Skocz do zawartości

Dziennik budowy KOZMO - dłuuugie


TomcatT4

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, spad napisał:

Ja bym wywalił te wcięcia w drzwiach i dziurę, która ma jak rozumiem chłodzić hamulce. Takie otwory to kojarzą mi się z początkiem lat dwutysięcznych, gdzie była moda na takie dostawki w Golfach, CC, etc. 

 

ZTCP Kozmo ma silnik centralnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trochę nowości, czyli długi post z dużą ilością zdjęć ;-)

Zacznę od tego, że mam już silnik, który czeka u kolegi w jego warsztacie pod szyldem FlyPerfomance. Jest to TJer 150 KM z Bravo II. Na początek wstawimy silnik z seryjnym kolektorem i turbo. Dopiero po prezentacji Kozmo i wielu testach będziemy modyfikować ten silnik. Teraz najważniejsze jest, żeby Kozmo zaczęło jeździć.


tn_forum_2017-02-02_silnik_tjet_1_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-02_silnik_tjet_2_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-02_silnik_tjet_3_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-02_silnik_tjet_4_dxo.jpg

 

 

W międzyczasie w Stw nadal trwają poprawki modelu nadwozia przed zdjęciem form. Nadwozie jest już prawie całe wyrównane a pęknięcia zaszpachlowane.
Przyglądając się dokładnie nadwoziu postanowiłem poprawić jeszcze górną krawędź maski, żeby bardziej przylegała do dolnej krawędzi zmienionej szyby przedniej. Najpierw użyliśmy pianki montażowej, ale był to chybiony pomysł. Potem uzupełniliśmy brakującą przestrzeń czymś czego nazwy nie pamiętam – bardzo gęstą pianką sprzedawaną w paskach 1x10x100 cm.


tn_forum_2017-02-03_154000_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-04_134955_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-04_141553_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-04_141604_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-04_141615_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-04_141627_dxo.jpg

 

 

Dopasowałem też dolną linię okien w drzwiach ale nie mam zdjęć.

Wyciąłem też szablon z którego wytnę aluminiową płytę osłaniającą dolną część przedniej części nadwozia – coś jak płyta pod silnik w rajdówkach z silnikiem z przodu. Płyta ta dodatkowo będzie pełniła funkcję minisplitera.

 

tn_forum_2017-02-03_154015_dxo.jpg
 

tn_forum_2017-02-04_163749_dxo.jpg

 

 

Poprawiłem też wnęki na tylne światła. Nie wiem czemu ale 4 lata temu nie wyszły mi zbyt dokładnie i postanowiłem je zrobić na nowo. Okazało się, że opakowanie po płytach CD-R idealnie nadaje się na szablon tych wnęk. Teraz wiem, że będą one idealnie ustawione względem siebie dzięki użyciu zbudowanego na szybko narzędzia.

 

tn_forum_2017-02-03_115202_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-03_153948_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-04_150714_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-08_101128_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-08_101808_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-08_101815_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-08_103718_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-09_122019_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-09_122025_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-09_122030_dxo.jpg

 

 

A na koniec tego posta jeszcze krótka relacja z wizyty u Kacpra w jego skromnym warsztacie FlyPerfomance. To właśnie tu czeka na mnie TJet. A były dwa powody mojej wcześniejszej wizyty u niego.

 

Pierwszy to wyspawanie szablonu punktów montażowych deski rozdzielczej i nagrzewnicy z fiata seicento, Postanowiłem wrócić do pierwotnego założenia i wykorzystać deksę rozdzielczą z auta dawcy bo z tworzeniem własnej nie zdążę na targi. A poflokowana deska od seicento wygląda całkiem nieźle i powinna pasować do kształtu Kozmo. To kitcar więc mogę spokojnie zastosować jak najwięcej podzespołów od bazowego auta dawcy.


tn_forum_2017-02-10_160517_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-10_160759_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-10_161401_dxo.jpg

 

 

Drugi powód to przymiarki do większych hamulców. Planuję na wszystkich 4 kołach mieć tarcze wentylowane 284x22 mm. Z przodu będzie zacisk z fiata stilo 1.9 jtd dopasowany do zwrotnicy poloneza a z tyłu zacisk z alfy 159 3.2 z ręcznym dopasowany do przedniej zwrotnicy fiata seicento. Okazuje się, że adaptery będą bardzo proste do wykonania. Do obu zacisków można kupić klocki hamulcowe uliczne, tuningowe czy wyczynowe – np. Ferodo ma w ofercie 5 różnych klocków do zacisku od stilo i 3 różne klocki do zacisków ze 159.

