Jump to content

Padły wycieraczki z przodu...help


stilo_kielce
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

jak jest rozwiązane sterowanie wycieraczkami przednimi w cc sportingu? Bo wczoraj działały, a dzisiaj już nie. Bezpiecznik sprawny. Czy czasem nie są one na jakimś przekaźniku, a jeśli tak, to gdzie go znajdę? Z góry dziękuję za pomoc

PS Me3chanik wyjmował skrzynie i po jej włożeniu i dojechaniu do domu okazało się że nie mam wycieraczek. Czy mogli coś odłączyć, jakąś masę albo coś?

Link to comment
Share on other sites

> Witajcie,

> jak jest rozwiązane sterowanie wycieraczkami przednimi w cc sportingu? Bo wczoraj działały, a

> dzisiaj już nie. Bezpiecznik sprawny. Czy czasem nie są one na jakimś przekaźniku, a jeśli

> tak, to gdzie go znajdę? Z góry dziękuję za pomoc

> PS Me3chanik wyjmował skrzynie i po jej włożeniu i dojechaniu do domu okazało się że nie mam

> wycieraczek. Czy mogli coś odłączyć, jakąś masę albo coś?

Jeśli chodzi o masę to ze schematu masa do silnika wycieraczek pochodzi z lewego przedniego punktu w komorze silnika, pozostałe idą do przełącznika zespolonego. Przekaźnika jako takiego się nie dopatrzyłem jedynie trzeba sprawdzić bezpiecznik nr 14 (servizi).

W razie potrzeby służę schematem

Link to comment
Share on other sites

> Jeśli chodzi o masę to ze schematu masa do silnika wycieraczek pochodzi z lewego przedniego punktu

> w komorze silnika, pozostałe idą do przełącznika zespolonego. Przekaźnika jako takiego się nie

> dopatrzyłem jedynie trzeba sprawdzić bezpiecznik nr 14 (servizi).

> W razie potrzeby służę schematem

Bezpiecznik jest okay. Silnik chodził bez problemu. Nie wiem co jest grane...

Link to comment
Share on other sites

> Bezpiecznik jest okay. Silnik chodził bez problemu. Nie wiem co jest grane...

Pewnie zapieczony mechanizm wycieraczek, za 30zł kupiłem używkę z silniczkiem, poczyściłem mechanizm i działa fajnie smile.gif Mój stary mechanizm był tak zapieczony, że nic już z nim nie szło zrobić...

Link to comment
Share on other sites

> Pewnie zapieczony mechanizm wycieraczek, za 30zł kupiłem używkę z silniczkiem, poczyściłem

> mechanizm i działa fajnie Mój stary mechanizm był tak zapieczony, że nic już z nim nie szło

> zrobić...

Ale czy przy zatartym silniczku nie wywalałoby czasem bezpiecznika?

Link to comment
Share on other sites

> tak wywala bezpiecznik bo miałem tak przy spalonym sliniczku

No własnie, a u mnie bezpiecznik jest okay. Spryskiwacz też działa. I silniczek jak działał, to nic nie wskazywało żeby się miał zatrzeć. Jutro będę dalej z tym wlaczył

Link to comment
Share on other sites

> No własnie, a u mnie bezpiecznik jest okay. Spryskiwacz też działa. I silniczek jak działał, to nic

> nie wskazywało żeby się miał zatrzeć. Jutro będę dalej z tym wlaczył

Rozumiem, że masa o, której pisałem jest? Jeśli tak to zostaje przełącznik zespolony do sprawdzenia

Link to comment
Share on other sites

> Ale czy przy zatartym silniczku nie wywalałoby czasem bezpiecznika?

no niekoniecznie - mi się kiedyś zblokował mechanizm to nie wywaliło bezpiecznika tylko silnik się spalił. Ale wtedy od razu byś to poczuł bo smród spalenizny był taki że aż się niedobrze robiło. Kable się też nie potopiły tylko silnik poszedl się 270747800-sex.gif

Link to comment
Share on other sites

> Rozumiem, że masa o, której pisałem jest? Jeśli tak to zostaje przełącznik zespolony do sprawdzenia

Potrzebowałbym dokładny schemat instalacji pod deską rozdzielczą, bo dzisiaj ze szwagrem odkryliśmy że jest zwarcie. Otóż jak włączam wycieraczki, to zapala się i ciągle świeci lewy kierunkowskaz (ten w błotniku)... Jutro chcemy sprawdzić czy tio czasem nie przełącznik zespolony. Bo silnik na sto procent jest sprawny...

Link to comment
Share on other sites

> Potrzebowałbym dokładny schemat instalacji pod deską rozdzielczą, bo dzisiaj ze szwagrem odkryliśmy

> że jest zwarcie. Otóż jak włączam wycieraczki, to zapala się i ciągle świeci lewy

> kierunkowskaz (ten w błotniku)... Jutro chcemy sprawdzić czy tio czasem nie przełącznik

> zespolony. Bo silnik na sto procent jest sprawny...

Poszedł mail, powinno się przydać

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

> Poszedł mail, powinno się przydać

Wczoraj ciąg dalszy walki...

Szwagier - elektryk wykluczył przełącznik pod kierownicą, i stwierdził że prąd dochodzi do silniczka, więc silniczek do wymiany. Zakupiłem dzisiaj na szrocie silniczek i po podłączeniu jest ciekawa sprawa. Silniczek po włączeniu wyje, a wycieraczki nie ruszają, chociaż ramionami bez problemu i bez większej siły można ruszać. O co kamman?

PS Ponadto jak włączam wycieraczki, to świeci się lewy kierunek na błotniku...

