Skocz do zawartości

Do użytkowników Crom w automacie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę abyście się wypowiedzieli na temat użytkowania skrzyń automatycznych w Cromie. Wymyśliłem sobie, że moja Croma, tak na marginesie wkrótce zakup, musi mieć automat. Dzisiaj sprzedałem Stilo, przy okazji zagadnąłem fachmanów Kupującego o automat w Cromach. Mówili, że są to skrzynie z Opla i nie są najlepsze. Znają przypadki poważnych problemów z tymi skrzyniami. Jak to wygląda z waszej perspektywy jako użytkowników tych skrzyń? Faktycznie lepiej zrezygnować z automatu na rzecz manula, aby nie wpakować się w problemy? Nigdy nie miałem automatu i chciałbym zakosztować tego luksusu, ale nie kosztem inwestowania w naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Proszę abyście się wypowiedzieli na temat użytkowania skrzyń automatycznych w Cromie.

> Wymyśliłem sobie, że moja Croma, tak na marginesie wkrótce zakup, musi mieć automat. Dzisiaj

> sprzedałem Stilo, przy okazji zagadnąłem fachmanów Kupującego o automat w Cromach. Mówili, że

> są to skrzynie z Opla i nie są najlepsze. Znają przypadki poważnych problemów z tymi

> skrzyniami. Jak to wygląda z waszej perspektywy jako użytkowników tych skrzyń? Faktycznie

> lepiej zrezygnować z automatu na rzecz manula, aby nie wpakować się w problemy? Nigdy nie

> miałem automatu i chciałbym zakosztować tego luksusu, ale nie kosztem inwestowania w naprawy.

Jak w większości automatów należy wbrew zaleceniom producenta, regularnie wymieniać olej co 60-80 tysięcy i to metodą dynamiczną. Brak wymiany oleju i przejechanie ponad 150 tysięcy, powoduje zgon skrzyni. Niestety dynamiczna wymiana do tanich nie należy. Na dodatek filtr oleju jest niewymienny bez rozbiórki skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na dodatek filtr oleju jest

> niewymienny bez rozbiórki skrzyni.

Nie wydaje mi się, żeby wymiana filtra była jakaś mega skomplikowana, nie wiem jak dokładnie odbywa się to w tej konkretnej skrzyni, ale pewnie podobnie jak w każdej, zdejmuje się miskę, odkręca filtr, zakłada nowy filtr, nowa uszczelka miski i do przodu.

Nie może to być skomplikowane skoro mój mechanik to zrobił i nie marudził.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym pięknym kraju, w którym przyszło nam żyć, większości z nas od wielu pokoleń, niestety automatyczna skrzynia biegów jest postrzegana jako coś mega awaryjnego, pogarszającego osiągi samochodu, odbierającego kierowcy kontakt z samochodem i milion innych bzdur.

Automatyczna skrzynia biegów(pisząc ASB mam na myśli skrzynię automatyczną a nie wynalazki typu zautomatyzowany manual czy inne wynalazki typu DSG) teoretycznie jest trwalsza od manualnej(nie będę wdawał się w kolejną pyskówkę, była taka na MK i tam sobie wyjaśniliśmy pewne sprawy) bo jest lepiej(pod wysokim ciśnieniem) smarowana.

Jeśli nie będziesz starał się jej zakatować i regularnie zmieniał płyn hydrauliczny+filtr w niej to będzie działać bezawaryjnie.

Krowa jest fajna na autostrady, przyjemnie jeździ się nią z prędkościami autostradowymi i autobahnowymi, z racji masy i długości nie nadaje się do szaleństw po mieście, jak chcę się pobawić to biorę Stilo 3d noPB/LPG manual.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Proszę abyście się wypowiedzieli na temat użytkowania skrzyń automatycznych w Cromie.

> Wymyśliłem sobie, że moja Croma, tak na marginesie wkrótce zakup, musi mieć automat. Dzisiaj

> sprzedałem Stilo, przy okazji zagadnąłem fachmanów Kupującego o automat w Cromach. Mówili, że

> są to skrzynie z Opla i nie są najlepsze. Znają przypadki poważnych problemów z tymi

> skrzyniami. Jak to wygląda z waszej perspektywy jako użytkowników tych skrzyń? Faktycznie

> lepiej zrezygnować z automatu na rzecz manula, aby nie wpakować się w problemy? Nigdy nie

> miałem automatu i chciałbym zakosztować tego luksusu, ale nie kosztem inwestowania w naprawy.

mam vectre C w automacie czyli ten sam automat co w cromie, może płynność biegów zostawia trochę do życzenia ( w porównaniu do multironika z audi) ale i tak jest bardzo przyjemnie, następne auto też kupie w automacie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zechce Kolega dla ułatwienia podać linka?

Szukaj wyrażenia ASB lub automat w postach użytkownika bas.