 

tn_forum_2017-02-10_150619_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-10_161447_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-10_170135_dxo.jpg

 

 

Na sam koniec ciekawostka z warsztatu Kacpra – zestaw ceramicznych hamulców z giulii quadrifoglio ;-)


tn_forum_2017-02-10_113734_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-10_113741_dxo.jpg

Edytowane przez TomcatT4
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.02.2017 o 14:06, spad napisał:

Tak na szybko, to zlikwiduj tę wnękę w klapie na tablicę rejestracyjną. Klapa na płasko będzie lepiej wyglądać.

 

A jak wtedy miałbym zrobić podświetlenie tablicy rejestracyjnej?

 

Edytowane przez TomcatT4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, spad napisał:

OK. Egzemplarz zamówiony przez ciebie będzie miał gładką klapę i takie odstające oświetlenie rejestracji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, TomcatT4 napisał:

OK. Egzemplarz zamówiony przez ciebie będzie miał gładką klapę i takie odstające oświetlenie rejestracji ;)

 

Zakładając, że masz pojęcie o żywicy i szpachlowaniu to odrobina dłubania i można wkomponować to w plastikową ramkę na tablice rejestracyjną. Ewentualnie przeszczep jakąć klamkę klapy bagażnika z oświetleniem. Sądzę, że wyjdzie to lepiej niż ta wielka wnęka, która teraz jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam za samozaparcie. Tak jak pisali poprzednicy, obecne trendy nieco odjechały stylistycznie :) ale mysle, ze w fajnym kolorze (moze z jakimis delikatnymi oklejeniami), na dobrym kole auto bedzie wygladalo rewelacyjnie. 

 

A na tych targach szukasz klientów czy inwestora do biznesu, zeby ruszyc z produkcja?

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, maras77 napisał:

 

Wstawcie potem silnik elektryczny i macie zbyt na 1000000 egzemplarzy, jak obiecała dobra zmiana.

W sumie to niezły pomysł. Małe i lekkie auto będzie się nadawało pod silnik elektryczny. I chyba będzie nawet ładniejsze niż syrena nixi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcinur napisał:

W sumie to niezły pomysł. Małe i lekkie auto będzie się nadawało pod silnik elektryczny. I chyba będzie nawet ładniejsze niż syrena nixi :)

Pomysł super. Na miejscu autorów już bym załatwiał napęd elektryczny.

Zwiększą potencjalną grupę odbiorców. Ludzie nie tylko  będą kupowali ze względu na bodę, ale na napęd.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kit car z elektrykiem to dosc dziwny pomysl. Wiem wiem, byla Tesla ale generalnie nikt chyba nie bedzie KOZMO kupowac, zeby jezdzic po wegańskie bułki bezglutenowe, tylko do zabawy. A jak sie konczy zabawa Tesla Roadster pokazal Clarkson w TG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, maras77 napisał:

Pomysł super. Na miejscu autorów już bym załatwiał napęd elektryczny.

Zwiększą potencjalną grupę odbiorców. Ludzie nie tylko  będą kupowali ze względu na bodę, ale na napęd.

 

 

 

Silnik to nie wszystko, jak napakujesz do tego 100 czy 200kg baterii to juz nie bedzie tak fajnie ;]

IMHO to ma sens jedynie jaka zabawka o dobrym stosunku mocy do masy :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Dnia 6.03.2017 o 23:54, maras77 napisał:

Właśnie ogłosili konkurs na karoserię polskiego elektryka.

 

Masz jakiś link do oficjalnej strony tego konkursu. Przez chwilę googlałem ale poza samymi portalami informacyjnymi nic mi sensownego nie wyskoczyło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas nadrobić zaległości w pisaniu o Kozmo.

Nareszcie mam długo wyczekiwane pierwsze nadwozie i formy do niego. Zanim pokażę efekt końcowy to kilka zdjęć z prac nad nim.

Nie było łatwo bo okazało się, że wybrałem bardzo zły sposób robienia modelu nadwozia. Zrobiłem go ze styropianu, pokrytego gipsem i szpachlą. Nie jest to trwały i jednorodny element przeż co oddzielenie form było koszmarem. Musieliśmy najpierw wybrać styropian a potem kruszyć i odrywać płaty gipsu ze szpachlą. Trochę uratowało nas pomalowanie kopyta lakierem akrylowym. A wystarczyłoby kilka lat temu gipsować z bandażem lub siatką. Wtedy po wybraniu styropianu odchodziłyby ładnie duże płaty gipsu ze szpachlą. Trochę dziwne uczucie zobaczyć efekt swojej pracy w postaci kupki śmieci:

tn_forum_2017-02-22_151313_dxo.jpg


Ale na szczęście udało się i powstała pierwsza gotowa do laminowania forma:

tn_forum_2017-02-23_185434_dxo.jpg

tn_forum_2017-02-24_144056_dxo.jpg


I pierwszy produkt:

tn_forum_2017-02-24_174635_dxo.jpg


Podobnie ciężko było z maską przednią (bez zdjęć). A potem przyszedł czas na postawienie podziałów korpusu i zdjęcie z niego form:

tn_forum_2017-03-01_175807_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-01_175827_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-01_185828_dxo.jpg


