technix Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Witam Kolegów Jako, że wczoraj pierwszy raz jechałem Asterką kolegi 3-drzwiówką X16SZ to teraz jestem zawiedziony w związku z posiadaną przeze mnie asterką kombi C16SE. I nie chodzi tu o Vmax czy przyspieszenie ale o prędkość obrotową silnika. U mnie przy 3000 obr/min mam V=105 km/h a u niego jest 120km/h. Dalej jak jadę sobie ekonomicznie na trasie, tzn. 90km/h to mam równiutko 2500 obr/min a u niego było 2100 obr/min. Jako, że skrzynia u mnie pracuje BAAAARDZO ciężko i od prawie roku myślę o jej wymianie to powiedzcie mi jaką kupić do C16SE aby przy danej V było mniej obrotów? Bo u mnie to czyć wyraźnie że brakuje 6. biegu to jak będzie "większe" przełożenie to silnik napewno sobie poradzi P.S. zapomniałem dodać, że zarówno moje jak i kolegi oponki to 175/65R14 na felgach stalowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Masz krótką skrzynię (CR). Kup długą (WR) i będą niższe obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 > Masz krótką skrzynię (CR). Kup długą (WR) i będą niższe obroty. a gdzie są oznaczenia skrzyni? Ile taka może kosztować? jak sprawdzić czy jest dobra kiedy nie jest zamontowana (jakieś luzy czy coś) czy istnieją tylko te 2 rodzaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 > a gdzie są oznaczenia skrzyni? U góry przy pokrywie wybieraka, albo pod pokrywą 5-tego biegu (po lewej stronie). Możesz też policzyć obroty wałków, potem przełożenia i sprawdzić w tabelce. > Ile taka może kosztować? od ok. 100zł w górę. Zależy gdzie kupisz. > jak sprawdzić czy jest dobra kiedy nie jest zamontowana (jakieś luzy czy coś) Możesz odkręcić korek rewizyjny i odessać strzykawką trochę oleju. To może dawać jakieś pojęcie o tym co jest w środku. Ręczne kręcenie wałkiem raczej nic nie da. Parę kółek widać po demontażu wybieraka i dolnej pokrywy dyfra. > czy istnieją tylko te 2 rodzaje? Jeśli chodzi o F13 to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guardian Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 > Witam Kolegów > Jako, że wczoraj pierwszy raz jechałem Asterką kolegi 3-drzwiówką X16SZ to teraz jestem zawiedziony > w związku z posiadaną przeze mnie asterką kombi C16SE. > I nie chodzi tu o Vmax czy przyspieszenie ale o prędkość obrotową silnika. U mnie przy 3000 obr/min > mam V=105 km/h a u niego jest 120km/h. Dalej jak jadę sobie ekonomicznie na trasie, tzn. > 90km/h to mam równiutko 2500 obr/min a u niego było 2100 obr/min. > Jako, że skrzynia u mnie pracuje BAAAARDZO ciężko i od prawie roku myślę o jej wymianie to > powiedzcie mi jaką kupić do C16SE aby przy danej V było mniej obrotów? Bo u mnie to czyć > wyraźnie że brakuje 6. biegu to jak będzie "większe" przełożenie to silnik napewno sobie > poradzi > P.S. zapomniałem dodać, że zarówno moje jak i kolegi oponki to 175/65R14 na felgach stalowych Ja mam taki silnik i nawet te same oponki. Niedanwo mialem wymianę skrzyni też na F13 tyle, ze nie znalem opcji CR WR, ale sadząc po moich osiągach na ostatniej trasie być może mam teraz WR, choć wczesjniej na trasie tez nie bylo zle. Spalanie na LPG wyszlo mi ...uwaga ... 