Skocz do zawartości

SWAP 1.2 16v -> 1.4 16v dziad nie pali..


Verchi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Problemik pojawil sie po swapie z 1.2 16V p1 na 1.4 16v 95KM ze Stilo. Wszystko poskladane na osprzecie z p1.

W parchu robilem cleana (a w sumie jeszcze jestem w trakcie) i cala wiazke silnikowa puscilem w podluznicy. Poki co specjalnie nie przerabialem wiazki silnikowej, zeby miec pewnosc ze babola nie strzelilem i narazie po prostu ja podpialem przy silniku nie chowajac specjalnie kabli.

Rozrusznik kreci jak gupi, pompa dziala i iskra jest, paliwo jest. Auto wcale nie odpala (nawet nie ma najmniejszego zamiaru) i zalewa mi za kazdym razem swiece. Czasem lapie jakas zamule ale raczej wykluczam pogiete zawory, bo rozrzad ustawialem na blokadach. No chyba, ze jakims cudem mi przeskoczylo i pogielo zawory?....

Da sie to sprawdzic bez zrzucania glowki? 

Kolejne pytanie - w razie W - zawory z 1.2 16v 86km p1 sa takie same jak w 1.4 :d

Z gory dzieki za wszelkie sugestie. Mialem juz nim wczoraj wyjechac i pupa blada frown.gif

P.S. Sorry za brak PL znakow, ale nie mam teraz dostepu go kompa i pisze z komory:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak ja robiłem swapa na 1.2 16v to mnie działo się to samo co ty opisywałeś i przyczyną była nie

> wpięta wiązka do kompa-ten cypelek nie zrobił "tyk"

Pół soboty szukałem babola w moich działaniach. Wsio powpinane...

Ok prawie wsio... Bo dziś (mimo, że niedziela) to udałem się jeszcze do garażu popatrzeć na to złomstwo i uświadomiłem sobie, że pominąłem jeszcze jeden kabelek.. na śmierć o nim zapomniałem.

Jest to jeden kabelek zakończony złączem żeńskim hermetycznym jednopinowym, idący z wiązki kabinowej aż do silnika i był centralnie w poblizu ECU koło większej wtyczki łączącej obie wiązki w kupę. Przewód jest koloru niebieskiego ale nie wiem od czego on jest i gdzie się podziała jego "męska część " - taką samą wtyczkę ma czujnik ciśnienia oleju. od czego to wie ktoś? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na bank z tymi zaworami? Bo gdzieś natknąłem się na wypowiedź (jakieś archiwa google) że ze stilo

> są siakieś większe. Tyle, że właśnie UPG pasi od 1.2 jak piszesz

100%, niedawno robiłem głowice, także zawory, uszczelniacze i uszczelki są z 1.2 16V, z resztą w razie mega komplikacji można dać całą głowice z 1.2 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie smiecic pisze dalej tutaj. Czy kolo pasowe od 1.4 rozni sie jakos od 1.2? Bo kolo pasowe mam od 1.4 a kompa od 1.2 i nie wiem czy psssiiipadkiem nie mam przez to przestawionego zaplonu?

No i pojawil sie problem kolejny jakby tego bylo malo:/ po przekreceniu kluczyka przestala latac pompa, nie zapala sie check i nie da sie podpiac kompa przez obd2 bo laptop nie widzi auta:/ jak podpinam pompe na krotko to pompa dziala. Dodam, ze podmienialem przekazniki .. A do tej pory pompka dzialala normalnie. Nagle przestala sama z siebie:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zeby nie smiecic pisze dalej tutaj. Czy kolo pasowe od 1.4 rozni sie jakos od 1.2? Bo kolo pasowe

> mam od 1.4 a kompa od 1.2 i nie wiem czy psssiiipadkiem nie mam przez to przestawionego

> zaplonu?

> No i pojawil sie problem kolejny jakby tego bylo malo:/ po przekreceniu kluczyka przestala latac

> pompa, nie zapala sie check i nie da sie podpiac kompa przez obd2 bo laptop nie widzi auta:/

> jak podpinam pompe na krotko to pompa dziala. Dodam, ze podmienialem przekazniki .. A do tej

> pory pompka dzialala normalnie. Nagle przestala sama z siebie:/

co do koła to jest takie samo jak 1.2 z klimą czyli 60-2

co do pompy, sprawdz masy na samochodzie, zwlaszcza głowną na skrzyni, i dodatkowo sprawdz czujnik wstrząsowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.2 mialem odsuniety czujnik i kolo z bieznia paska od wewnatrz. Do 1.4 mam kolko z bieznia na zewnatrz i czujnik dzieki temu wlazl na swoje ori miejsce. I tak sie zastanawiam czy tak moze byc na kompie od 1.2.