I oczom mym ukazała się goła rama – widok, który ostatni raz widziałem niecałe 8 lat temu – bardzo dziwne uczucie:

tn_forum_2017-03-04_081635_dxo.jpg


O dziwo z form boków dużo łatwiej wybraliśmy resztki kopyta:

tn_forum_2017-03-04_081702_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-04_090043_dxo.jpg


W trakcie gdy Kamil ze swoim bratem, ściągniętym do pomocy (wielkie podziękowania za to jak sprawnie działali), laminowali nowe nadwozie, ja modelowałem przedni spojler z dokładką:

tn_forum_2017-03-05_100012_dxo.jpg


I w końcu gotowe elementy nadwozia – jeszcze przed obrobieniem:

tn_forum_2017-03-06_091456_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-06_091507_dxo.jpg


I pierwsze przymiarki:

tn_forum_2017-03-06_131019_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-07_171325_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-07_171409_dxo.jpg


A potem spawanie punktów montażowych – tu z pomocą przyszedł Daniel z działu Motorsport w Stw.

tn_forum_2017-03-08_143351_001_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-09_091935_004_dxo.jpg


Kilka ujęć prezentujących sposób montażu nadwozia:

tn_forum_2017-03-09_190612_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-09_190628_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-09_190639_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-09_190650_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-09_190702_dxo.jpg


I znowu pojawia się bryła na ramie – tym razem gotowe nadwozie ;-)

tn_forum_2017-03-09_133942_dxo.jpg


Czas na przymiarki zrobionych 4 lata temu wnęk drzwi:

tn_forum_2017-03-09_173051_dxo.jpg


Niestety musieliśmy je wylaminować na nowo, co Kamilowi z Stw poszło jak zwykle bardzo sprawnie ;-)

tn_forum_2017-03-10_190434_dxo.jpg


Trochę przymiarek i klejenie z zewnętrznym poszyciem:

tn_forum_2017-03-10_193139_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-10_195042_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-10_195055_dxo.jpg


Najbardziej jestem dumny z tego, że nie tylko działają szyby bezramkowe ale przede wszystkim zamki drzwiowe z fiata seicento.

Kozmo wyprowadzone na powietrze, jeszcze bez szyb, mocno surowe:

tn_forum_2017-03-11_175201_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-11_175215_dxo.jpg


Po tym wszystkim za punkt honoru wzięliśmy sobie odpalenie silnika i przejażdżkę. Silnik po 8 latach stania nie chciał odpalić od razu ale po szybkiej ratunkowej interwencji kolegi specjalizującego się w sejach odpalił – w sumie moje przypuszczenia były trafne – nie chciał paliwa pociągnąć.

Jedna z tych chwil dla której warto to robić:

https://www.youtube.com/watch?v=dz8LwgfGWo0

Następnego dnia, a była to kolejna niedziela spędzona przeze mnie i Kamila w warsztacie, wkleiliśmy szyby, odpicowaliśmy trochę niewykończone nadwozie i czekaliśmy na fotografa Ciechomski Photography i koła z jego Abartha 500:

tn_forum_2017-03-12_130710_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-12_130719_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-12_132847_dxo.jpg


A tu link do zdjęć zrobionych przez Piotra:

Kozmo w obiektywie Ciechomski Photography


I czas na upalanie. Zawieszenie jeszcze bez stabilizatorów i za miękkie bo z czasów testowania samej ramy. Ale co tam, liczy się zabawa ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=6E2DFWw-Cyg

 

 

Uśmiech autora mówi wszystko ;-)

https://youtu.be/2dJ_-O3QMdg


A następnego dnia formalności w Stw i zabrałem auto do kolegi i jego warsztatu FlyPerfomance:

tn_forum_2017-03-13_135121_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-13_171302_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-13_173742_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-13_173725_dxo.jpg


Teraz montujemy w Kozmo TJeta i poprawiamy ramę ale o tym w następnych postach ;-)

Edytowane przez TomcatT4
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TomcatT4 napisał:

 

Masz jakiś link do oficjalnej strony tego konkursu. Przez chwilę googlałem ale poza samymi portalami informacyjnymi nic mi sensownego nie wyskoczyło :(

 

 

Formularz zgłoszeniowy.

