szefol84 Napisano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 Witam. Jeszcze chwilka i będę musiał wymienić płyny ustrojowe autka, oraz wszystkie filtry. Pytanko do kolegów jaki olej wlać do mojego UNO bolidu, poprzedni właściciel lał najtańszy olej mineralny,-czy mogę mu wlać coś lepszego teraz( przy wymianie oczywiście, co polecacie). Następne pytanie odnośnie filtrów nie jestem specem ale w autku są chyba trzy filtry.: oleju , paliwa, powietrza , no i też pytam gdzie kupić ( czy znacie na Śląsku jakiś dobry i tani sklep , oraz warsztat gdzie mi to wszystko wymienią za rozsądną cenę.) Ostatnie pytanko na ile mam się przygotować jeżeli chodzi o kupno płynów,i filtrów oraz wymiana. Pytania wręcz banalne ale jestem świeżakiem dlatego z góry dziękuję za wyrozumiałość. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 > Witam. > Jeszcze chwilka i będę musiał wymienić płyny ustrojowe autka, oraz wszystkie filtry. > Pytanko do kolegów jaki olej wlać do mojego UNO bolidu, poprzedni właściciel lał najtańszy olej > mineralny,-czy mogę mu wlać coś lepszego teraz( przy wymianie oczywiście, co polecacie). > Następne pytanie odnośnie filtrów nie jestem specem ale w autku są chyba trzy filtry.: oleju , > paliwa, powietrza , no i też pytam gdzie kupić ( czy znacie na Śląsku jakiś dobry i tani sklep > , oraz warsztat gdzie mi to wszystko wymienią za rozsądną cenę.) > Ostatnie pytanko na ile mam się przygotować jeżeli chodzi o kupno płynów,i filtrów oraz wymiana. > Pytania wręcz banalne ale jestem świeżakiem dlatego z góry dziękuję za wyrozumiałość. > Pozdrawiam najtańszy mineralny, lotos na przykład może być w większości sklepów motoryzacyjnych kupisz filtry policz: - olej 100PLN - filtr oleju 20PLN - filtr powietrza 20PLN - filtr paliwa 30PLN wychodzi 170PLN i powinno Ci jeszcze reszty zostać do tego dolicz wymianę, tyle że zwykle w sieciach warsztatów przy wymianie oleju jak kupisz olej to filtr masz gratis albo jak kupujesz olej i filtr to wymianę masz gratis ale i tak drożej niż prywatnie u pana Zdzisia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinqqq Napisano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 > Witam. > Jeszcze chwilka i będę musiał wymienić płyny ustrojowe autka, oraz wszystkie filtry. > Pytanko do kolegów jaki olej wlać do mojego UNO bolidu, poprzedni właściciel lał najtańszy olej > mineralny,-czy mogę mu wlać coś lepszego teraz( przy wymianie oczywiście, co polecacie). > Następne pytanie odnośnie filtrów nie jestem specem ale w autku są chyba trzy filtry.: oleju , > paliwa, powietrza , no i też pytam gdzie kupić ( czy znacie na Śląsku jakiś dobry i tani sklep > , oraz warsztat gdzie mi to wszystko wymienią za rozsądną cenę.) > Ostatnie pytanko na ile mam się przygotować jeżeli chodzi o kupno płynów,i filtrów oraz wymiana. > Pytania wręcz banalne ale jestem świeżakiem dlatego z góry dziękuję za wyrozumiałość. > Pozdrawiam Kup najtańszy mineralny olej z filtrem i sam wymień żaden problem pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 > Kup najtańszy mineralny olej z filtrem i sam wymień żaden problem pozdro ale filtra paliwa lepiej niech sam nie wymienia. tego grzechotnika łatwo zapowietrzyć a jeśli już jest na "lucasie" to sam się bardzo kiepsko odpowietrza. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 olej ja leje orlena platinium koszt ok 60zl za 4l, filtr oleju koszt o 16-20zl, filtr powietrza to ok 20-25zl, wymieniam sam, no a filtr paliwa do dieselka to lepiej faktycznie dac do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szefol84 Napisano 24 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 Czy będzie jakaś różnica w pracy silnika na najtańszym oleju a na tym troszeczkę droższym, skoro był lany najtańszy. Jakieś plusy i minusy na pozostaniu na najtańszym a przejściem na droższy? Sam to mogę wymienić filtr powietrza:), bo filtr oleju i paliwa potrzeba przynajmniej garażu i umiejętności. tego pierwszego nie posiadam a drugie dopiero przyjdzie z czasem ponieważ świeży kierowca ze mnie i mechanik amator tak samo. Dopiero zaczynam przygodę z samochodem. Najlepiej jakby mi ktoś to pokazał, ale może nawiąże jakieś znajomości na ŚZA który odbędzie się 1-07-2012 w Katowicach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 > Czy będzie jakaś różnica w pracy silnika na najtańszym oleju a na tym troszeczkę droższym, skoro > był lany najtańszy. Jakieś