Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki pod głowicą a moc.


cinek100

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Jak ma wygląda spadek mocy auta przy padniętej UPG?

Podejrzewam ze mogę mieć UPG do wymiany .Auto ma przebieg ok 170 tys z LPG.

Ubywa mi nadal płynu w zbiorniczku wyrównawczym, a auto jest mało zrywne i brakuje mu mocy, nie reaguje na pedał gazu natychmiastowo jak kiedys,pomimo wymiany świec ,przewodów WN, filtr powietrza,kopułki itd. Sprzęgło bylo sprzwdzane czy sie nie ślizga.

Ponadto mam chłodnice z uno 1.0 i bywało ze w połączeniu z ubywajacym plynem auto potrafiło się przegrzac, a w układzie chłodzacym panowało zwiekszone ciśnienie, co objawiało sie wyrzucaniem płynu po odkreceniu korka.

Po wymianie korka i wymianie termostatu jest ok tzn.mozna odkrecic korek przy załaczonym wiatraczku i płynu nie wyrzuca.

Płyn ma brudnopomaranczową barwe mimo kilkukrotnego plukania układu wodą na rozgrzanym silniku ale to chyba zasługa tego ze dolewałem wody dest i moze to osad z rdzą ktory cięzko wypłukać.

Kto z was wymieniał UPG w swoim kochanym Uno i jak to wpłynęło na moc,zmieniło ciśnienie spreżania?

W poniedzialek prowadze auto do mechanika w celu sprawdzenia.

pozwoliłem sobie edytować Twój post by Cię nie zjedli za nieczytelność

pawel78

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponadto mam chłodnice z uno 1.0 i bywało ze w połączeniu z ubywajacym plynem auto potrafiło się

> przegrzac, a w układzie chłodzacym panowało zwiekszone ciśnienie, co objawiało sie wyrzucaniem

> płynu po odkreceniu korka.

ubywało Ci płynu, bo mogłeś mieć przeciek, silnik został kilka razy przegrzany to mogłeś UPG uszkodzić... clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z racji, że masz mniejszą chłodnicę mogłeś przegrzać silnik na własne życzenie

jak nie masz kompresji, to mocy też nie masz

rdza w układzie chłodzącym może wynikać z wielu przyczyn, nie wiem jak wygląda wirnik pompy wody, ale blaszany mógł się 'rozpuścić' i stąd rdza

korek odkręcany tylko na zimnym silniku! bo na gorącym...

1 poparzyć się można

2 w układzie panuje nadciśnienie, które podnosi temperaturę wrzenia nawet o kilka stopni bo tak ma być

jak odkręcisz korek, to silnik straci dobre warunki chłodzenia i po jego ostygnięciu nie 'zaciągnie' płynu ze zbiornika wyrównawczego, co znowu doprowadzi do słabszego chłodzenia

pooglądaj dobrze przewody z układu chłodzenia, sprawdź, czy pod nagrzewnicą nie ma mokro

nalej płynu, który zostawi osad w miejscach wycieku, po wodzie nic nie zobaczysz

może masz katalizator zapchany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiegoś spadku mocy raczej nie wyczujesz jak masz "lekkie" przedmuchy. Jak ci uszczelka pójdzie tak porządnie to albo przepali cały płyn i samochód będzie jechał i kopcił jak parowóz albo wyrzuci płyn przez zbiornik wyrównawczy. Może też płyn iść do oleju. Awaria uszczelki to ciężkie zapalanie i może nie palić na wszystkie cylindry. Wtedy jak będziesz jeździł to przegrzejesz silnik. Ja po wymianie uszczelki pod głowicą wyczułem "wzrost" mocy ale spowodowane to było tym, że głowica poszła do planowania a że była krzywa to tokarz dużo z niej zjechał grinser006.gif Do tego doszło docieranie zaworów. Przy okazji wymieniłem uszczelniacze zaworowe i teraz nie bierze grama oleju. grinser006.gif A i ustawiałem luz zaworowy bo przy gazie się za dużo zmniejszył. Silnik po tym wszystkim od razu odżył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Chłopaki.Pompa wody była wymieniana niedawno i miała plastikowy wirnik,teraz dolewam tylko plyn co jakis czas.