Akurat w czas trafiłeś z pytaniem, bo własnie konkurs wystartował.

 

http://emobilitypoland.pl/formularz-konkursowy.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, maras77 napisał:

 

 

Formularz zgłoszeniowy.

Akurat w czas trafiłeś z pytaniem, bo własnie konkurs wystartował.

 

http://emobilitypoland.pl/formularz-konkursowy.html

 

 

 

Dzięki. Od 4 tygodni siedzę po kilkanaście godzin dziennie w warsztacie i nie wiem już jak się nazywam ;-) Jutro pierwsza wolna niedziela od dawna to sobie poczytam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witajcie,
Jestem już po największych targach kitcarów National Kitcar Show w UK. Od ostatniego postu pracowaliśmy ostro przez 2 miesiące a ostatnie 2 i pół tygodnia po kilkanaście godzin dziennie łącznie z sobotami i niedzielami. 

Po złożeniu na surowo świeżych paneli nadwozia, czyli po ostatniej relacji tutaj, auto pojechało do FlyPerfomance na modyfikacje ramy i montaż TJeta.
Najpierw wycięliśmy część ramy – zgodnie z pierwotnym projektem rama z tyłu jest rozkręcana aby wyjąć silnik – i stare mocowania dolnych wahaczy i silnika aby obniżyć silnik o kilka cm.

tn_forum_2017-03-14_174458_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-14_183221_dxo.jpg


W międzyczasie przymierzyliśmy jeszcze raz deskę rozdzielczą od fiata seicento.

tn_forum_2017-03-15_182309_dxo.jpg


Następnie zaczęły się przymiarki TJeta:

tn_forum_2017-03-15_200612_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-15_200635_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-20_151926_dxo.jpg


Dostałem trochę upominków od Mitasu Oil Trójmiasto

tn_forum_2017-03-17_170346_dxo.jpg


A tak wygląda rama z nowymi mocowaniami silnika, wahaczy tylnych i w końcu zamontowanym stabilizatorem.

tn_forum_2017-03-23_173548_dxo.jpg


Do tego docelowe mocowania kolumn macpersona – tutaj z camber plate'ami.

tn_forum_2017-03-23_173655_dxo.jpg


I elegancki wydech z materiałów, które podarowało mi Magnaflow.pl.

tn_forum_2017-03-23_175545_dxo.jpg


Tylna część prawie gotowa.

tn_forum_2017-03-23_202020_dxo.jpg


Przyszedł czas na modyfikacje przedniej części ramy – trzeba było wyciąć sporą jej część i wspawać w lekko zmienionej pozycji aby zmieścić seryjną nagrzewnicę z fiata seicento tak aby pasowała idealnie do deski rozdzielczej, zbudować nową przednią gródź a przy okazji przekładnia kierownicza wylądowała w dużo lepszym miejscu niż była pierwotnie. Niestety z braku czasu nie zrobiłem zdjęć po modyfikacjach.

tn_forum_2017-03-24_162718_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-24_175520_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-24_175532_dxo.jpg


Zakupiłem bardzo ładny customowy zbiornik paliwa.

tn_forum_2017-03-27_201242_dxo.jpg


A to wyspawany 2 miesiące wcześniej szablon punktów montażowych deski rozdzielczej.

tn_forum_2017-03-28_104725_dxo.jpg

tn_forum_2017-03-28_121858_dxo.jpg


Przy okazji trochę różnych gratów z fiatów do przymiarek i wybrania tych idealnie pasujących od italcar24.pl.

tn_forum_2017-03-31_124040_dxo.jpg


Niestety musiałem opuścić FlyPerfomance przed ukończeniem wszystkich niezbędnych prac ale dzięki pomocy znajomych z Warszawy udało się ukończyć większość mechaniki i prac spawalniczych – np. tylna ściana grodziowa – przed powrotem do Stw na malowanie.

tn_forum_2017-04-06_114655_dxo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po modyfikacjach ramy Kozmo wróciło do Stw gdzie najpierw je rozebraliśmy na części pierwsze.
Tutaj jeszcze w trakcie rozbiórki.

tn_forum_2017-04-15_155751_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-15_155810_dxo.jpg


Przygotowaliśmy mocowania przednich lamp.

tn_forum_2017-04-18_170846_dxo.jpg

Niestety w trakcie prac nad Kozmo pojawiało się tyle dziwnych przeciwności losu – problemy z piłą w Centrostalu, niesłowni dostawcy czy nawet najechanie na tył mojego Citroena przez bujającego w obłokach kierowcę Sprintera – że ostatnie prace trwały po kilkanaście godzin dziennie, a ja już chciałem zmienić nazwę mojego auta z Kozmo na Murphy – bo wszystko co mogło się wydarzyć na złość musiało się wydarzyć... A przy okazji trzeba było zgrać np. piaskowanie na ostatnią chwilę i tu uratował mnie pasjonat sportów motorowych z Piaskowanie Radzymin – wielkie podziękowania.
A tak wygląda rama po piaskowaniu i malowaniu.

