Europejskiej 2008/89/WE z dnia 24 września 2008 r., wszystkie nowe modele samochodów osobowych wchodzące do produkcji począwszy od dnia 7 lutego 2011 r., sprzedawane na terenie Unii Europejskiej, muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej. Nie dotyczy to więc wszystkich nowych samochodów osobowych, jak podają media. Nie zmieniają się przy tym wymagania zawarte w Regulaminie 48 EKG ONZ, a wiec m.in. aktywacja i dezaktywacja funkcji automatycznego włączania świateł do jazdy dziennej musi być możliwa bez użycia narzędzi. O nakazie ich używania nie ma więc mowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-04-5-30 > art.4 > dalej > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-97-98-602 > Art 68 , Art 66 > wątpie żeby wszystkie światła dzienne były homologowane do każdego pojazdu Dalej nie chwytam. Weź mi zacytuj fragment, bo z tego co wiem to jeśli mają literkę E, są zamontowane 40cm od obrysu, 60cm od siebie oraz podłączone tak, ze działają razem z pozycyjnymi a wyłączają się po włączeniu mijania to policjant nie ma podstaw do zatrzymania dowodu. To że policjanci nie wszystko wiedzą, a wielu się wiele wydaje to zupełnie inna kwestia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Jeśli chodzi o litery,sam musisz sobie odpowiedzieć. Jeśli o sens,to wyjaśniam że za "błędy w > sztuce" płaci skarb państwa. Jeśli policjant chcący zabrać dowód nie zna przepisów na podstawie których chce to zrobić, to jest duża szansa, że o odpowiedzialność SK też nie wie. > W tym przypadku niestety na cuda nie opłaci się liczyć.Jeśli chcesz cudu,pozostaje jedynie droga > cywilna. Też chyba nie. Trzeba by wykazać działanie na szkodę podmiotu prywatnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > oraz podłączone tak, ze działają razem z > pozycyjnymi a wyłączają się po włączeniu mijania To już jest stare i nieprawdziwe, zostało zmienione. "Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu) W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > Właśnie mam bardzo podobne jak te, tylko te moje kosztowały 160zł. i PODOBNO diody są Osram. no to trafiłeś na debila trzeba było zażądac okazania legitymacji słuzbowej i poinformować, że składasz skargę Abstrahując od aktów prawnych wrzuconych przez kogoś w tym wątku. Policja jest od tego aby słuzyć obywatelom, a nie wyładowywc na nich swoje frustracje czy robić na złość, jak to robiła tzw. milicja w czasach peerelu. I rzeczywiście ktos opisuje życzliwego policjanta. Natomiast ten co Cię zatrzymał IMO powinien zostać ukarany, albo zwyczajnie zwolniony z pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kimlan Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-04-5-30 > art.4 > dalej > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-97-98-602 > Art 68 , Art 66 > wątpie żeby wszystkie światła dzienne były homologowane do każdego pojazdu przykro mi ale to: 1. Nie na temat 2. Nie dotyczy świateł dziennych a całych pojazdów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > To już jest stare i nieprawdziwe, zostało zmienione. > "Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej > uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu) > W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto > (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła > pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy > rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych > do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, > że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej." no, ale trzeba przyznać, ze to trochę debilny przepis. Bo czym się różni ten sam pojazd od tego z 2009 a 2010? Powiedzmy tej samej marki i modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > Światła dzienne nie są homologowane do pojazdów! Możesz sobie je zamontować do kawałka deski i > biegać z nią po ulicach, byle były do tej deski zamontowane zgodnie z wytycznymi. I tyle . nieprawda! nie ma spełnionego podstawowego parametru jakim jest uruchomienie silnika! abstrachując od biegania po ulicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > no, ale trzeba przyznać, ze to trochę debilny przepis. Bo czym się różni ten sam pojazd od tego z > 2009 a 2010? Powiedzmy tej samej marki i modelu? Nie jest debilny... Chciałbyś na nowo montować światła dzienne wg nowych zasad jeśli zamontowałeś je już kiedyś wg tych starych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Też sie po trochu śmieję z osób które montują dzienne światła bo "oszczędność jest" Największa oszczędności będzie jak się człowiek przesiądze na rower..a montowanie choinek na samochody może fajnie wygląda - co kto lubi. Ja tam wogóle tego nie rozumiem i całe te światła dzienne jak dla mnie to głupota i tyle. Nigdy czegoś takiego nie założe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > Też sie po trochu śmieję z osób które montują dzienne światła bo "oszczędność jest" Największa Zależy... Kolega miał ciągły problem z rozładowującym się akumulatorem (instalacja ok, ale jeździł mało). Stwierdził, że aku nie zdąża się doładowywać. Zamontował dzienne (za ~90zł) na żarówki 21W i wiesz co? Problem z niedoładowanym akumulatorem skończył się jak ręką odjął. Poza tym jeśli ktoś ma zamontowane lepsze żarówki, to prawdopodobnie wydłuży czas między ich wymianami. Zmniejsza to również wypalanie odbłyśników i poprawia świecenie wtedy, gdy lampy są naprawdę potrzebne - czyli np. w nocy. Poza tym oszczędza roboty (lub kosztów jeśli robi się to w warsztacie) z wymianami żarówek podświetlenia konsoli (a to potrafi być bardzo upierdliwe). > oszczędności będzie jak się człowiek przesiądze na rower..a montowanie choinek na samochody > może fajnie wygląda - co kto lubi. Ja tam wogóle tego nie rozumiem i całe te światła dzienne > jak dla mnie to głupota i tyle. Nigdy czegoś takiego nie założe. i nikt Ci nie każe Każdy na szczęście może decydować sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Jak dla mnie to bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > Jak dla mnie to bez sensu Ale co bez sensu? To że nie ma konieczności doładowywania aku, częstszej wymiany żarówek, czy wymiany wypalonych reflektorów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.