Skocz do zawartości

VW Golf VII


Slawcio

Rekomendowane odpowiedzi

> Jak dziecko.

> Nie - bo nie

To jest chyba trudne do zdefiniowania.

Jeżdżę Stilo/Cromą, tata jeździ Jettą(2009 albo 2010rok).

O ile Krowa stylistycznie we wnętrzu, pupy nie urywa, jest dość mocno stonowana, ale w sumie to klasa średnia.

Taty Jetta ma praktycznie takie samo wyposażenie jak moje Stilo, czyli wszystko bez skóry na siedzeniach, brak navi, brak xenonów, brak skywindow, nie pamiętam czy Jetta ma tempomat bo tak skutecznie unikam tego autka, że już naprawdę dawno w nim nie siedziałem.

Szczerze mówiąc nie lubię jeździć ojca Jettą, wolę jechać swoimi i nie chodzi tu o wygląd zewnętrzny a o wnętrze. Jak wsiadam do Stilo to jakoś tak robi mi się miło, jak wsiadam do Jetty to... no pojedzie toto z A do B, ale jest strasznie nijakie.

Najśmieszniejsze jest to, że Sztilo było projektowane, żeby konkurować z Golfem, więc stylistycznie powinno iść w nijakość a jednak ma to coś co powoduje, że lubię tym autkiem jeździć, choćby radio w Stilo czy panel klimatyzacji automatycznej, ten w Jetta'ie bardzo przypomina panel klimatyzacji automatycznej w Pandzie2.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najśmieszniejsze jest to, że Sztilo było projektowane, żeby konkurować z Golfem ...

Raczej Fiatowi nie wyszło zlosnik.gif

Oczywiście szanuję prawo do lubienia/nielubienia każdej marki czy modelu ok.gif

Sam jestem fanem japońszczyzny (po pierwszym daihatsu charade turbo serduszka.gif miałem dwa civiki i teraz accorda)

ale żona lubi vw i mam porównanie.

Natomiast staram się bronić każdy model czy markę jak ktoś atakuje nie mając zielonego pojęcia o czym pisze bo pewnie nigdy w takim aucie nie siedział wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest postęp. Mniejsza waga (sporo) spalanie 4,8 przy 140 KM

Tutaj jestem miło zaskoczony, czekałem kiedy odwróci się trend dociążania aut wśród producentów i nie spodziewałem się,że największy w UE producent weźmie się na poważnie za to. Może przygotowują się pod przyszłe hybrydy...

No właśnie...

VW jest chyba w lesie z hybrydami, ZEV?

Dlatego pewnie UE nie może szybko przeforsować nowych ulg/podatków dla auto eko/nie eko. Ciekawe jak w końcu VW coś pokaże na "prund" to czy nagle UE dowali drakońskie podatki lub wyśrubowane normy EURO6 etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo taki ma być, konserwatywny, stonowany, po prostu

nie wiem co w nim jest konserwatywnego... jest nijaki i nudny

i jezeli chodzi o wyglad to zaczyna jego droga przypominac droge poloneza... czyli wielkie halo o zmiane koloru czy ksztaltu klosza

konserwatywny to byl/jest jaguar x-type tudziez rovery niektore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem co w nim jest konserwatywnego... jest nijaki i nudny

> i jezeli chodzi o wyglad to zaczyna jego droga przypominac droge poloneza... czyli wielkie halo o

> zmiane koloru czy ksztaltu klosza

> konserwatywny to byl/jest jaguar x-type tudziez rovery niektore

Oczywiście masz rację zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Źródło: Link

Wstawiłeś zdjęcie w kolorze, w którym wygląda najlepiej na fotkach dostępnych w dniu dzisiejszym rotfl.gif

Szczerze, po całej aurze tajemniczości i zapowiadanej rewolucyjności nowego Golfa spodziewałem się czegoś więcej, ale nie jest źle - w końcu nowy Golf wpysk.gif

Widać fajne nawiązania do trzeciej, czwartej i piątej generacji ok.gif

Wnętrze również do przodu.

Ogólnie moja ciekawość zaspokojona w połowie. Poczekajmy na więcej danych wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Źródło: Link

Mniomniomniomniomniomniommmm....

Widzę parę aluzji do Golfa IV. [Lubię to!]

