Skocz do zawartości

Lampy przednie z Audi A7 w uno:D ktoś myślał nad projektem


grand1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiałem się ostatniu czy dało by radę zrobić taką przeróbke tam wciąć tam dospawać inwencja twórcza.

Do tego szpachla:D

http://allegro.pl/audi-a7-4g-lampy-led-bi-xenony-kompletne-idealne-i2368632552.html

środki od grila może by nawet pasowały sąlekko bardziej skośne, ktoś jest za projektem? wink.gif

http://www.v10.pl/Fiat,Uno,w,nadwoziu,Audi,A3,to,nie,zart,60026.html

Wiadomo Z Una Q7 nie zrobimy ale z una zrobił gość a3 więc z samym montażem lamp pod Uno II nie powinno być kłopotu od a7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam zastanawiałem się ostatniu czy dało by radę zrobić taką przeróbke tam wciąć tam dospawać

> inwencja twórcza.

> Do tego szpachla:D

> http://allegro.pl/audi-a7-4g-lampy-led-bi-xenony-kompletne-idealne-i2368632552.html

> środki od grila może by nawet pasowały sąlekko bardziej skośne, ktoś jest za projektem?

> http://www.v10.pl/Fiat,Uno,w,nadwoziu,Audi,A3,to,nie,zart,60026.html

> Wiadomo Z Una Q7 nie zrobimy ale z una zrobił gość a3 więc z samym montażem lamp pod Uno II nie

> powinno być kłopotu od a7.

Na samym początku należałoby się zastanowić nad zasadnością "robienia z uno audi..."

Czy to faktycznie takie fantastyczne i pożądane, żeby upodabniać jedno auto do drugiego?

Będąc w podstawówce krążyło wśród moich znajomych takie pytanie "Co byś wolał mieć - syrenkę z silnikiem mercedesa czy mercedesa z silnikiem syrenki?" Jakoś zawsze wybierałem to pierwsze.

Jak dla mnie takie przeróbki to kicha.

Owszem. Sam mam lampy mocno zmodzone (oryginalne są tylko obudowy i to częściowo oraz szkła częściowo bo są spolerowane) ale zawsze to się mieści w rysach uno tylko w środku co innego - priorytetem była poprawa widoczności w nocy.

Jak widać na przykładzie fenixa i (zapomniałem kogo jeszcze - lampy z bmw) takie przeróbki nie wychodzą pięknie.

No chyba, że uda Ci się na prawdę dobrze dobrać lampy rozmiarami i idealnie je wpasować ale to jest wielka sztuka.

Popatrz ile takie lampy kosztują, Może w tej cenie miałbyś swapa albo zawieszenie lepsze? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popatrz ile takie lampy kosztują, Może w tej cenie miałbyś swapa albo zawieszenie lepsze?

Pomijam, że taka przeróbka jest sensu stricte nielegalna i można za nią stracić DR albo dostać odmowę wypłaty odszkodowania z TU, co może być znacznie bardziej bolesne finansowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijam, że taka przeróbka jest sensu stricte nielegalna i można za nią stracić DR albo dostać

> odmowę wypłaty odszkodowania z TU, co może być znacznie bardziej bolesne finansowo.

A kto powiedział że nielegalne wg mnie lampa to lampa świeci i ok jest cała z homologacją i ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A kto powiedział że nielegalne wg mnie lampa to lampa świeci i ok jest cała z homologacją i ok.

Niestety nie. Lampa ma swoją homologację, podobnie jak każda część samochodu jej wymagająca. Ale homologację ma także samochód jako całość. I instalowanie w nim części nią nie objętych powoduje jej naruszenie, mimo że części swoje homologacje mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam zastanawiałem się ostatniu czy dało by radę zrobić taką przeróbke tam wciąć tam dospawać

> inwencja twórcza.

> Do tego szpachla:D

> http://allegro.pl/audi-a7-4g-lampy-led-bi-xenony-kompletne-idealne-i2368632552.html

> środki od grila może by nawet pasowały sąlekko bardziej skośne, ktoś jest za projektem?

> http://www.v10.pl/Fiat,Uno,w,nadwoziu,Audi,A3,to,nie,zart,60026.html

> Wiadomo Z Una Q7 nie zrobimy ale z una zrobił gość a3 więc z samym montażem lamp pod Uno II nie

> powinno być kłopotu od a7.

Osobiście odradzam,wyjdzie ulep... no.gif

za taka kase lepiej zrobić ład z mechanika czy tez karoserią ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie. Lampa ma swoją homologację, podobnie jak każda część samochodu jej wymagająca. Ale

> homologację ma także samochód jako całość. I instalowanie w nim części nią nie objętych

> powoduje jej naruszenie, mimo że części swoje homologacje mają.

Fenixa za lampy chciał uwalić w krk policmajster, trzymał go dość długo i coś szukał w papierach czy gdzieś w radiowozie, w końcu oddał mu dokumenty i puścił grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fenixa za lampy chciał uwalić w krk policmajster, trzymał go dość długo i coś szukał w papierach

> czy gdzieś w radiowozie, w końcu oddał mu dokumenty i puścił

To że nie wiedział jak to zrobić, to jedno. A to że są jasne przepisy, co można, a co nie, to drugie. Można w samochodach podmieniać podzespoły na takie, z którymi dany model był także homologowany, na przykład mocniejszy silnik. Ale producent przy mocniejszym silniku na ogół robił homologację z także innymi elementami zawieszenia, układu hamulcowego i kierowniczego, więc wtedy aby została zachowana homologacja i one muszą zostać wymienione. Wymiana tylko części powoduje naruszenie homologacji.

