Skocz do zawartości

felgi abarth


WSZ

Rekomendowane odpowiedzi

mam mozliwosc kupic felgi abarth 17 ale te mneij spotykane 17 tak jak by 3 ramiona polaczone z dwoch w ksztalcie lezki czy 2000tys z oponami to chyba dobra cena oponki jeszcze na dwa sezony felgi proste, boje sietylko dog w warszawie czy sie nei rozpiprza i sie zastanawiam miedzy nimi a nowymi 16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam mozliwosc kupic felgi abarth 17 ale te mneij spotykane 17 tak jak

> by 3 ramiona polaczone z dwoch w ksztalcie lezki czy 2000tys z

> oponami to chyba dobra cena oponki jeszcze na dwa sezony felgi

> proste, boje sietylko dog w warszawie czy sie nei rozpiprza i

> sie zastanawiam miedzy nimi a nowymi 16

z oponkami to sie opłaca waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko zamowilem,pochwale sie jak bede mial w srode,wydaje mi sie ze w polsce moze tkaich eibyc a sa to orginalne fiata takie jak ma freeco tylko ciemniejsze takie jak sa 16 w abartha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko zamowilem,pochwale sie jak bede mial w srode,wydaje mi sie ze w

> polsce moze tkaich eibyc a sa to orginalne fiata takie jak ma

> freeco tylko ciemniejsze takie jak sa 16 w abartha

a nie masz fotki, bo ja juz nie kumam co to za wzór rotfl.gif

gdzie kupiłeś, a właściwie czy jest jeszcze jeden komplet w tej cenie devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma jest tylko jeden bo je sprowadzilem spcjalnie

mam nadzieje ze tylko nei bedzie straszny wol na nich bo jak bedzie bardzo mol to je sprzedam

wzor taki jak ma frreco tylko ze ciemneijsze takie jak w abarthah 16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaciagnij lekko reczny i wtedy bedziesz mial tak jak tych 17"

sie z kolegi nabijacie smile.gif

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

kolega se policzy

mi na tym programie wychodzi ze 17 cali z opona 215/45 ma minimalnie mniejsza srednice niz 205/55/16

wiec wcale nie jest prawda ze bedzie wolniej startowal

co najwyzej Vmax sie zmniejszy o 3km/h smile.gif

nie wiem jakie felgi masz teraz ale podejrzewam ze jakeis 15 calowe. policz sobie i bedziesz wiedzial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tyle srednica co waga calego kola i opor toczenia....

> Na 17kach auto wolniej sie zbiera jednak...

Aluminowe 17 są lżejsze od stalowych 15. Mam 17 i 15 na zimę i różnica jest duża, jak weźmiesz jedno koło w jedną ręke a drugie w drugą to się przekonasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sie z kolegi nabijacie

> http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

> kolega se policzy

> mi na tym programie wychodzi ze 17 cali z opona 215/45 ma minimalnie

> mniejsza srednice niz 205/55/16

> wiec wcale nie jest prawda ze bedzie wolniej startowal

> co najwyzej Vmax sie zmniejszy o 3km/h

> nie wiem jakie felgi masz teraz ale podejrzewam ze jakeis 15 calowe.

> policz sobie i bedziesz wiedzial.

Jadąc na 215/45/17 będzie Ci się wydawało że jedziesz szybciej ( licznik będzie wskazywał większą prędkość niż w przypadku jazdy na 195/65/15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aluminowe 17 są lżejsze od stalowych 15. Mam 17 i 15 na zimę i

> różnica jest duża, jak weźmiesz jedno koło w jedną ręke a drugie

> w drugą to się przekonasz

Hmm, a JaMi pisał, że jest wręcz odwrotnie, to aluski są duża cięższe od stalowych. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm, a JaMi pisał, że jest wręcz odwrotnie, to aluski są duża cięższe

> od stalowych.

Może wyżej mowa była o jakichś niefabrycznych - OZ Superleggera, itp. hmm.gif. Nawet przy zachowaniu rozmiaru ciężko o alusy lżejsze od felg blaszanych, a co dopiero przy różnicy średnicy 2".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może wyżej mowa była o jakichś niefabrycznych - OZ Superleggera, itp.

> . Nawet przy zachowaniu rozmiaru ciężko o alusy lżejsze od felg

> blaszanych, a co dopiero przy różnicy średnicy 2".

Ludzie pomyślcie zanim coś napiszecie. Felga ze stopów metali lekkich ( stop aluminium ) jest lżejsza od stalowej już z samej definicji obydwóch stopów. Głowna zaleta alu to mniejsza masa ( stąd ich sportowy rodowód) no chyba że ktoś myśli że to tylko bajerancki wygląd, no bez komentarza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ludzie pomyślcie zanim coś napiszecie. Felga ze stopów metali lekkich

> ( stop aluminium ) jest lżejsza od stalowej już z samej

> definicji obydwóch stopów.