Na przykład wysunięta w stronę passażera prawa część dechy rozdzielczej. Albo tylne krawędzie tylnych drzwi (niemal) równoległe do krawędzi klapy. Ktoś powie - w "V" jest podobnie. No niby tak, ale to w IV i VII górna krawędź tylnych świateł zaczyna się już na głównym skosie. biglaugh.gif

Podoba mi się! Np. w solidnym TSI - serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląd to jeszcze nie największy problem... Trzeba się golfem przejechać żeby się przekonać jakie

> to przereklamowane auto...

Nawet w porownaniu nowy focus golfVI golf bija na glowe we wszystkich kategoriach. Mowa o wersji Highline. Focus jest tylko lepszy jesli chodzi o skrzynie biegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląd to jeszcze nie największy problem... Trzeba się golfem przejechać żeby się przekonać jakie

> to przereklamowane auto...

Ja myślałem, że to przereklamowane auto do momentu jak miałem okazję popracować w miejscu, w którym mogłem się przejechać każdego dnia niemal każdym kompaktem dostępnym na niemieckim rynku. Jakość wykonania, wyciszenie, styl (mi odpowiada w przeciwieństwie do cudacznego Focusa)- dla mnie bez konkurencji w klasie (no może nowy Civic by mi jeszcze mógł przypaść do gustu, choć to auto z nieco innej bajki).

Tylko jedna rzecz, co potwierdza Twoje słowa krytyki- jeśli już Diesel, to tylko 2.0. No i to co piszą przedmówcy- Highline to optymalna wersja wyposażenia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słyszałeś kiedyś o danych podawanych przez producenta i danych rzeczywistych? Urodziłeś się

> wczoraj?

Ja jeszcze nie spotkałem auta którym jadąc w sposób oszczędny w warunkach zbliżonych do tych symulowanych w teście nie dałoby sie osiągnąć spalania podanego przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słyszałeś kiedyś o danych podawanych przez producenta i danych rzeczywistych? Urodziłeś się

> wczoraj?

Słyszałem. W Subaru się z grubsza zgadzają. W mojej poprzedniej Ladze też. Ale przetestowałem to. Gdybym nie przetestował to bym się nie wypowiadał. I Tobie też proponuję najpierw coś przetestować a potem się wyśmiewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja myślałem, że to przereklamowane auto do momentu jak miałem okazję popracować w miejscu, w którym

> mogłem się przejechać każdego dnia niemal każdym kompaktem dostępnym na niemieckim rynku.

> Jakość wykonania, wyciszenie, styl (mi odpowiada w przeciwieństwie do cudacznego Focusa)- dla

> mnie bez konkurencji w klasie (no może nowy Civic by mi jeszcze mógł przypaść do gustu, choć

> to auto z nieco innej bajki).

> Tylko jedna rzecz, co potwierdza Twoje słowa krytyki- jeśli już Diesel, to tylko 2.0. No i to co

> piszą przedmówcy- Highline to optymalna wersja wyposażenia

Sugerujesz, że wszechwiedząca AKowa gawiedź nigdy nie jeździła wszystkimi kompaktami na rynku, przez co mogła sobie wyrobić zdanie i pisać co piszą? Jak śmiesz!

Przecież oni wszystko wiedzo najlepiej, a golf VII jest nudny i bez polotu i prowadzi się bez sensu, a w ogóle to AK testerom to tłoki poplynęly podczas testów zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ubawiła mnie cena nowego Golfa. Prawie 60 tys. za silnik 1.2 85 rodem z kosiarki

Tyle, że to pozwala temu golfowi przyspieszać w 12 sek do 100 km/h i osiągać max 180... przy spalaniu rzędu 5,9/4,2/4,9 (miasto, poza miastem, średnio).

Za to wchodzę sobie na stronę forda i patrzę na ceny focusa. A tam: 57600 zł - też 85 KM, ale: nie ma klimatyzacji facepalm%5B1%5D.gif, spalanie w mieście 8 l/100, max prędkość 172 km/h i 14 sek do setki facepalm%5B1%5D.giffacepalm%5B1%5D.gif

pozdrawiam,

bromsky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że to pozwala temu golfowi przyspieszać w 12 sek do 100 km/h i osiągać max 180... przy

> spalaniu rzędu 5,9/4,2/4,9 (miasto, poza miastem, średnio).

dsg?