A wyl bezwladnosciowy sprawdzilem wlasnie. To nie to:/ podejrzewam walnietego ecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1.2 mialem odsuniety czujnik i kolo z bieznia paska od wewnatrz. Do 1.4 mam kolko z bieznia na

> zewnatrz i czujnik dzieki temu wlazl na swoje ori miejsce. I tak sie zastanawiam czy tak moze

> byc na kompie od 1.2.

> A wyl bezwladnosciowy sprawdzilem wlasnie. To nie to:/ podejrzewam walnietego ecu

Sprawdz czy przy kreceniu jest iskra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam..

Pompa smiga. Okazalo sie ze padl czarny przekaznik, a te co byly podmieniane tez popsute:D

Co do silnika - dalej nie pali. Wyryski wczoraj sikaly na zmiane parami, z tym, ze dwa zewnetrzne pryskaly chmurka paliwa a dwa wew laly ciurkiem. Dzis je pozamienialem i leja w sumie wszystkie ciurkiem. Jeden moze ten najblizej weza probuje sikac chmurka...

Czyzby pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podbijam..

> Pompa smiga. Okazalo sie ze padl czarny przekaznik, a te co byly podmieniane tez popsute:D

> Co do silnika - dalej nie pali. Wyryski wczoraj sikaly na zmiane parami, z tym, ze dwa zewnetrzne

> pryskaly chmurka paliwa a dwa wew laly ciurkiem. Dzis je pozamienialem i leja w sumie

> wszystkie ciurkiem. Jeden moze ten najblizej weza probuje sikac chmurka...

> Czyzby pompa?

Bądź też regulator ciśnienia w listwie, bądź też jego wężyk od kolektora.

EDIT: A nie jest po prostu układ paliwowy zapowietrzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis razem z mattsem próbowaliśmy odkryć coś nowego i jest tak: ECU w moim padle nie komunikuje się z PC i z żadnym programem diagnostycznym. ECU zasilanie jako takie ma (+12V na 23 pinie) i po przekręceniu kluczyka załącza pompę.

Wzięliśmy moje ECU do jego seja i tam programy diagnostyczne bez problemu połączyły się z kompem.

Błędy jakie wykazało:

IAW Scan:

Czujnik położenia przepustnicy (zwarcie do Vcc)

Czujnik temp powietrza (zwarcie do Vcc)

Cewka zapłonowa 2 (zwarcie do GND/przerwa)

Silnik krokowy (zwarcie do GND/przerwa)

Kontrolka MIL (zwarcie do GND/przerwa)

Wtryskiwacze 2 (zwarcie do GND/przerwa)

Czujnik MPA (zwarcie do GND/przerwa)

Czujnik położenia wału (nie pisze co się wali smile.gif )

Natomiast w Fiat ECU Scan:

Potencjometr przepustnicy (zwarcie z +12V)

Czujnik temp pow (zwarcie z +12V)

Wtryskiwacz (błąd H)

Cewka zapłonowa 2 (zwarcie do GND/przerwa)

Silnik krokowy (zwarcie do GND/przerwa)

Recyrkulacja oparów paliwa EVAP (zwarcie z + 12V) – pochłaniacz mam usunięty

Kontrolka awarii (zwarcie do GND/przerwa)

EGR (zwarcie do GND/przerwa)

Czujnik poł wału (błąd L)

Wie ktoś czego się czepić? Powtórzę, że wiązki silnikowej nie ciąłem do cleana (specjalnie) żeby wiedzieć potem, że to nie babol we wiązce smile.gif

Czyżby brak masy gdzieś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kompa wypniesz i podłączysz a między czasie podasz + to to co napisałeś to te usterki wyskoczyły z "błąd ogólny"

wiązki silnikowej nie ciołeś ale wiązke kabinową

taki szczególik zauważyłeś ,że część kabli jest w ekranie ??

miałem kiedyś takiego pomagiera co mi zlutował ekran i część wiązki stopiło i komp był do wymiany

sprawdziłeś kółka rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązka kabinowa nie miała nigdzie ekranowania, bo to tylko lampy, kierunki, spryskiwacz i chłodnica z wentylatorem cool.gif Ekranowane są przeowdy od czujników z wiązki silnikowej której powtarzam nie tjunowałem 270751858-jezyk.gif

Większość błędów które sypią jest ciągłych. Kółka patrzyłem Wszystko to samo. Poza tym to jeździło w cc na identico setupie jak ja mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR (zwarcie do GND/przerwa)

Gdzie jest EGR w 1.2 16V? I to elektryczne.