Ma za to wielokrotnie większą objętość - i w wyniku tego zazwyczaj jest cięższa.

> Głowna zaleta alu to mniejsza masa

Blaszane są lżejsze zazwyczaj ok.gif

> no chyba że ktoś myśli że to tylko

> bajerancki wygląd, no bez komentarza...

Głownie to jednak bajerancki wygląd, natomiast w przypadku co bardziej naiwnych kupujących wciska im sie kit o sporcie/mniejszej masie/itp. A Ty weź może jakąś wagę i zważ koła - zdziwisz się rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma za to wielokrotnie większą objętość - i w wyniku tego zazwyczaj

> jest cięższa.

> Blaszane są lżejsze zazwyczaj

> Głownie to jednak bajerancki wygląd, natomiast w przypadku co

> bardziej naiwnych kupujących wciska im sie kit o

> sporcie/mniejszej masie/itp. A Ty weź może jakąś wagę i zważ

> koła - zdziwisz się

A co powiesz o odprowadzaniu ciepła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co powiesz o odprowadzaniu ciepła

Tu akurat najwięcej zależy od wzoru felgi - im felga jest bardziej ażurowa, tym lepsza wymiana powietrza przy hamulcach. Ale i tak przy zwykłej jeździe efekt jest pomijalny: czy jest w ogóle na kąciku Stilo ktoś, kto przegrzał hamulce? biglaugh.gif

BTW. jeśli już o chłodzieniu hamulców mowa, to dość dziwaczny patent był stosowany w Lancii:

DSC09458.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ludzie pomyślcie zanim coś napiszecie. Felga ze stopów metali lekkich

> ( stop aluminium ) jest lżejsza od stalowej już z samej

> definicji obydwóch stopów

Tak mowi teoria grinser006.gif

"stop lekki" to pewien skrot myslowy biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu akurat najwięcej zależy od wzoru felgi - im felga jest bardziej

> ażurowa, tym lepsza wymiana powietrza przy hamulcach. Ale i tak

> przy zwykłej jeździe efekt jest pomijalny: czy jest w ogóle na

> kąciku Stilo ktoś, kto przegrzał hamulce?

I tu z twoim tokiem myslenie nie do końca sie zgadzam bo z tego co piszesz problem jest nie istotny TO po co wprowadzono tarcze ham wentylowane i wiele innych patentów w Lanci ten patent jest na zewnącz a w innych autach taki "łapacz ''jest przy osłonie wewnetrznej koła Wiec nie mów że zdolność aluminium do odprowadzanie ciepła jest nie istotna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu z twoim tokiem myslenie nie do końca sie zgadzam bo z tego co

> piszesz problem jest nie istotny TO po co wprowadzono tarcze ham

> wentylowane i wiele innych patentów

A jaki ma to związek z rodzajem felg? hmm.gif Sugerujesz, że tarcze wentylowane w autach z felgami stalowymi nie działają? niewiem.gifconfused.gif

> Wiec nie mów że zdolność aluminium do odprowadzanie

> ciepła jest nie istotna

Dlaczego? Przy porównaniu seryjnych felg blaszanych i felg z lekkich stopów jest absolutnie nieistotna. W czymś, co ma być po prostu ładne - i nic poza tym - doszukujesz się jakichś mocno ukrytych cech użytkowych. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ludzie pomyślcie zanim coś napiszecie. Felga ze stopów metali lekkich

> ( stop aluminium ) jest lżejsza od stalowej już z samej

> definicji obydwóch stopów. Głowna zaleta alu to mniejsza masa (

> stąd ich sportowy rodowód) no chyba że ktoś myśli że to tylko

> bajerancki wygląd, no bez komentarza...

No i się wyjaśniło...

Felga alu 16" wzór fiatowski 50900661.jpg

waży dokładnie z oponą Continental 205/55/16 (po dwóch sezonach) - 19,1 kg

Felga stalowa (fotki brak) z oponą Dunlop 195/65/15 (nówka zapas) - 16,5 kg.

Myslę, że zestaw alu 17" (Fiata) plus opona 215/45/17 będzie jeszcze cięższy... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napewno nie, ale kilku niedowiarkom udowodniłem, że są szpanerzy

W Punto alufelgi z oponami 185/60/14 byly ciezsze niz felgi stalowe z oponami 165/70/14 zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Sama "alufelga" byla ciezsza niz stalowka....... grinser006.gif

BTW

Tylko niech mi nikt nie wyjezdza, ze to nie jest kacik Punto wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napewno nie, ale kilku niedowiarkom udowodniłem, że są szpanerzy

rotfl.gif

Ciekawe jak wygląda porównanie masy dla różnych wzorów alufelg hmm.gif. Coś mi chodzi po głowie, że w e-per podawana jest masa części - wieczorem sobie sprawdzę ile waży każda z felg i czy w ogóle są różnice smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ja dobrze rozumiem, ze sugerujesz, ze "felgi aluminiowe" wykonane

> sa z aluminium?

