Skocz do zawartości

wyciek oleju - co to za element?


kustosz

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem niewielki wyciek oleju o tu, na załączonych zdjęciach - czerwona strzałka pokazuje gdzie leci.

Wydaje się, że to będzie olej, ale 100% pewności też nie mam.

Szukałem w ePER, ale nie mogę tego znaleźć :-( Pomożecie co to może być? Silnik JTD 115, oto fotki:

DSC03944.jpg

i zbliżenie:

DSC03945.jpg

I jeszcze bliżej:

DSC03946.jpg

Z góry dzięki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważyłem niewielki wyciek oleju o tu, na załączonych zdjęciach - czerwona strzałka pokazuje gdzie

> leci.

Strzałka wskazuje m-ce połączenia dolotu powietrza z IC z klapą gaszącą .

Zaniepokoiło cie zaolejenie czy coś więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważyłem niewielki wyciek oleju o tu, na załączonych zdjęciach - czerwona strzałka pokazuje gdzie

> leci.

> Wydaje się, że to będzie olej, ale 100% pewności też nie mam.

> Szukałem w ePER, ale nie mogę tego znaleźć :-( Pomożecie co to może być? Silnik JTD 115, oto fotki:

> i zbliżenie:

> I jeszcze bliżej:

> Z góry dzięki ;-)

klapa gaszaca i rura powietrzna z filtra powietrza..(nie jestem pewny co do rury oink.gif)? mi tez tam cieknie ale jakos specjalnie sie tym nie przejmuje fly.gif byle olej w silniku jest..ale silikon zalatwia sprawe wycieku swiety.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strzałka wskazuje m-ce połączenia dolotu powietrza z IC z klapą gaszącą .

> Zaniepokoiło cie zaolejenie czy coś więcej ?

pojawił się tam lekki wyciek, kiedyś tego nie było. Zaczęło śmierdzieć w kabinie palonym olejem, więc przyjrzałem się, wytarłem podejrzane miejsca do sucha, i po przejechaniu kilkunastu km już było tam wilgotno - dokładnie tam gdzie wskazują strzałki, na łączeniu tego czegoś z czymś.

Olej powolutku skapuje pewnie gdzieś niżej i pod wypływem temp. wydaje niesympatyczny zapach przenoszący się do kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> klapa gaszaca i rura powietrzna z filtra powietrza..(nie jestem pewny co do rury )? mi tez tam

> cieknie ale jakos specjalnie sie tym nie przejmuje byle olej w silniku jest..ale silikon

> zalatwia sprawe wycieku

Czy to normalne? Trzeba się przejmować? Kiedyś było sucho. Przebieg ok 230tyś i nic nie było tam robione, teraz zaczęło być mokro.

A może tam jest jakaś uszczelka, którą trzeba wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yikes.gif w ukladzie dolotowym nie powiino byc oleju:( turbinka juz cieknie i czeka cie regeneracja albo nowa yikes.gif mozesz odkrecic dolna czesc rudy dolotu przy intercoolerze jezeli masz nagromadzony olej to 100% wymiana...

objawy jakie towarzysza to ubytek oleju na poziome zroznicowanym w zaleznosci od stanu faktycznego turbiny, moze malo ubywac a moze duzo:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w ukladzie dolotowym nie powiino byc oleju:( turbinka juz cieknie i czeka cie regeneracja albo

> nowa mozesz odkrecic dolna czesc rudy dolotu przy intercoolerze jezeli masz nagromadzony olej

> to 100% wymiana...

Nie strasz nie strasz.... Co do turbiny to jeśli się dostaniesz do dolotu i nie będzie tam dosłownie jeziora to nie przejmuj się.

> objawy jakie towarzysza to ubytek oleju na poziome zroznicowanym w zaleznosci od stanu faktycznego

> turbiny, moze malo ubywac a moze duzo:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w ukladzie dolotowym nie powiino byc oleju:( turbinka juz cieknie i czeka cie regeneracja albo

????? hmm.gif jakoś tak jest skonstruowane odpowietrzenie skrzyni korbowej że olej w postaci mgły sie tam dostaje.

> nowa mozesz odkrecic dolna czesc rudy dolotu przy intercoolerze jezeli masz nagromadzony olej

to akurat norma jest, gdzieś te opary i mgła olejowa sie muszą skraplać i gromadzić, najlepszym miejscem jest właśnie IC

> to 100% wymiana...

??????

to 90 % że turbina w porządku a prawdopodobnie tylko za wysoki stan oleju

> objawy jakie towarzysza to ubytek oleju na poziome zroznicowanym w zaleznosci od stanu faktycznego

> turbiny, moze malo ubywac a moze duzo

pierwszy i nieoodwołalny to siwy dym z wydechu w ilości skutecznie zadymiającej drogę za autem.

drugi to gwałtowny ubytek oleju w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to normalne? Trzeba się przejmować? Kiedyś było sucho. Przebieg ok 230tyś i nic nie było tam

> robione, teraz zaczęło być mokro.

