Skocz do zawartości

Montaż wspomagania do Seicento golasa.


dwaoczka

Rekomendowane odpowiedzi

> zapomniałes o przekładni.

Mnie zawsze zastanawiało, czy do Seja ze wspomaganiem nie pasuje zwykła przekładnia?

Zwykła ma więcej obrotów kołem kierownicy pomiędzy skrajnymi punktami. Ale co to przeszkadza?

Czy fizycznie się czymś różni, co uniemożliwia zamontowanie do niej wspomagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie zawsze zastanawiało, czy do Seja ze wspomaganiem nie pasuje zwykła przekładnia?

> Zwykła ma więcej obrotów kołem kierownicy pomiędzy skrajnymi punktami. Ale co to przeszkadza?

> Czy fizycznie się czymś różni, co uniemożliwia zamontowanie do niej wspomagania?

z tego co mi wiadomo to w kolumnie masz czujniki skretu, jest wykryja ze za duzo przekrecisz to wywali blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie zawsze zastanawiało, czy do Seja ze wspomaganiem nie pasuje zwykła przekładnia?

> Zwykła ma więcej obrotów kołem kierownicy pomiędzy skrajnymi punktami. Ale co to przeszkadza?

> Czy fizycznie się czymś różni, co uniemożliwia zamontowanie do niej wspomagania?

pasuje fizycznie zwykła. owszem ma ciut mniej obrotu na kole kierownicy jak piszesz, często jest poszukiwana do sportu właśnie dlatego że jest "krótsza" smile.gif

pisze gostkowi co było innego niż w wersji bez wspomy bo chyba nie ogarnia tematu a tak to już coś więcej będzie wiedział smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co mi wiadomo to w kolumnie masz czujniki skretu, jest wykryja ze za duzo przekrecisz to

> wywali blad

U mnie czegoś takiego nie ma.

Ale problemem jest zbyt duża siła wspomagania.Można kręcić jednym palcem mimo wspomagania progresywnego.Nie jest to zbyt komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem już instrukcje montażu na allegro. Może komuś też się przyda http://www.allegromat.pl/aukcja98958

Oczywiście listwy czyli maglownicy nie trzeba zmieniać. Po prostu jest jeden obrót więcej ale nie wpływa to w żaden sposób na prowadzenie. Cześci już zanabyłem (200zł) z anglika i czekam aż przyjdą. Jak tylko uda mi sie to poskładać to się pochwalę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem już instrukcje montażu na allegro. Może komuś też się przyda

> http://www.allegromat.pl/aukcja98958

> Oczywiście listwy czyli maglownicy nie trzeba zmieniać. Po prostu jest jeden obrót więcej ale nie

> wpływa to w żaden sposób na prowadzenie. Cześci już zanabyłem (200zł) z anglika i czekam aż

> przyjdą. Jak tylko uda mi sie to poskładać to się pochwalę

ale kolumna z anglika nie za bardzo podchodzi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale kolumna z anglika nie za bardzo podchodzi

niby w opisie aukcji, co dal linka koles twierdzi, ze w poradniku jest napisane, jak przerobic. zobaczymy, co z tego wyjdzie, niech kolega przetrze szlaki, bo wiadomo, ze anglikowe wspomaganie sporo tansze jest smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po padzie forum :<

Wspomaganie założyłem wczoraj, nie było wiekszych problemów. Przeróbka uchwytu tak żeby pasował z anglika zajęła koło 30min, troche zabawy szlifięrką i docięcie nowego fragmentu blachy. W karoserii nie trzeba nic ciąć ani spawać. Jedyna przeróbka to ten uchwyt na angielskiej kolumnie. Drugi uchwyt (są dwa) tylko się obraca o 180 stopni. Także zaoszczędziłem 300zł na częściach bo o tyle są tańsze angielskie.