6.63L/100 przy jeździe srednio 100km/h i 2/3 trasy to autostrada więc zadowolenie spore. , tyle ze to na trasie, miasto już nie jest tak łaskawe w osiągach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 > Ja mam taki silnik i nawet te same oponki. Czyli jaki? 75 czy 100 KM? > Niedanwo mialem wymianę skrzyni też na F13 tyle, ze nie znalem opcji CR WR, ale sadząc po moich > osiągach na ostatniej trasie być może mam teraz WR, choć wczesjniej na trasie tez nie bylo > zle. Spalanie na LPG wyszlo mi ...uwaga ... 6.63L/100 przy jeździe srednio 100km/h i 2/3 > trasy to autostrada więc zadowolenie spore. , tyle ze to na >trasie, A ile masz obr/min przy 100km/h? >miasto już nie jest tak łaskawe w osiągach. ale chodzi Ci o przyspieszenie czy o spalanie - i dokładniej proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 > Jeśli chodzi o F13 to tak. A jaką inną mogę jeszcze założyć? F15 F17? Bo cena na szrocie pewnie ta sama a zawsze skrzynia mocniejsza. Generalnie to zależy mi na jak najmniejszym spalaniu czyli mniejsze przyspieszenie a większa Vmax na poszczególnych biegach. Nawet nie masz pojęcia jak czuć, że przy tym silniku brakuje 6. biegu - z palcem w d by pociągnął kolejne przełożenie (naprawdę ładny ma ciąg od samego dołu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 > A jaką inną mogę jeszcze założyć? F15 F17? Możesz, ale najdłuższa skrzynia jaka wejdzie do tego silnika to F13WR. Dla pewności po zdjęciu bocznej pokrywy policz zęby na kołach 5-biegu. Jeśli będzie to 41/29 zębów to masz najdłuższą piątkę jaka jest w tych skrzyniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Możesz, ale najdłuższa skrzynia jaka wejdzie do tego silnika to F13WR. Dla pewności po zdjęciu > bocznej pokrywy policz zęby na kołach 5-biegu. Jeśli będzie to 41/29 zębów to masz najdłuższą > piątkę jaka jest w tych skrzyniach. A nie ma jakiegoś łatwiejszego sposobu na sprawdzenie tego Myślałem, że jak podam tu na forum prędkość, obroty i rozmiar kół to starzy fachowcy będą wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 To Ci powiedziałem, że masz CR. Opis służył sprawdzeniu kupowanej skrzyni. W załączniku arkusz, który zrobił kiedyś kol. Azja. Możesz sobie w nim sprawdzić jakie są prędkości względem obrotów przy różnych skrzyniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 Witam, odświeżam tamat. Czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć co to jest przełożenie główne skrzyni biegów? Dlaej idąc tym tropem czym różnią się te skrzynie: 1. F13WR 3,74 2. F13WR 3,94 3. F13WR 4,18 nie bardzo to wszystko rozumiem Cały czas myślę o wymianie skrzyni wmim C16SE i wpisują na allegro F13 znajduje mi skrzynię od Vectry A 1.6, Corsy B 1.2 a tu: http://www.astra.auto.pl/skrzynie-biegow-opel-astra-g jeszcze dochodzi astra g z silnikami 1.2-1.6. Jako, że jeszcze mój C16SE to podobno Big Block to może jeszcze jakaś inna podejdzie? Chcę skrzynię możliwie najdłuższą na każdym biegu a w szczególności na 5.biegu. Podobno jeszcze jakieś skrzynie z lanosa pasują, prawda to? Albo powiedzcie mi czym fizycznie różnią się skrzynie np. f13 od f15/17 - bo te są podobno na większy moment obrotowy - ale właśnie dzięki czemu wytrzymują większy moment. Dodam jeszcze, że sprzęgło mam i tak do wymiany. Słyszałem jeszcze, że jak np. założyłbym koło zamachowe albo docisk (nie pamiętam dokładnie ) od 1.7 diesla to wtedy tam jest więcej jakiś otworów czy coś i że wtedy można inne skrzynie dobierać. Ale zamieszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Maja 2012 Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 Przełożenie