Pirat7993 Napisano 28 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2012 Witam Mam drobny problem dziś przejechałem troszkę kilometrów i dojechać dojechałem bez problemu na miejsce, tam posiedziałem kilka godzin ale do sedna ja do wyjazdu wiec wsiadam w auto , przekrecam zapłon a tam BRAK kontrolki AKU hmm myśle dziwne ale ok lampka jak to lampka mogła się pezepalić , odpalam auto a na zegarze VOLT mruga (ładowanie 11v) ktoś ma jakiś pomysł czemu nie ma ładowania oraz nie świeci kontrolka aku ? (lampka jest 100% sprawna - podmieniałem) od czego zacząć ? (alternator był robiony od podstaw praktycznie miesiąc temu ) myślałem ze może nie dochodzi prąd z aku do niego ale próbówka się zaświeciła wiec prąd jest -pasek napięty prawidłowo na włączonym zapłonie odpinając wsówkę od alternatora (wzbudzanie) i podpięcie go pod masę lampka AKU powinna powinna zaświecić prawda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 29 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 > Witam > Mam drobny problem > dziś przejechałem troszkę kilometrów i dojechać dojechałem bez problemu na miejsce, > tam posiedziałem kilka godzin > ale do sedna > ja do wyjazdu wiec wsiadam w auto , przekrecam zapłon a tam BRAK kontrolki AKU hmm myśle dziwne ale > ok lampka jak to lampka mogła się pezepalić , > odpalam auto a na zegarze VOLT mruga (ładowanie 11v) > ktoś ma jakiś pomysł czemu nie ma ładowania oraz nie świeci kontrolka aku ? (lampka jest 100% > sprawna - podmieniałem) > od czego zacząć ? > (alternator był robiony od podstaw praktycznie miesiąc temu ) > myślałem ze może nie dochodzi prąd z aku do niego ale próbówka się zaświeciła wiec prąd jest > -pasek napięty prawidłowo > na włączonym zapłonie odpinając wsówkę od alternatora (wzbudzanie) i podpięcie go pod masę lampka > AKU powinna powinna zaświecić prawda ? brak zarowki = brak ladowania. Ale sadze, ze padl regulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 29 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 zacznij od wymiany żaróweczki w liczniku, jak się przepali to nie ładuje tak jak kolega wyżej napisał po zwarciu kabla do masy i włączeniu zapłonu żarówka powinna świecić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 no i ok odpinając wsówkę od alternatora i podpinająć ją bezpośrednio pod mase , kontrolka AKU świeci - chociaż o jeden problem mniej bo wczoraj na trasie jak przeprowadzałem taki zabieg nie chciała sie zaświecić tak ze kontrolka oraz przewód az do wsówki jest OK wiec pewnie wina leży już w samym alternatorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 29 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 w takim razie może być trafiony regulator lub diody wzbudzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > w takim razie może być trafiony regulator lub diody wzbudzenia Albo przerwane uzwojenie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > Albo przerwane uzwojenie ... mój nadworny alternatorowy dziś wpadnie to obada temat tak czy inaczej dzięki za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 tak jak Shouphas mówi Lakier na uzwojeniu popękał ze starości i przepaliło jeden drucik ale juz wszystko zdziałane tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > tak jak Shouphas mówi > Lakier na uzwojeniu popękał ze starości i przepaliło jeden drucik > ale juz wszystko zdziałane > tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie Przerabialem to 3 razy i zawsze to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > Przerabialem to 3 razy i zawsze to samo jedna śmieszna sprawa - kiedyś jak zmieniałem silnik (pewnie z 5 lat temu) dotknąłem PLUSowym przewodem do masy -od alternatora czy rozrusznika juz nie pamietam ale napewno dobrze sie zaiskrzyło i od temtej pory zawsze po odpaleniu auta świeciła się kontrolka AKU, a gasła dopiero po lekkim przygazowaniu , myślałem ze to moze któraś z diodek padła ... a od wczoraj odpalam auto i kontrolka sama gaśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.