Wątpliwe przewody od ogrzewanie reduktora LPG i układu sa wymienione,z okolic nagrzewnicy nie cieknie.

Auto zawsze ładnie zapala z 1 i trzyma rowne obroty.Z tłumika wylatuje zawsze bialy dym z woda(LPG) i nie kopci na ciemno.

Jutro sprawdze kompresje u mechanika(nie wiem jaka powinna byc wzorcowa w nowym silniku i jak ja porównac)

Nie wiem jak sprawdzic katalizator czy jest zapchany. Czy da sie sprawdzic odkrecajac te 2 szpilki łączące go ze srodkowym tłumikiem?Mechanik bedzie w stanie to sprawdzic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika.Nie sprawdzałem ciśnienia sprezania na cylindrach tylko sprawdzał mi czy uszczelka jest walnieta.Zrobił mi test na obecność spalin w układzie chłodzącym.płyn w probniku zmienił barwe pod wplywem płynu chłodniczego.Według mechanika swiadczy na 100% o padnietej uszczelce.Mam nadzieje ze głowica nie jest peknieta.Nie wywala mi płynu z układu, nie robi sie za duze cisnienie.Auto chodzi równo , ladnie zapala jedynie problem jest dynamika jazdy.Trzeba go troche piłowac zeby ladnie przyspieszał.Mechanik krzyknał mi za wymiane uszczelki,planowanie głowicy i jakies tam pierdólki z docieraniem zaworów i wymiana rozrzadu + czesci ze zmieszcze sie w 500 zł za całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie planowanie głowicy +docieranie zaworów 100 zł +uszczelniacze zaworowe 8szt.x4 zł=32zł Dochodzi do tego uszczelka: pod głowice, kolektor dolotowy, wylotowy i pod dekiel nad wałkiem rozrządu. Warto wymienić uszczelniacz na wałku rozrządu i wyregulować luzy zaworowe, jeśli są, płytkami regulacyjnymi. Do tego nowy olej i filtr, płyn do chłodnicy. Coś czuje że za te 500 zł z częściami to połowy z tego mechanik nie wymieni. grinser006.gif

a nie doczytałem shocked.gif on jeszcze chce ci wymienić rozrząd w tej cenie yikes.gif Wymiana rozrządu to jakieś 150 zł. Chyba, że wszystko na podzespołach Harta a robocizna gratis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie planowanie głowicy +docieranie zaworów 100 zł +uszczelniacze zaworowe 8szt.x4 zł=32zł

> Dochodzi do tego uszczelka: pod głowice, kolektor dolotowy, wylotowy i pod dekiel nad wałkiem

> rozrządu. Warto wymienić uszczelniacz na wałku rozrządu i wyregulować luzy zaworowe, jeśli są,

> płytkami regulacyjnymi. Do tego nowy olej i filtr, płyn do chłodnicy. Coś czuje że za te 500

> zł z częściami to połowy z tego mechanik nie wymieni.

> a nie doczytałem on jeszcze chce ci wymienić rozrząd w tej cenie Wymiana rozrządu to jakieś 150

> zł. Chyba, że wszystko na podzespołach Harta a robocizna gratis.