tn_forum_2017-04-20_114303_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-20_114312_dxo.jpg


Koła też zmieniły kolor.

tn_forum_2017-04-20_164441_dxo.jpg


I docelowy kolor laminatów – wybór padł na "Rosso Schumacher"– oczywiście z palety fiata.

tn_forum_2017-04-21_175426_dxo.jpg


Gdy składaliśmy Kozmo na surowo potrzebowaliśmy jednego dnia. Składanie na gotowo dłużyło się bardzo i trwało prawie tydzień:

tn_forum_2017-04-23_234831_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-24_102312_dxo.jpg


Deska rozdzielcza wyflokowana "na wczoraj" poza kolejnością przez FlockArt – i wam należą się wielkie podziękowania.

tn_forum_2017-04-24_102933_dxo.jpg


Dzień przed wyjazdem na targi w UK.

tn_forum_2017-04-25_204735_dxo.jpg

A to cudotwórca, stary znajomy, spec od laminatów – Kamil – aktualnie pracujący w Stw. Gdyby nie on auto by nie powstało. Jemu należą się największe podziękowania. 
Pamiątkowe zdjęcie tuż przed wyjazdem w trasę.

tn_forum_2017-04-26_125448_dxo.jpg


Niestety ruszyłem w trasę autem mocno niewykończonym i niedokończonym.
Zabrakło czasu na:
– spasowanie i wyregulowanie na zawiasach klap – szczególnie przedniej
– wyregulowanie bocznych szyb
– zamontowanie tunelu aerodynamicznego pod maską przednią
– zrobienie płaskiej podłogi i dyfuzora z tyłu
– zamontowanie ładnych siatek w otworach
– poprawienie mocowań przednich lamp

– odebranie osłon przednich świateł
– poprawienie przedniego zawieszenia – bardzo goniłem już czas przerabiając ramę i pomyliłem się z mocowaniem tymczasowego przedniego zawieszenia robiąc je o 3 cm za krótkie (docelowo będzie czeski regulowany Protlum)
– eleganckie ułożenie wiązek elektrycznych i zrobienie wiązek do lamp
– porządne wystrojenie silnika
– i zapewne wiele innych drobiazgów...

Ktoś mógłby powiedzieć, że lepiej odpuścić targi i pojechać za rok z wypieszczonym autem ale nie po to robiliśmy z Kamilem przez 2 tygodnie po kilkanaście godzin na dobę nadrabiając wszystkie opóźnienia aby teraz się poddać ;-)

Edytowane przez TomcatT4
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjazd z Warszawy do Wrocławia – po jednego z braci (drugi niestety nie mógł) i naszego tatę – jak również wyjazd z Wrocławia w długą podróż do UK miał przebiegać już na spokojnie. Niestety zarówno wyjazd z Warszawy jak i następnego dnia z Wrocławia opóźnił się z 10 na 17. Ale w końcu udało się ruszyć w trasę mimo ogromnego zmęczenia i nadal walcząc z kolejnym opóźnieniem – znowu ten Murphy i jego prawa...

tn_forum_2017-04-27_185225_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-28_101306_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-29_064406_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-29_131125_dxo.jpg


Dopiero jakieś 30 mil przed celem zaczęło ze mnie schodzić napięcie. Może dlatego, że zaczęliśmy spotykać innych kitcarowców.

tn_forum_2017-04-29_141824_dxo.jpg


I w końcu około 15.30 (zamiast planowanej 10) dotarliśmy do celu.

tn_forum_2017-04-29_163130_dsc_1485_dxo.jpg


Mimo potwornego zmęczenia bardzo sprawnie, z pomocą brata i taty, rozpakowaliśmy Kozmo z lawety, umyliśmy je i pobiegłem po redaktora z magazynu complete KIT CAR, który czekał na nas od 12. Na szczęście pogoda była wyśmienita i udało mu się zaaranżować szybką sesję zdjęciową – przy okazji na szybko telefonem złapałem kilka ujęć.

tn_forum_2017-04-29_182354_dsc_1490_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-29_172835_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-29_172601_001_dxo.jpg


Następnie szybko rozłożyliśmy stoisko – zdążyliśmy na styk, tuż przed zamknięciem hali. Zostało już tylko dojechać do hotelu i wyspać się przed dwoma targowymi dniami.

