Apachos Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Wydawania pieniedzy + zakładanie w stosunku do kosztów wymiany żarówek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > Wydawania pieniedzy + zakładanie w stosunku do kosztów wymiany żarówek. a kosztu wymiany wypalonych reflektorów i akumulatora np. w przypadku jak u mojego kolegi? Poza tym nie chodzi o koszt samej żarówki np. podświetlenia (bo to grosze) a bardziej o jej upierdliwość - np. konieczność zdemontowania konsoli i czas lub koszty jej wymiany przez serwis o ile Ty nie masz czasu/ochoty. Ale jak już pisałem to na szczęście suwerenna decyzja każdego właściciela auta - czy chce coś montować, czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > a bardziej o jej > upierdliwość - np. konieczność zdemontowania konsoli i czas lub koszty jej wymiany przez > serwis o ile Ty nie masz czasu/ochoty. To to akurat pikuś, bo za brak kontrolki nikt Ci mandatu nie da, ale za brak świateł mijania i owszem. A żeby wymienić żarówkę od śwateł mijania w niektórych autach trzeba zdemontować połowę przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > To to akurat pikuś, bo za brak kontrolki nikt Ci mandatu nie da, polemizowałbym - jeśli padnie ta/te podświetlające prędkościomierz to tak, można za to dostać mandat - ale to raczej skrajny przypadek. Inna sprawa, że mnie np. by to wkurzało, że coś nie działa > ale za brak świateł mijania i > owszem. > A żeby wymienić żarówkę od śwateł mijania w niektórych autach trzeba zdemontować połowę przodu. wiem, wiem, u mnie na szczęście nie ma tego problemu To zwykłe proste auto bez udziwnień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > polemizowałbym - jeśli padnie ta/te podświetlające prędkościomierz to tak, można za to dostać > mandat a tak BTW. jest jakiś wymóg że w aucie ma działać prędkościomierz??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > wiem, wiem, u mnie na szczęście nie ma tego problemu To zwykłe proste auto bez udziwnień Moje też, ale kolega próbował wymienić żarówkę od świateł mijania w Astrze III i już tak różowo nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > a tak BTW. jest jakiś wymóg że w aucie ma działać prędkościomierz??? o ile mi wiadomo, to tak - konkretnego przepisu Ci nie podam (bo nie chce mi się szukać ), ale prędkościomierz jest wymagany - z resztą musisz przecież wiedzieć, czy nie przekraczasz dozwolonej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > a tak BTW. jest jakiś wymóg że w aucie ma działać prędkościomierz??? Tak, musi. Spryskiwacze szyby też . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > Nie jest debilny... Chciałbyś na nowo montować światła dzienne wg nowych zasad jeśli zamontowałeś > je już kiedyś wg tych starych? ale ja się odniosłem do tylnego oświetlenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > Inna sprawa, że mnie np. by to wkurzało, że coś nie > działa Mnie wkurzało że na mijania wyświetlacz LCD zmniejszał z urzędu poziom podświetlenia i nic nie było na nim w dzień widać i jak najszybciej zamontowałem dzienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > zgodnie z przepisami to można mieć zdaje się trzy pary pojedynczych reflektorów z przodu, te za > kratką też się liczą nie ma nic takiego w przepisach. Tak jak pisałem, wszystkie lampy spełniały wszelakie podstawy prawne. Co do reszty, tj słuszności dziennych. Wg mnie kwestii bezpieczeństwa nie da się przełożyć na pieniądze. Widoczność samochodu z prawdziwymi dziennymi jadącego ze słońcem jest dużo lepsza niż nawet na mijania. W moich dziennych żarówki wytrzymały rok, a to koszt 2,5 zł. Koszt żarówek mijania, pozycyjnych, podświetlania licznika itp to około 50 zł. Wytrzymywały wcześniej również rok... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > ale ja się odniosłem do tylnego oświetlenia ja także piszę o tylnych światłach - właśnie tym różni się montaż "stary" od "nowego". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > Koszt żarówek mijania, pozycyjnych, podświetlania licznika itp to około 50 zł. Wytrzymywały > wcześniej również rok... tutaj to już chyba pojechałeś ... albo sprawdź instalację w aucie w poprzednim aucie (opel astra) nie wymieniłem ani jednej żarówki od "postojówek", może raz przednie co dwa lata h4 i dwa razy żarówki w podświetleniu konsoli (w oplu świecą się cały czas, po przekręceniu kluczyka) auto zrobiło 240kkm w 10lat ! w obecnym fordzie w ciągu 2.5r (45kkm) wymieniłem 2x H7 więc faktycznie tylko mijania siadają, zwłaszcza H7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 kwestia stylu jazdy i rodzaju żarówek, ja zrobiłem blisko 35kkm w rok, jeżdżąc głównie po dziurawych, nie asfaltowych drogach i bezdrożach. Instalacja w porządku, sam połowę zrobiłem. Niestety wstrząsy itp wpływają niepozytywnie na wszelakie żarówki. Do tego zwykłe H4 w tym samochodzie nie świeciły, a Thunsgramy to u mnie w okolicy koszt rzędu 45 zł. Resztę sobie dopowiedz. Także w niektórych przypadkach światła dzienne mają spore uzasadnienie ekonomiczne. Dla informacji; światła dzienne żarówkowe firmy Wesem które posiadałem kosztowały 70 zł. Do tego kwestia faktu, że przy jeździe cały czas na światłach reflektory musiałbym wymieniać co roku (słabej jakości zamienniki); co daje koszt około 150 zł. Zysk na paliwie jaki odczułem to około 0,3 litra na setkę. Tutaj zysk pomijam, ale przy takim przebiegu to też są jakieś pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 > i właśnie dlatego, że wozisz to uważa, że tak ma być. > a homologację na reflektory i lampy tylne masz ze sobą? Dyskusja tego typu prowadzi do nikąd. Podobnie dyskutowano nad tym, czy na jadąc na Słowację na narty, zimą, nocą przy -15°C lepiej: a) mieć komplet zapasowych żarówek b) mieć wydrukowaną konwencję wiedeńską i wdać się w dyskusję z policjantem Na czyjąś głupotę nie ma lekarstwa, niestety. Więc trzeba się uodpornić. Taka homologacja na papierze w schowku to jak Rutinoscorbin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 > Dyskusja tego typu prowadzi do nikąd. ależ nie! jeśli masz dopuszczone do używania urządzenia, to masz na nich odpowiednie znaki i to wystarcza wożenie dodatkowej makulatury i okazywanie jej nieukom z powoduje, że nieuk pozostaje nieukiem, a będzie tego (bezpodstawnie) wymagał od innych. a może i chwalił się innym współtowarzyszom, że wylegitymował osobnika z papierów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 > ależ nie! > jeśli masz dopuszczone do używania urządzenia, to masz na nich odpowiednie znaki i to wystarcza > wożenie dodatkowej makulatury i okazywanie jej nieukom z powoduje, że nieuk pozostaje nieukiem, a > będzie tego (bezpodstawnie) wymagał od innych. a może i chwalił się innym współtowarzyszom, że > wylegitymował osobnika z papierów Ależ ja to rozumiem. Rozumiem też, że na tą wycieczkę do Słowacji zabierzesz zamiast żarówek wydrukowaną konwencję wiedeńską. Zdaj potem relację na AK jak tłumaczyłeś słowackiemu policjantowi, że jest nieukiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 > Rozumiem też, że na tą wycieczkę do Słowacji zabierzesz zamiast żarówek wydrukowaną konwencję > wiedeńską. nie zatrzymam sie do kontroli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 > Ależ ja to rozumiem. > Rozumiem też, że na tą wycieczkę do Słowacji zabierzesz zamiast żarówek wydrukowaną konwencję > wiedeńską. Zdaj potem relację na AK jak tłumaczyłeś słowackiemu policjantowi, że jest nieukiem. Wielokrotnie jeździłem przez Słowację lub do niej i nigdy nie miałem ani żarówek, ani wydruków konwencji. Dzwiny jestem? mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 > Też sie po trochu śmieję z osób które montują dzienne światła bo "oszczędność jest" Największa > oszczędności będzie jak się człowiek przesiądze na rower..a montowanie choinek na samochody > może