Nie sądze aby inni oprócz ciebie nie rozumieli co się kryło pod tym pojęciem bo nie istoine jest z czego składa sie ten stop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ludzie pomyślcie zanim coś napiszecie. Felga ze stopów metali lekkich

> ( stop aluminium ) jest lżejsza od stalowej już z samej

> definicji obydwóch stopów. Głowna zaleta alu to mniejsza masa (

> stąd ich sportowy rodowód) no chyba że ktoś myśli że to tylko

> bajerancki wygląd, no bez komentarza...

Bardzo dobrze napisałeś niektórym sie wydaje że w zespołach np: Rajdowych to idioci pracują i zakładają cięższe felgi aluminiowe tylko dla bajeru bez żadnego innego powodu Jakoś w tym waszym ważeniu nie dostrzegłem wagi felg i opon o tych samych wymiarach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe jak wygląda porównanie masy dla różnych wzorów alufelg . Coś

> mi chodzi po głowie, że w e-per podawana jest masa części -

> wieczorem sobie sprawdzę ile waży każda z felg i czy w ogóle są

> różnice

Miałeś rację, ePer zawiera takie informacje !

Stalówka - 7150 g

Alu 15" Foto - 11000 g

Alu 16" Foto - 11000 g

Alu 17" Foto - 12000 g

Nie sądziłem, że na samych felgach będzie taka różnica. Myślałem, że to opony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo dobrze napisałeś niektórym sie wydaje że w zespołach np:

> Rajdowych to idioci pracują i zakładają cięższe felgi aluminiowe

> tylko dla bajeru bez żadnego innego powodu Jakoś w tym waszym

> ważeniu nie dostrzegłem wagi felg i opon o tych samych wymiarach

Napewno nie idioci, tyle tylko, że używają zuuupełnie innych felg niż my...

zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Jeśli dane z ePeru Cię nie przekonują to co ?? tongue.gif

Nadmienię, że po kradzieży moich pięknych kołpaków (ciekawe ile te ch...ry ważą ?) sam zakupiłem alu... ale ze świadomością, że zrobiłem to dla wyglądu autka (może również dla lepszego odprowadzania ciepła z hamulców) a nie dla jego usportowienia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałeś rację, ePer zawiera takie informacje !

> Stalówka - 7150 g

> Alu 16" Foto - 11000 g

> Alu 17" Foto - 12000 g

> Nie sądziłem, że na samych felgach będzie taka różnica. Myślałem, że

> to opony...

To jeszcze do kompletu przydałaby się masa felgi alu 15" (nie wiem, czy w Stilo były hmm.gif, do Punto była na pewno ok.gif), żeby porównać ze stalówką waytogo.gif - to by rozwiało wszelkie wątpliwości kolegi wojmar-a. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałeś rację, ePer zawiera takie informacje !

> Stalówka - 7150 g

> Alu 16" Foto - 11000 g

> Alu 17" Foto - 12000 g

> Nie sądziłem, że na samych felgach będzie taka różnica. Myślałem, że

> to opony...

No to są jaja, jak będe zmieniał koła to sprawdze, bo mi się aż wierzyć nie chce. Sprawdzałem masę kół w poprzednim samochodzie ( Kia Sportage ) stalowe 15 ważyły mniej niż aluminiowe 15 i było to zgodne z logiką i subiektywnym odczuciem w czasie podnoszenia. Może fiat ma jakiś inny stop alu albo coś tam wkładają żebyśmy za szybko nie jeździli:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki ma to związek z rodzajem felg? Sugerujesz, że tarcze

> wentylowane w autach z felgami stalowymi nie działają

Nic nie zrozumiałeś czytaj uważniej -to pokazuje dążenie producentów do odprowadzania ciepła z rozgrzanych hamulców za pomocą różnych działań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze do kompletu przydałaby się masa felgi alu 15" (nie wiem,

> czy w Stilo były , do Punto była na pewno ), żeby porównać ze

> stalówką - to by rozwiało wszelkie wątpliwości kolegi wojmar-a.

Uzupełnione waytogo.gif

biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze do kompletu przydałaby się masa felgi alu 15" (nie wiem,

> czy w Stilo były , do Punto była na pewno ), żeby porównać ze

> stalówką - to by rozwiało wszelkie wątpliwości kolegi wojmar-a.