> A może tam jest jakaś uszczelka, którą trzeba wymienić?

jest uszczelka...

mnie tu pociekło

3147b0dec657e5a5.jpg

97f74630238de389med.jpg

cała rura była wymieniona

bfcd98ac992bf718.jpg

ee84d349c457efa7med.jpg

tak to w środku wygląda..

3511c56203b18c41.jpg

8ab4360dc92c0166med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest uszczelka...

> mnie tu pociekło

> cała rura była wymieniona

> tak to w środku wygląda..

O, to u mnie też chyba na łączeniu z tym kolankiem się troszkę rozciekło. Da radę to jakoś uszczelnić bo przed urlopem już mi się nie chce grzebać w autku i całości wymieniać? Jakąś taśmą samowulkanizującą czy może jakieś kleje (do szyb czy do misy olejowej)? Czy raczej wszystko wydmucha jak dmuchnie? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O, to u mnie też chyba na łączeniu z tym kolankiem się troszkę rozciekło. Da radę to jakoś

> uszczelnić bo przed urlopem już mi się nie chce grzebać w autku i całości wymieniać? Jakąś

> taśmą samowulkanizującą czy może jakieś kleje (do szyb czy do misy olejowej)? Czy raczej

> wszystko wydmucha jak dmuchnie?

W eperze jest niby uszczelka ale jak chcesz kupic to juz niedostepna. Moze jest w komplecie z rura cala ? hmm.gif

Ja odkrecilem rure, uszczelnilem silikonem odpornym na olej i temperature ale chyba niedokladnie bo zaczelo z innej strony sie pociic. Jak bedzie chlodniej to sobie jeszcze raz to rozbiore i uszczelnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie rozpękła się ta rura w momencie łączenia na zgięciu. Prawie niewidoczna dziurka, ale ciekło lekko. Kupiłem nową (170PLN w ASO) wyszło taniej niż z Allegro. No ale trzeba było, bo jechałem dość daleko i nie chciałem mieć niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest możliwość uszczelnienia tego ustrojstwa

wyjmujecie starą uszczelkę ona jest przekroju kwadratu mierzycie średnice wewnętrzna i grubość .Idziecie do sklepu kupujecie o-ring taki sam wymiar wewnętrzny co ta uszczelka tylko grubość mniejsza bodajże na 1.5mm i wkładacie o ring kupiony i ta starą uszczelkę dokręcacie tylko nie na chama i jest git zero wycieków robiłem to u siebie bo mi się delikatnie sączyło z tamtad do tej pory susza nic się nie przedostaje na zewnątrz..jak jest duży wyciek to turbo puszcza ...ono zawsze trochę weźmie odma oleju ale nie powinno tam być kałuży .kontrolować trzeba stan oleju jak ubywa litr na 10000 tyś km to turbina do regeneracji pozdrawiam i polecam ten mój sposób na uszczelnienie POZDRAWIAM waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to 90 % że turbina w porządku a prawdopodobnie tylko za wysoki stan oleju

> pierwszy i nieoodwołalny to siwy dym z wydechu w ilości skutecznie zadymiającej drogę za autem.

> drugi to gwałtowny ubytek oleju w silniku.

Nie pisałem wcześniej, bo obserwowałem autko, ale wygląda na to Mirku, że miałeś rację!

Objawy wycieku zaczęły się po wymianie oleju. Nie sprawdzałem od razu po wymianie na bagnecie, ale kontrolki wykazywały FULL, czyli wszystkie zapalone. Wygląda na to, że za dużo wlali podczas wymiany. Spradzałem jakiś czas później i było go faktycznie dość dużo.

Od kilku dni przestało się pocić i śmierdzieć w środku, oleju jakby troszkę jest teraz mniej na bagnecie. Może nadmiar musiał po prostu gdzieś oddać i tyle, stąd to pocenie przy IC ?!? Możliwe to?

Dym z rury jest, ale jak najbardziej czarny, nie siwy.

Obserwuję dalej, ale wygląda mi to tak jak opisał MirekD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od kilku dni przestało się pocić i śmierdzieć w środku, oleju jakby troszkę jest teraz mniej na

> bagnecie. Może nadmiar musiał po prostu gdzieś oddać i tyle, stąd to pocenie przy IC ?!?

