Skocz do zawartości

Wymiana osłony gumowej przegłubu (zewnętrzna przy kole)


poziomp

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam.

> Czy to mocno skomplikowana robota.

> Da się to zrobić w garażu bez kanału.

> A może sobie darować i zaprowadzić do mechanika.

> Ile taka roboa może koszować.

> Poradzcie

Da sie tylko trzeba miec dobre szczypce do segerow zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczypce to nie problem.

> Nie wiem tylko jak się za to zabrać bo nigdy tego nie robiłem.

> Może komuś się chce napisać mały manual.

Jak masz środki i siłę to odkręcasz nakrętkę piasty i wujmujesz półoś ze zwrotnicy. Ale ponieważ przy tym się można posrać, to:

1. podnosisz stronę przód

2. zdejmujesz koło

3. odkręcasz przegub maglownicy od zwrotnicy

4. zdejmujesz opaski od osłony i odsłaniasz sobie przegub, od tego momentu musisz bardzo dbać o czystość

5. wybierasz smar i namierzarz pierścień

6. zabawa zasadnicza - tak długo obracasz i kombinujesz ze szczypcamia/kombinerkami/śrubokrętem aż wyrwiesz przegub z objęcia pierścienia, zależnie od tego ile masz sprawności w rękach/szczęścia/cierpliwości trwa to od 5 minut do 2 godzin zlosnik.gif

7. dalej to już będziesz wiedział, jest z górki, choć wepchnąć oś w wieloklin też sporo srania

8. nie zapomnij napełnić osłony smarem

EDIT: nie pamiętam, czy amora też od zwrotnicy nie odkręcałem, żeby łatwiej było ruszać zwrotnicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku jak zmieniałem gumę na przegubie z prawej strony od koła zajęła z 50min. Też robiłem pierwszy raz i najwięcej problemu właśnie miałem z ściągnięciem drążka z przekładni od zwrotnicy, reszta była prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ubiegłym roku jak zmieniałem gumę na przegubie z prawej strony od koła zajęła z 50min. Też

> robiłem pierwszy raz i najwięcej problemu właśnie miałem z ściągnięciem drążka z przekładni od

> zwrotnicy, reszta była prosta.

Drazka nie trzeba sciagac, wystarczy amorek odkrecic i ta duza nakretke ktora trzyma przegub, potem odchylasz zwrotnice, wyciagasz przegub, sciagasz gume i szukasz segera, potem go rozciagasz i sciagasz przegub z polosi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drazka nie trzeba sciagac, wystarczy amorek odkrecic i ta duza nakretke ktora trzyma przegub, potem

> odchylasz zwrotnice, wyciagasz przegub, sciagasz gume i szukasz segera, potem go rozciagasz i

> sciagasz przegub z polosi

Nie trzeba odkręcać tej dużej nakretki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie trzeba odkręcać tej dużej nakretki

Jak zmieniasz obie osłony to nie.

Ale dla kolesia ktory nigdy tego nie robił i nie kuma bazy, to wyczyn kaskaderski zlosnik.gifhehe.gif

Poza tym uwazam, że takie akcje są bez sensu, bo szybciej i wygodniej jest wywalic cała półos niz pieprzyc sie z tym na aucie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak zmieniasz obie osłony to nie.

> Ale dla kolesia ktory nigdy tego nie robił i nie kuma bazy, to wyczyn kaskaderski

> Poza tym uwazam, że takie akcje są bez sensu, bo szybciej i wygodniej jest wywalic cała półos niz

> pieprzyc sie z tym na aucie

Kiedyś robiłem w niedziele przy piwo.gif i akurat nie miałem tej nakrętki nowej - a nie lubię dziadować zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki koledzy za wszystkie sugestie i pomoc.

> Dzwoniłem do majstra i krzyknłą ma 80zł za robotę.

> Troche boli ta cena ale wiedza i umiejętności kosztują.

> Chyba się wezmę sam za robotę

Trochę dużo... właśnie kupowałem przed chwilą cały zestaw na przegub (całe 22zł). Wymiana dla wprawnego mechanika to 20-30minut maks więc cena trochę zabija...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Jak jest z wymianą osłon przegubów ale wewnętrznych (cento 899ccm) z jednej strony co się orientuje jest łożysko na półosi wymieniać je też? Jeśli tak to jakieś podpowiedzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę dużo... właśnie kupowałem przed chwilą cały zestaw na przegub (całe 22zł). Wymiana dla

> wprawnego mechanika to 20-30minut maks więc cena trochę zabija...

