mikey75 Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Witam, Chciałbym oddac cos od siebie dla wszystkich palio/sieno maniakow Otoz, ostatnio zauwazylem ze drazek zmiany biegow sztywnial mi wraz ze wzrostem temperatury silnika. Po prostu zaczal ciezko chodzi, biegi wypadaly/nie wchodzily itp. Szczegolnie 1,3,5 (czyli wszystkie 'do gory') Gdyby ktos z tym walczyl to mam rozwiazanie ktore mozna wykonac pod domem w 2 godziny. Przyczyna jest zacierajacy sie walek dzwigni wybieraka biegow. Przez dlugi czas eksploatacji i zuzycie uszczelek pomiedzy walek/srube a tuleje dzwigni dostaje sie kurz i syf ktory powoduje ze dzwignia zaczyna chodzic z oporami. Jesli jest zimny silnik. pol biedy - gorzej jesli jest goracy - metal rozszerza sie i zaczyna 'peczniec' razem z tym calym syfem wewnatrz tulei. No i zaczyna sie blokowac. Tu rysunek z EPERa. Sruba 3 zaciera sie wewnatrz tulei 4 i 6 Co zrobilem? Nalezy wykrecic srube 3 (dostep uzyskujemy po zdjeciu akumulatora i podstawy) Nasadka 13 na nakretke od tylu (dostep troche utrudniony ale przy odrobinie cierpliwosci idzie bez problemu) i kluczem wykrecamy srube. Uwazamy aby nie zgubic uszczelek i dystansow. Ale przy zapieczonym walku raczej zostaja na miejscu Wyciagamy srube i przecieramy ja dokladnie papierem sciernym - ja uzylem 200, po prostu tak zeby zetrzec caly syf i minimalnie ja wygladzic (ewentualne speczenia) Nastepnie lejemy obficie wd40 w tuleje - teraz mamy tam doskonaly dostep. Czekamy troche - psikamy izoproanolem, syf splywa. Mozna wziasc plyn do czysczenia hamulcow - tez dobrze zmywa. Nastepnie mozna jeszcze przepchac ewentualne syfy nawijajac papier scierny na srube i przepychajac w tulei. Na koniec bierzemy smar litowy na srube wkladamy ja w tuleje zakrecamy (ale uwaga nie na maxa - z wyczuciem zeby nie scisnac uszczelek i dystansow za mocno) i voila. U mnie pomoglo wysmienicie. Mam nadzieje ze komus sie to przyda. Dziekuje za uwage Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 10 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 miałem podobnie rok temu. Czasem żaden bieg nie chciał wejść, a zmiana przypominała jak w starym ikarusie. Rozebrałem to, wyczyściłem i posmarowałem grafitowym smarem (akurat to miałem pod ręką). Działa bez zgrzytnięcia jak na razie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 10 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 u mnie mialem problem wczoraj, jednak pedzelek i troche oleju zalatwily sprawe jednak jak bede mial chwile to pewnie sie zajme tym tak jak opisales Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.