> Czyżby brak masy gdzieś?

Baaardzo możliwe.

To, że nie ciąłeś wiązki silnikowej nie znaczy, że nie pobaboliłeś czegoś przed nią.

Albercik do kąta grinser006.gif

Musisz prześledzić każdy pin przy ecu. Zasilanie kompa i czujników.

Na bank coś wynajdziesz.

Schemat w łapkę i do roboty.

Szykuje się parę dni wolnych w tym tygodniu, więc służę pomocą busted.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę łączącą obie wiązki przedłużyłem o jakieś 20cm. Fakt. Co do EGR - ty mi mów a ja będe słuchał 270751858-jezyk.gif Podałem co mi komp wydzwonił. To że głupoty to jedno, a to, że szukam przyczyn między tymi głupotami to drugie 270751858-jezyk.gif Ja do niedzieli siedze w lbn, więc nie podziała się nic przy złomie 270751858-jezyk.gif Ale jesteśmy in touch jak coś ok.gif

I poza tym, jeszcze jakieś sugestie? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no

> schemat

> wiązke podłącz na krótko i sprawdzisz czy chodzi

Dokładnie. Tak jak szykuję wiązki Markowi M. do Buggy.

Tu plusy, tu minusy i ma działać.

Ale tu znowu schemat kłania się - jak mawiał miszcz yoda grinser006.gif

Albercik, przyjadę, rzucę parę k...w i zapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie. Tak jak szykuję wiązki Markowi M. do Buggy.

> Tu plusy, tu minusy i ma działać.

> Ale tu znowu schemat kłania się - jak mawiał miszcz yoda

> Albercik, przyjadę, rzucę parę k...w i zapali.

Potwierdzam, jezeli cos nie namieszam to zawsze zalapie za pierwszym ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podbijam..

> Pompa smiga. Okazalo sie ze padl czarny przekaznik, a te co byly podmieniane tez popsute:D

> Co do silnika - dalej nie pali. Wyryski wczoraj sikaly na zmiane parami, z tym, ze dwa zewnetrzne

> pryskaly chmurka paliwa a dwa wew laly ciurkiem. Dzis je pozamienialem i leja w sumie

> wszystkie ciurkiem. Jeden moze ten najblizej weza probuje sikac chmurka...

> Czyzby pompa?

Czujnik położenia wału podmień to też może być ten objaw i czujnik temp wody odłącz (jak jest zepsuty nie odpali a jak go nie ma to byle jak ale pali) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik położenia wału podmień to też może być ten objaw i czujnik temp wody odłącz (jak jest

> zepsuty nie odpali a jak go nie ma to byle jak ale pali)

Tam może być coś jeszcze bo nie da sie z kompem połączyć, gdzie u mnie wsadziłem kompa jego do 8V i odpalił. Z programem też sie komp komunikował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jak nic powalone jest coś z kablami. Gdzieś albo nie dałem masy, albo podpiąłem przewody które

> maja iść do +12V do masy i czujniki nie działają kij wie. Okaże się wszystko na dniach

Przelec wszystko jeszcze raz, jak w swoim aucie to powinienes wiedziec co i gdzie, ja jak odepne wiazke u siebie to podpinam ja z zamnknietymi oczami wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat. Wczoraj po paru godzinach poszukiwań ODPALIŁ.

Przyczyń było kilka (jak się spodziewałem).

Brak masy w paru miejscach. Urwany kabelek od linii L utrudniał diagnozę.

Odwrotnie podłączone cewki. Uszkodzona wewnątrz listwa paliwowa (brak ciśnienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem, że zawołam egzorcystę i się przestraszył złom grinser006.gif

Teraz kolejna część rozkmin. Nie włazi mi 5 i wstek. Wczesniej nie właziły dodatkowo 1 i 2... ale podregulowałem końcówkę linki tej co jest bliżej pasa przedniego.

Sprawa wygląda tak, że linki niby OK założyłem, ale lewarek był na maxa w prawo (jak był na luzie) i nie sposób było dać go w lewe skrajne położenie, żeby wrzucic 1 albo 2 bieg. Mocowania linek założyłem RACZEJ prawidłowo, bo inaczej sie nie dało.

