Skocz do zawartości

Prośba o pomoc.Nie działa wentylator chłodnicy w Albea1.4'06


tomtomtom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Autko: Fiat Albea po liftingu (Nowa Albea) 2006r, silnik 1,4 o oznaczeniu 350A1000, wtrysk wielopunktowy, magistrala CAN.

Mam kłopot.

Wczoraj jadąc dość długo w korku wskazówka temperatury silnika zawędrowała tuż pod "czerwone pole". Zorientowałem się w porę, włączyłem ogrzewanie na max, udało się zbić temperaturę nieco, wyjechałem z korka, dalej było o'k.

Moje obserwacje:

1. Silnik podczas jazdy w korku zagrzał się bardziej niż zwykle.

2. Płyn chłodniczy nie wycieka, trzyma stan (wskaźnik na zbiorniku wyr.).

3. Ogrzewanie działa.

4. W trakcie jazdy silnik powrócił do "normalnej" temperatury.

5. Nie było i nie ma żadnych problemów z uruchamianiem i pracą silnika.

Co sprawdziłem:

1. Wentylator chłodnicy jest sprawny, po podłączeniu zasilania 12V kręci.

2. Przekaźnik wentylatora sprawdziłem, sprawny.

3. Bezpieczniki wszystkie o'k.

Nie ma w chłodnicy włącznika termicznego wentylatora, gdyż auto jest po liftingu i w/g mojej wiedzy wentylatorem steruje ECU poprzez przekaźnik.

Po podłączeniu testera OBD2 z CAN rozgrzałem silnik do 94st.C (pomiar za pomocą OBD2), wentylator nie załączył się, wskaźnik temperatury w zestawie wskaźników pokazał 50 % zakresu, czyi tyle co zawsze "jak było normalnie".

No i nie wiem o co biega.

Teoretycznie komputer pobiera dane z czujnika temperatury który jest obok termostatu. Chyba, że jest jeszcze drugi czujnik, ale tego nie wiem.

Wskaźnik na desce podaje temperaturę "o'k", czyli 50% max zakresu.

Wentylator chłodnicy nie załącza się, pod maską silnika robi się bardzo gorąco.

Auto ma instalację LPG, ale nie było z nią nigdy problemu, brak widocznych wycieków płynów z silnika, brak płynu układu chłodzenia w oleju - "olej czysty".

POMOCY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak podłączasz jakiegoś FESa to tam jest test wentylatora. Sprawdzałeś?

Przyznaję że nie wiem co to jest FES, mam tester OBD2 z CAN.

Ale w temacie: problem zidentyfikowany, nadpalił się styk w przekaźniku. Niby na pomiarze przekaźnik był o'k, ale pod obciążeniem styki okazały się iskrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj

W sienie miałem podobny problem trafilo mi wentylator, założylem nowy i nic, bezpieczniki w skrzynce wszystkie też były ok. Co się okazało że fiat ukrył jeden bezpiecznik poza skrzynką zaraz za akumulatorem w takiej smiesznej obudówce. Może podobnie masz w albei? sprawdzałeś tylko bezpieczniki w skrzynce, czy ten za akumulatorem też? Nie wiem czy pomogłem ale może akurat pomogę informacją o tym schowanym bezpieczniku w innym miejscu. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.