Wspomaganie odpaliło od razu po zapaleniu auta, jednak musiałem na nowo wyjąc licznik bo okazało sie że nie ma w nim diody led od wspomagania mimo że to licznik od MPI.

W instrukcji opisany był każdy niuans nawet z rysunkami dokładnej przeróbki uchwytu tak żeby pasował od razu, bez tego chyba straciłbym dodatkowy dzień na dopasowywanie, mierzenie itd. A jest tam dość ciasno i jak ktoś ma pneumatyczny regulator świateł jak ja to w ogóle musi być ustawione co do centymetra.

Na końcu nagroda za trud... komfort kręcenia jednym palcem smile.gif:)

Całość zajęła mi od 8mej rano do 16tej z tym że dwa razy licznik wyjmowałem bo za pierwszym razem nie chciało mi sie sprawdzić czy jest dioda. No i musiałem ze dwa razy do sklepu jechać bo brakło mi jakiś pierdółek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a odkad to mamy pneumatyczne swiatla yikes.gif chociaz tak ciekawi mnie ta twoja wersja biglaugh.gif bo MPI juz mialy wszystkie elektryke swiatel biglaugh.gif czyli powiadasz, ze ten poradnik Ci sie przydal tak ? Rozpiska jest dla MPI czy dla SPI tez ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a odkad to mamy pneumatyczne swiatla chociaz tak ciekawi mnie ta twoja wersja bo MPI juz mialy

> wszystkie elektryke swiatel czyli powiadasz, ze ten poradnik Ci sie przydal tak ? Rozpiska

> jest dla MPI czy dla SPI tez ??

napisal ze ma licznik od MPI a nie seja MPI tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a odkad to mamy pneumatyczne swiatla chociaz tak ciekawi mnie ta twoja wersja bo MPI juz mialy

> wszystkie elektryke swiatel czyli powiadasz, ze ten poradnik Ci sie przydal tak ? Rozpiska

> jest dla MPI czy dla SPI tez ??

Mam SPI zupełnego golasa, licznik założyłem z MPI bo dostałem go za grosze w komplecie. Regulator jest taki duży i wychodzą z niego wężyki więc na pewno jest pneumatyczny.

Rozpiska w instrukcji jest na oba rodzaje liczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego a mógłbyś podzielić się wspomnianą rozpiską/instrukcją montażu?

Niestety na pierwszej stronie tej instrukcji wielkimi czerwonymi literami napisane jest że jest to kopia wyłącznie do własnego użytku i rozpowszechnianie tego albo publikacja fragmentów w internecie zakończy sie sprawą sądową, także wole nie ryzykować.

Ale w razie pytań służę pomocą. Niestety rysunków przeróbki czy schematów nie wkleję :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety na pierwszej stronie tej instrukcji wielkimi czerwonymi literami napisane jest że jest to

> kopia wyłącznie do własnego użytku i rozpowszechnianie tego albo publikacja fragmentów w

> internecie zakończy sie sprawą sądową, także wole nie ryzykować.

> Ale w razie pytań służę pomocą. Niestety rysunków przeróbki czy schematów nie wkleję :/

Poprostu zrob skana i wysylaj mailem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam SPI zupełnego golasa, licznik założyłem z MPI bo dostałem go za grosze w komplecie. Regulator

> jest taki duży i wychodzą z niego wężyki więc na pewno jest pneumatyczny.

> Rozpiska w instrukcji jest na oba rodzaje liczników.

pneumatyki nie ma. Jest zamkniety uklad z plynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no niestety, i wystarczy lekkie rozszczelnienie go, aby przestal dzialac

Nawet nie wiedziałem i przy montażu chciałem odpiąć te wężyki żeby mi było wygodniej robić ale były tak ciasno założone że to olałem. Jak się okazuje dobrze zrobiłem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet nie wiedziałem i przy montażu chciałem odpiąć te wężyki żeby mi było wygodniej robić ale były