> Za to wchodzę sobie na stronę forda i patrzę na ceny focusa. A tam: 57600 zł - też 85 KM, ale: nie

> ma klimatyzacji , spalanie w mieście 8 l/100, max prędkość 172 km/h i 14 sek do setki

manual?

poza tym nie kumam... toczy sie dyskusja nt wyższosci VW nad Fordem i innymi pierdzikółkami... na podstawie tego: kto w katalogu umieścił niższe spalanie!!!!... niemcy mają tendencję to podawania nierealnych danych (bmw króluje w tym)... życie pokaże, że i tak wszystkie palą tyle samo czyli ralnie 8-9 w miescie. tyle ze ford napisał prawdę w katalogu a niemcy jak zwyklę piszą ile być może by chcieli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dsg?

> manual?

Sprawdź sobie w katalogu producenta jakiś tekst

EDIT: manual 5 biegowy

> poza tym nie kumam... toczy sie dyskusja nt wyższosci VW nad Fordem i innymi pierdzikółkami... na

> podstawie tego: kto w katalogu umieścił niższe spalanie!!!!... niemcy mają tendencję to

> podawania nierealnych danych (bmw króluje w tym)... życie pokaże, że i tak wszystkie palą tyle

> samo czyli ralnie 8-9 w miescie. tyle ze ford napisał prawdę w katalogu a niemcy jak zwyklę

> piszą ile być może by chcieli...

Nie chodzi o wyższość jednego producenta nad drugim ale o wyśmiewanie się z "wysokiej" ceny golfa i "kosiarkowego" silnika. Jak widać prawda leży gdzieś indziej, co pokazało przykładowe porównanie zlosnik.gif

pozdrawiam,

bromsky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dsg?

> manual?

> poza tym nie kumam... toczy sie dyskusja nt wyższosci VW nad Fordem i innymi pierdzikółkami... na

> podstawie tego: kto w katalogu umieścił niższe spalanie!!!!... niemcy mają tendencję to

> podawania nierealnych danych (bmw króluje w tym)... życie pokaże, że i tak wszystkie palą tyle

> samo czyli ralnie 8-9 w miescie. tyle ze ford napisał prawdę w katalogu a niemcy jak zwyklę

> piszą ile być może by chcieli...

Ale o czym Ty piszesz? Przecież spalanie podawane jest według ściśle określonych, tych samych norm określających kazdy aspekt testu, od dystansu, prędkości, po temperaturę i wilogtność. I jest tak właśnie po to, żeby te dane były porównywalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jednej rzeczy Niemcom odmówić nie można: KONSEKWENCJI. wink.gif

Konsekwentnie trzymają się wybranej przed dziesięcioleciami "linii Golfa" i bronią jej z uporem godnym lepszej sprawy. Zrozumiałbym, gdyby to był model wyłącznie dla seniorów, ale Golf to przecież marka popularna a w segmencie siedzi bardzo dużo konkurencji. Tymczasem VW serwuje po raz kolejny flaki z olejem, tyle że poprawne technicznie, nowoczesne i spalające mało paliwa. No i co z tego?

Może ja wydziwiam, ale Golf jest gdzieś w szarym ogonie modeli, które w tej chwili kupiłbym jako nowe z salonu. Prędzej zaryzykuję Alfę Romeło czy jakiegoś skośnookiego wielbiciela ryżu, aniżeli te nudy na pudy VII generacji.

Pozdroofka

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale o czym Ty piszesz? Przecież spalanie podawane jest według ściśle określonych, tych samych norm

> określających kazdy aspekt testu, od dystansu, prędkości, po temperaturę i wilogtność. I jest

> tak właśnie po to, żeby te dane były porównywalne

tyle teorii smile.gif powiedz dlaczego zatem jeden producent myli się w spalaniu o 60% a inny o 20% (na podstawie statystyk z sieci od użytkowników)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nowe z salonu. Prędzej zaryzykuję Alfę Romeło czy jakiegoś skośnookiego wielbiciela ryżu,

> aniżeli te nudy na pudy VII generacji.

Z drugiej strony zafundowałeś sobie coś stylistycznie jeszcze bardziej nudnego od golfa - mazdę mpv... choć na rynku są znacznie ciekawsze (z wyglądu) auta tego typu zlosnik.gif

pozdrawiam,

bromsky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale o czym Ty piszesz? Przecież spalanie podawane jest według ściśle określonych, tych samych norm

> określających kazdy aspekt testu, od dystansu, prędkości, po temperaturę i wilogtność. I jest

> tak właśnie po to, żeby te dane były porównywalne

Teoria sobie, a praktyka sobie. W przypadku Opla, Toyoty, Hondy czy Mitsubishi jakoś bez problemu udaje mi się osiągać katalogowe spalanie. W przypadku VAG jest to bardzo trudne, a w Fabii 1.4 16V w ogóle niemożliwie, przynajmniej mnie się nie udało. Dlatego nie wierzę w katalogi VW, takie jest moje doświadczenie. Testowany mocno przeze mnie Golf 160KM nijak nie chciał spalić poniżej 10 litrów w mieście. A w przypadku Opla czy Mitsubishi jadąc moim stylem, bez większego wysiłku z mojej strony osiągam katalogowe spalanie. A jak się postaram, to mogę zejść niżej, ostatnio na trasie 600km osiągnąłem 6.1, chociaż producent podaje 6.4. W przypadku VAGów nigdy mi się to nie udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dorzuce swoje czy grosze moze nie w kwestji golfa ale oglnie VW.