No tak masz racje.Jesli chce sie zrobic dobrze to i koszty rosna.A nie lepiej wyeliminować zbedne koszty?.Olej ,pasek rozrzadu z rolka były zmieniane w listopadzie.Płyn chłodnicy miesiac temu.Mowił ze oleju nie trzeba zmieniac koniecznie bo w tym przypoadku płyn nie poszedl do oleju.Planowanie z docieraniem zaworów 100 zł+ nowe uszczelniacze 32 zł + uszczelka pod głowice 60 zł+ uszczelka pod pok zaworów 16 zł+ uszcz. kolektora 17 zł+ uszczelniacz wałka rozrz. 15 zł .To daje jakies 250 zł + robota.No to moze byc prawdopodobne ze wyjdzie około 500 zł z robotą.Nie wiem jak teraz, ale kolega rok temu wymieniał uszczelke w punto 1.1+ planowanie głowicy to za sama robote przy tym wzial tylko 100 złA w jakim stanie miales pierscienie przemek i przy jakim przebiegu robiłes uszczelke??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>w jakim stanie miałeś pierścienie przemek i przy jakim przebiegu robiłeś uszczelkę??

Do pierścieni nawet nie zaglądałem bo blok silnika i tłoki były ok. uszczelkę robiłem przy przebiegu prawie 180 tys km. z czego połowa na gazie. Do tej pory chodziła fabryczna. Rok temu wiosną przez za późno otwierający się termostat jeździłem z przegrzewającym się silnikiem i to na pewno wpłynęło na żywotność uszczelki - parę razy go zagotowałem.

Jak olej i rozrząd był wymieniany to bym je zostawił. Z płynu chłodniczego raczej dużo nie odzyskasz. Jednak w twoim przypadku zwróciłbym uwagę na odpowiedni luz zaworowy. W silniku 1.4 też miałem przypadek wytarcia się jednej krzywki na wałku rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Miałem prowadzic auto do mechanika jeszcze w tym tygodniu ,ale mechanik nie wyrobił sie z biezącymi naprawami i umowilismy sie na poniedziałek.Niestaty dzis wyjezdzając miałem pecha- zerwał sie pasek rozrzadu.Po 65-70 tys przebiegu na nim.Miałem go wymienic wczesniej ale zawsze cos wypadało.Wyjechałem sobie na ulice jechałem na 3 biegu ok 50 i nagle auto zaczeło hamowac , to ja szybko na sprzegło i kierunek na pobocze, za chwile usłyszałem odgłos jakby zabki paska ocierały o koło zebate.Poza tym zadnego hałasu.Nie czekajac wiele,nie probowałem odpalac auta zajrzałem pod maske i odchyliłem osłone rozrzadu.Mam nadzieje ze tylko zawór /zawory pogieło i naprawa nie wyniesie mnie wiele wiecej:/Zerwał sie komus pasek w 1.4?? bo 1.0 to chyba silniki bezkolizyjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Poza tym zadnego hałasu.Nie czekajac wiele,nie probowałem

> odpalac auta zajrzałem pod maske i odchyliłem osłone rozrzadu.Mam nadzieje ze tylko zawór

> /zawory pogieło i naprawa nie wyniesie mnie wiele wiecej:/Zerwał sie komus pasek w 1.4?? bo

> 1.0 to chyba silniki bezkolizyjne?

1.4 jest kolizyjnym silnikiem, a 1.0 są bezkolizyjne... wink.gif

Smutna i droga sprawa widzę... oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od 1 do 4 zaworów wydechowych będzie delikatnie zgiętych

> poza tym powinno być bez strat

> pozdr

rozumiem, a czy twoim zdaniem warto wymienic od razu pierscienie??cena za komplet to 110 do 130 zł ok.Tylko nie wiem czy jest z tym duzo roboty dodatkowej przy okazji wymiany uszczelki i tym samym koszt roboty bedzie wiekszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem, a czy twoim zdaniem warto wymienic od razu pierscienie??cena za komplet to 110 do 130 zł

> ok.Tylko nie wiem czy jest z tym duzo roboty dodatkowej przy okazji wymiany uszczelki i tym

> samym koszt roboty bedzie wiekszy?

nie - nie warto

chyba że silnik spala dużo oleju, ma duże przedmuchy itp itd.

ale tylko pod warunkiem że gładzie cylindrowe są w idealnie stanie (bez rys pionowych , owalizacji itp) - bo inaczej będzie gorzej jak przed wymianą.