fajnie wygląda - co kto lubi. Ja tam wogóle tego nie rozumiem i całe te światła dzienne > jak dla mnie to głupota i tyle. Nigdy czegoś takiego nie założe. Zgadza się. Jak dla mnie to taka oszczędność straszna że ho ho. A do tego jeszcze w 99% przypadków dokłądania takich lampionów szpeci auto. Takie robienie na siłę sobie nowego audi. Przepraszam jeśli kogoś to poruszy ale osobiście uważam to za wieśniactwo. Ale to jak z halogenami w latach 90. Każdy je musiał mieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilak Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Przepraszam jeśli kogoś to poruszy ale osobiście uważam to za wieśniactwo. Gdzie Ty tutaj widzisz wieśniactwo? Trzeba po prostu montować "z głową". I tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Gdzie Ty tutaj widzisz wieśniactwo? > Trzeba po prostu montować "z głową". I tyle. No własnie. Widziałem samochód, który miał bardzo podobnie zamontowane, tyle że lampy wystawały do przodu, bo komus się nie chciało ich wkomponować do skosu powierzchni zderzaka, a na dodatke zwyczajnie zamocował je opaskami kablowymi, tzw. trytytkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > No lampy wystawały do > przodu, bo komus się nie chciało ich wkomponować do skosu powierzchni zderzaka, ja z kolei widuję takie lampy wkomponowane do skosu zderzaka - skutek jest taki, że świecą na boki i są najlepiej widoczne, kiedy auto skręca... wszystko przez to, że są lampy do montażu "prostopadlerównoległego" i są też takie, które można (wręcz należy) montować skośnie a one wtedy będą świecić prosto przed auto, a nie na boki ale to nie jest wina lamp, tylko niewiedza montującego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 To, ze cos jest sprzedawane w sklepie ( czy w necie ) nie koniecznie oznacza, ze ma homologacje i ze mozesz to zamonowac i uzywac. Pan policjant ma wiec racje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Żadne Audi z włączonymi dziennymi nie świeci z tyłu. chyba, że przestawisz to sobie w kompie... u mnie DRLy (fabryczne) świeciły bez tylnych pozycji, przekodowałem w kompie i świeci się przód i tył..bo wkurzało mnie mryganie jadących za mną, że nie mam pozycji.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Gdzie Ty tutaj widzisz wieśniactwo? > Trzeba po prostu montować "z głową". I tyle. Czy te dzienne zamontowane w halogenach trzymają wymagane odległości?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > chyba, że przestawisz to sobie w kompie... > u mnie DRLy (fabryczne) świeciły bez tylnych pozycji, przekodowałem w kompie i świeci się przód i > tył..bo wkurzało mnie mryganie jadących za mną, że nie mam pozycji.... no i prawdopodobnie masz światła, które świecą niezgodne z przepisami Z którego roku auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Czy te dzienne zamontowane w halogenach trzymają wymagane odległości?? sądzę, że tak - przynajmniej u mnie tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > To, ze cos jest sprzedawane w sklepie ( czy w necie ) nie koniecznie oznacza, ze ma homologacje i > ze mozesz to zamonowac i uzywac. > Pan policjant ma wiec racje. w pierwszym momencie posądziłem Cię o ironię i sarkazm z tą racją policjanta... ale.... ale możecie obaj (Ty z policjantem) mieć rację. jak to możliwe? już wyjaśniam: cytat ze strony BMW-MOTORRAD.PL : ". Światła LED do jazdy dziennej – przełomowe rozwiązanie w dziedzinie bezpieczeństwa – są dostępne tylko w pojazdach BMW Motorrad." Pytam więc, jak to możliwe, że nowy jednoślad, kupiony w polskim salonie, jest wyposażony niezgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich obowiązkowego wyposażenia? ZTCW (i boleję nad tym) to motocykl nie może (nie wiedzieć, czemu?) posiadać świateł/światła do jazdy dziennej DRL. Czyżby więc BMW montowało takie lampy i je dezaktywowało na rynku PL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > ZTCW (i boleję nad tym) to motocykl nie może (nie wiedzieć, czemu?) posiadać świateł/światła do > jazdy dziennej DRL. Czyżby więc BMW montowało takie lampy i je dezaktywowało na rynku PL? Niby dlaczego skoro ma homologację wykonaną w Niemczech czyli na terenie UE? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Pytam więc, jak to możliwe, że nowy jednoślad, kupiony w polskim salonie, jest wyposażony > niezgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich obowiązkowego > wyposażenia? Bo jest zgodne z regulacjami EU? Czy musi być osobna polska homologacja do sprzedaży na terenie Polski? Zresztą, nasi ustawodawcy w zeszłym roku tak na chybcika to rozporządzenie poprawiali (żeby powyższego nie musieli kwestionować w przypadku 4oo), że zapewne nawet do głowy im nie przyszło, że jednoślady też mogą mieć DRL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Bo jest zgodne z regulacjami EU? Czy musi być osobna polska homologacja do sprzedaży na terenie > Polski? > Zresztą, nasi ustawodawcy w zeszłym roku tak na chybcika to rozporządzenie poprawiali (żeby > powyższego nie musieli kwestionować w przypadku 4oo), że zapewne nawet do głowy im nie > przyszło, że jednoślady też mogą mieć DRL z jednej strony nalezy sie cieszyc, ze jest UE z drugiej strony swiadczy o fachowcach odpowiadajacych za rzeczy zwiazane "z ruchem drogowym". jak zwykle rzeczywistosc wyprzedzilo legislatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > z drugiej strony swiadczy o fachowcach > odpowiadajacych za rzeczy zwiazane "z ruchem drogowym". jak zwykle rzeczywistosc wyprzedzilo > legislatora. Wystarczyło popatrzeć na niedawne projekty rozporządzeń odnośnie szkolenia osób ubiegających się o prawo jazdy kat. B (że o A nie wspomnę, bo to masakra była) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Wystarczyło popatrzeć na niedawne projekty rozporządzeń odnośnie szkolenia osób ubiegających się o > prawo jazdy kat. B (że o A nie wspomnę, bo to masakra była) ja sie zastanawiam, dlaczego nie mozna skopiowac rozwiazan z krajow bardziej rozwinietych w ruchu drogowym. fakt prawko by sie robilo okolo roku ale moze te osoby by mialy wieksze umiejetnosci poruszania sie po drodze a nie umialy zdac egzamin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Bo jest zgodne z regulacjami EU? zapewne nie, bowiem Regulamin 48 EKG ONZ wyraźnie stanowi: pkt. 6.19 Światło do jazdy dziennej (1) (1) - instalacja tego urządzenia może być zabroniona na podstawie przepisów krajowych. i właśnie przepisy krajowe w postaci rozporządzenia nie dopuszczają świateł dziennych w jednośladzie... > Czy musi być osobna polska homologacja do sprzedaży na terenie > Polski? pojęcia nie mam > Zresztą, nasi ustawodawcy w zeszłym roku tak na chybcika to rozporządzenie poprawiali (żeby > powyższego nie musieli kwestionować w przypadku 4oo), że zapewne nawet do głowy im nie > przyszło, że jednoślady też mogą mieć DRL pozostawię to bez komentarza - jakikolwiek komentarz = ban 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > jak to możliwe? już wyjaśniam: cytat ze strony BMW-MOTORRAD.PL : ". Światła LED do jazdy dziennej > przełomowe rozwiązanie w dziedzinie bezpieczeństwa są dostępne tylko w > pojazdach BMW Motorrad." Z Tego co mi wiadomo sa montowane jedynie w nowej K 1600 > Pytam więc, jak to możliwe, że nowy jednoślad, kupiony w polskim salonie, jest wyposażony > niezgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich obowiązkowego > wyposażenia? A Kto Ci powiedzial, ze nie spelnia ? > Czyżby więc BMW montowało takie lampy i je dezaktywowało na rynku PL? Naprawde myslisz, ze Niemcy doposciliby do ruchu cos co nie spalnia q<mogow homologacyjnych ? Przepisy w Niemech sa bardzo rygorystyczne, za wprowadzanie na rynek czasci bez homologacji mozna zalapac sie na bardzo konkretna kare. Wszystkie czesci maja swoj KBA Nr. oraz papiery ABE albo tzw. Teile Gutachten gdzie po zamontowaniu czesci trzeba