romano11 Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Witka. Jak w temacie: pytanie do wszystkich tych, którzy mają/mieli/widzieli z bliska/macali/mierzyli/zrobili/kupili rozpórkę przedniego zawiasu: - rura okrągła czy może być profil kwadratowy? - jakie fi: 3/4" ? 1" ? a jak kwadrat, to 20x20 czy 25x25? grubszy ? - czy dobrze myślę, że rozpórka pracuje głównie na ściskanie? Idzie wiosna, czas na działanie... Pozdrawiam - romano11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 ja miałem z 1/2 cala, wystarczała, sam spawałem, razem ze śrubą rzymską; silnik fire jak widziałem to były raczej z 1 calowych rurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 > Witka. > Jak w temacie: pytanie do wszystkich tych, którzy mają/mieli/widzieli z > bliska/macali/mierzyli/zrobili/kupili rozpórkę przedniego zawiasu: > - rura okrągła czy może być profil kwadratowy? > - jakie fi: 3/4" ? 1" ? a jak kwadrat, to 20x20 czy 25x25? grubszy ? > - czy dobrze myślę, że rozpórka pracuje głównie na ściskanie? > Idzie wiosna, czas na działanie... > Pozdrawiam - romano11 Zrobiłem już kilkanaście rozpórek, zarówno do Uniaków jak i do innych aut. Zawsze były z rury 3/4". Do Uno wg mnie w zupełności wystarczy, do jakiegoś większego auta tzn. o większej odległości pomiędzy kielichami można pokusić się o zastosowanie rury 1". Profil jak najbardziej również może być. 20x20mm to chyba minimum. Rada ode mnie, ja bym proponował zastosować śrubę rzymską i trochę rozeprzeć ją kielichy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 nie musi byc na srubie ale wazne zeby zakladac ja jak przod auta bedzie podniesiony...wtedy jest wystarczajaco dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 okrągła, 3/4 cala, bez szwu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 > Witka. > Jak w temacie: pytanie do wszystkich tych, którzy mają/mieli/widzieli z > bliska/macali/mierzyli/zrobili/kupili rozpórkę przedniego zawiasu: > - rura okrągła czy może być profil kwadratowy? > - jakie fi: 3/4" ? 1" ? a jak kwadrat, to 20x20 czy 25x25? grubszy ? > - czy dobrze myślę, że rozpórka pracuje głównie na ściskanie? > Idzie wiosna, czas na działanie... > Pozdrawiam - romano11 Ja zrobiłem kilka szt. ale znawcą nie jestem. Brzydko, wg niektórych moich imienników to się miało rozlecieć po 10km itp... ale ja wyznaję taką zasadę - po co robić coś gorzej jak można lepiej? Calowa rura i po pierwsze nie masz żadnych wątpliwości co do sztywności, po drugie to jakoś wygląda pod maską a nie taki patyczek pół cala, jakby ktoś Ci instalacje gazu ziemnego zamontował ważne, żeby było sztywne, czyli jeśli się da to rura prosta. Co do śruby to nie jest konieczna, tylko że łatwiej się montuje bo jednak te kielichy pracują. Jeśli się wyprze to wtedy naprężenie wstępne jest od razu i teoretycznie powinno być to sztywniejsze... ale chyba nie jest to aż tak znaczące, żeby brać pod uwagę. Śrubę najlepiej wytoczyć pod nakrętki np. z przednich piast dużego fiaciora (lewy i prawy gwint) bo te śruby które się widuje to słaby punkt rozpórek - są cienkie... rozpórka nie może się uginać bo wtedy traci swój sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 > Witka. > Jak w temacie: pytanie do wszystkich tych, którzy mają/mieli/widzieli z > bliska/macali/mierzyli/zrobili/kupili rozpórkę przedniego zawiasu: > - rura okrągła czy może być profil kwadratowy? > - jakie fi: 3/4" ? 1" ? a jak kwadrat, to 20x20 czy 25x25? grubszy ? > - czy dobrze myślę, że rozpórka pracuje głównie na ściskanie? > Idzie wiosna, czas na działanie... > Pozdrawiam - romano11 Ja mam od ładnych kilku lat rozpórkę z profilu kwadratowego, nie pamiętam teraz jakiego, ale na pewno większy niż 20x20. Po zespawaniu i przed założeniem została pomalowana proszkowo. Kilka fotek na stronie "o mnie" (w stopce) Czy warto? Wydaje mi się że tak, przód trochę sztywniejszy jest, teraz jak już coś trzeszczy to plastiki a nie naciągające się nadwozie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi, odpowiem w jednym poście: - fenix8: 1/2" to troszkę rachityczna rurka... taka jakaś cienka - gajoss: rurka 3/4" to już brzmi lepiej; profil 20x20 będę kupował do innych celów i to był by zakup niejako "przy okazji"; śruba rzymska jest w planach - Tschoob: poczytałem troszkę i wychodzi na to, że są dwie szkoły: zakładać "w powietrzu" lub "na lądzie" co wybrać? - maras_uno: 3/4" bez szwu - brzmi sensownie, lecz profil kwadratowy