Skocz do zawartości

Padły wycieraczki z przodu...help


stilo_kielce

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jak jest rozwiązane sterowanie wycieraczkami przednimi w cc sportingu? Bo wczoraj działały, a dzisiaj już nie. Bezpiecznik sprawny. Czy czasem nie są one na jakimś przekaźniku, a jeśli tak, to gdzie go znajdę? Z góry dziękuję za pomoc

PS Me3chanik wyjmował skrzynie i po jej włożeniu i dojechaniu do domu okazało się że nie mam wycieraczek. Czy mogli coś odłączyć, jakąś masę albo coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> jak jest rozwiązane sterowanie wycieraczkami przednimi w cc sportingu? Bo wczoraj działały, a

> dzisiaj już nie. Bezpiecznik sprawny. Czy czasem nie są one na jakimś przekaźniku, a jeśli

> tak, to gdzie go znajdę? Z góry dziękuję za pomoc

> PS Me3chanik wyjmował skrzynie i po jej włożeniu i dojechaniu do domu okazało się że nie mam

> wycieraczek. Czy mogli coś odłączyć, jakąś masę albo coś?

Jeśli chodzi o masę to ze schematu masa do silnika wycieraczek pochodzi z lewego przedniego punktu w komorze silnika, pozostałe idą do przełącznika zespolonego. Przekaźnika jako takiego się nie dopatrzyłem jedynie trzeba sprawdzić bezpiecznik nr 14 (servizi).

W razie potrzeby służę schematem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o masę to ze schematu masa do silnika wycieraczek pochodzi z lewego przedniego punktu

> w komorze silnika, pozostałe idą do przełącznika zespolonego. Przekaźnika jako takiego się nie

> dopatrzyłem jedynie trzeba sprawdzić bezpiecznik nr 14 (servizi).

> W razie potrzeby służę schematem

Bezpiecznik jest okay. Silnik chodził bez problemu. Nie wiem co jest grane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bezpiecznik jest okay. Silnik chodził bez problemu. Nie wiem co jest grane...

Pewnie zapieczony mechanizm wycieraczek, za 30zł kupiłem używkę z silniczkiem, poczyściłem mechanizm i działa fajnie smile.gif Mój stary mechanizm był tak zapieczony, że nic już z nim nie szło zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie zapieczony mechanizm wycieraczek, za 30zł kupiłem używkę z silniczkiem, poczyściłem

> mechanizm i działa fajnie Mój stary mechanizm był tak zapieczony, że nic już z nim nie szło

> zrobić...

Ale czy przy zatartym silniczku nie wywalałoby czasem bezpiecznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak wywala bezpiecznik bo miałem tak przy spalonym sliniczku

No własnie, a u mnie bezpiecznik jest okay. Spryskiwacz też działa. I silniczek jak działał, to nic nie wskazywało żeby się miał zatrzeć. Jutro będę dalej z tym wlaczył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie, a u mnie bezpiecznik jest okay. Spryskiwacz też działa. I silniczek jak działał, to nic

> nie wskazywało żeby się miał zatrzeć. Jutro będę dalej z tym wlaczył

Rozumiem, że masa o, której pisałem jest? Jeśli tak to zostaje przełącznik zespolony do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czy przy zatartym silniczku nie wywalałoby czasem bezpiecznika?

no niekoniecznie - mi się kiedyś zblokował mechanizm to nie wywaliło bezpiecznika tylko silnik się spalił. Ale wtedy od razu byś to poczuł bo smród spalenizny był taki że aż się niedobrze robiło. Kable się też nie potopiły tylko silnik poszedl się 270747800-sex.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że masa o, której pisałem jest? Jeśli tak to zostaje przełącznik zespolony do sprawdzenia

Potrzebowałbym dokładny schemat instalacji pod deską rozdzielczą, bo dzisiaj ze szwagrem odkryliśmy że jest zwarcie. Otóż jak włączam wycieraczki, to zapala się i ciągle świeci lewy kierunkowskaz (ten w błotniku)... Jutro chcemy sprawdzić czy tio czasem nie przełącznik zespolony. Bo silnik na sto procent jest sprawny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebowałbym dokładny schemat instalacji pod deską rozdzielczą, bo dzisiaj ze szwagrem odkryliśmy

> że jest zwarcie. Otóż jak włączam wycieraczki, to zapala się i ciągle świeci lewy

> kierunkowskaz (ten w błotniku)... Jutro chcemy sprawdzić czy tio czasem nie przełącznik

> zespolony. Bo silnik na sto procent jest sprawny...

Poszedł mail, powinno się przydać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Poszedł mail, powinno się przydać

Wczoraj ciąg dalszy walki...

Szwagier - elektryk wykluczył przełącznik pod kierownicą, i stwierdził że prąd dochodzi do silniczka, więc silniczek do wymiany. Zakupiłem dzisiaj na szrocie silniczek i po podłączeniu jest ciekawa sprawa. Silniczek po włączeniu wyje, a wycieraczki nie ruszają, chociaż ramionami bez problemu i bez większej siły można ruszać. O co kamman?