główne to przełożenie mechanizmu różnicowego. Tym się właśnie różnią ww. skrzynie. Różnice między F13 i F15/17 to wymiary bebechów. Wałki trochę grubsze, kółka trochę większe. C16SE to small block. To samo co reszta 1.6. Skrzynie od Lanosa mogą pasować bo to bardzo podobna konstrukcja. Co nie zmienia faktu, że skrzynia F13WR ma najdłuższą 5-tkę ze wszystkich montowanych w Astrach F, a nawet G. Jest co prawda jeszcze F35WR (w Astrach G), ale to skrzynia do big blocka. Ma większy tzw. bell housig, czyli osłonę sprzęgła - kołnierz do połączenia z kadłubem silnika. Bez adaptera nie będzie pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2012 > Przełożenie główne to przełożenie mechanizmu różnicowego. > Tym się właśnie różnią ww. skrzynie. > Różnice między F13 i F15/17 to wymiary bebechów. Wałki trochę grubsze, kółka trochę większe. > C16SE to small block. To samo co reszta 1.6. no nie wiem, gdzieś czytałem że np. ja mam półosie i przeguby "wieksze" niż zwykły 1.6 (takie same jak są w 2.0) > Skrzynie od Lanosa mogą pasować bo to bardzo podobna konstrukcja. ale pewny nie jesteś? > Co nie zmienia faktu, że skrzynia F13WR ma najdłuższą 5-tkę ze wszystkich montowanych w Astrach F, Tylko, że na allegro są skrzynie F13 oznaczane przez sprzedających tak: 1.F13W374 - czy to oznacza skrzynię F13 WR z PG=3,74? 2. F13W418 - analogicznie? 3. F13C394 - czyli CR? Szkodza, że opel nie stosował żadnych jednolitych oznaczeń na tych skrzynkach - bo boję się, że kupię CR-a. A powiedz mi jeszcze czy jeśli ja mam CR i załużmy że ktoś (poprzedni właściciel) mocno wykorzystywał moc silnika, to co oprócz "starego" oleju może być powodem BAAAARDZO ciężkiej pracy skrzynki? Zimą przy -20 to dwujkę musiałem wrzucać obiema rękoma! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Maja 2012 Udostępnij Napisano 18 Maja 2012 > no nie wiem, gdzieś czytałem że np. ja mam półosie i przeguby "wieksze" niż zwykły 1.6 Może i masz, ale na pewno z fabryki tak nie wyjechała. > ale pewny nie jesteś? Niektórzy wkładają je do Opli i odwrotnie. > 1.F13W374 - czy to oznacza skrzynię F13 WR z PG=3,74? Zgadza się. > co oprócz "starego" oleju może być powodem BAAAARDZO ciężkiej > pracy skrzynki? Niewłaściwy olej. Jeśli będzie zbyt lepki na zimno to taki będzie efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 19 Maja 2012 Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 > W załączniku arkusz, który zrobił kiedyś kol. Azja. No właśnie , dawno go nie widziałem na forum. Zagląda tu czasem jeszcze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 19 Maja 2012 Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 > Zagląda tu czasem jeszcze ? Wczoraj był KLIK PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 A czy mógłbyś mi jeszcze raz opisać te oznaczenia skrzyni? Bo skąd sprzedający na allegro wiedzą, że akurat sprzedają F13 WR a nie CR i z PG 3.74 a nie np. 3.94 skoro na skrzyni nie ma tych informacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > No właśnie , dawno go nie widziałem na forum. > Zagląda tu czasem jeszcze ? zagląda regularnie w czym mogę pomóc? :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > Bo skąd sprzedający na allegro wiedzą, że akurat sprzedają F13 WR a nie CR i z PG 3.74 a nie np. > 3.94 skoro na skrzyni nie ma tych informacji? na skrzyni SĄ takie informacje :-D foto z czeluści archiwalnych, autor: _Zero_ ciekawe, czy On tu jeszcze zagląda...