worms77 Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 Mam taki problem gdy naciskam nożny pedał to w ogóle nie hamują mi tylne hamulce jak zaciagne ręczny to chyta je wymienilem szczęki ale nic nie pomogło cylinderki się wysuwają choć nie wiem czy nie za mało pedał jest dosyć twardy przy wciskaniu z czym moge mieć tutaj problem Fiat uno 1.0 rok 1994 3 drzwiowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekm13 Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 Odpowietrzałeś układ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms77 Napisano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > Odpowietrzałeś układ? Nie odpowietrzałem bo ztego co wiem to jak bym mial zapowietrzone to pedał hamulca wchodził by lekko i trzeba by było pompować a tak to mam twardy i łapie u góry ale nie wiem a z tymi cylinderkami one ile powinny się wysuwać ? całe ? bo mi się wysuwają tylko troche Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzucio Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > Nie odpowietrzałem bo ztego co wiem to jak bym mial zapowietrzone to pedał hamulca wchodził by > lekko i trzeba by było pompować a tak to mam twardy i łapie u góry ale nie wiem a z tymi > cylinderkami one ile powinny się wysuwać ? całe ? bo mi się wysuwają tylko troche Najpierw odpowietrz hamulce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > Najpierw odpowietrz hamulce A ja dodam, że najlepiej byłoby, aby tył stał wyżej od przodu przy odpowietrzaniu tyłu. Bywa, że gdzieś się mimowszytsko powietrze zaplącze w przewodach i można tak sobie dymać i dymać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms77 Napisano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > A ja dodam, że najlepiej byłoby, aby tył stał wyżej od przodu przy odpowietrzaniu tyłu. Bywa, że > gdzieś się mimowszytsko powietrze zaplącze w przewodach i można tak sobie dymać i dymać . No to jutro będę kombinował i dam znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 nie hamują w ogóle czy też nie blokują się koła? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms77 Napisano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > nie hamują w ogóle czy też nie blokują się koła? > pozdr nie blokują koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > nie blokują koła podciągnij korektor siły hamowania. na maksa - a potem powoli popuszczaj do momentu gdy tylne koła będą blokowały się nieco później od przednich. próby przeprowadź na szutrowej( żużlowej) nawierzchni przy prędkosciach do ok 30 km/h pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms77 Napisano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > podciągnij korektor siły hamowania. > na maksa - a potem powoli popuszczaj do momentu gdy tylne koła będą blokowały się nieco później od > przednich. > próby przeprowadź na szutrowej( żużlowej) nawierzchni przy prędkosciach do ok 30 km/h > pozdr. a mogł byś mi jeszcze nakreślić gdzie mam go szukać w którym miejscu bo szukam troche po googlach ale mało co rozumiem z tego co tam pisza może nie trafilem na dobra stronke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > a mogł byś mi jeszcze nakreślić gdzie mam go szukać w którym miejscu bo szukam troche po googlach > ale mało co rozumiem z tego co tam pisza może nie trafilem na dobra stronke Korektor siły hamowania znajduje się z tyłu przy belce, przy jej lewej tulejce. Do samej belki przykręcona jest 2 śrubami od dołu dźwignia napinająca. Do regulacji służy śruba umieszczona z boku dźwigni napinającej - popuszczasz ją a następnie naciągasz sprężynę. I tu jeszcze dwie uwagi: - zobacz w jakim stanie jest sprężyna (czy nie jest częściowo wytarta lub pęknięta oraz czy otwór na sprężynę w dźwigni nadmiernie nie powiększył się ) - śrubę regulacji odkręcaj ostrożnie - najlepiej wcześniej parokrotnie spryskaj ją środkiem penetrującym. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 I trzeba sprawdzić czy tak jak u mnie nie wyrobił się otwór od dźwigni korektora w kształt fasolki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > I trzeba sprawdzić czy tak jak u mnie nie wyrobił się otwór od dźwigni korektora w kształt fasolki Dokładnie. A właśnie - opanowałeś już swoje hamulce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 Tak, jest lepiej aczkolwiek muszę spróbować jeszcze raz odpowietrzyć układ. Być może trzeba będzie zajrzeć do tylnych zacisków. Jedni radzą wywalić korektor ale jak jechałem u JKF'ja chyba bym nie zniósł tego wchodzenia bokiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms77 Napisano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 > Korektor siły hamowania znajduje się z tyłu przy belce, przy jej lewej tulejce. > Do samej belki przykręcona jest 2 śrubami od dołu dźwignia napinająca. > Do regulacji służy śruba umieszczona z boku dźwigni napinającej - popuszczasz ją a następnie > naciągasz sprężynę. > I tu jeszcze dwie uwagi: > - zobacz w jakim stanie jest sprężyna (czy nie jest częściowo wytarta lub pęknięta oraz czy otwór > na sprężynę w dźwigni nadmiernie nie powiększył > się ) > - śrubę regulacji odkręcaj ostrożnie - najlepiej wcześniej parokrotnie spryskaj ją środkiem > penetrującym. > pozdr Zaglądałem od spodu na to i mam urwaną tą cała spręzyne a ten mechanizm cały jest tak zardzewiały ze nie idz etego ruszyć co mam teraz z tym zrobic wyczyscic czy juz nic z tego nie bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 > Zaglądałem od spodu na to i mam urwaną tą cała spręzyne a ten mechanizm cały jest tak zardzewiały > ze nie idz etego ruszyć co mam teraz z tym zrobic wyczyscic czy juz nic z tego nie bedzie Wyczyść a potem co parę dni podlewaj odrdzewiaczem. W międzyczasie kup sprężynę i ją załóż. Zobacz jak hamuje ze sprężyną - jeśli dalej będzie kiepsko to spróbuj ostrożnie popuścić śrubę od regulacji (z czuciem odkręcaj - dokręcaj - małymi ruchami) pozdr I zapamiętaj - hamulców a nie hamulcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 Podłącze się do tematu. U mnie było podobnie i właśnie okazało się, że sprężyna od korektora była pęknięta, ale udało się ją jeszcze jakoś zamocować. I teraz moje pytanie gdzie można takową kupić bo w motoryzacyjnym nie mieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 > Podłącze się do tematu. U mnie było podobnie i właśnie okazało się, że sprężyna od korektora była > pęknięta, ale udało się ją jeszcze jakoś zamocować. I teraz moje pytanie gdzie można takową > kupić bo w motoryzacyjnym nie mieli Zmień sklep na taki specjalizujący się w fiatach. Będą wtedy wiedzieć o co chodzi i gdzie tego szukać. Twojej okolicy nie znam więc bezpośrednio nie pomogę. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 Ja kupiłem np. w ASO Fiata w Gdańsku za 15zł Wiem, że kolega goofer miał również na zbyciu chyba po 11 bądź po 17 zł No i allegro: http://allegro.pl/listing.php/search?string=spr%C4%99zyna+Uno&category=18834 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 Dzięki za info Na dniach będę w Radomiu to zajrzę do ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms77 Napisano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 > Wyczyść a potem co parę dni podlewaj odrdzewiaczem. > W międzyczasie kup sprężynę i ją załóż. > Zobacz jak hamuje ze sprężyną - jeśli dalej będzie kiepsko to spróbuj ostrożnie popuścić śrubę od > regulacji (z czuciem odkręcaj - dokręcaj - małymi ruchami) > pozdr > I zapamiętaj - hamulców a nie hamulcy No zapamiętam mam z tym problem ale jestem bardziej ścisłowcem zrobię tak jak mówisz ;D Dzięki wszystkim za udzielanie się w moim poście szerokości tam :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.