Skocz do zawartości

Sedici - Jak skasować inspekcje ?


Lookazz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Auto Fiat Sedici 1,9mj diesel

Wyczytałem ze nie da się samemu skasować inspekcji olejowej w tymże aucie. Czy to prawda ? clown.gif

Jeśli tak to co potrzebuje mieć żeby tego dokonać ? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Auto Fiat Sedici 1,9mj diesel

> Wyczytałem ze nie da się samemu skasować inspekcji olejowej w tymże aucie. Czy to prawda ?

> Jeśli tak to co potrzebuje mieć żeby tego dokonać ?

Podejrzewam, że pełna wersja Fiat Ecu Scan powinna sobie poradzić - pewności nie mam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podejrzewam, że pełna wersja Fiat Ecu Scan powinna sobie poradzić - pewności nie mam.

W tej chwili FES tego nie obsługuje, pewnie w najbliższym czasie pojawi się wsparcie, na tą chwilę(FES 3.4.2) tylko Examiner.

EDIT: FES potrafi skasować "wymianę oleju" w silniku z DPF.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tej chwili FES tego nie obsługuje, pewnie w najbliższym czasie pojawi się wsparcie, na tą

> chwilę(FES 3.4.2) tylko Examiner.

> Pozdrawiam BAS

Czy ta inspekcja w czymś przeszkadza? Jeździłem Stilo przez 3 lata z nieskasowaną - nie lubię płacić za nic. Dopiero po zakupie FES sobie skasowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ta inspekcja w czymś przeszkadza? Jeździłem Stilo przez 3 lata z nieskasowaną - nie lubię

> płacić za nic. Dopiero po zakupie FES sobie skasowałem.

W GP po przekroczniu 30 tys km migał chyba kluczyk przez 1000km i później spokój. No i licznik do kolejnego serwisu chyba 0 pokazywał. Innych konsekwencji nie widziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ta inspekcja w czymś przeszkadza? Jeździłem Stilo przez 3 lata z nieskasowaną - nie lubię

> płacić za nic. Dopiero po zakupie FES sobie skasowałem.

Jeśli chodzi o "wymianę oleju" w silniku z DPF(edytowałem poprzedniego posta) to nie wiem jakie ona rodzi konsekwencje.

Jeśli chodzi o sam komunikat przypominający w zegarach to nie ma on najmniejszego znaczenia dla działania samochodu, ale przyzwyczaiłem się do tej funkcji na tyle, że nawet nie pamiętam przy jakim przebiegu wymieniałem ostatnio oleje/filtry w moich samochodach.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o "wymianę oleju" w silniku z DPF(edytowałem poprzedniego posta) to nie wiem jakie ona

> rodzi konsekwencje.

> Jeśli chodzi o sam komunikat przypominający w zegarach to nie ma on najmniejszego znaczenia dla

> działania samochodu, ale przyzwyczaiłem się do tej funkcji na tyle, że nawet nie pamiętam przy

> jakim przebiegu wymieniałem ostatnio oleje/filtry w moich samochodach.

> Pozdrawiam BAS

Z DPF też nie ma konsekwencji, jeśli ktoś ma stałe interwały i nie bazuje na wskazaniach kompa - które są brane z kapelusza a nie z jakiegokolwiek czujnika!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ta inspekcja w czymś przeszkadza? Jeździłem Stilo przez 3 lata z nieskasowaną - nie lubię

> płacić za nic. Dopiero po zakupie FES sobie skasowałem.

czy darmowym FES`em da się skasować inspekcję oleju ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z DPF też nie ma konsekwencji, jeśli ktoś ma stałe interwały i nie bazuje na wskazaniach kompa -

> które są brane z kapelusza a nie z jakiegokolwiek czujnika!

czyli ilość wypalań DPF nie ma wpływu na degradacje oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wpływa, jednak jeśli wymieniasz olej co 10-15 tysięcy, to robisz to częściej niż wskazałby

> komputer.

a jeśli komputer zacznie się dopominać o zmiane oleju po 6-7tyś km? Pytam bo gośc w serwisie gadał że straż miejska z doblo z takimi przebiegami ich odwiedza. I zastanawiam się czy jest to konieczne czy zdrowo rozsądkowo to ignorować i wymianiac co 10-15 tyś km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jeśli komputer zacznie się dopominać o zmiane oleju po 6-7tyś km? Pytam bo gośc w serwisie gadał

> że straż miejska z doblo z takimi przebiegami ich odwiedza. I zastanawiam się czy jest to

> konieczne czy zdrowo rozsądkowo to ignorować i wymianiac co 10-15 tyś km

To zadaj sobie pytanie, jak eksploatuje pojazdy straż miejska? cfaniaczek.gif W ich przypadku wymiana oleju co 5-7 tysięcy jest uzasadniona. Ciekawe jakie mają średnie spalanie? I ciekawe kto podjął decyzję o zakupie aut z silnikiem diesla i DPF angryfire.gif?

EDIT

Ja bym zadał jeszcze jedno pytanie? Skoro komputer podejmuje decyzję o wymianie oleju na podstawie ilości odpaleń, temperatury, ilości wypaleń dpf itp, jednak zupełnie nie ma pojęcia jakiej jakości olejem jest zalane auto, to.... To o kant dupy sobie można te wskazania roztrzaskać! W jeździe typowo miejskiej, wymieniaj co 10 tysięcy/ rok - przed zimą, przy jeździe mieszanej co 15 tysięcy / rok, ze wskazaniem przed zimą, przy jeździe na trasach co 20 tysięcy.

Zalecam olej z C3, nie z C2 jak zaleca Fiat - Opel poszedł po rozum do głowy i do tych samych silników zaleca C3 - różnią się HTHS i jest to istotna różnica.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jeśli komputer zacznie się dopominać o zmiane oleju po 6-7tyś km?

Są czujniki mierzące degradacje oleju - O na przykłąd coś takiego.... .... ale większość producentów aut ma jakiś algorytm... liczba uruchomień, dystans, wypalenia filtra, obroty i co kto tam woli... ja nie wiem wink.gif więc trudno to stwierdzić- może po tych 5 tyś km olej to już sam ON zlosnik.gif ciekawe co ile km sie wypalaja filtry w tych autach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.