Skocz do zawartości

Chłodnica oleju do 1.2 16V +T


karan

Rekomendowane odpowiedzi

Docieram 1.2 16V T na 0.5bara no i temperatura wody szybko dochodzi do 90-95C (szczególnie przy korkach...dla bezpieczeństwa latam z włączonym ogrzewaniem)

Czujnik w termostacie (wskaźnik AG stepper), Chłodnica jest nowa, wiatrak spal, termostat z t-jeta 80C otwarcia), turbina chłodzona wodą...

Myślę by dla bezpieczenstwa zapodać chłodnice oleju:

I teraz pytanie..jakie podstawki z termostatem bedą pasować do 1.2 16V (w przyszłości bedzie t-jet) i jaką chłodniczkę zastosować?

Co polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę by dla bezpieczenstwa zapodać chłodnice oleju:

> I teraz pytanie..jakie podstawki z termostatem bedą pasować do 1.2 16V (w przyszłości bedzie t-jet)

> i jaką chłodniczkę zastosować?

> Co polecicie?

w tej chwili masz duży filtr oleju i bez problemów da się załozyć pdstawkę z punto GT. W tjecie jest mały filtr i trzeba kombinować z custom redukcją pod podstawkę smile.gif

IMG20120114_004.jpg

IMG20120114_006.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawkę na pewno z termostatem, ale to wiesz, bo inaczej w zimie będzie bubu. Mając termostat proper chłodnicę największą jaką zmieścisz. W zeszłym tygodniu zrobiłem w upałach trasę w górach z pasażerem i bagażami. I krótko mówiąc ci co piszą, że chłodnica do T jest zbędna powinni się puknąć w łeb. Na podjazdach olej miał lekko 110, woda dochodziła momentami do 100, i to wszystko przy prędkościach powyżej 100. Dwa razy był wymuszony przystanek na chłodzenie.

PS. AFR jest już?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ładne przejścia miałeś...

> a "borygo" kiedy wymieniałeś??

> wentylator oczywiście na chodzie?? Przy ilu stopniach Ci się załącza??

O mój układ chłodzenia się nie martw wink.gif Ręczny włącznik wiatraka jest i termostat z lekko obniżoną temperaturą otwarcia też, aczkolwiek nie jest to 80 stopni. Tak czy owak, podjazd pod górkę wymagający doładowania 0.3-0.5b przez 2-3 minuty przy temp zew. 30 i T gotującej i wodę i olej daje taki efekt. Raz zagrzany olej w takich warunkach jest bardzo trudno schłodzić. Przy długim zjeździe, który prędzej czy później następuje wszystko się normuje, tylko trzeba do niego dojechać. Mimo moich sporych obaw i silnik i UPG nadal żyją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O mój układ chłodzenia się nie martw Ręczny włącznik wiatraka jest i termostat z lekko obniżoną

> temperaturą otwarcia też, aczkolwiek nie jest to 80 stopni. Tak czy owak, podjazd pod górkę

> wymagający doładowania 0.3-0.5b przez 2-3 minuty przy temp zew. 30 i T gotującej i wodę i olej

> daje taki efekt. Raz zagrzany olej w takich warunkach jest bardzo trudno schłodzić. Przy

> długim zjeździe, który prędzej czy później następuje wszystko się normuje, tylko trzeba do

> niego dojechać. Mimo moich sporych obaw i silnik i UPG nadal żyją.

u mnie ostatnio przy doładowaniu 1.4 bara prędkość przelotowa 150-180 przez jakieś 15-20km i olej cały czas utrzymywał 100stopni... chłodnica wielkości kartki A4 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie ostatnio przy doładowaniu 1.4 bara prędkość przelotowa 150-180 przez jakieś 15-20km i olej

> cały czas utrzymywał 100stopni... chłodnica wielkości kartki A4

W cc? Moja jest mniejsza niż A4. Pozatym, tak duża prędkość lepiej chłodzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam w 16v podstawke [pod filtr na czujniki i ma gwint taki jak lesiu napisal M20x1.5

Ja mam podstawkę z uno turbo 1.3 i tam śruba do podstawki z jednej strony ma gwint M20 a z drugiej 3/4 - po prostu dałem filtr od uno turbo i już.

Jak miałem silnik 1.4 (mały filtr) to sobie dotoczyłem krążek z grubej blachy jako redukcję (to o czym pisze Lesiu) + uszczelka z filtra i było git ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kto jest w stanie podać nr z epera:

> - podstawki pod filtr oleju z PGT

5921206 - ZAWÓR

> - Sruby mocującej tę podstawkę/ filtr oleju z PGT

5999633 - ZŁĄCZKA » Dostępność - Tak

Jak coś to mam jedną podstawkę na stanie, samą z termostatem bez śruby frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się nie znam ale...

> Tempra w dieselu (1.9TD) miała turbo i chłodnicę oleju i jak kiedyś paczałem to taki sam gwint co

> cento

> Uploaded with ImageShack.us

> Uploaded with ImageShack.us

> dziękuję dobranoc

troszkę się znasz, bo podstawki wszędzie w FIAT/Lancia w 1.7TD 1.9TD 1.4turbo są takie same. Śruby mocujące są inne, ale podstawki takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W cc? Moja jest mniejsza niż A4. Pozatym, tak duża prędkość lepiej chłodzi

Jako ciekawostkę Wam napiszę, że ostatnio jechaliśmy nową skodą superb 1.4 TSi 125 KM do Finlandii. Ma ona na wyświetlaczu komputera pokładowego opcje pokazywania temperatury oleju. Osłupiałem gdy przy temp. zewnętrznej +30 stopni, temperatura oleju przy prędkościach 140-150 km/h dochodziła do 120 stopni... Kolega twierdzi, że to norma... A przy butowaniu do 160-170 lubi wzrosnąć do 130... Silnik ma już 82 tysiące i nic się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako ciekawostkę Wam napiszę, że ostatnio jechaliśmy nową skodą superb 1.4 TSi 125 KM do Finlandii.