Jako że od niedawna jestem właścicielem auta tej marki i przymierzałem się do zakupu auta dość długo to VW przekonał mnie właśnie stylistyką i jakością wykonania. To jak wygląda kokpit VW jest dla mnie prawe ideałem, brak zbędnych fajerwerków, brak plastikow typu piano, dają to teraz każdym aucie, wygląda w rzeczywistości syfiasto. Wszystkie przyciski i zarządzenie pojazdem pod ręką, bez udziwnień itp. Nie jestem osobą która ślini sie na widok logo, kupuję zawsze samochody biorąc po uwagę ich praktyczność oraz wygląd no i przy tym w jakimś stopniu cene i tutaj VW wypada najlepiej.

No i potwierdzam jak kupować VW to tylko w highline, różni się dużo nie tylko detalami ale istotnymi elementami, no i zapomniałem dodać nie ma lepszej skrzyni niz DSG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra, a co powiesz o osiągach? Też są oszukane? Bo spalanie jak już wiemy od Ciebie to bajki

bywają rozjechane z rzeczywistością, ale nie aż tak. mnie w sumie gila czy 12 czy 14. nigdy bym nie kupił takiej wersji, bo w trase tym sie nie da jechac smile.gif

a spalanie nie tyle co "wiemy ode mnie" bo nie jezdzilem, ale NIE wierzę żeby 140 konna benzyna niewspomagana prundem wzięła w miescie mniej niz 6. poprostu... i chyba nie ja jedyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że to pozwala temu golfowi przyspieszać w 12 sek do 100 km/h i osiągać max 180... przy

> spalaniu rzędu 5,9/4,2/4,9 (miasto, poza miastem, średnio).

> Za to wchodzę sobie na stronę forda i patrzę na ceny focusa. A tam: 57600 zł - też 85 KM, ale: nie

> ma klimatyzacji , spalanie w mieście 8 l/100, max prędkość 172 km/h i 14 sek do setki

> pozdrawiam,

> bromsky

Ale ja nie bronię Focusa. III to dla mnie porażka absolutna. Cieszę się, że załapałem się na II smile.gif

A co do osiągów Golfa z silnikiem dla Clio, albo innej Pandy to papier jest cierpliwy, wszystko przyjmie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle teorii powiedz dlaczego zatem jeden producent myli się w spalaniu o 60% a inny o 20% (na

> podstawie statystyk z sieci od użytkowników)?

nie wiem, może silniki jednego producenta są mniej wrażliwe na jazdę w innych warunkach niż przy badanich spalania, a innego bardziej? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem, może silniki jednego producenta są mniej wrażliwe na jazdę w innych warunkach niż przy

> badanich spalania, a innego bardziej?

Może. Faktem jest, że niektórzy producenci podają bardziej realne spalanie, a niektórzy piszą bajki. Albo inaczej - w przypadku niektórych producentów spalanie katalogowe da się osiągnąć nie zmieniając za bardzo techniki jazdy, a w przypadku niektórych trzeba stanąć na rzęsach i być zawalidrogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem, może silniki jednego producenta są mniej wrażliwe na jazdę w innych warunkach niż przy

> badanich spalania, a innego bardziej?

niech będzie. a idąc tym tokiem dalej - rozjazd rzeczywistosc vs katalog jest uzasadniony pomimo istnienia tych "standardów"... i robienie szału, bo VW npisał 5,8 jest pożądanym efektem marketingowym. i zapewne nie ma nic wspolnego z rzeczywistością smile.gif

btw. czy na pewno są takie same standardy wszędzie? czy np. jak sobie mistubishi (albo jakis amerykan) wymysli nową metodykę testowania i zrobi z niej standard na azję/am pn. to nie moze w katalogu podac tego? czy potem musi przerobić katalog żeby europejskie normy zadowolic jak chce cos u nas sprzedać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.