Tamta dyskusja nie miała bezpośredniego związku z Twoim pytaniem, były to bardziej rozważania akademickie nad automatycznymi skrzyniami biegów i innymi wynalazkami.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w większości automatów należy wbrew zaleceniom producenta, regularnie wymieniać olej co 60-80

> tysięcy i to metodą dynamiczną. Brak wymiany oleju i przejechanie ponad 150 tysięcy, powoduje

> zgon skrzyni.

To ważne co Kolega napisał. Widzisz, Croma będzie pewnie miała najechane od 100 do 160 kkm (2008/2009 rocznik tak będzie miał). Nie będzie pewności jak często automat miał zmieniany olej ani czy metodą dynamiczną. A propos metody zmiany oleju, czy ma ktoś możliwość sprawdzenia w jakimś eLearn jak Fiat zaleca zmieniać olej bo z przeczytanych wypowiedzi wnioskuję, że metoda zmiany oleju w automacie Cromy nie jest bezsporna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brak wymiany oleju i przejechanie ponad 150 tysięcy, powoduje

> zgon skrzyni.

W związku z tym jeszcze jedno, po czym poznać, że automat ma dość i może się skończyć - jeśli wcześniej nigdy nie jeździło się automatem? Podajcie jakieś charakterystyczne objawy padającego automatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym pięknym kraju, w którym przyszło nam żyć, większości z nas od wielu pokoleń, niestety

> automatyczna skrzynia biegów jest postrzegana jako coś mega awaryjnego, pogarszającego osiągi

> samochodu, odbierającego kierowcy kontakt z samochodem i milion innych bzdur.

> Automatyczna skrzynia biegów(pisząc ASB mam na myśli skrzynię automatyczną a nie wynalazki typu

> zautomatyzowany manual czy inne wynalazki typu DSG) teoretycznie jest trwalsza od

> manualnej(nie będę wdawał się w kolejną pyskówkę, była taka na MK i tam sobie wyjaśniliśmy

> pewne sprawy) bo jest lepiej(pod wysokim ciśnieniem) smarowana.

> Jeśli nie będziesz starał się jej zakatować i regularnie zmieniał płyn hydrauliczny+filtr w niej to

> będzie działać bezawaryjnie.

> Krowa jest fajna na autostrady, przyjemnie jeździ się nią z prędkościami autostradowymi i

> autobahnowymi, z racji masy i długości nie nadaje się do szaleństw po mieście, jak chcę się

> pobawić to biorę Stilo 3d noPB/LPG manual.

> Pozdrawiam BAS

Prawda to co piszesz, żeby było śmieszniej cały zespół napędowy jest bardziej trwały i mniej zużywa się przy automacie. Biegi zmieniają się pry zadanych z góry obrotach, nie ma możliwości skatować silnika kręcąc go do maks obrotów itp. Niestety poziom polskich warsztatów zajmujących się automatami zostawia wiele do życzenia, stąd większość problemów z tymi skrzyniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia automatyczna AISIN AF 40-6

Można wykonać testy takiej skrzyni i stwierdzić czy już się kończy czy nie ( mogę Ci przesłać opis jak to zrobić ) generalnie skrzynia trwała , ale droga w serwisowaniu

a o naprawie nie wspomnę bo nawet nie wiem czy wszystkie części są do niej dostępne

W skrzynie nie wymienia się oleju , filtr jest wewnątrz skrzyni , zresztą i tak nie można spuścić całego oleju może zleci z 1,5 kg a cała pojemnośc to 3,320 kg

olej TUtela GI-VI

skrzynia stosowana w Croma 1.9 i 2.4 jest ta sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzynia automatyczna AISIN AF 40-6

> Można wykonać testy takiej skrzyni i stwierdzić czy już się kończy czy nie ( mogę Ci przesłać opis

> jak to zrobić ) generalnie skrzynia trwała , ale droga w serwisowaniu

> a o naprawie nie wspomnę bo nawet nie wiem czy wszystkie części są do niej dostępne

> W skrzynie nie wymienia się oleju , filtr jest wewnątrz skrzyni , zresztą i tak nie można spuścić

> całego oleju może zleci z 1,5 kg a cała pojemnośc to 3,320 kg

> olej TUtela GI-VI

> skrzynia stosowana w Croma 1.9 i 2.4 jest ta sama

Ciekawą rzecz napisałeś, bo na FFP kumpel który ma Crome w automacie pisał że był olej wymieniać i jak sie nie myle skasowali go za to blisko 700zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wydaje mi się, żeby wymiana filtra była jakaś mega skomplikowana, nie wiem jak dokładnie odbywa

> się to w tej konkretnej skrzyni, ale pewnie podobnie jak w każdej, zdejmuje się miskę, odkręca

> filtr, zakłada nowy filtr, nowa uszczelka miski i do przodu.

> Nie może to być skomplikowane skoro mój mechanik to zrobił i nie marudził.

> Pozdrawiam BAS

no jeżeli Ci mechanik wymienił filtr oleju ( tak Ci powiedział i skasował ) w takiej skrzyni to Cię oszukał smile.gif:):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jeżeli Ci mechanik wymienił filtr oleju ( tak Ci powiedział i skasował ) w takiej skrzyni to

> Cię oszukał smile.gif:):)

Źle mnie zrozumiałeś, to nie mnie a znajomego z FFP który też ma Crome.