tn_forum_2017-04-30_102956_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-30_103011_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-30_112342_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-30_112504_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-30_112545_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-30_112618_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-30_124203_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-30_124229_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-30_124333_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-30_140408_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-30_160713_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-30_160646_dsc_1494_dxo.jpg

tn_forum_2017-04-30_160718_dsc_1497_dxo.jpg


Byłem tak podekscytowany tym co osiągnąłem, że zapomniałem przejść się po targach pooglądać inne auta. Jedynie brat i tata zrobili dosłownie kilka ujęć.

tn_forum_2017-05-01_092257_dxo.jpg

tn_forum_2017-05-01_092402_dxo.jpg

tn_forum_2017-05-01_111856_dxo.jpg

tn_forum_2017-05-01_111953_dxo.jpg

tn_forum_2017-05-01_112605_dxo.jpg

tn_forum_2017-05-01_112800_dxo.jpg

tn_forum_2017-05-01_113634_dxo.jpg

tn_forum_2017-05-01_113416_dxo.jpg


Gdyby ktoś chciał zobaczyć ogólnie jak te targi wyglądają to zapraszam do mojej facebookowej galerii z zeszłego roku:

National Kit Car Show 2016 - Stoneleigh Park


I nastał czas powrotu.

tn_forum_2017-05-02_152103_dxo.jpg

tn_forum_2017-05-02_203529_dxo.jpg

tn_forum_2017-05-04_174708_dxo.jpg


Dopiero po tygodniu ochłonąłem po targach. Odwiedzający wyrażali uznanie dla twórcy, mówili, że piękny, że inny, że kompletny i że ma potencjał, ale nie jest jeszcze skończony, więc nikt go jeszcze nie kupi. Ale najważniejsze, że udało mi się zrealizować wielkie marzenie 10-latka chorego na białaczkę – zbudować od zera samochód wg własnego projektu a przy okazji udało się go wystawić na największych na świecie targach kit carów. I niesamowicie miłym uczuciem było gdy przychodził Brytyjczyk, Holender czy Niemiec mówiąc: "ciesze się, że widzę tu Kozmo – obserwuję ciebie na facebooku i podziwiam twój projekt". Okazuje się, że i poza krajem sporo ludzi obserwuje i kibicuje Kozmo.

A teraz powrót do codziennej pracy i dokończenie prototypu po godzinach. Jest jeszcze dużo drobiazgów ale nie mam już presji czasu i wyczerpał się budżet więc na dalsze aktualizacje będzie trzeba trochę poczekać. Ale zostały już drobiazgi więc myślę, że za miesiąc lub dwa Kozmo pojawi się na torze.

  • Lubię to 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, TomcatT4 napisał:

Niestety musiałem opuścić FlyPerfomance przed ukończeniem wszystkich niezbędnych prac ale dzięki pomocy znajomych z Warszawy udało się ukończyć większość mechaniki i prac spawalniczych – np. tylna ściana grodziowa

 

Nie widziałem jaki nick na tym forum ma Wuniek, który mnie wyratował z opresji – teraz mogę oficjalnie podziękować forumowiczowi Wuniek ;-)

No i przede wszystkim dzięki Wuńkowi Kozmo ma EMU i wiązki elektryczne.

Edytowane przez TomcatT4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi gdybyś w przyszłości chciał sprzedawać więcej egzemplarzy, jak będzie wygladała sprawa wykonania samej ramy? Na podstawie tego egzemplarza czy bedzie dokladny projekt techniczny na podstawie ktorego bedzie wykonywana rama dla ciebie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szacunek :)

zaglądałem okazjonalnie z myślą że ciągle w rozsypce a tu taka relacja z wystawy

SZACUN na prawdę SZACUN :oki:

Edytowane przez Kacper_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.05.2017 o 13:50, wojtala napisał:

Powiedz mi gdybyś w przyszłości chciał sprzedawać więcej egzemplarzy, jak będzie wygladała sprawa wykonania samej ramy? Na podstawie tego egzemplarza czy bedzie dokladny projekt techniczny na podstawie ktorego bedzie wykonywana rama dla ciebie ??

 

Jeszcze do końca nie wiem. Z jednej strony mam model ramy z którego mogę zrobić (i robiłem) dowolną dokumentację a z drugiej strony planuję wdrożyć jeszcze trochę przeróbek. I uwzględnić zmiany, które do tej pory zrobiłem, chyba skończy się na rozłożeniu prototypu i zbudowaniu stołu montażowego na podstawie dokumentacji i ramy prototypu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Filipfm napisał:

Swietnie! Jakie dalsze kroki? Skonczysz na tip-top i co dalej? Sa jacys potencjalni klienci?