> Ma ona na wyświetlaczu komputera pokładowego opcje pokazywania temperatury oleju. Osłupiałem

> gdy przy temp. zewnętrznej +30 stopni, temperatura oleju przy prędkościach 140-150 km/h

> dochodziła do 120 stopni... Kolega twierdzi, że to norma... A przy butowaniu do 160-170 lubi

> wzrosnąć do 130... Silnik ma już 82 tysiące i nic się nie dzieje

A nie wiesz, czy ma ten silnik jakieś konkretne chłodzenie oleju? Bo bez mnie to zupełnie nie dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troszkę się znasz, bo podstawki wszędzie w FIAT/Lancia w 1.7TD 1.9TD 1.4turbo są takie same. Śruby

> mocujące są inne, ale podstawki takie same.

śruby mocujące ?! Chodzi Ci o śrubę nr 14 na w/w schemacie ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest chlodnica, to jest wymiennik

A wymiennik ciepła, to nie jest również nazwa chłodnicy?

Bo to jest normalna chłodnica, tylko olej-woda, a nie olej-powietrze o jakiej rozmawiacie.

I zapewne spokojnie da radę, jeśli tylko nie polecisz na Poznań i nie będziesz upalał bez opamiętania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła chłodnica wody czy oleju (woda-powietrze, olej-powietrze) to też wymiennik ciepła, nie inaczej. Ale przy zastosowaniu takiego wymiennika jak wyżej, czyli olej-woda może okazać się że chłodnica wody nie wydoli bo wtedy całą moc chłodzenia i oleju i wody przejmuje ona i może być tak (a właściwie na 70 % tak będzie) że nie da rady bo będzie miała zamałą moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwykła chłodnica wody czy oleju (woda-powietrze, olej-powietrze) to też wymiennik ciepła, nie

> inaczej. Ale przy zastosowaniu takiego wymiennika jak wyżej, czyli olej-woda może okazać się

> że chłodnica wody nie wydoli bo wtedy całą moc chłodzenia i oleju i wody przejmuje ona i może

> być tak (a właściwie na 70 % tak będzie) że nie da rady bo będzie miała zamałą moc

dokladnie, prawie wszystkie projekty cento T maja serie chlodnice lub cos podobnego niewiele wydajniejszego. Jesli dolozymy jej jeszcze dodatkowe zrodlo to chlodnica wody bedzie pracowala jak chlodnica wody i oleju. Jak dla mnie 100 razy lepsze rozwiazanie dla kogos komu grzeje sie nadmiernie olej to zastosowanie osobnej chlodnicy oleju na podstawce z termostatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokladnie, prawie wszystkie projekty cento T maja serie chlodnice lub cos podobnego niewiele

> wydajniejszego. Jesli dolozymy jej jeszcze dodatkowe zrodlo to chlodnica wody bedzie pracowala

> jak chlodnica wody i oleju. Jak dla mnie 100 razy lepsze rozwiazanie dla kogos komu grzeje sie

> nadmiernie olej to zastosowanie osobnej chlodnicy oleju na podstawce z termostatem.

tak czylem, ze to chlodzi woda...

zakupilem podstawke z fiata 1.9 td za 60zl, a srube mocujaca mam od podstawki auto gauga, zobaczymy, czy podpasuje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://allegro.pl/show_item.php?item=2542477864

Tylko taka podstawka z fiatów diesel chyba ma jeden minus nie ma termostatu, co ?! dobrze mówię !?

i w chłodniejsze dni może być olej nie dogrzany

w sumie na allegro jest tych podstawek dość sporo w dość śmiesznych pieniądzach zaczynając się już od 30zł, może to być dobra alternatywa zlosnik.gif

http://allegro.pl/listing.php/search?change_view=1&order=p&string=ch%C5%82odnica+oleju+fiat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko taka podstawka z fiatów diesel chyba ma jeden minus nie ma termostatu, co ?! dobrze mówię !?

> i w chłodniejsze dni może być olej nie dogrzany

Ta z tego linku wcześniej chyba ma termostat, ten cylinder z wykręcanym wkładem między podstawką zasadniczą a wyjściami to jest to, tak mnie się wydaje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko taka podstawka z fiatów diesel chyba ma jeden minus nie ma termostatu, co ?! dobrze mówię !?

> i w chłodniejsze dni może być olej nie dogrzany

> w sumie na allegro jest tych podstawek dość sporo w dość śmiesznych pieniądzach zaczynając się już

> od 30zł, może to być dobra alternatywa

> http://allegro.pl/listing.php/search?change_view=1&order=p&string=ch%C5%82odnica+oleju+fiat

Czemu olej ma byc nie dogrzany ? przeciez masz termostat w ukladzie chlodzenia ciecza. Jesli jest sprawny to masz ~90st. Wymiennik dogrzeje olej do tej temp a taka temp jest bdb temperatura robocza dla oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czemu olej ma byc nie dogrzany ? przeciez masz termostat w ukladzie chlodzenia ciecza. Jesli jest

> sprawny to masz ~90st. Wymiennik dogrzeje olej do tej temp a taka temp jest bdb temperatura

> robocza dla oleju.

DIK'owi chuba chodzilo o ta podstawke, co ja pisalem, ze kupilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.