Quote:

Dzisiaj cromie została "przetoczona krew" w skrzyni u Palki w Mysłowicach(780zł|)na razie to chyba wszystko co miałem w planach zrobić


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jeżeli Ci mechanik wymienił filtr oleju ( tak Ci powiedział i skasował ) w takiej skrzyni to

> Cię oszukał smile.gif:):)

Chyba jednak olej się wymienia, wymiana całości metodą dynamiczną ze sporymi stratami. Filtr jednak też się da wymienić, odkręcając miskę skrzyni. Obie czynności stosowane regularnie, powodują długą i bezawaryjną pracę.

Wiem, że kolega dysponuje danymi serwisowymi z ASO i nie przewiduje się wymian oleju i tym bardziej filtra. Na całe szczęście mamy internet i możemy się wymieniać doświadczeniami. Ta sama skrzynia występuje w Oplu i już dawno użytkownicy doszli do wniosku, że olej należy regularnie wymieniać - brak wymiany skutkuje zgonem przy przebiegach 140-180 tysięcy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzynia automatyczna AISIN AF 40-6

> Można wykonać testy takiej skrzyni i stwierdzić czy już się kończy czy nie ( mogę Ci przesłać opis

> jak to zrobić ) generalnie skrzynia trwała , ale droga w serwisowaniu

Oczywiście, poproszę o opis jak sprawdzić stan automatu. A te wysokie koszty serwisu mozna jakoś bardziej konkretnie określić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście, poproszę o opis jak sprawdzić stan automatu. A te wysokie koszty serwisu mozna jakoś

> bardziej konkretnie określić?

zrobię skany z materiałów szkoleniowych z bielska i Ci wyślę smile.gif jak znajdę chwilę czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod "miską" skrzynki jest tylko zespół zaworów filtr jest wewnątrz bez rozwalenia skrzyni nie da rady go wymienić mówie tylko to co nam powiedzieli na szkoleniu w bielsku sam tego nigdy nie rozbierałem smile.gif widziałem rozwaloną taką skrzynkę tylko w bielsku smile.gif_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pod "miską" skrzynki jest tylko zespół zaworów filtr jest wewnątrz bez rozwalenia skrzyni nie da

> rady go wymienić mówie tylko to co nam powiedzieli na szkoleniu w bielsku sam tego nigdy nie

> rozbierałem widziałem rozwaloną taką skrzynkę tylko w bielsku _

Skrzynia Aisin czy jak ją tam zwał była też w Oplu Astrze F być może nie identycznie taka sama, ale też serwis twierdził, że filtrów się nie da wymienić. Po zdjęciu jednej z osłon skrzyni (miski) prywatne warsztaty wymieniały filtry bez problemów. Przypuszczam, że tu będzie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tutaj macie opis tej skrzyni:

http://www.prnd.pl/porady-asb/tf-80sc-automatyczna-skrzynia-biegow-aisin-inaczej-takze-zwana-af40

Zaraz po kupnie auta wymieniałem olej w skrzyni u Palki w Mysłowicach. Dynamicznie, cały olej z płukaniem skrzyni detergentem. Zapłaciłem bodajże 750 zł. Tanio nie jest ale przy ewentualnych kosztach naprawy skrzyni uważam, że się opłaca. Oczywiście w FAP przy zakupie twierdzili, że tego się nie robi, skrzynia bezobsługowa itp. Jasne. aż padnie i trzeba będzie kupować nową. Swoją drogową w instrukcji Cromy stoi jak byk, że wymiana oleju w skrzyni co 30 000 km. Mnie tam dobrze się tym wozi. Wygoda jest ogromna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Quote:

> Swoją drogową w instrukcji Cromy stoi jak byk, że wymiana oleju w skrzyni co 30 000 km.


A dokładniej w manualu pisze:

"Sprawdziç i ewentualnie przywróciç poziom oleju w automatycznej

skrzyni biegów" co 30 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Witam:) Mam do was małe pytanko....otóż rok temu kupiłem crome z przeb.150 tys.km..chodzi rewelacyjnie smile.gifZastanawiam sie czy zmienić olej w automacie czy nie. Dziś ma przeb,180 tys...czy jest sens to robić????????Jestem zakręcony w tym temacie bo są zwolennicy i przeciwnicy wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam:) Mam do was małe pytanko....otóż rok temu kupiłem crome z przeb.150 tys.km..chodzi

> rewelacyjnie Zastanawiam sie czy zmienić olej w automacie czy nie. Dziś ma przeb,180 tys...czy

> jest sens to robić????????Jestem zakręcony w tym temacie bo są zwolennicy i przeciwnicy

> wymiany oleju.

Dlatego i tak decyzję będziesz musiał podjąć sam. Poczytaj sobie jeszcze tutaj:

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=286074611&an=0&page=0#Post286074611

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.