kustosz Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 Zauważyłem niewielki wyciek oleju o tu, na załączonych zdjęciach - czerwona strzałka pokazuje gdzie leci. Wydaje się, że to będzie olej, ale 100% pewności też nie mam. Szukałem w ePER, ale nie mogę tego znaleźć :-( Pomożecie co to może być? Silnik JTD 115, oto fotki: i zbliżenie: I jeszcze bliżej: Z góry dzięki ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 chodzi Ci o tą grubą czarną rurę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > Zauważyłem niewielki wyciek oleju o tu, na załączonych zdjęciach - czerwona strzałka pokazuje gdzie > leci. Strzałka wskazuje m-ce połączenia dolotu powietrza z IC z klapą gaszącą . Zaniepokoiło cie zaolejenie czy coś więcej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadzik89 Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > Zauważyłem niewielki wyciek oleju o tu, na załączonych zdjęciach - czerwona strzałka pokazuje gdzie > leci. > Wydaje się, że to będzie olej, ale 100% pewności też nie mam. > Szukałem w ePER, ale nie mogę tego znaleźć :-( Pomożecie co to może być? Silnik JTD 115, oto fotki: > i zbliżenie: > I jeszcze bliżej: > Z góry dzięki ;-) klapa gaszaca i rura powietrzna z filtra powietrza..(nie jestem pewny co do rury )? mi tez tam cieknie ale jakos specjalnie sie tym nie przejmuje byle olej w silniku jest..ale silikon zalatwia sprawe wycieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > chodzi Ci o tą grubą czarną rurę? Chodzi mi to to miejsce łączenia, wskazane strzałkami czerwonymi. Dokładnie w tym miejscu jest delikatny wyciek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > Strzałka wskazuje m-ce połączenia dolotu powietrza z IC z klapą gaszącą . > Zaniepokoiło cie zaolejenie czy coś więcej ? pojawił się tam lekki wyciek, kiedyś tego nie było. Zaczęło śmierdzieć w kabinie palonym olejem, więc przyjrzałem się, wytarłem podejrzane miejsca do sucha, i po przejechaniu kilkunastu km już było tam wilgotno - dokładnie tam gdzie wskazują strzałki, na łączeniu tego czegoś z czymś. Olej powolutku skapuje pewnie gdzieś niżej i pod wypływem temp. wydaje niesympatyczny zapach przenoszący się do kabiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > klapa gaszaca i rura powietrzna z filtra powietrza..(nie jestem pewny co do rury )? mi tez tam > cieknie ale jakos specjalnie sie tym nie przejmuje byle olej w silniku jest..ale silikon > zalatwia sprawe wycieku Czy to normalne? Trzeba się przejmować? Kiedyś było sucho. Przebieg ok 230tyś i nic nie było tam robione, teraz zaczęło być mokro. A może tam jest jakaś uszczelka, którą trzeba wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 w ukladzie dolotowym nie powiino byc oleju:( turbinka juz cieknie i czeka cie regeneracja albo nowa mozesz odkrecic dolna czesc rudy dolotu przy intercoolerze jezeli masz nagromadzony olej to 100% wymiana... objawy jakie towarzysza to ubytek oleju na poziome zroznicowanym w zaleznosci od stanu faktycznego turbiny, moze malo ubywac a moze duzo:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aprron Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > w ukladzie dolotowym nie powiino byc oleju:( turbinka juz cieknie i czeka cie regeneracja albo > nowa mozesz odkrecic dolna czesc rudy dolotu przy intercoolerze jezeli masz nagromadzony olej > to 100% wymiana... Nie strasz nie strasz.... Co do turbiny to jeśli się dostaniesz do dolotu i nie będzie tam dosłownie jeziora to nie przejmuj się. > objawy jakie towarzysza to ubytek oleju na poziome zroznicowanym w zaleznosci od stanu faktycznego > turbiny, moze malo ubywac a moze duzo:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > w ukladzie dolotowym nie powiino byc oleju:( turbinka juz cieknie i czeka cie regeneracja albo ????? jakoś tak jest skonstruowane odpowietrzenie skrzyni korbowej że olej w postaci mgły sie tam dostaje. > nowa mozesz odkrecic dolna czesc rudy dolotu przy intercoolerze jezeli masz nagromadzony olej to akurat norma jest, gdzieś te opary i mgła olejowa sie muszą skraplać i gromadzić, najlepszym miejscem jest właśnie IC > to 100% wymiana... ?????? to 90 % że turbina w porządku a prawdopodobnie tylko za wysoki stan oleju > objawy jakie towarzysza to ubytek oleju na poziome zroznicowanym w zaleznosci od stanu faktycznego > turbiny, moze malo ubywac a moze duzo pierwszy i nieoodwołalny to siwy dym z wydechu w ilości skutecznie zadymiającej drogę za autem. drugi to gwałtowny ubytek oleju w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > Czy to normalne? Trzeba się przejmować? Kiedyś było sucho. Przebieg ok 230tyś i nic nie było tam > robione, teraz zaczęło być mokro. > A może tam jest jakaś uszczelka, którą trzeba wymienić? jest uszczelka... mnie tu pociekło cała rura była wymieniona tak to w środku wygląda.