> tak ciasno założone że to olałem. Jak się okazuje dobrze zrobiłem:)

kolego, pisałeś wcześniej o jakiejś kontrolce wspomagania... ale ona chyba nie cały czas świeci?? tylko przy zapalaniu, co??? przynajmniej tak jest w moim eMPeIku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można siąść i pobawić się w PSie i zrobić bez Twojego nazwiska. A niejednemu sie przyda

> jak coś mogę się podjąć

Witam

Jestem autorem i sprzedawcą tego poradnika. Czytając takie wpisy i podobne mam wrażenie że ten kraj to ciągle państwo złodziei i kombinatorów wychowanym w realiach PRL gdzie wszystko zdobywało się cichaczem, kradnąc lub "pożyczając" bez wiedzy właściciela.

Czy tak trudno zrozumieć że ktoś to przygotował, napisał, stworzył schematy i rysunki a także stracił wiele godzin na edycję a nawet poszukiwania w literaturze technicznej auta? Do tego płaci za to podatki a tu jeden cwaniak z drugim kombinuje jak tu oszukać i zaoszczędzić parę złotych, bo po co płacić. Nie jestem zwolennikiem całego tego ACTA ale czytając takie wpisy od razu wiadomo że w PL bardzo by się przydało.

Jednocześnie informuje kombinatorów że każda sprzedawana przeze mnie publikacja jest oznakowana nie tylko znakiem wodnym z nazwiskiem osoby które je otrzymała ale także niejawną kombinacją w tekście której nie usunie się w photoshopie bo po prostu jej nie widać. Także nie będę miał żadnych skrupułów żeby osoby której egzemplarz wyląduje w internecie zapłacił za swoją "życzliwość" odszkodowaniem, które pokryje koszty moich strat.

Co do samego poradnika to służę pomocą techniczną, nie tylko na tym forum ale także prywatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolego, pisałeś wcześniej o jakiejś kontrolce wspomagania... ale ona chyba nie cały czas świeci??

> tylko przy zapalaniu, co??? przynajmniej tak jest w moim eMPeIku

Świeci cały czas tylko w momencie wykrycia przez sterownik usterki. Normalnie zapala się na około 3s po włączeniu zapłonu, po czym gaśnie (jeśli wszystko działa poprawnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie unoś się tak kolego i hamuj wypowiedzi, bo lekko przesadzasz. Nikt nie będzie Twojego dzieła kradł. Dla mnie możesz i za 100 zł sprzedawać "dzieło" skoro tak wiele godzin i męki poszło Ci na zrobienie kilku fot przespawanego mocowanie silnika i narysowanie kilku schematów.

Na wiosnę będę montował u siebie w/w wspomaganie i z pewnością zrobię fotorelację i jakieś opisy i wrzucę to dla potomnych za free, bo nie ma jakiejś wielkiej filozofii w tym i nawet laik da sobie radę z polutowaniem kilku kabelków. Gorzej jedynie mogą mieć jak mają licznik na linkę, to będzie zabawa ze zmianą licznika na MPiKowy.

Mimo wszystko pozdrawiam 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie unoś się tak kolego i hamuj wypowiedzi, bo lekko przesadzasz. Nikt nie będzie Twojego dzieła

> kradł. Dla mnie możesz i za 100 zł sprzedawać "dzieło" skoro tak wiele godzin i męki poszło

> Ci na zrobienie kilku fot przespawanego mocowanie silnika i narysowanie kilku schematów.

> Na wiosnę będę montował u siebie w/w wspomaganie i z pewnością zrobię fotorelację i jakieś opisy i

> wrzucę to dla potomnych za free, bo nie ma jakiejś wielkiej filozofii w tym i nawet laik da

> sobie radę z polutowaniem kilku kabelków. Gorzej jedynie mogą mieć jak mają licznik na linkę,

> to będzie zabawa ze zmianą licznika na MPiKowy.

