Lookazz Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Witam, Auto Fiat Sedici 1,9mj diesel Wyczytałem ze nie da się samemu skasować inspekcji olejowej w tymże aucie. Czy to prawda ? Jeśli tak to co potrzebuje mieć żeby tego dokonać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > Witam, > Auto Fiat Sedici 1,9mj diesel > Wyczytałem ze nie da się samemu skasować inspekcji olejowej w tymże aucie. Czy to prawda ? > Jeśli tak to co potrzebuje mieć żeby tego dokonać ? Podejrzewam, że pełna wersja Fiat Ecu Scan powinna sobie poradzić - pewności nie mam. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > Podejrzewam, że pełna wersja Fiat Ecu Scan powinna sobie poradzić - pewności nie mam. W tej chwili FES tego nie obsługuje, pewnie w najbliższym czasie pojawi się wsparcie, na tą chwilę(FES 3.4.2) tylko Examiner. EDIT: FES potrafi skasować "wymianę oleju" w silniku z DPF. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > W tej chwili FES tego nie obsługuje, pewnie w najbliższym czasie pojawi się wsparcie, na tą > chwilę(FES 3.4.2) tylko Examiner. > Pozdrawiam BAS Czy ta inspekcja w czymś przeszkadza? Jeździłem Stilo przez 3 lata z nieskasowaną - nie lubię płacić za nic. Dopiero po zakupie FES sobie skasowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > Czy ta inspekcja w czymś przeszkadza? Jeździłem Stilo przez 3 lata z nieskasowaną - nie lubię > płacić za nic. Dopiero po zakupie FES sobie skasowałem. W GP po przekroczniu 30 tys km migał chyba kluczyk przez 1000km i później spokój. No i licznik do kolejnego serwisu chyba 0 pokazywał. Innych konsekwencji nie widziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > Czy ta inspekcja w czymś przeszkadza? Jeździłem Stilo przez 3 lata z nieskasowaną - nie lubię > płacić za nic. Dopiero po zakupie FES sobie skasowałem. Jeśli chodzi o "wymianę oleju" w silniku z DPF(edytowałem poprzedniego posta) to nie wiem jakie ona rodzi konsekwencje. Jeśli chodzi o sam komunikat przypominający w zegarach to nie ma on najmniejszego znaczenia dla działania samochodu, ale przyzwyczaiłem się do tej funkcji na tyle, że nawet nie pamiętam przy jakim przebiegu wymieniałem ostatnio oleje/filtry w moich samochodach. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > Jeśli chodzi o "wymianę oleju" w silniku z DPF(edytowałem poprzedniego posta) to nie wiem jakie ona > rodzi konsekwencje. > Jeśli chodzi o sam komunikat przypominający w zegarach to nie ma on najmniejszego znaczenia dla > działania samochodu, ale przyzwyczaiłem się do tej funkcji na tyle, że nawet nie pamiętam przy > jakim przebiegu wymieniałem ostatnio oleje/filtry w moich samochodach. > Pozdrawiam BAS Z DPF też nie ma konsekwencji, jeśli ktoś ma stałe interwały i nie bazuje na wskazaniach kompa - które są brane z kapelusza a nie z jakiegokolwiek czujnika! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > Czy ta inspekcja w czymś przeszkadza? Jeździłem Stilo przez 3 lata z nieskasowaną - nie lubię > płacić za nic. Dopiero po zakupie FES sobie skasowałem. czy darmowym FES`em da się skasować inspekcję oleju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > czy darmowym FES`em da się skasować inspekcję oleju ? W wersji 3,3 nie ma wogole takiej opcji dostepnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > czy darmowym FES`em da się skasować inspekcję oleju ? Tak da się . Ale tylko jeżeli masz DPF-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > Z DPF też nie ma konsekwencji, jeśli ktoś ma stałe interwały i nie bazuje na wskazaniach kompa - > które są brane z kapelusza a nie z jakiegokolwiek czujnika! czyli ilość wypalań DPF nie ma wpływu na degradacje oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > czyli ilość wypalań DPF nie ma wpływu na degradacje oleju? Wpływa, jednak jeśli wymieniasz olej co 10-15 tysięcy, to robisz to częściej niż wskazałby komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > Wpływa, jednak jeśli wymieniasz olej co 10-15 tysięcy, to robisz to częściej niż wskazałby > komputer. a jeśli komputer zacznie się dopominać o zmiane oleju po 6-7tyś km? Pytam bo gośc w serwisie gadał że straż miejska z doblo z takimi przebiegami ich odwiedza. I zastanawiam się czy jest to konieczne czy zdrowo rozsądkowo to ignorować i wymianiac co 10-15 tyś km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > a jeśli komputer zacznie się dopominać o zmiane oleju po 6-7tyś km? Pytam bo gośc w serwisie gadał > że straż miejska z doblo z takimi przebiegami ich odwiedza. I zastanawiam się czy jest to > konieczne czy zdrowo rozsądkowo to ignorować i wymianiac co 10-15 tyś km To zadaj sobie pytanie, jak eksploatuje pojazdy straż miejska? W ich przypadku wymiana oleju co 5-7 tysięcy jest uzasadniona. Ciekawe jakie mają średnie spalanie? I ciekawe kto podjął decyzję o zakupie aut z silnikiem diesla i DPF ? EDIT Ja bym zadał jeszcze jedno pytanie? Skoro komputer podejmuje decyzję o wymianie oleju na podstawie ilości odpaleń, temperatury, ilości wypaleń dpf itp, jednak zupełnie nie ma pojęcia jakiej jakości olejem jest zalane auto, to.... To o kant dupy sobie można te wskazania roztrzaskać! W jeździe typowo miejskiej, wymieniaj co 10 tysięcy/ rok - przed zimą, przy jeździe mieszanej co 15 tysięcy / rok, ze wskazaniem przed zimą, przy jeździe na trasach co 20 tysięcy. Zalecam olej z C3, nie z C2 jak zaleca Fiat - Opel poszedł po rozum do głowy i do tych samych silników zaleca C3 - różnią się HTHS i jest to istotna różnica. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 > a jeśli komputer zacznie się dopominać o zmiane oleju po 6-7tyś km? Są czujniki mierzące degradacje oleju - O na przykłąd coś takiego.... .... ale większość producentów aut ma jakiś algorytm... liczba uruchomień, dystans, wypalenia filtra, obroty i co kto tam woli... ja nie wiem więc trudno to stwierdzić- może po tych 5 tyś km olej to już sam ON ciekawe co ile km sie wypalaja filtry w tych autach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.