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 4 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 > jest uszczelka... > mnie tu pociekło > cała rura była wymieniona > tak to w środku wygląda.. O, to u mnie też chyba na łączeniu z tym kolankiem się troszkę rozciekło. Da radę to jakoś uszczelnić bo przed urlopem już mi się nie chce grzebać w autku i całości wymieniać? Jakąś taśmą samowulkanizującą czy może jakieś kleje (do szyb czy do misy olejowej)? Czy raczej wszystko wydmucha jak dmuchnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guma10 Napisano 4 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 > O, to u mnie też chyba na łączeniu z tym kolankiem się troszkę rozciekło. Da radę to jakoś > uszczelnić bo przed urlopem już mi się nie chce grzebać w autku i całości wymieniać? Jakąś > taśmą samowulkanizującą czy może jakieś kleje (do szyb czy do misy olejowej)? Czy raczej > wszystko wydmucha jak dmuchnie? W eperze jest niby uszczelka ale jak chcesz kupic to juz niedostepna. Moze jest w komplecie z rura cala ? Ja odkrecilem rure, uszczelnilem silikonem odpornym na olej i temperature ale chyba niedokladnie bo zaczelo z innej strony sie pociic. Jak bedzie chlodniej to sobie jeszcze raz to rozbiore i uszczelnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semedi Napisano 5 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Mnie rozpękła się ta rura w momencie łączenia na zgięciu. Prawie niewidoczna dziurka, ale ciekło lekko. Kupiłem nową (170PLN w ASO) wyszło taniej niż z Allegro. No ale trzeba było, bo jechałem dość daleko i nie chciałem mieć niespodzianek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilomaniac Napisano 5 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 jest możliwość uszczelnienia tego ustrojstwa wyjmujecie starą uszczelkę ona jest przekroju kwadratu mierzycie średnice wewnętrzna i grubość .Idziecie do sklepu kupujecie o-ring taki sam wymiar wewnętrzny co ta uszczelka tylko grubość mniejsza bodajże na 1.5mm i wkładacie o ring kupiony i ta starą uszczelkę dokręcacie tylko nie na chama i jest git zero wycieków robiłem to u siebie bo mi się delikatnie sączyło z tamtad do tej pory susza nic się nie przedostaje na zewnątrz..jak jest duży wyciek to turbo puszcza ...ono zawsze trochę weźmie odma oleju ale nie powinno tam być kałuży .kontrolować trzeba stan oleju jak ubywa litr na 10000 tyś km to turbina do regeneracji pozdrawiam i polecam ten mój sposób na uszczelnienie POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 9 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 > to 90 % że turbina w porządku a prawdopodobnie tylko za wysoki stan oleju > pierwszy i nieoodwołalny to siwy dym z wydechu w ilości skutecznie zadymiającej drogę za autem. > drugi to gwałtowny ubytek oleju w silniku. Nie pisałem wcześniej, bo obserwowałem autko, ale wygląda na to Mirku, że miałeś rację! Objawy wycieku zaczęły się po wymianie oleju. Nie sprawdzałem od razu po wymianie na bagnecie, ale kontrolki wykazywały FULL, czyli wszystkie zapalone. Wygląda na to, że za dużo wlali podczas wymiany. Spradzałem jakiś czas później i było go faktycznie dość dużo. Od kilku dni przestało się pocić i śmierdzieć w środku, oleju jakby troszkę jest teraz mniej na bagnecie. Może nadmiar musiał po prostu gdzieś oddać i tyle, stąd to pocenie przy IC ?!? Możliwe to? Dym z rury jest, ale jak najbardziej czarny, nie siwy. Obserwuję dalej, ale wygląda mi to tak jak opisał MirekD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 10 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 > Od kilku dni przestało się pocić i śmierdzieć w środku, oleju jakby troszkę jest teraz mniej na > bagnecie. Może nadmiar musiał po prostu gdzieś oddać i tyle, stąd to pocenie przy IC ?!? > Możliwe to? owszem, sprawdź jeszcze , a dokładniej osusz dół intercolera, odącz dolna rurke od IC, dostęp na "leżaka" od spodu, wetknij palec w otwór i na 100% będzie tam z 5 ml oleju, wertknij chłonną szmatkę lub ręcznik papierowy i wybierz olej, dobrze bylo by przepłukać cały IC ale to babraniny dużo, zdjać zderzak poodkręcać to wszystko to z 1 1/2 godziny roboty i jeszcze czas na płukanie (ja przelewam benzyną extrakcyjna lub rozpuszczalnikiem nitro), potem trzeba osuszyć bardzo dokładnie bo jak nawet ciut oparu zostanie to klekot zastartuje z gigantycznym łomotem i składanie wszystkiego do kupy. z własnego doświadczenia wiem że łatwo przelać stan oleju, szczególnie lubia to