A wstawienie do pojazdu podzespołu - a jakże, homologowanego - z innego pojazdu czy modelu, z którym ten pierwszy nie występował, narusza jego homologację całościową. Czyli tak naprawdę nawet nie ma znaczenia, czy wstawiona część miała homologację, czy nie.

A co do "uwalania" to wszystko zależy od rangi sytuacji. Inna będzie przy rutynowej kontroli, a inna w razie wypadku z ofiarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można w samochodach podmieniać podzespoły na takie, z którymi dany model był także

> homologowany, na przykład mocniejszy silnik. Ale producent przy mocniejszym silniku na ogół

> robił homologację z także innymi elementami zawieszenia, układu hamulcowego i kierowniczego,

> więc wtedy aby została zachowana homologacja i one muszą zostać wymienione.

Myslisz ze diagnosta zwroci na to uwage podczas badania technicznego auta z przeswapowanym silnikiem? Mysle ze watpie...

> A co do "uwalania" to wszystko zależy od rangi sytuacji. Inna będzie przy rutynowej kontroli, a

> inna w razie wypadku z ofiarami.

Zgoda, ale tylko wtedy gdy element niehomologowany mogl miec jakiekolwiek znaczenie. Przyczepienie sie do niehomologowanego rozmiaru kol lub do w/w przednich swiatel samochodu, na ktory ktos najechal od tylu to zwykle szukanie jelenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myslisz ze diagnosta zwroci na to uwage podczas badania technicznego auta z przeswapowanym

> silnikiem? Mysle ze watpie...

diagnosta może nie bo i po co odbierać sobie kasę za przegląd ale ...

zatrzyma Cię ITD albo fajny furgon Policji /nie pamiętam numeru ale chyba 670 albo 677/ i masz "ciepło"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby tylko jeden... niemniej w ciągu miesiąca i 6 kontroli policyjnych oraz przeglądu nikt, słownie nikt się nie doczepił... może i szukali paragrafów itp... ale jakoś im to nie wyszło...

a u mnie to by mogli się do wszystkiego doczepić; wydech, światła, koła, hample, silnik, zderzaki itp... ale widac bywają mądrzy ludzie ;p

niemniej gdybym teraz miał robić to też bym takie a nie inne światła założył itp; ważne jest aby robić to z głową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby tylko jeden... niemniej w ciągu miesiąca i 6 kontroli policyjnych oraz przeglądu nikt, słownie

> nikt się nie doczepił... może i szukali paragrafów itp... ale jakoś im to nie wyszło...

> a u mnie to by mogli się do wszystkiego doczepić; wydech, światła, koła, hample, silnik, zderzaki

> itp... ale widac bywają mądrzy ludzie ;p

> niemniej gdybym teraz miał robić to też bym takie a nie inne światła założył itp; ważne jest aby

> robić to z głową

i przeszedl ci przeglad z rampami od renault normalnie ? zapraszam do normalnej stacji diagnostycznej a nie po znajomosci hehe.gifhehe.gif

za sam wyglad zabral bym dowod i zakaz dalszej jazdy... 001.gif001.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i przeszedl ci przeglad z rampami od renault normalnie ? zapraszam do normalnej stacji

> diagnostycznej a nie po znajomosci

Wiesz... sam byłem na BT w miniony czwartek i co się okazało? Pan miał obiekcje co do braku tabliczki na haku (wzięła i odpadła) twierdził, że ktoś tam gdzieś stracił za to DR...

Ale jednocześnie przymknął oko na "małą" dysproporcję tylnych hamulców: RT słabszy o jakieś 50%... icon_eek.gif i zalecił "zrobienie tego", co też niezwłocznie uczyniłem: teraz po mojej ingerencji różnica wynosi ok. 8-10%. Były zbyt obficie smarowane hehe.gifhehe.gif No i OK, żadnych znajomości nie mam, tak wyszło. Więc z lampami może być podobnie - jeden wyrzuci, inny przymknie oko, trzeci nie zauważy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Więc z lampami może być podobnie - jeden wyrzuci, inny przymknie oko, trzeci nie

> zauważy...

no wlasnie a nie tak ze nie ma przepisu....bo przepis jest ze swiatla maja homologacje do pojazdu do ktorego zostaly stworzone a nie do przekladania do innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .bo przepis jest ze swiatla maja homologacje do pojazdu

> do ktorego zostaly stworzone a nie do przekladania do innego...

Na odwrót - pojazd jako całość ma homologację z lampami, dla których była robiona i traci ją po założeniu lamp, z którymi nie był homologowany, choć one same mają homologację i ma z nimi homologację także inne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> . Więc z lampami może być podobnie - jeden wyrzuci, inny przymknie oko, trzeci nie

miałem taką sytuację z moim ŚP łoniakiem,

miałem starą żarówkę w jednej lampie, a w drugiej siakąś nową typu +30%,

diagnosta nie chciał przepuścić auta, bo lampy 'nierówno' świeciły...

a co do tematu - potem się ludzie dziwią, że pojawiają się zdjęcia na portalach typu wiocha pl...

ten szmal raczej warto zainwestować w odnowienie odbłyśników, nowe kostki elektryczne+ przekaźniki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeszedł bez żadnych znajomości, za to diagnosta sprawdził poprawność ich ustawienia oraz czy nie ma ostrych krawędzi wokoło lamp, działania połączeń elektrycznych przy wszystkich lampach, głośność wydechu, skuteczność hamulców, skład spalin; przy okazji tegoż przeglądu nabijałem także VIN

Uwierz mi, że w polsce ludzie naprawdę bywają normalni, gdy co.s jest zrobione z głową

ps. do dzej_zee; powiem Ci że przeglądam neta i poza moimi zdjęciami nie znalazłem nigdzie indziej fotek mojego auta ;p;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.