Skocz do zawartości

Chwalę się, żalę... sam nie wiem :-)


nikt-znany

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj Hienka pojechała do SKP na przegląd.

Jako, że stuka coś na nierównościach z przodu po prawej stronie oraz tył od jakiegoś czasu przysiadł byłem ciekaw wyników :-)

Wyszło:

1. amortyzatory przód po 80% sprawności

2. zero luzów w przednim zawieszeniu! Pan Diagnosta nie potrafił nic znaleźć, nie wie skąd te stuki

3. Sprawność amortyzatorów tył ~80%... facepalm%5B1%5D.gif

Sam nie wiem co o tym myśleć. Miałem kupować amorki na tył, czekałem na wynik przeglądu... teraz zwątpiłem.

Auto przy wyższych prędkościach nie prowadzi się super stabilnie, mam wrażenie że lekko wężykuje.

Czy przyczyną tego mogą być zużyte tylne sprężyny?

Czy może jednak olać wyniki kontroli i kupić amorki ?

Temat stuków z przodu. Skoro w zawieszeniu nie ma luzów to może stuki są wynikiem zużytego łożyska w kolumnie McPhersona? Jakieś sugestie?

Poduszka nigdy nie była wymieniana i powoli wizualnie zaczyna dopominać się o wymianę...

Auto ma 14 lat, 200kkm przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja niedawno z tyłu przysiadła i przyczyną była pęknięta sprężyna

dziwne, ze diagnosta tego nie sprawdził lub nie powiedział?

sprawdz sobie samemu, bo po tylu latach moze byc któraś pęknięta

u mnie po wymianie jazda stała sie rewelacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jamex podobno jest twardy, bardziej sportowy, a ja chce miec wygode, wiec założyłem ricambi

Gdzie dostałeś ricambi?

Mnie z lekka denerwuje ta kanapowatość zawieszenia w Hience, stąd skłaniam się ku Jameksowi... ale nikt mi nie zagwarantuje, że nie będzie za twardo :-)

Idę na zwiad do lokalnych sklepów ;-)

EDIT:

namierzyłem springi Ricambi za jedyne 264zł za sztukę... chyba wolę twardo hehe.gif

EDIT2: lokalesi cenami zabili :/

Za to otrzymałem ofertę od sklepu:

AUTO-SAM P.H. z Łodzi u których już coś kupowałem.

10-0167 - sprężyna zawieszenia tył - wzmocniona - fabnr. - 55,02 zł/szt.

10-02501 - łacznik kolumny zwieszenia - prawy - fabr. - 57,85 zł/szt.

13-0301 - pompa wody - Bugatti - 159,01 zł/szt.

Tylko nie wiem czy to ricambi czy też chińskie rykamby zlosnik.gif

EDIT3. Oki, dzwoniłem - podobno Ricambi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dostałem u siebie na osiedlu. gosc ma porządny sklep i ściąga wszystko na zamówienie

nie pamiętam dokładnie ile płaciłem, ale napewno ponad 100 za sztuke i przypomniałem sobie, ze było to w lipcu ub.r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wymianie jest ciszej, ale nie idealnie.

> Ewidentnie otwór w ograniczniku jest już rozkalibrowany ;-)

> Spróbuję patent z koszulką termokuczliwą :D

U mnie po wymianie samego ogranicznika (bez cudowania ze sworzniem - zostawiłem stary)nastała cisza przy otwieraniu drzwi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko wymiana sworznia to chwila, nawet pod blokiem.

Nie zmieniłem bo nie miałem....zresztą nie było sensu ok.gif

> Zaś wymiana całego ogranicznika to już dłuższy temat :-)

Chyba żartujesz tongue.gif max 20 minut roboty ok.gif Najwięcej czasu zajęło mi wybicie sworznia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj wymieniłem sprężyny. Prosta robota, ale parę godzin zeszło.

Poza tym wymieniłem prawą poduszkę McPhersona ponieważ diagnosta nie znalazł żadnego luzu, a ewidentnie coś się tłukło po prawej stronie.

Efekty:

autko prowadzi się dużo lepiej, tył nie podskakuje. Tył samochodu wreszcie jest na takiej wysokości jak kiedyś.

Testy w trasie pewnie dopiero za tydzień.

Co do przodu - jak się tłukło tak się tłucze, muszę wjechać na kanał i dokładnie obadać. Podejrzenia padają na sworzeń wahacza.

Poza tym wymieniłem sworznie w ogranicznikach drzwi, zastosowałem patent z koszulką termokurczliwą.

Nie wiem jak długo to wytrzyma, ale póki co jest cichutko :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ok. Ten trzpień z jednej strony zakończony jest gwintem. Odkręcasz nakrętkę, zdejmujesz

> trzpień. DOpasowujesz koszulkę i w odwrotnej kolejności składasz.

Nakładasz koszulkę na gwint również.

Jak będziesz wbijał trzpień, to z gwintu zejdzie i się ładnie usztywni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Co do przodu - jak się tłukło tak się tłucze, muszę wjechać na kanał i dokładnie obadać.

> Podejrzenia padają na sworzeń wahacza.

Mechanik, który twierdził że to sworzeń wahacza wymienił go... i dalej tłukło.

Wkur... tfu, zdenerwowałem się na tych wszystkich wróżbitów. Kupiłem tuleję wahacza, poduszkę mocującą drążek stabilizatora, wymieniłem...

Po wymianie cisza... nic nie stuka :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.