zrobic wpis w papiery pojazdu. > zapewne nie, bowiem Regulamin 48 EKG ONZ wyraźnie stanowi: > pkt. 6.19 Światło do jazdy dziennej (1) > (1) - instalacja tego urządzenia może być zabroniona na podstawie przepisów krajowych. Tak jak napisales – moze – ale nie musi ? > i właśnie przepisy krajowe w postaci rozporządzenia nie dopuszczają świateł dziennych w > jednośladzie... moze inaczej – nie dopuszczaly – czys przeszly. To teraz tak na chlopski rozum jakie prawo stoi wyzej ? Krajowe czy EU ? W zakim ukladzie np auta produkowane w PL mogly by nie zostac z jakiegos powodu dopuszczone do ruchu w innym kraju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > A Kto Ci powiedzial, ze nie spelnia ? to moja dedukcja na podstawie zapisów rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia. > Naprawde myslisz, ze Niemcy doposciliby do ruchu cos co nie spalnia wymagań homologacyjnych? nie wiem, dlatego pytam; może zmieniło się nasze krajowe rozporządzenie? jeśli tak, to czym prędzej sam montuję DRL w moim "skuterku"; podobnie było z fiatem 500 - jego specyfikacja i wyposażenie też "wyprzedzały" nasze krajowe prawodawstwo. > Tak jak napisales – moze – ale nie musi ? > moze inaczej – nie dopuszczaly – czys przeszly. ZTCW nie było nowelizacji rozporządzenia, a w dotychczasowym w rubryce dot. świateł dziennych jednośladów nie uwzględniono. > To teraz tak na chlopski rozum jakie prawo stoi wyzej ? Krajowe czy EU ? niby wyżej stoi prawo unijne, ale skoro one dopuszcza zaostrzenie przepisów (poprzez niedopuszczenie do użytku przez pewną grupę), to finalnie krajowy prawodawca nie łamie żadnego przepisu i ma ostatnie słowo. > W zakim ukladzie np auta produkowane w PL mogly by nie zostac z jakiegos powodu dopuszczone do > ruchu w innym kraju. może tak być, ale mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilak Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Czy te dzienne zamontowane w halogenach trzymają wymagane odległości?? To nie sa dzienne, zamontowane w halogenach! To są dzienne zamontowane w miejsce halogenów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > no i prawdopodobnie masz światła, które świecą niezgodne z przepisami Z którego roku auto? 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > może zmieniło się nasze krajowe rozporządzenie? jeśli tak, to czym prędzej > sam montuję DRL w moim "skuterku"; A kto da Ci na to homoöogacje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > 2007 no to jest git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > A kto da Ci na to homoöogacje ? pewnie ten sam gość, który "dał" mi homologację na DRL w aucie = diagnosta jeśli zamontuję zgodnie z wymogami dopuszczony do użytku wyrób, posiadający (na kloszu) stosowne znaki homologacyjne, to kto jeszcze ma do tego "przyłożyć rękę", bym mógł legalnie jeździć? sam mam DRL w aucie i jak do tej pory diagnosta nie miał obiekcji, jedynie jeden gliniarz klęczał przed moim autem, odczytując znaki homologacyjne z kloszy (wtedy była to nowość na naszych drogach). nie wiem więc, kto lub co ma mi dać jeszcze inną homologację ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > To nie sa dzienne, zamontowane w halogenach! > To są dzienne zamontowane w miejsce halogenów! o to mi chodziło, a trzymają wymiary? Bo chyba u siebie pomierzę Sam to montowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > jeśli zamontuję zgodnie z wymogami dopuszczony do użytku wyrób, posiadający (na kloszu) stosowne > znaki homologacyjne, to ... nikt sie do niczego nie przyczepi - pod warunkiem, ze maka na kloszu te znaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > nikt sie do niczego nie przyczepi - pod warunkiem, ze maka na kloszu te znaki. Moje kiedyś miały, ale się wypiaskowały... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Moje kiedyś miały, ale się wypiaskowały... I co Ci mam teraz na to odpowiedziec ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilak Napisano 8 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 > o to mi chodziło, a trzymają wymiary? Bo chyba u siebie pomierzę Sam to montowałeś? Wymiary trzymają. Montowałem sam. Trochę było główkowania, żeby je założyć prostopadle do osi auta, ale dałem radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romman Napisano 8 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 > nie sądzę. wystarczy popatrzeć na alle i wszystkie aukcje z dziennymi z homologacją E4 > stricte tych nie znam, ale widziałem w paru pojazdach identyczne i powiem, że jasność tamtych jest > ok. 50% (no pi drzwi) mniejsza niż moich, przy czym moje nie są jakąś wyrocznią. Przepisy mówią, że światła dzienne nie mogą oślepiać oraz podają parametry odnośnie ilości generowanego światła w kandelach. Oczywiście - pewnie są przekręty, ale moim zdaniem, jak ktoś chce tanio i dobrze to można kupić cokolwiek markowego - chociażby Vertexy 808, które mimo niskiej ceny (około 70zł) i niskiego poboru mocy (4W) świecą bardzo jasno. Przestrzegałbym przed podróbkami ww świateł, bo są żenującej jakości a zaledwie 15 zł tańsze. W każdym razie - ja mam i sobie chwalę a nie będę wywalał 200-400 zł na światła dzienne, które oprócz przegrzewających się diod nic nowego nie wniosą w kwestii bezpieczeństwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romman Napisano 8 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 > Dzisiaj zostałem zatrzymany do kontroli i Pan policjant chciał zabrać mi dowód i wystawić mandat za > to że sam zamontowałem sobie światła do jazdy dziennej. Spytałem na jakiej podstawie chce > zabrać mi dowód to on na to że chodzi o art.132 K.D. Powiedział że dopuszczalna jest jazda na > światłach dziennych jeżeli są one fabrycznie zamontowane np. Insignia, Kia, Audi itd. > Zapytałem czy te wszystkie światła sprzedawane w każdym sklepie motoryzacyjnym są sprzedawane > nielegalnie to on na to że można je kupić ale np. zamontować je potem w bagażniku! Podjechałem > na SKP i zapytałem czy jeżeli zabrany zostanie dowód to na co diagnosta bedzie patrzył przy > przeglądzie. Powiedział że lampy muszą mieć oznaczenie RL i na tej podstawie oprócz > odpowiednich odległości od obrysu pojazdu, wysokości lampek od drogi podbije przegląd bez > żadnych problemów. (Ja mam przepisowe odległości, oznaczenie na lampach E4 RL i DRL.) > Odzyskuje dowód i znowu pierwsza kontrola i znowu dowód zabrany! I tak błędne koło sie zamyka > i toczy sie dalej. Sam już nie wiem czy mam zdemontować te światełka żeby nie mieć problemów > czy jak? Bo na drodze policjant ma racje... Po lekturze Twojego wątku wydrukowałem sobie 4 strony przepisów związanych ze światłami dziennymi wraz obrazkami odnośnie rozmieszczenia etc. Mam nadzieję, że mnie mnie spotka podobna przygoda, ale chcę być gotowy. Dodatkowo mam w dowodzie rejestracyjnym odpis homologacji. Wiem - argumentuje się, że przecież nie muszę wozić homologacji każdego elementu samochodu, ale policję mamy jaką mamy a ja nie chcę się użerać, więc skoro mam to wożę. Każda próba nałożenia mandatu będzie się kończyła moją odmową i skierowaniem sprawy do sądu. Jeżeli odbierze mi się dowód, to napiszę skargę. Myślę jednak, że takie przypadki jak opisywany przez Ciebie będą się zdarzać coraz rzadziej. Już teraz z tego co widzę to około 2-3% aut ma światłą dzienne, więc będzie podobnie jak z innymi przepisami z których interpretacją policja sobie nie radziła. Innymi słowy - jeździć i się nie martwić oraz nie dać zastraszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baesler Napisano 8 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Rozporządzenie jest po Twojej stronie. A jeżeli Policjant dalej upierałby się przy swoim to zwyczajnie przejechałbym się na komendę do jego przełożonych i powiedział, że nie do końca zna przepis dotyczący świateł dziennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.