> Możliwe to?

owszem, sprawdź jeszcze , a dokładniej osusz dół intercolera, odącz dolna rurke od IC, dostęp na "leżaka" od spodu, wetknij palec w otwór i na 100% będzie tam z 5 ml oleju, wertknij chłonną szmatkę lub ręcznik papierowy i wybierz olej, dobrze bylo by przepłukać cały IC ale to babraniny dużo, zdjać zderzak poodkręcać to wszystko to z 1 1/2 godziny roboty i jeszcze czas na płukanie (ja przelewam benzyną extrakcyjna lub rozpuszczalnikiem nitro), potem trzeba osuszyć bardzo dokładnie bo jak nawet ciut oparu zostanie to klekot zastartuje z gigantycznym łomotem i składanie wszystkiego do kupy.

z własnego doświadczenia wiem że łatwo przelać stan oleju, szczególnie lubia to robić w ASiO, np. w kwietniu w Sportku przy wymianie oleju serwis wlał mi ponad półtora litra ponad stan, odessałem sobie w domu i mam na ewentualne dolewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

JTD 115km. 

Byłem dzisiaj u mechanika żeby zregenerować turbinę i okazało się że jest spory przedmuch z silnika i wali olejem z odmy. Pierścienie?

Moc ma, cisnienie 1.9 więc szału nie ma ale jeszcze ujdzie. Kopci przy mocniejszym bucie. A kapie z łączenia IC z rurą dolotową. Remontować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

silnik to w zasadzie taka sprężarka i działa na dwie strony, od góry jeszcze na dodatek dochodzi wybuch paliwa. Pierścienie mają za zadanie ograniczyć jak najbardziej przedostawanie się tego z góry na dół, wystarczy jednak aby jeden się lekko obrócił i zaczyna się spadek kompresji ( w teorii powinny być zamki na pierścieniach rozstawione co 120 stopni a najlepiej żeby na tłoku był jeszcze taki "pirdek" co zapobiega obrotowi pierścienia, widziałem to tylko raz i nie w osobówce ani ciężarówce)

Aby być pewnym,że pierścienie są o.k. należy zrobić pomiar ciśnienia sprężania na wszystkich cylindrach i ewentualnie potem próbę olejową (ok 5 ml oleju do cylindra przez otwór od świecy lub wtryskiwacza i ponowny pomiar ciśnienia) Próbę olejową robimy gdy jest duża rozbieżność w pomiarze ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach i to jedyny ze sposobów na stwierdzenie ich stanu (mi znany). Pierścienie mogą się zatrzeć, popękać wytrzeć, ulec starciu eksploatacyjnemu (tu w rachubę wchodzi olbrzymi przebieg, braki w smarowaniu).

Silnik zawsze będzie dmuchał od dołu i dlatego jest odma, góra ma wylot przez wydech (dziurka tu jest olbrzymia w porównaniu z odmą) dlatego z tej ostatniej może wydawać się , że gazy strasznie zapierdzielają , lepiej sprawdzić poprzez odkręcenie korka wlewu oleju (średnica porównywalna do otworu wydechu, będzie chlapać olejem bo tam jest nadciśnienie ale nie powinno nim "sikać" na lewo i prawo, będzie delikatna mgiełka i pojedyńcze niewielkie krople max do 1 mm średnicy po "rozklapnięciu" się na osłonie silnika)

Dawniej odma była wyprowadzana na zewnątrz, dyndała sobie taka rurka pod silnikiem i motorek "sapał" sobie swobodnie do atmosfery, kapało z niej nadmiarem oleju, woda miała gdzie odparować, potem zmieniły się przepisy i silnik musi "wdychać własne opary" dlatego odmy połączono z układem ssącym, jedni to zrobili mądrzej (wpięcie odmy w układ  zasysania powietrza do cylindrów) inni (np: Fiat w JTD) mniej inteligentnie czego efektem jest olej na turbinie i jeziorko w intercoolerze siejące postrach u właścicieli,że turbo się wysypało co na 99% nie jest prawdą. Padnięte turbo to błękitny dym z wydechu i maż olejowo - sadzowa w końcówce wydechu pomijając efekty zapachowe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę z tym korkiem. Zdrowo mi dmucha z odmy i tą drogą mi ucieka olej do turbiny i intercoolera. Ostatnio ponownie zrobiłem trasę ~1100km tylko tym razem jechałem drogą krajową a nie autostradą więc prędkość ~110km/h i prawie nic oleju nie ubyło. Jak gnałem autostradami to wtedy mi ubyło te 0.5L oleju.

 

Czy jeśli miałbym niską kompresję to byłby problem z rozruchem? Bo póki co nie mam z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz , autostrada, ja też w swoim klekociku zauważyłem ,że autostrada ciągnie oleum ki czort wie dlaczego, jazda z prędkościami nie autostradowymi nie wskazują nadmiernego apetytu, kompresja to ciężki rozruch i spadek mocy szczególnie odczuwany na podjazdach, wachlujesz wtedy wajchą jak kucharz chochlą w grochówce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.