Też mi się wydaje że dużo.

Warszawskie ceny w Markach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mi się wydaje że dużo.

Cos mi mowi, ze jesli sam podejmiesz sie tego zadania, to zmienisz zdanie i powiesz ze nie dużo zlosnik.gif

Kiedys jeden ziomus jak usłyszał ze wymiana sprzegla w nissanie micra kosztuje 250pln sam postanowił je wymienic.

Udostepnilem mu warsztat i dłubał dwa dni. Na koncu powiedział, ze wziął by za tą robote 500 hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cos mi mowi, ze jesli sam podejmiesz sie tego zadania, to zmienisz zdanie i powiesz ze nie dużo

> Kiedys jeden ziomus jak usłyszał ze wymiana sprzegla w nissanie micra kosztuje 250pln sam

> postanowił je wymienic.

> Udostepnilem mu warsztat i dłubał dwa dni. Na koncu powiedział, ze wziął by za tą robote 500

A satysfakcja z wykonanej własnoręcznie pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A satysfakcja z wykonanej własnoręcznie pracy?

A to fakt bezporny ok.gif

Ale nie ma to nic do tego, ze dla mnie np to chleb powszedni i z tego zyje. I 80 pln po odliczeniu kosztów podatkow, ubezpieczeń, amortyzacji narzedzi itd to nie jest naprawde duzo do kieszeni. W aso w ktorym robie rbh wynosi 200 a ja zarabiam nieco ponad 2 tysie. Niewazne..

Rob chłopaku, a jak co to pytaj - pomozemy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się do tematu. Jak jest z wymianą osłon przegubów ale wewnętrznych (cento 899ccm) z jednej

> strony co się orientuje jest łożysko na półosi wymieniać je też? Jeśli tak to jakieś

> podpowiedzi ?

Łożyska z uszczelniaczami sa dwa, na każdej z półosi po jednym. Do tego oczywiście manszeta gumowa. wymiana na prasie, trzeba wcisnąć łożysko (uszczelniacz) na odpowiednią głębokość, inaczej będzie ciekło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to fakt bezporny

> Ale nie ma to nic do tego, ze dla mnie np to chleb powszedni i z tego zyje. I 80 pln po odliczeniu

> kosztów podatkow, ubezpieczeń, amortyzacji narzedzi itd to nie jest naprawde duzo do kieszeni.

> W aso w ktorym robie rbh wynosi 200 a ja zarabiam nieco ponad 2 tysie. Niewazne..

> Rob chłopaku, a jak co to pytaj - pomozemy

Wszystko jasne - dzięki za uznanie i Waszą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łożyska z uszczelniaczami sa dwa, na każdej z półosi po jednym. Do tego oczywiście manszeta

> gumowa. wymiana na prasie, trzeba wcisnąć łożysko (uszczelniacz) na odpowiednią głębokość,

> inaczej będzie ciekło.

dziś na szybko się przyjrzałem moim "starym" półosią. Fakt na obu stronach są łożyska... Wymienię tylko osłony gumowe na nowe i dam porządne opaski a nie jak tam teraz jest na trytytkę.

Ciekawe czy będę się dużo męczył żeby przecisnąć nową osłonę przez łożysko smile.gif bo chyba nie chce mi się całych półosi wyciągać tongue.gif

zabezpieczę jeszcze wszystko sylikonem DIRCO i nie ma bata żeby nie trzymało smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cos mi mowi, ze jesli sam podejmiesz sie tego zadania, to zmienisz zdanie i powiesz ze nie dużo

> Kiedys jeden ziomus jak usłyszał ze wymiana sprzegla w nissanie micra kosztuje 250pln sam

> postanowił je wymienic.

> Udostepnilem mu warsztat i dłubał dwa dni. Na koncu powiedział, ze wziął by za tą robote 500

Tak tylko, że tutaj koledze wytłumaczono po kolei co i jak ma robić więc myślę, że więcej niż godzinę mu to nie zajmie...

PS: no chyba, że na swoim 'warsztacie' ma tylko młotek i dłuto to może być gorzej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj z Prozaqiem wymienilismy oslone u mnie bez odkrecania przeglubu. Trzeba kupic rozciągliwą

> osłone i do założenia użyć takiego stożku

http://allegro.pl/pneumatyczna-montazownica-oslony-przegubow-polosi-i2211291226.html

Ja u siebie w warsztacie mam taki przyrzad. Sprawdza sie znakomicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://allegro.pl/pneumatyczna-montazownica-oslony-przegubow-polosi-i2211291226.html

> Ja u siebie w warsztacie mam taki przyrzad. Sprawdza sie znakomicie.

no takie też są smile.gif. I nie trzeba sie męczyć z wybijaniem i odkrecaniem czegokolwiek wink.gif w 3h wymienilismy oslone i zimering w skrzyni smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś wymieniałem to u siebie.