Myłem skrzynie i czyściłem i podczas tych operacji zdejmowałem wybierak, no ale kruca założyłem go identico jak był 270751858-jezyk.gif

I teraz - co popsułem. Obecnie nie mam 5 i wstecznego grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

A z fajniejszych rzeczy, to pomimo rozwiercenia otworów w kol wydechowym mam gdzieś przedmuchy i ryczy jakby był bez niczego grinser006.gif MASAKRA oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odswiezam temat.

Padlo pali jezdzi ale ale.. Niemilosiernie gasnie rano. Odpalam i od razu gasnie. Trzeba dac gazu ale nie za duzo, bo jak dam mocniej to obroty leca do zera i chce gasnac. Jak sukcesywnie go rozgrzeje to jest juz lepiej. Obroty faluja od ok 1000 do 1400 i cos tam sobie popyrkuje (ze tak to nazwe).

Dziwne jest to, ze zgasl mi juz 3x podczas dojezdzania do swiatel a pedal hamulca byl beton Nie dawal sie odpalic przez kilka minut (cos w stylu braku paliwa) i w koncu zaskakiwal podczas krecenia. Czyzby nieszczelnosc w przewodzie co idzie do serwa? Czy gdzie szukac przyczyny?

Sorry za brak pl znakow ale pisze z mikrofalowki grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odswiezam temat.

> Padlo pali jezdzi ale ale.. Niemilosiernie gasnie rano. Odpalam i od razu gasnie. Trzeba dac gazu

> ale nie za duzo, bo jak dam mocniej to obroty leca do zera i chce gasnac. Jak sukcesywnie go

> rozgrzeje to jest juz lepiej. Obroty faluja od ok 1000 do 1400 i cos tam sobie popyrkuje (ze

> tak to nazwe).

> Dziwne jest to, ze zgasl mi juz 3x podczas dojezdzania do swiatel a pedal hamulca byl beton Nie

> dawal sie odpalic przez kilka minut (cos w stylu braku paliwa) i w koncu zaskakiwal podczas

> krecenia. Czyzby nieszczelnosc w przewodzie co idzie do serwa? Czy gdzie szukac przyczyny?

> Sorry za brak pl znakow ale pisze z mikrofalowki

sprawd pompe paliwa, miaem podobne objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie porządnie zapłon choćby lampą żebyś powoli eliminował niesprawności.

No i czujnik temp.

Jeśli hamulec masz twardy zanim zgaśnie to masz nieszczelność na serwie lub przewodzie.

Kolektor możesz delikatnie na pastę skręcić.

Jeśli są małe nieszczelności w "płaszczyźnie" to pomoże.No chyba że kanały nie trafiają w siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi.

Zaplon postaram sie wprawdzic u kogos. Co do hamulca. Robil sie twardy jak sej zgasl mi podczas dojezdzania do swiatel (3x) i nie dawal sie odpalic. A co do uszczelniania kolektora.. O ktorym mowa? tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to te pseudo uszczelki które są seryjnie mogą być nie halo? Może i tak. . Posprawdzam wąż od serwa, może i skubany gdzieś puszcza. A jak przygięty by był, to takie same objawy podejrzewam? Że potrafi zgasnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

najczęściej jak nie pali to jakis czeski błąd

ostatnio zmieniałem z kumplem 1.2 16v bo mi sie trafił młodszy z mniejszym przelotem smile.gif

niby wszystko było pięknie i już "witałem się z gąską" a ten nie zapali ...

Kompresja 13,5; iskra na wszystkich świecach, wtryski sikają ładnie, kable wszystkie podpięte, wtyczki łączą, cewki nie pomieszane, a skubany jak już zapalił to jakby na dwa gary i na gaz nie reagował ...

no to mi kumpel mówi - pozamiatane frown.gif

zaczęliśmy sprawdzać czy rozrząd ok, tłoki równo - blokada wchodzi ?!?

4 nad ranem, co jest k...a grane ...

czujnik położenia walu na ori uchwycie (wcześniej miałem na blaszce, ale koło było z 1.1)

no właśnie - koło foniczne - patrzymy - niby bolec w dziurce jest, ale kolega odkręcał i przykręcał slinka.gif

no to odkręcamy - a tam zoonk !!!

bolec był w "dziurce" bo sie ukruszył i z zewnątrz wyglądało ze jest ok, ale jak ściągnęliśmy koło to został w kole tongue.gif

okazało się że jak przykręcał to nie dopatrzył (bo było ciemno 270751858-jezyk.gif) i przykręcił źle koło foniczne - silnik zaskakiwał, pyrkał, bo paliwo i iskrę miał ale na gaz nie reagował ...

ile sie k..w posypało to tylko ściany garażu wiedzą...

przez taka głupotę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.