bardziej mi podchodzi do spawania; z kolei rura okrągła lepiej wygląda pod maską... - Glaca: co do sztywności - sztywność jest najważniejsza, mniejsza o rozmiary ale wracając do tematu - "naświetliłeś" mi śrubę z drugiej strony: ja myślałem, żeby śruby L i R wspawać do rurek i na środku dać gwintowaną tulejkę L/R i kontry... tym czasem wystarczy wspawać nakrętki ro rury i całość spiąć gwintowaną szpilką wraz z kontrami muszę to jeszcze przemyśleć... - Majkiel: po lekturze fotek widzę, że dopasowałeś bolid do rozpórki... ja chcę dopasować rozpórkę do auta; do cewki zapłonowej mam przymocowany trójnik z przewodami hamulcowymi (pompka z wersji T ) i nie chcę już tego ruszać, jedynie zbiornik płynu spryskiwacza musi ustąpić miejsca rurce ale to jakoś przeboleję. co do rozmiarów i materiału: znalazłem taką stronę z rozpórką SPARCO : cena powala, ale jest wzmianka odnośnie materiału (stal Fe 37 - cokolwiek to znaczy) i średnicy: 28mm. no to już jakoś wygląda i stanowi pewien punkt odniesienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 mi kiedys powiedziano zeby zakladac w powietrzu Co do materialu Fe 37 - stal jakosciowa do wysokich naprezen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 hmm w sumie jak spojrze na foto to juz nie pamietam czy to 3/4 cala czy 1 cal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 made by gajoss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 > made by gajoss OK, panowie - dzięki za fotki i dobre słowo obiecuję, że (jeszcze w tym roku ) jak tylko farba wyschnie, to zamieszczę skromną fotkę rozpórki hand made Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > nie musi byc na srubie ale wazne zeby zakladac ja jak przod auta bedzie podniesiony...wtedy jest > wystarczajaco dobrze Zrobiłem rozpórkę bez śruby, za wzór posłużyło moje auto, które było podniesione podczas robienia. Do innego podniesionego Uniaka już nie podeszła (i nie był to egzemplarz zmęczony życiem, z resztą mój też raczej nie jest). Jeżeli robi się to do swojego auta, to ok bez śruby można spróbować. Chociaż ja i tak bym wolał mieć możliwość "rozparcia". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > hmm w sumie jak spojrze na foto to juz nie pamietam czy to 3/4 cala czy 1 cal Bankowo to jest 3/4", tak jak u MaRo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 Chciałbym serdecznie przeprosić osoby które wprowadziłem w błąd. Ale tyle tych rozpórek już było, że wszystko mi się totalnie pomieszało. Wszystkie rozpórki, które wyszły spod moich rąk dla kolegów z AK wykonane są z rury 1", czyli np. rozpórka MaRo jest właśnie z rury 1". Tak samo rozpórka Marasa też jest z 1". Za zamotanie przepraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 > Chciałbym serdecznie przeprosić osoby które wprowadziłem w błąd. > Wszystkie rozpórki, które wyszły spod moich rąk dla kolegów z AK wykonane są z rury 1", czyli np. > rozpórka MaRo jest właśnie z rury 1". Tak samo rozpórka Marasa też jest z 1". > Za zamotanie przepraszam. nic nie szkodzi w robocie przechwyciłem rurkę 27mm, czyli jakieś 1 i 1/16" w poniedziałek pierwsze spawy, choć będzie to praca wieloetapowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 > nic nie szkodzi > w robocie przechwyciłem rurkę 27mm, czyli jakieś 1 i 1/16" w poniedziałek pierwsze spawy, choć > będzie to praca wieloetapowa Dobry wybór. Ja teraz właśnie zrobiłem sobie z 1 i 1/4" i wygląda baaardzo solidnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > w robocie przechwyciłem rurkę 27mm, czyli jakieś 1 i 1/16" w poniedziałek pierwsze spawy, drugie popołudnie z elektrodami ER 1.046 i blaszką #3 i mamy efekt, jak na fotkach: teraz muszę wywiercić 3. otwór w dospawanej blasze i będzie można wstępnie przymierzyć się do auta okazało się, że rura przeznaczona na rozpórkę ma na tyle grubą ściankę, że mam ochotę naciąć gwint bezpośrednio w niej; do tego gwintowana szpilka i dwie kontry kolor finalny - jedynie słuszny czerwony wyścigowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > drugie popołudnie z elektrodami ER 1.046 i blaszką #3 i mamy efekt, jak na fotkach: Ładne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 Fajne, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > drugie popołudnie z elektrodami ER 1.046 i blaszką #3 i mamy efekt, jak na fotkach: > teraz muszę wywiercić 3. otwór w dospawanej blasze i będzie można wstępnie przymierzyć się do auta > okazało