A koszt na pewno będzie większy.

pozdr

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie - nie warto

> chyba że silnik spala dużo oleju, ma duże przedmuchy itp itd.

> ale tylko pod warunkiem że gładzie cylindrowe są w idealnie stanie (bez rys pionowych , owalizacji

> itp) - bo inaczej będzie gorzej jak przed wymianą.

> A koszt na pewno będzie większy.

> pozdr

> pozdr

Dzieki za porade Paweł.Nie myslałem nad zmiana pierscieni z powodu brania oileju, bo bral bardzo malo,wiec nie musiałem duzo dolewac nawet pomimo ze miałem nieszczelna pokrywe zaworow.Myslałem nad zmiana pierscieni bo pomyslałem ze wpłyna na dynamike auta i korzystajac z okazji moznaby je wymienic.Ale jezeli silnik nie bierze oleju to znaczy ze pierscienie sa jeszcze w przyzwoitym stanie i nie maja duzego wpływu na moc auta?Bo raczej podejrzewam ze mialem przestawiony rozrzad bo po zerwaniu paska brakowalo duzo zabkow na pasku i moze dlatego auto "ciezko" chodziło

Druga sprawa to czy łatwo peka głowica w uno?Fakt przegrzał mi sie temp doszła do 130 st C.

Auto obecnie czeka na naprawe u mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za porade Paweł.Nie myslałem nad zmiana pierscieni z powodu brania oileju, bo bral bardzo

> malo,wiec nie musiałem duzo dolewac nawet pomimo ze miałem nieszczelna pokrywe

> zaworow.Myslałem nad zmiana pierscieni bo pomyslałem ze wpłyna na dynamike auta i korzystajac

> z okazji moznaby je wymienic.Ale jezeli silnik nie bierze oleju to znaczy ze pierscienie sa

> jeszcze w przyzwoitym stanie i nie maja duzego wpływu na moc auta?

Przeważnie tak - to się da sprawdzić lepiej na pracującym silniku.

Silniki z tej rodziny są dość trwałe i przeważnie do 300kkm nic na dole nie trzeba ruszać.

> Bo raczej podejrzewam ze

> mialem przestawiony rozrzad bo po zerwaniu paska brakowalo duzo zabkow na pasku i moze dlatego

> auto "ciezko" chodziło

No może i tak było - ale przyczyn takiego stanu może być i sto innych.

> Druga sprawa to czy łatwo peka głowica w uno?Fakt przegrzał mi sie temp doszła do 130 st C.

> Auto obecnie czeka na naprawe u mechanika.

Pęknięta głowica w benzynowych silnikach to rzadkość.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.Mechanik mowiac o kosztach wymiany uszczelki pod głowica zasugerował ze powinienem sie zmiescic w 500 zł.Głowice wysłał do Lublina do obrobki,dzisiaj juz mu przysłali bo pytałem telefonicznie ale jeszcze nie zamontował.Pytajac o koszty powiedział tak jak ja to zrozumialem ze wzieli za obrobke głowicy 490 zł.Czy to mozliwe ??bo teraz sie zastanawiam ze moze mu chodzilo o koszt całkowity z montazem,nie chce juz do niego dzwonic bo i tak musze poniesc koszt jaki ustali,ale nie chce zeby mnie zrobił w konia.Czytajac rozne tematy na forum to wychodzi na to ze obrobka głowicy zazwyczaj wynosi ok 200 zł,ale nie 490??Silnik kupiłbym za 400 zł wiec cos tu chyba nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.Mechanik mowiac o kosztach wymiany uszczelki pod głowica zasugerował ze powinienem sie

> zmiescic w 500 zł.Głowice wysłał do Lublina do obrobki,dzisiaj juz mu przysłali bo pytałem