Półosie zakręcone w imadło. Stare uszczelniacze lajtowo wybiłem bo rozwaliłem.

Nowe nabijałem delikatnie za pomocą starego uszczelniacza i rurki. Trochę oleum, żeby to ładnie i lekko wskoczyło.

Trzyma trzy lata i nie cieknie wink.gif

Jest z tym troche zabawy ale warto to zrobić bo oleju nie gubisz ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kiedyś wymieniałem to u siebie.

> Półosie zakręcone w imadło. Stare uszczelniacze lajtowo wybiłem bo rozwaliłem.

> Nowe nabijałem delikatnie za pomocą starego uszczelniacza i rurki. Trochę oleum, żeby to ładnie i

> lekko wskoczyło.

> Trzyma trzy lata i nie cieknie

> Jest z tym troche zabawy ale warto to zrobić bo oleju nie gubisz

założę porządnie nowe osłony i zobaczę jak będzie się dalej pocił stare łożyska mówią papa

P.S Fajne sprzęty macie do montaż osłon przegubów.

Nie rozpruwają się przy takim rozciągnięciu ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak spinacie te oryginalne metalowe opaski osłony półosi? Bo czeka mnie wymiana wewnętrznych ale nie mam żadnych specjalistycznych szczypiec, a nie chcę tego robić na trytyki ani zwykłe opaski na śrubokręt wink.gif

Do wymiany wewnętrznych wg mnie nie trzeba żadnej prasy, tylko trzeba sobie dopasować rurkę o odpowiedniej średnicy, albo wykorzystać do tego stare łożysko i poprzez stare pobijać na odpowiednią głębokość. Ale jeszcze tego nie robiłem więc przygotowany jestem tylko teoretycznie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj z Prozaqiem wymienilismy oslone u mnie bez odkrecania przeglubu. Trzeba kupic rozciągliwą

> osłone i do założenia użyć takiego stożku

nie miałem pojęcia, że ta guma się może tak rozciągnąć :D muszę u siebie pokombinować żeby nie ściągać półosi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie miałem pojęcia, że ta guma się może tak rozciągnąć :D

jak dobrego producenta i nie "zleżała" stara oslona to sie rozciągnie ok.gif

Peugeot w aso uzywał tego kiedys w połosiach skrzyń MA bo tam przegub od strony kola był nie do końca rozbieralny wink.gif

> muszę u siebie pokombinować żeby nie

> ściągać półosi

z piasty i tak ja trzeba wypiąć. Z jakiejkolwiek strony: czy ze skrzyni czy z piasty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie miałem pojęcia, że ta guma się może tak rozciągnąć :D muszę u siebie pokombinować żeby nie

> ściągać półosi

nie próbuj tego robić na tych osłonach za 2zł wink.gif

my założylismy taki zestaw ok.gif

163-202-thickbox.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cos mi mowi, ze jesli sam podejmiesz sie tego zadania, to zmienisz zdanie i powiesz ze nie dużo

> Kiedys jeden ziomus jak usłyszał ze wymiana sprzegla w nissanie micra kosztuje 250pln sam

> postanowił je wymienic.

> Udostepnilem mu warsztat i dłubał dwa dni. Na koncu powiedział, ze wziął by za tą robote 500

A więć tak - podjołem się wymienić sam osłonę.

Podstawa to dobre narzędzia.

Robota jeszcze nie skończona ale jestem już na etapie składania .

Rozebrane i wyczyszczone wszystko.

Raczej poszło bez żadnych niespodzianek -(jak na razie).

Największy porblem miałem przu odkręceniu śruby piasty.

Klucz nasada 32 i 1mb rury i dało radę.

Jutro kończę.

Sądzę że się uda.

Pozdrawiam

PoziomP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robota jeszcze nie skończona ale jestem już na etapie .........

> Sądzę że się uda............

Udało się.

Nie było tak ciężko.

Pacjent jeździ, nawet mnie to roboty dziś dowiózł.

Dziękuję wszystkim za dyskusję i cenne rady.

Do następnego

Pozdr

PoziomP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.