Skocz do zawartości

VW Golf VII


Slawcio

Rekomendowane odpowiedzi

> Dlaczego tak uważasz ?

Rok jeżdżę focusem III generacji z silnikiem 1.6 TDCi 115 KM -> bardzo fajne autko.

teraz firma zmienia nie wiedząc czemu flotę na golfy VI z silnikiem 1.6 TDI 105 KM.

Ostatnio pojeździłem sporo golfem kolegi i się załamałem... Co Polacy widzą w tym aucie?

Między tymi autami jest przepaść we wszystkim. W dynamice, w elastyczności. W golfie tylko V biegów. Fotele bez żadnego trzymania bocznego. Jednym słowem bleeee

PS Zostałem przy focusie. Nie wziąłem golfa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W końcu zaczynają doganiać francuskich stylistów. Po jakichś 10-ciu latach.

> Jeszcze z 5 lat i dwie generacje i da się o tym powiedzieć: ładne auto.

Wygląd to jeszcze nie największy problem... Trzeba się golfem przejechać żeby się przekonać jakie to przereklamowane auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to co piszesz, raczej mocno zależy od silnika i wersji wyposażenia.

> A jak oceniasz prowadzenie, pracę zawieszenia, wyciszenie kabiny?

Zawias twardszy niż w fordzie... ( nie wiem po co, ten co w fordzie spokojnie daje radę, zresztą ford słynie z bdb zawieszeń)

Układ kierowniczy porównywalny

Wyciszenie też

Natomiast fotele w golfie w ogóle nie mają trzymania bocznego, więc jak ktoś lubi przycisnąć to lata na lewo/na prawo.

Silnik w golfie poza mega niskim spalaniem, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Muł straszny. Francuski silnik 1.6 TDCi, mimo że ma tylko 10 KM więcej jest o wiele żwawszy, pewnie też dzięki 6 biegowej skrzyni. Dziwię się że w golfie nie montują takiej.

Polecam odbyć jaz próbną różnymi kompaktami, naprawdę warto. Różnic jest bardzo wiele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W końcu zaczynają doganiać francuskich stylistów. Po jakichś 10-ciu latach.

> Jeszcze z 5 lat i dwie generacje i da się o tym powiedzieć: ładne auto.

Mam nadzieje ze VW nigdy nie bedzie zatrudnial francuskich stylistów - np. Megane II vs. Golf V... to pierwsze koszmarny wyglad, to drugie calkiem ladne. Albo Laguna (dowolna oprocz pierwszej) to stylistyczny koszmar, II i III masakra - a porownajmy z Passatem B6 ktory jest dosc ladny. Itd itd.

Ale co trzeba przyznac, to te najmniejsze auta francuzi robia ładne np. 207 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Firma płaci podobne raty leasingowe. Focusy mamy w topowych wersjach, a golfy za porównywalne raty

> w wersji pół-bieda

No to wzieliscie wersje prawie-bieda i narzekacie ze sa gorzej wyposazone (np. fotele) od TOPOWYCH Fordów? Gdzie tu logika? Trzeba bylo brac topowe wersje i doplacic do nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowiac szczerze to jak jestem w stanie rozpoznac pierwsze 3 generacje to juz nastepne z trudem. Strasznie sa do siebie podobne. To auto od lat wyglada praktycznie tak samo. Czy to zle czy dobrze ciezko powiedziec. Pewnie klienci zaglosuja swoim portfelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To auto od lat wyglada praktycznie tak samo. Czy to zle czy

> dobrze ciezko powiedziec.

Chyba dobrze. Ten nowy ma do tego bardzo klasyczną i charakterystyczną dla modelu linię. VW bardzo się ostatnio poprawił stylistycznie, może z wyjątkiem Passata gdzie się cofnęli co najmniej o generację facepalm%5B1%5D.gif. Up, Polo czy Polo Cross to klasyczne śliczności w swojej klasie ok.gif, zwłaszcza patrząc na cudaki z pod dłuta konkurencji hehe.giffacepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szału nie ma, myslałem ze bedzie ładniejszy, gti i r moze bedzie lepeij wygladał, jak narazie to

> leon go bije wygladem

Leon zawsze bil Golfa wygladem, bo Golf to taki dla seniorów musi byc - zeby sie podobal kazdemu wink.gif

Ale wersja R i GTI moze miec inne swiatla (+ oczywiscie zderzaki) wiec moze bedzie bardziej agresywna ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrząc po tym co jeździ po drogach to na razie na topie jest Golf IV więc gdzie tam myśleć o VII.

> Ona to zagości u nas na dobre za jakieś 10 lat.

O ile wytrzyma te 10 lat i wczesniej sie nie popsuje na dobre zlosnik.gif. Przez ten czas zrobie jeszcze ze 4 nowe wersje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli standardowo ewolucja a nie rewolucja, ale podoba mi się

Myślę, że masz na myśli jedynie wygląd. VW nie robi tego co inne marki, czyli spore zmiany "pod karoserią" manifestują zupełnie innym wyglądem. Ota taka sztuczka psychologiczna na którą jak widać sporo osób się nabiera...

pozdrawiam,

bromsky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Imho w porównaniu z poprzednia generacja to jest rewolucja. Piszą ze 105 KM diesel ma spalać

> średnio poniżej 4.

To by była rewelacja, zresztą ten 1.4 TSI z odłączanymi cylindrami i spalaniem średnim poniżej 5l to też ciekawostka.

Te 100kg mniej to duża róznica ok.gif

Na jesieni pokaże się Clio IV z 1.5dci i średnim spalaniem 3,2 icon_eek.gif rzekomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to wzieliscie wersje prawie-bieda i narzekacie ze sa gorzej wyposazone (np. fotele) od TOPOWYCH

> Fordów? Gdzie tu logika? Trzeba bylo brac topowe wersje i doplacic do nich.