się, że rura przeznaczona na rozpórkę ma na tyle grubą ściankę, że mam ochotę naciąć gwint > bezpośrednio w niej; do tego gwintowana szpilka i dwie kontry kolor finalny - jedynie > słuszny czerwony wyścigowy Nie żebym się czepiał , ale blacha 3 mm to trochę wg mnie przycienka opcja. Ja zawsze daję minimum 5mm na elementy przy kielichach. Zależy jeszcze jak to będzie finalnie rozwiązane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > Nie żebym się czepiał , ale blacha 3 mm to trochę wg mnie przycienka opcja. Ja zawsze daję minimum > 5mm na elementy przy kielichach. Zależy jeszcze jak to będzie finalnie rozwiązane. Przy takim obspawaniu dookoła i jak da rurę tak długo jak się zmieści to będzie git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > Przy takim obspawaniu dookoła i jak da rurę tak długo jak się zmieści to będzie git. Zależy jak poprowadzi rurę i to wszystko rozplanuje, oby tylko ta blacha nie pracowała zbyt mocno i się nie wygięła od obciążenia. Jeśli rura pójdzie pod blachę i będzie sięgać tej oryginalnej czapeczki na kielich to będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > Zależy jak poprowadzi rurę i to wszystko rozplanuje, oby tylko ta blacha nie pracowała zbyt mocno i > się nie wygięła od obciążenia. > Jeśli rura pójdzie pod blachę i będzie sięgać tej oryginalnej czapeczki na kielich to będzie OK. no więc rura ma być nacięta i w to nacięcie - jak kolega Glaca słusznie zauważył - wsadzę tyle blachy, ile się da. czyli blacha w osi rury, aby obciążenia się ładnie przenosiły i rura zbytnio nie pracowała na zginanie... rury pod blachę dać nie chciałem i po to właśnie są wspawane kawałki profilu 20x20, aby rura była wyżej, bo na lewym nadkolu jest "czarna skrzynka" z przekaźnikami; jej mocowanie nie było przewidziane do modyfikacji, bo wisi na wspólnej blasze z cewką WN, a pod tą ostatnią jest przykręcony wspornik trójnika przewodów hamulcowych... no i stanęło na "rura w górę" będzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 Witam szanowne grono i poddaję ocenie spawy amatora i sprayowanie na kolor RAL 3020. W przyczółkach zrobiłem otwory fi 19,5 aby można było przykręcić normalnie, bez ekwilibrystyki, 3. nakrętkę. Rura podcięta pod kątem, przyspawana, oczyszczona gruntownie tarczą listkową "80", następnie szczotką, pomalowana z zewnątrz 2x sprayem, wewnątrz "przelana" szybkoschnącym gruntem. Pomalowana jest prawa część rozpórki; do lewej muszę jeszcze przymocować trzema spawami punktowymi blaszkę do powieszenia zbiornika płynu spryskiwacza: wtedy powstanie jeden z nielicznych bolidów z dwoma zbiornikami płynu spryskiwacza, sumarycznie czterema pompkami sprysków i trzema spryskiwaczami mgłowymi przedniej szyby Możecie wpisywać cokolwiek - ponoć krytyka jest twórcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 ładnie idzie, ładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 podoba mi sie , szkoda tylko ze nie czerwona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 > podoba mi sie , szkoda tylko ze nie czerwona SienKowej nie chcesz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2pac528 Napisano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 ile chcesz za nia?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 > ile chcesz za nia?? PW do SienKa to jego graty u mnie tylko leżakują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 > SienKowej nie chcesz?? ja mam 3 swoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 > podoba mi sie , szkoda tylko ze nie czerwona Jak nie, jak tak... wszystko przez te aparaty, monitory, ustawienia, nasycenia, kontrasty... RAL 3020 to krwisto czerwony, jak krew z tętnicy mocny żarówiasty kolor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 > Jak nie, jak tak... wszystko przez te aparaty, monitory, ustawienia, nasycenia, kontrasty... RAL > 3020 to krwisto czerwony, jak krew z tętnicy mocny żarówiasty kolor. no to spoko , u mnie jest pomaranczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 > no to spoko , u mnie jest pomaranczka oj już nie marudź bo ta Twoja spawana na szybko jest spoko, na pewno lepsza niz ta moja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 nice, ja zrobiłem swoją bez dodatkowych blach i sztywność też niezła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 > made by gajoss Ale mocowanie filtra paliwa i modułu made by Sperber Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.