> telefonicznie ale jeszcze nie zamontował.Pytajac o koszty powiedział tak jak ja to zrozumialem

> ze wzieli za obrobke głowicy 490 zł.Czy to mozliwe ??bo teraz sie zastanawiam ze moze mu

> chodzilo o koszt całkowity z montazem,nie chce juz do niego dzwonic bo i tak musze poniesc

> koszt jaki ustali,ale nie chce zeby mnie zrobił w konia.Czytajac rozne tematy na forum to

> wychodzi na to ze obrobka głowicy zazwyczaj wynosi ok 200 zł,ale nie 490??Silnik kupiłbym za

> 400 zł wiec cos tu chyba nie tak?

zależy co ta obróbka obejmowała - jeśli wymianę wszystkiego , łącznie z prowadnicami to ta kwota jest w miarę realna.

Pamiętaj że luz zaworowy ma być wyregulowany na nowych płytkach.

W innym przypadku często krzywki na wałku rozrządu przedwcześnie wycierają się.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie szczelności 100zł

planowanie 100zł

do tego prowadnice

może zawory

może była pęknięta

opcji jest wiele więc zapytaj pana co z nią robili i zapytaj dlaczego Ciebie nie zapytał czy się godzisz na taki myk bo masz do tego pełne prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzenie szczelności 100zł

> planowanie 100zł

> do tego prowadnice

> może zawory

> może była pęknięta

> opcji jest wiele więc zapytaj pana co z nią robili i zapytaj dlaczego Ciebie nie zapytał czy się

> godzisz na taki myk bo masz do tego pełne prawo

2 zawory byly do wymiany, głowica nie była pęknięta.Uzgadniałem z mechanikiem sprawdzenie szczelnosci, planowanie,docieranie zaworow,wymiane 2 uszkodzonych,wymiane uszczelniaczy.A z tego co mowił mi przez telefon to okreslił ze głowica jest lalka

i wymienili wszystko chyba.Pytanie tylko czy bylo to konieczne,a nawet jesli nie to co mi to da?Wiekszą sprawność silnika, czy tylko trwałosc.Bo bez przesady ale autko nie jest jakies nowe i raczej powinni wymienic to co konieczne bo nie bede nim jezdził nie wiadomo ile lat.Do tego naprawa sie dłuzy i jeszcze dojda koszty uszczelek ,olej i rozrzad no i robota za instalacje głowicy.Silnik mozna kupic za 400 zł:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i wymienili wszystko chyba.Pytanie tylko czy bylo to konieczne,a nawet jesli nie to co mi to

> da?Wiekszą sprawność silnika, czy tylko trwałosc.Bo bez przesady ale autko nie jest jakies

> dosyc nowe i raczej powinni wymienic to co konieczne bo nie bede nim jezdził nie wiadomo ile

> lat.Do tego naprawa sie dłuzy i jeszcze dojda koszty uszczelek ,olej i rozrzad no i robota za

> instalacje głowicy.Silnik mozna kupic za 400 zł:/

kupisz silnik i skąd wiesz czy nie padnie Ci po 5 miesiącach? a jak zrobisz w swoim to wiesz, że to jest zrobione i będziesz spokojnie śmigać ok.gif

to takie moje podejście wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kupisz silnik i skąd wiesz czy nie padnie Ci po 5 miesiącach? a jak zrobisz w swoim to wiesz, że to

> jest zrobione i będziesz spokojnie śmigać

> to takie moje podejście

Moje tez takie jest, tyle tylko ze nie wiedziałem ze są takie koszta i nastawiłem się na niższe.Choć finansowo jestem przygotowany i jeśli dzięki tej operacji silnik odżyje i bedzie sie przyjemnie nim jezdziło to będę nawet zadowolony.Podpytam jeszcze jutro jak do niego podjadę czy te płytki do regulacji luzu bedą nowe jak radził Paweł_78.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.