PS Ponadto jak włączam wycieraczki, to świeci się lewy kierunek na błotniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj ciąg dalszy wali, i szwagier - elektryk wykluczył przełącznik pod kierownicą, i stwierdził

> że prąd dochodzi do silniczka, więc silniczek do wymiany. Zakupiłem dzisiaj na szrocie

> silniczek i po podłączeniu jest ciekawa sprawa. Silniczek po włączeniu wyje, a wycieraczki nie

> ruszają, chociaż ramionami bez problemu i bez większej siły można ruszać. O co kamman?

> PS Ponadto jak włączam wycieraczki, to świeci się lewy kierunek na błotniku...

albo zle dokrecony mechanizm do silniczka albo wieloklin na silniczku zjechany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem to samo, mogłem spokojnie wycieraczkami ruszać ręką i "jeździły" po szybie bez używania

> większej siły... Odkręciłem silniczek od mechanizmu, po włączeniu chodził... Wymieniłem

> mechanizm i wszystko śmiga do teraz...

No i się udało. Okazało się że padł kabel masowy w wiązce... Próbowaliśmy znaleźć uszkodzenie, ale daliśmy sobie spokój, bo przecież trzeba zdążyć na ćwierćfinał:) Masę podpięliśmy do mocowania silniczka i wszystko gra. Silniczek wycieraczek odżył (także niepotrzebnie kupiłem używkę magnetti marelli za 60 zł:( -> jest jakby coś na sprzedaż smile.gif)

No i nie świeci się już lewy kierunkowskaz po włączeniu wycieraczek...

PS Mam dość cc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

> No i się udało. Okazało się że padł kabel masowy w wiązce... Próbowaliśmy znaleźć uszkodzenie, ale

> daliśmy sobie spokój, bo przecież trzeba zdążyć na ćwierćfinał:) Masę podpięliśmy do mocowania

> silniczka i wszystko gra. Silniczek wycieraczek odżył (także niepotrzebnie kupiłem używkę

> magnetti marelli za 60 zł:( -

> No i nie świeci się już lewy kierunkowskaz po włączeniu wycieraczek...

> PS Mam dość cc...

Hej mam dokładnie identyczny problem, ale ni w ząb się nie znam na elektryce.

Pisząc kabel masowy w wiązce, chodziło ci o kabel masowy silniczka wycieraczek?

Czy jest to któryś z tych na fotce? grinser006.gif

http://i.imgur.com/Dgw9GC1.jpg?1

Pozdrawiam i przepraszam za lamerskie pytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej mam dokładnie identyczny problem, ale ni w ząb się nie znam na elektryce.

> Pisząc kabel masowy w wiązce, chodziło ci o kabel masowy silniczka wycieraczek?

> Czy jest to któryś z tych na fotce?

> http://i.imgur.com/Dgw9GC1.jpg?1

> Pozdrawiam i przepraszam za lamerskie pytania

jest to jeden z tych czarnych które wychodzą z kostki, a drugi to masa która idzie do zbiorniczka płynu hamulcowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej mam dokładnie identyczny problem, ale ni w ząb się nie znam na elektryce.

> Pisząc kabel masowy w wiązce, chodziło ci o kabel masowy silniczka wycieraczek?

> Czy jest to któryś z tych na fotce?

> http://i.imgur.com/Dgw9GC1.jpg?1

> Pozdrawiam i przepraszam za lamerskie pytania

Tak, ten czarny. Podpięliśmy do niego masę z innego miejsca i wszystko wróciło do normy.

Oczywiście najlepiej było by rozpruć wiązkę i znaleźć problem, ale ja miałem rajdówkę, więc wygląda się nie liczył, tylko działanie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ja bym zrobił bez tego forum grinser006.gif

zajęło mi to prawie półtorej godziny, zmarzłem jak cholera, bo robiłem wszystko pod blokiem, ale EUREKA działa!

nie mam lutownicy więc wyjąłem złączke z kostki i tam się wpiąłem, drugi koniec przewodu przykręciłem śrubą mocującą silniczek

były jeszcze jaja z ustawieniem tego ramiona przy silniczku, ale poradziłem sobie

zanim by mi to jakiś szpec zrobił to minęłoby pewnie sporo czasu i pieniędzy grinser006.gif

dzięki serdeczne za pomoc, wiszę wam 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co ja bym zrobił bez tego forum

> zajęło mi to prawie półtorej godziny, zmarzłem jak cholera, bo robiłem wszystko pod blokiem, ale

> EUREKA działa!

> nie mam lutownicy więc wyjąłem złączke z kostki i tam się wpiąłem, drugi koniec przewodu

> przykręciłem śrubą mocującą silniczek

> były jeszcze jaja z ustawieniem tego ramiona przy silniczku, ale poradziłem sobie

> zanim by mi to jakiś szpec zrobił to minęłoby pewnie sporo czasu i pieniędzy

> dzięki serdeczne za pomoc, wiszę wam

Super, ja też podpiąłem kabel do mocowania silniczka. Zapomniałem ci napisać we wcześniejszym poście, ale widzę że dałeś radę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.