Link to comment
Share on other sites

> Wczoraj ciąg dalszy wali, i szwagier - elektryk wykluczył przełącznik pod kierownicą, i stwierdził

> że prąd dochodzi do silniczka, więc silniczek do wymiany. Zakupiłem dzisiaj na szrocie

> silniczek i po podłączeniu jest ciekawa sprawa. Silniczek po włączeniu wyje, a wycieraczki nie

> ruszają, chociaż ramionami bez problemu i bez większej siły można ruszać. O co kamman?

> PS Ponadto jak włączam wycieraczki, to świeci się lewy kierunek na błotniku...

albo zle dokrecony mechanizm do silniczka albo wieloklin na silniczku zjechany

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo, mogłem spokojnie wycieraczkami ruszać ręką i "jeździły" po szybie bez używania większej siły... Odkręciłem silniczek od mechanizmu, po włączeniu chodził... Wymieniłem mechanizm i wszystko śmiga do teraz... smile.gif

Link to comment
Share on other sites

> Miałem to samo, mogłem spokojnie wycieraczkami ruszać ręką i "jeździły" po szybie bez używania

> większej siły... Odkręciłem silniczek od mechanizmu, po włączeniu chodził... Wymieniłem

> mechanizm i wszystko śmiga do teraz...

No i się udało. Okazało się że padł kabel masowy w wiązce... Próbowaliśmy znaleźć uszkodzenie, ale daliśmy sobie spokój, bo przecież trzeba zdążyć na ćwierćfinał:) Masę podpięliśmy do mocowania silniczka i wszystko gra. Silniczek wycieraczek odżył (także niepotrzebnie kupiłem używkę magnetti marelli za 60 zł:( -> jest jakby coś na sprzedaż smile.gif)

No i nie świeci się już lewy kierunkowskaz po włączeniu wycieraczek...

PS Mam dość cc...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

> No i się udało. Okazało się że padł kabel masowy w wiązce... Próbowaliśmy znaleźć uszkodzenie, ale

> daliśmy sobie spokój, bo przecież trzeba zdążyć na ćwierćfinał:) Masę podpięliśmy do mocowania

> silniczka i wszystko gra. Silniczek wycieraczek odżył (także niepotrzebnie kupiłem używkę

> magnetti marelli za 60 zł:( -

> No i nie świeci się już lewy kierunkowskaz po włączeniu wycieraczek...

> PS Mam dość cc...

Hej mam dokładnie identyczny problem, ale ni w ząb się nie znam na elektryce.

Pisząc kabel masowy w wiązce, chodziło ci o kabel masowy silniczka wycieraczek?

Czy jest to któryś z tych na fotce? grinser006.gif

http://i.imgur.com/Dgw9GC1.jpg?1

Pozdrawiam i przepraszam za lamerskie pytania

Link to comment
Share on other sites

> Hej mam dokładnie identyczny problem, ale ni w ząb się nie znam na elektryce.

> Pisząc kabel masowy w wiązce, chodziło ci o kabel masowy silniczka wycieraczek?

> Czy jest to któryś z tych na fotce?

> http://i.imgur.com/Dgw9GC1.jpg?1

> Pozdrawiam i przepraszam za lamerskie pytania

jest to jeden z tych czarnych które wychodzą z kostki, a drugi to masa która idzie do zbiorniczka płynu hamulcowego

Link to comment
Share on other sites

> Hej mam dokładnie identyczny problem, ale ni w ząb się nie znam na elektryce.

> Pisząc kabel masowy w wiązce, chodziło ci o kabel masowy silniczka wycieraczek?

> Czy jest to któryś z tych na fotce?

> http://i.imgur.com/Dgw9GC1.jpg?1

> Pozdrawiam i przepraszam za lamerskie pytania

Tak, ten czarny. Podpięliśmy do niego masę z innego miejsca i wszystko wróciło do normy.

Oczywiście najlepiej było by rozpruć wiązkę i znaleźć problem, ale ja miałem rajdówkę, więc wygląda się nie liczył, tylko działanie smile.gif

Link to comment
Share on other sites

co ja bym zrobił bez tego forum grinser006.gif

zajęło mi to prawie półtorej godziny, zmarzłem jak cholera, bo robiłem wszystko pod blokiem, ale EUREKA działa!

nie mam lutownicy więc wyjąłem złączke z kostki i tam się wpiąłem, drugi koniec przewodu przykręciłem śrubą mocującą silniczek

były jeszcze jaja z ustawieniem tego ramiona przy silniczku, ale poradziłem sobie

zanim by mi to jakiś szpec zrobił to minęłoby pewnie sporo czasu i pieniędzy grinser006.gif

dzięki serdeczne za pomoc, wiszę wam 20.GIF

Link to comment
Share on other sites

> co ja bym zrobił bez tego forum

> zajęło mi to prawie półtorej godziny, zmarzłem jak cholera, bo robiłem wszystko pod blokiem, ale

> EUREKA działa!

> nie mam lutownicy więc wyjąłem złączke z kostki i tam się wpiąłem, drugi koniec przewodu

> przykręciłem śrubą mocującą silniczek

> były jeszcze jaja z ustawieniem tego ramiona przy silniczku, ale poradziłem sobie

> zanim by mi to jakiś szpec zrobił to minęłoby pewnie sporo czasu i pieniędzy

> dzięki serdeczne za pomoc, wiszę wam

Super, ja też podpiąłem kabel do mocowania silniczka. Zapomniałem ci napisać we wcześniejszym poście, ale widzę że dałeś radę smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.