plusy i minusy na pozostaniu na najtańszym a przejściem na droższy? > Sam to mogę wymienić filtr powietrza:), bo filtr oleju i paliwa potrzeba przynajmniej garażu i > umiejętności. tego pierwszego nie posiadam a drugie dopiero przyjdzie z czasem ponieważ świeży > kierowca ze mnie i mechanik amator tak samo. > Dopiero zaczynam przygodę z samochodem. > Najlepiej jakby mi ktoś to pokazał, ale może nawiąże jakieś znajomości na ŚZA który odbędzie się > 1-07-2012 w Katowicach. Przy oleju mineralnym nie przechodzilbym na syntetyk albo polsyntetyk, zrobilem ten numer w cc 899 przy nalocie niecale 100kkm i zaczal cholernik chlac olej (w granicach normy ale znaczaco wiecej niz wczesniej) wymiane oleju robie na podworku (garazu nie posiadam) wystarczy podstawic pojemnik na stary olej i sie polozyc do odkrecania kurka zlewowego. Mysle ze koledzy z parafii slaskiej pomoga a i okazja do obalenia jakiegos browara bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi84 Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Pany a jaki jest myk z tem filtrem paliwa ze mozna go zapowietrzyc ? Trzeba go najpierw zalac paliwem i jakos wezyki podpinac czy jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 > Pany a jaki jest myk z tem filtrem paliwa ze mozna go zapowietrzyc ? Trzeba go najpierw zalac > paliwem i jakos wezyki podpinac czy jak ? W 1,4 nic nie trzeba. Zakładam pusty. Zalewam w ten sposób, że przed uruchomieniem silnika ze 3-5 razy przekręcam stacyjkę na zapłon na około 5 sekund, żeby pompa podpompowała paliwo. A potem rusza od razu i nie gaśnie. Podczas pracy sprawdź, czy nic nie cieknie na połączeniach wężyków z filtrem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 > Pany a jaki jest myk z tem filtrem paliwa ze mozna go zapowietrzyc ? Trzeba go najpierw zalac > paliwem i jakos wezyki podpinac czy jak ? przy benzynie nic nie trzeba, przy dieslu odpowietrzenie konieczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szefol84 Napisano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Temat odpowiedni więc pytam. Jak rozpoznać czy płyn do spryskiwaczy mi się skończył. Nigdzie nie widzę miarki poziomu płynu do spryskiwaczy. (oczywiście wczoraj mi nie pryskało na szyby ale silniczek słyszałem czyli dwie możliwości albo przewód się odczepił albo brak płynu, na szczęście opcja pierwsza). Czy nie ma innej możliwości sprawdzenia tylko czekać aż się skończy?, oraz drugie pytanie jaką ma pojemność zbiorniczek do spryskiwaczy- kupiłem dzisiaj 5 litrów, leje i leje a on ciągle pije dopiero po jakimś czasie patrzę a tu mi pod autem wycieka . Doszedłem do tego że jest taki wężyk z boku z którego jak pocieknie to znaczy full. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Miarki nie ma, ale zawsze możesz coś takiego wykonać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 > przy benzynie nic nie trzeba, przy dieslu odpowietrzenie konieczne Dokładnie Ja w 1.0 zmieniałem, nawet nie przypuszczałem że coś może się zapowietrzyć. Założyłem nowy filtr, zakręciłem dwa czy trzy razy i wsio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szefol84 Napisano 29 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2012 > przy benzynie nic nie trzeba, przy dieslu odpowietrzenie konieczne Mi dzisaj leciwy sprzedawca powiedział że wystarczy zalać do pełna ropą ten filtr i tak go wkręcić. Kupiłem olej silnikowy mobile one 15W40- taki mi polecono po krótkim wywiadzie, co koledzy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 6 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 > Pytanko do kolegów jaki olej wlać do mojego UNO bolidu, poprzedni właściciel lał najtańszy olej > mineralny,-czy mogę mu wlać coś lepszego teraz( przy wymianie oczywiście, co polecacie). I słusznie robił, lepszy olej nic do tego silnika nie wniesie. Oczywiście, możesz wlać lepszy olej, jednak zawsze pytanie jest takie: po co wydawać na to $$ skoro to nic szczególnego nie zmienia. Lepiej pójść z kobietą do kina;) > Następne pytanie odnośnie filtrów nie jestem specem ale w autku są chyba trzy filtry.: oleju , > paliwa, powietrza , no i też pytam gdzie kupić ( czy znacie na Śląsku jakiś dobry i tani sklep > , oraz warsztat gdzie mi to wszystko wymienią za rozsądną cenę.) Każdy, pierwszy lepszy serwis to wykona. Wszystkie filtry są powszechnie dostępne - więc problemu nie ma. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.