Logika jest prosta, kolega przeciez napisal RATA leasingowa, ktora jest ta sama dla bogatszej wersji Forda i pol-biednej Golfa.

Identycznie jest u mnie, jest limit raty leasingu i do wyboru dwa modele: Insignia i Passat - jak myslisz czym wszyscy jezdza wink.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to wzieliscie wersje prawie-bieda i narzekacie ze sa gorzej wyposazone (np. fotele) od TOPOWYCH

> Fordów? Gdzie tu logika? Trzeba bylo brac topowe wersje i doplacic do nich.

Pytanie tylko jedno: po co? Nic nie wskazuje na to, by Golf był na tyle lepszym autem, by był wart tej dopłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tylko jedno: po co? Nic nie wskazuje na to, by Golf był na tyle lepszym autem, by był wart

> tej dopłaty.

Od VW opłaca się wciąż Polo GTI zlosnik.gif

Zresztą ponoć VII ma być u nas trochę tańszy niż VI, więc powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieje ze VW nigdy nie bedzie zatrudnial francuskich stylistów - np. Megane II vs. Golf V...

> to pierwsze koszmarny wyglad, to drugie calkiem ladne. Albo Laguna (dowolna oprocz pierwszej)

> to stylistyczny koszmar, II i III masakra - a porownajmy z Passatem B6 ktory jest dosc ladny.

> Itd itd.

> Ale co trzeba przyznac, to te najmniejsze auta francuzi robia ładne np. 207

nie gadaj... VW jest technologicznie ok, dlatego ze VW nie zatrudnia żadnych stylistów, to ma lepszych naukowców wink.gif francuzi odwrotnie - nie brylują, ale przynajmniej mają ciekawszy design...

btw. NIE było ładnego passata poza Mk1. reszta to wozy dla działkowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to wzieliscie wersje prawie-bieda i narzekacie ze sa gorzej wyposazone (np. fotele) od TOPOWYCH

> Fordów? Gdzie tu logika? Trzeba bylo brac topowe wersje i doplacic do nich.

Tylko że w wersji highline nie ma innych foteli...Są tylko lepiej obite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Logika jest prosta, kolega przeciez napisal RATA leasingowa, ktora jest ta sama dla bogatszej

> wersji Forda i pol-biednej Golfa.

> Identycznie jest u mnie, jest limit raty leasingu i do wyboru dwa modele: Insignia i Passat - jak

> myslisz czym wszyscy jezdza ?

der pasnikiem bo jak by inaczej szacun na dzielni musi byc w aucie klasy robotniczej 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> der pasnikiem bo jak by inaczej szacun na dzielni musi byc w aucie klasy robotniczej

no niestety, nikt go nie wybral tongue.gif, chyba nie wiedza, co to znaczy szacun grinser006.gif

W sumie tez mocno sie zastanawialem, bo koledzy zamawiali sobie auta, i jak juz to bym wolal max Insignie 2.0T 4x4 250KM niz Paska 2.0 TDI czy TFSI nawet (przy tej samej cenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no niestety, nikt go nie wybral , chyba nie wiedza, co to znaczy szacun

> W sumie tez mocno sie zastanawialem, bo koledzy zamawiali sobie auta, i jak juz to bym wolal max

> Insignie 2.0T 4x4 250KM niz Paska 2.0 TDI czy TFSI nawet (przy tej samej cenie)

a jednak trafiaja sie normalni 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, bo koledzy zamawiali sobie auta, i jak juz to bym wolal max

> Insignie 2.0T 4x4 250KM niz Paska 2.0 TDI czy TFSI nawet (przy tej samej cenie)

A, z ciekawosci, ile jest do zapoacenia za takiego passata 2,0 TFSI?

W cenniku wyglada na to, ze kosztuje to prawie 130 tys

A jesli dokupimy pakiet ksenony + navi (bo chyba warto), to juz przekroczymy130 (jeszcze raz podkreslam, nie wiem, na jaki upust mozna liczyc)

ale,doplacajac 20 tys mozna miec nowego merca C 200, automat, ksenony, navi

Niby slabszy, ale przyspieszenie takie same.

No i naped wlasciwy,+ szacun na dzielni zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> , bo koledzy zamawiali sobie auta, i jak juz to bym wolal max

> A, z ciekawosci, ile jest do zapoacenia za takiego passata 2,0 TFSI?

> W cenniku wyglada na to, ze kosztuje to prawie 130 tys

Prawie taki byl limit, teraz patrze w oferty, to nie mam pod reka TFSI a jedynie TDI (140KM), ale za to higline kontra Insignia 2.0T 4x4 Cosmo + dodatki. Dla mnie wybor w tym przypadku prosty. Kolega sie uparl na diesla, to tez wybral Insignie bo w tej cenie ma Cdti biturbo z automatem + prawie max wyposazenie wink.gif

> A jesli dokupimy pakiet ksenony + navi (bo chyba warto), to juz przekroczymy130 (jeszcze raz

> podkreslam, nie wiem, na jaki upust mozna liczyc)

o wlasnie dochodzimy do sedna .. upusty, z tego co widze dla Opla byl 3x wiekszy niz dla VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że masz na myśli jedynie wygląd. VW nie robi tego co inne marki, czyli spore zmiany "pod

> karoserią" manifestują zupełnie innym wyglądem. Ota taka sztuczka psychologiczna na którą jak

> widać sporo osób się nabiera...

> pozdrawiam,

> bromsky

Zgadza się miałem na myśli wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.