Jak zechcesz przeczytać cały wątek to ja stawiałem na odprowadzanie ciepła i tylko zauważyem że nie podaliście porównań takich samych wymiarów (na początku)beż żadnego komentarza co do wagi A tak na marginesie to są jeszcze felgi ze stopów Magnezu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, bez nerwow.....

Pojecia "alufelgi" czy "felgi ze stopow lekkich" sa zludne....

W rzeczywistosci te tzw "alufelgi" to stopy kilku roznych metali i aby spelnialy okreslone wymagania (sztywnosc, wytrzymalosc, odpornosc na pekanie) niestety musza odpowiednio wazyc. Takie porownanie felg o tym samym wymiarze jest na tyle trudne, ze najczesciej "alufelga" jest szersza nawet w tym samym wymiarze od stalowki. Obstawiam, ze w zaleznosci od materialow uzytych do wykonania konkretnej alufelgi ciezar stalowki i "alu" w tym samym rozmiarze wielkosciowym i szerokosciowym moze byc podobny.

Ale stoje na stanowisku, ze "alufelgi" nie sa lzejsze od stalowek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ludzie pomyślcie zanim coś napiszecie. Felga ze stopów metali lekkich

> ( stop aluminium ) jest lżejsza od stalowej już z samej

> definicji obydwóch stopów. Głowna zaleta alu to mniejsza masa (

> stąd ich sportowy rodowód) no chyba że ktoś myśli że to tylko

> bajerancki wygląd, no bez komentarza...

no moze poza tym ze felga aluminiowa jest ODLEWANA! a stalowa jest tloczona z blachy... prawie zawsze felga aluminowa jest CIEZSZA od stalowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie, bez nerwow.....

> Pojecia "alufelgi" czy "felgi ze stopow lekkich" sa zludne....

> W rzeczywistosci te tzw "alufelgi" to stopy kilku roznych metali i

> aby spelnialy okreslone wymagania (sztywnosc, wytrzymalosc,

> odpornosc na pekanie) niestety musza odpowiednio wazyc. Takie

> porownanie felg o tym samym wymiarze jest na tyle trudne, ze

> najczesciej "alufelga" jest szersza nawet w tym samym wymiarze

> od stalowki. Obstawiam, ze w zaleznosci od materialow uzytych do

> wykonania konkretnej alufelgi ciezar stalowki i "alu" w tym

> samym rozmiarze wielkosciowym i szerokosciowym moze byc podobny.

Masz rację, Felga ze stopów musi być cięższa bo jest wiecej materiału. Wyobraźmy sobie felgę np. stalówkę 15" powycinana tak jak ze stopów, albo alu o grubości ramion tak jak w stalówce grubość blachy

> Ale stoje na stanowisku, ze "alufelgi" nie sa lzejsze od stalowek....

No i się powtórzę.....masz rację palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak zechcesz przeczytać cały wątek to ja stawiałem na odprowadzanie

> ciepła i tylko zauważyem że nie podaliście porównań takich

> samych wymiarów (na początku)beż żadnego komentarza co do wagi A

> tak na marginesie to są jeszcze felgi ze stopów Magnezu

Oczywiście, są też felgi magnezowo-tytanowe, itd. Tylko czy faktycznie skórka jest warta wyprawki?

Jak jeszcze miałem Deltę, to chciałem sobie kupić TAKIE felgi - ale po namyśle mi przeszło zlosnik.gif. Komplet tych felg to prawie 12 kzł screwy.gif, a to wcale nie jest jakaś wysoka półka. crazy.gif

W samochodowym sporcie wyczynowym aspekt kosztów ma inne znaczenie - w normalnej jeździe ulicznej raczej nie zauważysz wpływu kształtu felg na efektywność hamulców, a co dopiero materiału z którego je wykonano. Tak samo jest ze wzrostem mas nieresorowanych - też jest odczuwalny w niewielkim stopniu. Popularne "felgi aluminiowe" to jakiś kompromis pomiedzy kosztami i masą - z niekorzyścią dla masy - i przede wszystkim mają być ładne. ok.gif Poza tym często zakłada się do nich opony o niższych profilach, co ma całkiem znaczący wpływ na zachowanie auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

watku prosz enei blokowac bo ja go napisalem,mozesz kogos blokowac ale watek zostaw

jak jest ptoblem to go trzeba wyjasnic tylko lepiej zamiat w watku robic to na privie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jadąc na 215/45/17 będzie Ci się wydawało że jedziesz szybciej (

> licznik będzie wskazywał większą prędkość niż w przypadku jazdy

> na 195/65/15

doprawdy? czy tylko teoretycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.