Prototypu już raczej na tip-top nie zrobię bo musiałbym go tak naprawdę jeszcze raz rozebrać i złożyć a na to w tej chwili już brakuje sił. Natomiast na pewno chcę go teraz przygotować do testów na torze. Dopiero potem będę myślał o poprawkach w wykończeniu i szukaniu poważnych klientów. Na targach auto budziło spore zainteresowanie ale nie było jeszcze na tyle wykończone i ukończone aby ktokolwiek zdecydował się na sprzedaż.

Poza tym uświadomiłem sobie, że najwcześniej trzecie auto będzie miało taką jakość i precyzję montażu, żeby nadawało się na auto pokazowe i wabik na klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎22‎.‎02‎.‎2017 o 00:50, maras77 napisał:

 

Wstawcie potem silnik elektryczny i macie zbyt na 1000000 egzemplarzy, jak obiecała dobra zmiana.

lepiej sprzedać pomysł Morawieckiemu - niech  dofinansuje projekt :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przy okazji wczorajszej imprezy na terenie STW mialem okazje zobaczyc KOZMO na zywo :) fajna zabawka! wygląda niezle. Oczywiscie z bliska widac pole do poprawy, ktore jak zreszta pisal autor beda zrobione zanim projekt trafi w rece klientow.

Tak czy inaczej - gratulacje :blagam:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witajcie po przerwie. Znowu wróciłem do dłubania mimo iż kasa jak zwykle skończyła się przed czasem. Stąd też pomysł na zbiórkę:

wspieram.to/kozmo

– jeśli możecie to udostępniajcie link gdzie tylko się da. Każda złotówka liczy się ;-) Z góry dzięki.

 

A co w garażu? ostatnio zabrałem się za dokończenie rzeczy bezkosztowych, których nie udało się zrobić na targi w UK:

– zamontowałem szablon tunelu aerodynamicznego pod maską przednią

– zmieniłem hamulce na większe

– zacząłem robić porządek z wiązką elektryczną

– zamontowałem elektroniczny wyświetlacz czyli Samsunga S5 w miejsce zegarów z seja.

– Wuniek pogrzebał w EMU i sprawił, że Kozmo odpala za każdym razem ;-)

 

Tak to wygląda na zdjęciach Petrol town (facebookowe ale nie trzeba logować się):

 

Brat wyciągnął mnie również do parku serwisowego Rajdu Rzeszowskiego w którym startował:

 

A tak jeździ Kozmo:

 

Przy okazji – w środę lub czwartek będzie materiał o Kozmo w Raporcie TVN Turbo. Zapraszam do oglądania i wspierania Kozmo ;-)

Edytowane przez TomcatT4
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎08‎-‎07 o 18:14, TomcatT4 napisał:

Witajcie po przerwie. Znowu wróciłem do dłubania mimo iż kasa jak zwykle skończyła się przed czasem. Stąd też pomysł na zbiórkę:

wspieram.to/kozmo

– jeśli możecie to udostępniajcie link gdzie tylko się da. Każda złotówka liczy się ;-) Z góry dzięki.

 

A co w garażu? ostatnio zabrałem się za dokończenie rzeczy bezkosztowych, których nie udało się zrobić na targi w UK:

– zamontowałem szablon tunelu aerodynamicznego pod maską przednią

– zmieniłem hamulce na większe

– zacząłem robić porządek z wiązką elektryczną

– zamontowałem elektroniczny wyświetlacz czyli Samsunga S5 w miejsce zegarów z seja.

– Wuniek pogrzebał w EMU i sprawił, że Kozmo odpala za każdym razem ;-)

 

Tak to wygląda na zdjęciach Petrol town (facebookowe ale nie trzeba logować się):

 

Brat wyciągnął mnie również do parku serwisowego Rajdu Rzeszowskiego w którym startował:

 

A tak jeździ Kozmo:

 

Przy okazji – w środę lub czwartek będzie materiał o Kozmo w Raporcie TVN Turbo. Zapraszam do oglądania i wspierania Kozmo ;-)

i artykuł na WP: http://autokult.pl/29991,budowa-wyscigowki-na-finiszu-polak-spelnia-marzenie-z-dziecinstwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Uff, w końcu po problemach ze sprzęgłem udało się coś wystroić. Sprzęgło VALEO 826521 daje radę. Silnik to całkowicie seryjny TJet z Bravo 150 KM. Było z nim trochę walki bo seryjny wastegate wymaga dodania mocniejszej sprężyny, żeby od razu nie otwierał się więc niedługo będzie kolejne dostrajanie po tej drobnej modyfikacji.
A teraz czas na pierwsze testy - jeśli pogoda dopisze to już w ten weekend na lotnisku w Oleśnicy (dolnośląskie).