> Mimo wszystko pozdrawiam

Ja tez niedlugo bede montowal i chetnie podziele sie z innymi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie unoś się tak kolego i hamuj wypowiedzi, bo lekko przesadzasz. Nikt nie będzie Twojego dzieła

> kradł. Dla mnie możesz i za 100 zł sprzedawać "dzieło" skoro tak wiele godzin i męki poszło

> Ci na zrobienie kilku fot przespawanego mocowanie silnika i narysowanie kilku schematów.

> Na wiosnę będę montował u siebie w/w wspomaganie i z pewnością zrobię fotorelację i jakieś opisy i

> wrzucę to dla potomnych za free, bo nie ma jakiejś wielkiej filozofii w tym i nawet laik da

> sobie radę z polutowaniem kilku kabelków. Gorzej jedynie mogą mieć jak mają licznik na linkę,

> to będzie zabawa ze zmianą licznika na MPiKowy.

> Mimo wszystko pozdrawiam

claps.gifclaps.gif

popieram kolege. sam myslalem ostatnio o tym, ze jak bym juz zrobil, to bym sie podzielil z innymi. teraz bede dorabial mocowanie linki do zaciskow na tyl, to tez sie podziele swoimi osiagnieciami ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wszystko spoko ale namawianie mnie jak niektórzy tutaj żebym kradł czyjąś pracę to już coś innego.

Wielce będzie przydatne jesli ktoś tutaj rzeczywiście zrobi taki opis z fotkami i wrzuci za darmo, ale jak ja zakładałem to tego nie było i te wydane 30zł uważam za dobrą inwestycje. Zaoszczędziłem wiele godzin czasu na niepotrzebne błądzenie i myślenie.

No i watpie żeby ktoś to tak dokladnie przedstawił, zbyt dużo tam jest pozycji - wersja dla licznika spi, wersja dla licznika mpi, wersja dla anglika, wersja dla nowszego seja, niuanse z mocowaniem kolumny. No i dokładne rysunki w cadzie przeróbki mocowań,a wątpie żeby komuś sie to chciało rysować tutaj... No i schematy których nie ma za free na necie...

Oczywiscie wszystko można uprościć do paru fotek z opisem ale zostanie i tak cała masa pytań przy montażu. Wiem to bo sam byłem zaskoczony ilością problemów ktore wyszły dopiero na zywo przy robocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie osłabiaj mnie pisząc o schematach z neta.. jakie schematy. Podpięcie zasilania do wspomagania i kabelka do przewodu sygnałowego z impulsatora nie powinno być specjalnym problemem, no chyba, że ktoś jest naprawdę delikatnie mówiąc -> niemotą, ale w takim wypadku trzeba jechać do kogoś kto zrobi to jak trzeba, a nie samemu brac za takie "tjuningi"

A co do spawania mocowania i rysunku tego w CADzie... prawie padłem grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Sądze, że nie musi być tam to pospawane z dokładnością do mikronów 270751858-jezyk.gif

A no i wersja dla anglika chyba w PL nikomu się nie przyda. Ale jak już to nie musi nic przerabiać, bo kupi kolumnę do... anglika oink.gif270751858-jezyk.gif270751858-jezyk.gif270751858-jezyk.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpięcie zasilania do wspomagania i

> kabelka do przewodu sygnałowego z impulsatora nie powinno być specjalnym problemem,

Taaa... doczytaj co jeszcze zanim zaczniesz pouczać takie niemoty jak ja.

> że ktoś jest naprawdę delikatnie mówiąc -A co do spawania mocowania i rysunku tego w CADzie...

> prawie padłem

Widać że tego nie robiłeś ani nawet nie wiesz o czym piszesz. Bo dokładnie o milimetry sie tam rozchodzi. Także powodzenia w dopasowywaniu "na żywca".

> A no i wersja dla anglika chyba w PL nikomu się nie przyda. Ale jak już to nie musi nic przerabiać,

> bo kupi kolumnę do... anglika

Zgubiłem sie w tych twoich wywodach.