robić w ASiO, np. w kwietniu w Sportku przy wymianie oleju serwis wlał mi ponad półtora litra ponad stan, odessałem sobie w domu i mam na ewentualne dolewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micho35 Napisano 18 Października 2015 Udostępnij Napisano 18 Października 2015 Czy ubytek oleju na poziomie 0.5L na 1500km kwalifikuje turbinę do regeneracji? Kapie mi olej z łączenie IC z rurą idącą do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 18 Października 2015 Udostępnij Napisano 18 Października 2015 e tam, norma to do 1 l na 1000 km. ale faktycznie to ciut dużo jest a jaki motorek masz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 18 Października 2015 Udostępnij Napisano 18 Października 2015 Jak z turbiną to pewnie JTD 0,5L na 1500km to sporo, toż to nie ma sensu wymieniać oleju tylko dolewać... ale czy to turbina czy coś innego to już nie wiadomo. Ma moc? mocno kopci ? Gdzieś się poci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micho35 Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 JTD 115km. Byłem dzisiaj u mechanika żeby zregenerować turbinę i okazało się że jest spory przedmuch z silnika i wali olejem z odmy. Pierścienie? Moc ma, cisnienie 1.9 więc szału nie ma ale jeszcze ujdzie. Kopci przy mocniejszym bucie. A kapie z łączenia IC z rurą dolotową. Remontować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 2 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 silnik to w zasadzie taka sprężarka i działa na dwie strony, od góry jeszcze na dodatek dochodzi wybuch paliwa. Pierścienie mają za zadanie ograniczyć jak najbardziej przedostawanie się tego z góry na dół, wystarczy jednak aby jeden się lekko obrócił i zaczyna się spadek kompresji ( w teorii powinny być zamki na pierścieniach rozstawione co 120 stopni a najlepiej żeby na tłoku był jeszcze taki "pirdek" co zapobiega obrotowi pierścienia, widziałem to tylko raz i nie w osobówce ani ciężarówce) Aby być pewnym,że pierścienie są o.k. należy zrobić pomiar ciśnienia sprężania na wszystkich cylindrach i ewentualnie potem próbę olejową (ok 5 ml oleju do cylindra przez otwór od świecy lub wtryskiwacza i ponowny pomiar ciśnienia) Próbę olejową robimy gdy jest duża rozbieżność w pomiarze ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach i to jedyny ze sposobów na stwierdzenie ich stanu (mi znany). Pierścienie mogą się zatrzeć, popękać wytrzeć, ulec starciu eksploatacyjnemu (tu w rachubę wchodzi olbrzymi przebieg, braki w smarowaniu). Silnik zawsze będzie dmuchał od dołu i dlatego jest odma, góra ma wylot przez wydech (dziurka tu jest olbrzymia w porównaniu z odmą) dlatego z tej ostatniej może wydawać się , że gazy strasznie zapierdzielają , lepiej sprawdzić poprzez odkręcenie korka wlewu oleju (średnica porównywalna do otworu wydechu, będzie chlapać olejem bo tam jest nadciśnienie ale nie powinno nim "sikać" na lewo i prawo, będzie delikatna mgiełka i pojedyńcze niewielkie krople max do 1 mm średnicy po "rozklapnięciu" się na osłonie silnika) Dawniej odma była wyprowadzana na zewnątrz, dyndała sobie taka rurka pod silnikiem i motorek "sapał" sobie swobodnie do atmosfery, kapało z niej nadmiarem oleju, woda miała gdzie odparować, potem zmieniły się przepisy i silnik musi "wdychać własne opary" dlatego odmy połączono z układem ssącym, jedni to zrobili mądrzej (wpięcie odmy w układ zasysania powietrza do cylindrów) inni (np: Fiat w JTD) mniej inteligentnie czego efektem jest olej na turbinie i jeziorko w intercoolerze siejące postrach u właścicieli,że turbo się wysypało co na 99% nie jest prawdą. Padnięte turbo to błękitny dym z wydechu i maż olejowo - sadzowa w końcówce wydechu pomijając efekty zapachowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micho35 Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Sprawdzę z tym korkiem. Zdrowo mi dmucha z odmy i tą drogą mi ucieka olej do turbiny i intercoolera. Ostatnio ponownie zrobiłem trasę ~1100km tylko tym razem jechałem drogą krajową a nie autostradą więc prędkość ~110km/h i prawie nic oleju nie ubyło. Jak gnałem autostradami to wtedy mi ubyło te 0.5L oleju. Czy jeśli miałbym niską kompresję to byłby problem z rozruchem? Bo póki co nie mam z tym problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 no widzisz , autostrada, ja też w swoim klekociku zauważyłem ,że autostrada ciągnie oleum ki czort wie dlaczego, jazda z prędkościami nie autostradowymi nie wskazują nadmiernego apetytu, kompresja to ciężki rozruch i spadek mocy szczególnie odczuwany na podjazdach, wachlujesz wtedy wajchą jak kucharz chochlą w grochówce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.