2017-11-21_kozmo_na%20hamowni_w_zibisoft

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze testy za mną – małe podsumowanie.
Przede wszystkim chciałem dowiedzieć się czy auto „trzyma się kupy” i czy na tymczasowym zawieszeniu można cokolwiek pojeździć. Okazało się, że tak i to całkiem nieźle. Kierowca testowy, czyli mój brat Pawel Ferdek, wjeżdżał się w auto coraz bardziej pozwalając sobie na coraz więcej. Niestety testy musieliśmy przerwać po oberwaniu się jednej z seryjnych poduszek silnika, które trzeba zastąpić poliuretanowymi. Cieszę się, że to tylko taki drobiazg. Przez awarię nie udało się zrobić suchych pomiarów przyśpieszenia czy prędkości maksymalnej a także pojechać na czas próby treningowej i porównać z innymi zawodnikami. Nie ma też za dużo zdjęć i filmów poza onboardami i ujęciami z dachu.
A o to co powiedział po ponad 2-godzinnych testach Paweł:
„Tak na gorąco: Tymczasowe zawieszenie nie jest za miękkie, auto jest łatwo wyczuwalne. W łukach na trzecim biegu można spokojnie jechać na granicy przyczepności opon. W przyszłości po dołożeniu szpery, będzie jeszcze więcej zabawy. Dźwignia zmiany biegów jest trochę za długa i może trzeba by ją skrócić. Hamuje dość stabilnie z dużych prędkości i w zakrętach, spodziewałem się większych problemów z blokowaniem przednich kół. Generalnie wrażenia są jak w gokarcie, wszystko czuć i słychać – pracę silnika, opony, przeciążenia. Bardzo dobrze reaguje na każdy ruch kierownicą. Jest jeszcze sporo pracy i testów, ale tempo jazdy już teraz jest satysfakcjonujące”

 

https://youtu.be/kMokHGGi4eE

 

onboardy (uwagi do nagrań: niestety bardzo hałasuje źle zamontowana ścianka grodziowa; zapomniałem przyczepić na stałe osłony słupków A; wskaźnik biegów nie skonfigurowany – błędnie pokazuje aktualny bieg):

https://youtu.be/p01EaRXmEu8

https://youtu.be/RviCavpBD98

https://youtu.be/adV61ZocUOI

 

ujęcia z dachu:

https://youtu.be/YJHqvqxuo2A

https://youtu.be/-CYUEj0E0Vc

https://youtu.be/TIZISWJx2r4


Kilka zdjęć:


tn_forum_2017-11-26_kozmo-027.jpg

tn_forum_2017-11-26_kozmo-036.jpg

tn_forum_2017-11-26_kozmo-040.jpg

tn_forum_2017-11-26_kozmo-041.jpg

tn_forum_2017-11-26_kozmo-058.jpg

tn_forum_2017-11-26_kozmo-081.jpg

tn_forum_2017-11-26_kozmo-093.jpg

tn_forum_2017-11-26_kozmo-112.jpg

tn_forum_2017-11-26_kozmo-127.jpg

tn_forum_2017-11-26_kozmo-129.jpg

tn_forum_2017-11-26_kozmo-151.jpg

tn_forum_2017-11-26_kozmo-158.jpg
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Zapraszam forumowiczów będących w niedzielę w Warszawie na Moto orkiestrę na Bemowie: http://motoorkiestra.pl. Będzie można wylicytować przejażdżkę Kozmo ;-) No i oczywiście porozmawiać w miłej choć zapewne mroźnej atmosferze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
55 minut temu, TomcatT4 napisał(a):

A nazwa auta pochodzi od wrocławskiego osiedla Kosmonautów – tutaj się wychowałem i teraz będąc na święta zrobiłem poniższe zdjęcia – na tle domu towarowego, który jest tu chyba dłużej niż ja na tym świecie

Pamiętam otwarcie Astry w latach '80.  🙂

Wtedy to było wielkie wydarzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałem, że to już tyle lat... Ale ten czas leci. Śledziłem ten wątek jeszcze na moim starym koncie. Jakoś w zeszłym tygodniu się zastanawiałem co słychać w temacie - zatrzymałem się na zdjęciach, gdzie na zlocie prezentowałaś postępy z rozłożonymi dookoła panelami drzwi częściowo zrobionych z pianki/styropianu. 

Gratuluję 🙏i wzajemnie Wesołych świąt 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ghost2255 napisał(a):

Pamiętam otwarcie Astry w latach '80.  🙂

Wtedy to było wielkie wydarzenie.

Sprawdziłem w Wiki – jednak jestem starszy pd Astry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.