Najsmieszniejsze jest to że w imię głupiej oszczędności czlowiek potem traci kilka dni na dłubanie którego mógł uniknąć, nie mówiąc już o tym że kilka rzeczy można jeszcze po drodze popsuć i trzeba kupować nowe części. No ale na koncu pochwali się że sam to zrobił i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo o to tu chodzi, zeby cos samemu zrobic i miec satysfakcje z tego...

No tak ale są też osoby które nie mają kilku dni na dopasowywanie, mierzenie, sprawdzanie i po prostu korzystają z gotowca który umożliwia im wykonanie roboty w pare godzin bez żadnych przystanków. Nie rozumiem czemu to jest tu tak piętnowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak ale są też osoby które nie mają kilku dni na dopasowywanie, mierzenie, sprawdzanie i po

> prostu korzystają z gotowca który umożliwia im wykonanie roboty w pare godzin bez żadnych

> przystanków. Nie rozumiem czemu to jest tu tak piętnowane.

moim zdaniem dlatego że nie musiałeś wcale powielać tego dzieła które masz w domu, wystarczyło żebyś po swojemu podzielił sie informacjami tu skoro założyłeś wspomaganie i niby wiesz jak... a ty sie jeszcze burzysz - chcesz informacji a sam sie nimi nie dzielisz no.gif a twój kolega co handluje poradnikiem to też chyba troche przesadził... ameryki nie odkrył bo nie jeden user na AK już wspomaganie założone i sie nim cieszy, jak chce sie dorobić niech zakopie w ziemi moze ktoś za 100-200lat wykopie i uzna za conajmniej jakieś zagubione dzieło literackie albo tam co innego sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilka dni potrzeba na założenie wspomagania do seja ?

> To chyba jednak kupię ten poradnik

Przestan, bez jakiejkolwiek podpowiedzi czy manuala zalozylem wspomaganie w dwa dni. Drugi dzien byl tylko poto, ze zzapomnialem wziac ze soba rozpiski przewodow, ktore trzeba podlaczyc i bawilem sie zegarami odnosnie kontrolki. Normalnie temat do ogarniecia w jeden dzien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez każdemu kto bedzie miał pytanie obiecywałem pomoc. To nie moja wina że ludzie chcieli żebym im wyslał gotowca na maila a potem za to odpowiadał. Jesli ktoś ma jakieś konkretne pytania to chętnie się podzielę tym co wiem.

A kolegom którzy tak fajnie ironizują chętnie zmierzyłbym czas założenia i przerobienia angielskiej kolumny do polskiego seicenta bez żadnej "ściągi". Bardzo ciekawiłby mnie wynik tych co tak głośno się przechwalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Przeciez każdemu kto bedzie miał pytanie obiecywałem pomoc. To nie moja wina że ludzie chcieli

> żebym im wyslał gotowca na maila a potem za to odpowiadał. Jesli ktoś ma jakieś konkretne

> pytania to chętnie się podzielę tym co wiem.

> A kolegom którzy tak fajnie ironizują chętnie zmierzyłbym czas założenia i przerobienia angielskiej

> kolumny do polskiego seicenta bez żadnej "ściągi". Bardzo ciekawiłby mnie wynik tych co tak

> głośno się przechwalają.

Obiecales pomoc, pisalem priva i nic zlosnik.gif

Ma ktos moze rozpiske pinow z wiazki wspomagania, dokladnie chodzi mi o kostke ktora spina sie instalacje wspomagania z instalacja auta grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> z tego co mi wiadomo to w kolumnie masz czujniki skretu, jest wykryja ze za duzo przekrecisz to

> wywali blad

jeśli założe wspomaganie do normalnej przekładni to wywala błąd i działa dalej czy wyłącza wspomaganie do czasu skasowania błędu ?

działa wtedy w pełnym zakresie czy tylko jak krótka przekładnia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.