Skocz do zawartości

X14XE napinacz paska wieloklinowego


surym

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Koledzy, czeka mnie wymiana napinacza paska wieloklinowego. Dobiegają z niego głośne chroboty a samo kółko "zmienia trajektorię". Pytanie - czy konieczny jest zakup i wymiana całego napinacza czy też można spróbować wymienić samo łożysko? Jeśli tak i ktoś zna parametry łożyska to proszę o info, zaopatrzę się w takie przed robotą. Jeśli trzeba wymienić cały napinacz, proszę o poradę jaki jest dobry i tani smile.gif Jeśli ktoś z kolegów ma jakieś inne przeżycia związane z wymianą napinacza to będę wdzięczny za podzielenie się.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymienić samo łożysko?

Można, a właściwie ROLKĘ, jest dostępna w hurtowniach motoryzacyjnych.

Tu masz dane do zakupu:

Rolka: D=76mm, S=22mm

Łożysko rolki: 6203 LHA d/D=17mm/40mm zatopione w rolce, nie do wymiany...

Rolka: nr opel GM=9157970 nr OEM=13 40 514.

W moich stronach:

Optimal: O-N1466S ok. 53 zł

Kuran: K-50 ok. 44 zł.

Caffaro 02-78 ok. 38 zł

Ceny dla klienta "z ulicy", więc zaporowe, ze zniżką dla warsztatu wyjdzie ok. 20-25% mniej.

Ja zanabyłem kiedyś Optimal-a (polski wytwór, ale w środku niestety łożysko "z dalekiego wschodu"), mniejsze zło, bo generalnie nie kupuję "wynalazków". Jeśli będziesz miał okazję, to kup: SKF, Febi, LUK-INA, to będzie dobry wybór...

UWAGA: rolka jest przykręcona do napinacza śrubą z lewym gwintem!!!, nie każdy o tym wie, próbuje "siłom" odkręcić i urywa łeb śruby.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Koledzy, dziękuję za porady, niestety skorzystałem akurat z tej jednej, która była błędna smile.gif

Wrzucam kilka obrazków dla potomności.

Naprawa jest prosta jak drut i można się uwinąć w pół godziny. Najpierw trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza dla łatwego dostępu. Dalej zdjęcie paska - napinacz luzuje się zakładając klucz na śrubę trzymającą rolkę i kręcąc zgodnie z zegarem. Ukazuje się nam taki obraz:

kKx1U.jpg

Śruba mocująca rolkę ma PRAWY gwint jak pan buk przykazał. Przynajmniej w mojej konfiguracji to jest +wspomaganie -klima. Przyznam że męczyłem się przez pół godziny kręcąc w drugą stronę wg rady kolegi aż w końcu postanowiłem sprawdzić wink.gif i puściło od razu.

Jak się okazało po zdjęciu uszkodzonej rolki awaria polegała na wykruszeniu się kawałka kółka, łożysko było OK. O ile pamiętam zrobiłem na nim ok. 40 - 50 tys a całość była produkcji krajowej.

RsePG.jpg

No a podmianka niestety produkcji na oko chińsko - polskiej. Sklep nieopodal miał w cenie 45 zł a na markowe nie chciało mi się czekać. Następnym razem.

xML7s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój napinacz wygląda zupełnie inaczej niż u Ciebie kolego (krótsze ramię), więc to pewnie stąd. Z tego co popatrzyłem po sklepach wynika że jest różnie w zależności od tego czy jest klima etc. - wtedy pasek kręci się na napinaczu wewnętrzną powierzchnią; bez klimy - zewnętrzną itd. W każdym razie zdaje się jest więcej czynników niż to na pierwszy rzut oka wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

> Witam

> "Odkopuję" stary wątek - przepraszam.

> Czy TEN NAPINACZ paska alternatora będzie pasował do mojego silnika? wprawdzie jest w opisie

> aukcji ale dla pewności chciałem zapytać.

> Astra F z 1997 roku (sedan) silnik X14XE (16V) bez klimy i bez wspomagania.

Ja mam taki w piwnicy - był w zestawie do wspomy

(jak zakładałem do Corsy) i nie pasował bo jak się okazło był właśnie od 1.4 16V a nie od 1.4 8V.

Możemy ubić interes - obejrzyj PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.