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Odświeżam kotleta Otóż dzięki Waszemu wsparciu wkońcu udało mi się trafić na skrzynię WR i od blisko roku już ze mną jeździ. Ale zawsze jest jakieś ale i tym razem niestety inaczej nie będzie, otóż fakt, że teraz mam niższe obroty na 4 i 5 biegu - tylko na tych biegach są niższe obroty, ale chyba się trochę przejechałem z tym moim pomysłem A mianowicie - owszem jest ciszej, milej i taniej (oszczędniej) na trasie, ALE w mieście to porażka oto suche dane: spalanie miasto skrzynia CR to 8,9 do 9,2 litrów gazu spalanie miasto skrzynia WR to 10,7 do 11 litrwów gazu Spalanie trasa skrzynia CR to 8,5 do 10 przy prędkościach rzędu 80-120, czyli normalana jazda za wszystkimi + spokojne wyprzedzanie TIR-ów na 5. biegu Spalanie trasa skrzynia CR, ALE jazda b. dynamiczna V od 120 do 180, wyprzedzanie non stop wszystkiego co jest po drodze na 3 i 4 biegu - spalanie 13,5l gazu Spalanie trasa skrzynia WR normalna jazda 80-120, wyprzedzanie sporadyczne na 5 czasem 4 biegu - 7,5l gazu Spalanie trasa jazda dynamiczna to 12-12,5 l gazu, ALE ta jazda dynamiczna jest jednak sporo wolniejsza od jazdy dynamicznej na skrzyni CR. Zakładając tę skrzynię wiedziałem, że obniżę spalanie w trasie, ale myślałem też, że w mieście pozostanie na podobnym poziomie bowiem, raczej dość rzadko używałem 5. biegu w mieście na skrzyni CR. Jednak spalanie to wzrosło, znacznie wzrosło Jako, że rocznie pokonuję dystans około 30 - 35 tys. km, a jakieś może 5 tys km. z tego to trasa ( wyjazdy wakacyjne, do rodziny na jakieś święta itp.) to tak naprawdę każdy zaoszczędzony litr gazu ma znaczenie przy takim przebiegu - a tu zamiast oszczędzać to teraz dokładam. Więc reasumując myślę nad powróceniem do starej skrzyni, tylko, że wiąże się to z dość dużymi nakładami finansowymi, bowiem przy tamtej skrzyni fabrycznie było koło zamachowe garnkowe, co wiąże się z tym, że docisk również jest inny, a ten docisk, który miałem to wg wskazań licznika i logo LUK GM na sobie przejechało już ~280 tys. km i jest maksymalnie zużyte, tarcza to samo, a łożysko (wówczas przy wymianie skrzyni) samo rozpadło się na 2 części. Wówczas jak zakładałem tą skrzynię WR to za 100zł kupiłem: skrzynię koło zamachowe płaskie docisk tarczę. I teraz jest kilka możliwych wariantów, a nie wiem który wybrać: 1. zakup ori docisku, nowej tarczy i łożyska przy montażu koła garnkowego, plus remont skrzyni tj. uszczelki, zimmeringi to koszt ok. 800zł (po rabatach, 5 stów sam docisk) 2. montaż TYLKO skrzyni do obecnego zamachu i docisku - koszt tylko remontu skrzyni 3. rozbebeszenie obu skrzyń i przełożenie bebechów skrzyni CR do obudowy skrzyni WR - wówczas koszt to remont skrzyni (czyli uszczelki, ale już bez zimmeringów). Po wybraniu opcji nr 3 będę miał stary docisk, starą tarczę i roczne łożysko (kupione rok temu bo na złomie już nie znalazłem), ale z możliwością łatwej ewentualnej wymiany tych elementów bo mając obudowę skrzyni WR mam klapkę rewizyjną. Teraz dodatkowo pojawia się pytanie, po co jest (co daje) garnkowe koło zamachowe bo waży prawie 2 razy tyle co płaskie? Czy auto ze skrzynią CR i płaskim zamachem pojedzie szybciej niż z garnkiem? Czy i w jaki sposób powinno zmienić się przyspieszenie? Temat niezwykle trudny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Chyba także mam tą krótką skrzynie f13CR w astrze 1.6 . Tyle że G. Także myślałem aby przy ewentualnej wymianie sprzęgła zmienić skrzynie na dłuższą. Ale potwierdziłeś w tym temacie moje obawy co do utraty dynamiki przy słabym silniku i długiej skrzyni . Zostanę więc pewnie przy krótkiej skrzyni bo jednak silnik przynajmniej ma jako taką elastyczność, jazda ponad 120km/h po naszych drogach lekko starszawym autem nie jest ani przyjemna, ani bezpieczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > jazda ponad 120km/h po naszych drogach lekko starszawym autem nie jest ani przyjemna, ani bezpieczna To w takim razie musisz jeździć wolniej lub zmienić auto na młodsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > To w takim razie musisz jeździć wolniej lub zmienić auto na młodsze I z tego powodu pozostanie krótka skrzynia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > po co jest (co daje) garnkowe koło zamachowe Gładszą pracę na niskich obrotach. > Czy auto ze skrzynią CR i płaskim zamachem pojedzie szybciej niż z garnkiem? Będzie szybciej przyspieszać, ale zmiana będzie minimalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Gładszą pracę na niskich obrotach. co znaczy gładszą? Że niby równiejsze obroty i mniej trzęsie czy coś innego? > Będzie szybciej przyspieszać, ale zmiana będzie minimalna. No a jaki wpływ ma ta większa/mniejsza masa zamachu na prędkość maksymalną? CZy czasem nie jest tak, że ten ciężki zamach jak już się "rozbuja" to może bardziej pomaga przy końcu skali obrotomierza? Bo kiedyś na tej krótkiej skrzyni na liczniku miałem 195km/h - czy przy lekkim zamachu też powienien dobić do tego wskazania czy może raczej je przekroczy? Dalej, a jaki wpływ te masy mogą mieć na moment obrotowy? Bo mam wrażenie, że wcześniej nawet na 5. biegu (czyli mniej więcej odpowiednik teraz 4. biegu) bardziej ciągnął czy też np. pod górkę dużej utrzymywał prędkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > równiejsze obroty i mniej trzęsie? Tak. > No a jaki wpływ ma ta większa/mniejsza masa zamachu na prędkość maksymalną? Pomijalnie mały. Różnica jest tylko przy przyspieszaniu. Jak już się rozbuja to idzie praktycznie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Pomijalnie mały. Różnica jest tylko przy przyspieszaniu. Jak już się rozbuja to idzie praktycznie > tak samo. No to biorąc pod uwagę fakt, że obecne sprzęgło (choć zdemontowane na złomie) jest w bardzo dobrym stanie i markowe (sachs) to najrozsądniej jest założyć tylko tę krótką skrzynię bez nowego sprzęgła zaoszczędzając ok 500zł (koszt nowego sprzęgła). A co z tym momentem obrotowym? Będzie mniejszy czy większy na płaskim kole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barnaba610 Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Witam. Żeby nie zakładać nowego tematu piszę tutaj. Posiadam astre F silnik x16xel skrzynia biegów f15c355. Czy jest możliwość założenia dłuższej skrzyni (jeżeli tak to jakiej) bez żadnych przeróbek typu sprzegło półosie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > Witam. > Żeby nie zakładać nowego tematu piszę tutaj. > Posiadam astre F silnik x16xel skrzynia biegów f15c355. > Czy jest możliwość założenia dłuższej skrzyni (jeżeli tak to jakiej) bez żadnych przeróbek typu > sprzegło półosie? Nie zakładaj - ja żałuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.