Skocz do zawartości

wymiana przegubu w palio


franas85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Planuje za jakiś czas zabrać się za wymianę przegubu w palio 1.4 i teraz do szanownych Was pytanie:

-czy jest to problematyczne bez użycia kanału??

-nie ma tam jakiś dziwnych, trudno dostępnych śrub??

I jeszcze prośba o jakiś schemat lub krótki opis wykonywanych czynności

dzięki z góry za pomoc piwo.gifpiwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który przegub? Jak zewnętrzny to problemem może być odkręcenie starej nakręty na osi od przegubu. Ja ją w końcu rozwierciłem, naciąłem fleksa i jakoś odkręciłem po tym jak złamałem 2 klucze. Następnie może być problem włożyć półoś i wyjąć z niego ponieważ jest tam jakiś pierścień który musi wskoczyć w swoje miejsce w półosi. Po za tym nieskomplikowana robota. Kanał nie potrzebny, kobyłka czy klocek pod auto ściągasz koło i wymieniasz. Trzeba chyba jeszcze rozpiąć przegub kulowy od drążka kierowniczego, lub sworzeń od wahacza (nie pamiętam już).

Jest też różnica w przegubach (z abs i bez) a jak wewnętrzny przegub to też są ponoć 2 rodzaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> który przegub? Jak zewnętrzny to problemem może być odkręcenie starej nakręty na osi od przegubu.

> Ja ją w końcu rozwierciłem, naciąłem fleksa i jakoś odkręciłem po tym jak złamałem 2 klucze.

> Następnie może być problem włożyć półoś i wyjąć z niego ponieważ jest tam jakiś pierścień

> który musi wskoczyć w swoje miejsce w półosi. Po za tym nieskomplikowana robota. Kanał nie

> potrzebny, kobyłka czy klocek pod auto ściągasz koło i wymieniasz. Trzeba chyba jeszcze

> rozpiąć przegub kulowy od drążka kierowniczego, lub sworzeń od wahacza (nie pamiętam już).

> Jest też różnica w przegubach (z abs i bez) a jak wewnętrzny przegub to też są ponoć 2 rodzaje.

ok dzieki

palio to wersja EL czyli totalna bieda wiec ABS'u nie ma.

Jesli chodzi o przegub to jest wewnętrzny.

A co do rodzai to po czym to rozpoznać??

auto jest z 98 roku, 1.4 benzyna

p.s. poszukuje jeszcze zaślepek/korków do plastikowej listwy osłaniających przewody hamulcowe idące do tylnych kół.

Listwa znajduje się pod samochodem, i ma długość ok 1,5 metra i szerokość 10 cm.

W serwisie nie mogli mi tego elementu zidentyfikować, może ktoś kto pomoże i poda nr elementu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wewnętrzne różnią się średnicą i ilością zębów ponoć. Jak możesz to kup jeden a drugi rodzaj pożycz ze sklepu, a jak nie to najpierw rozbierz swoje i musisz na wzór mieć. (może tylko tak było w 1,2 z tymi 2 rodzajami).

Ten plasztik osłaniający przewody hamulcowe przypiełem tyrtykami jakoś i od 2 lat bangla bez szukania zaślepek czy czego kolwiek.

No by wymienić wewnętrzny to trzeba spuścić olej ze skrzyni bo pewnie masz tzw mokre półosie. Punto 1 ma suche półosie i jest to strasznie wygodne.

Potem by wyjąć półoś wraz z przegubem ze skrzyni trzeba odkręcić manczete przy skrzyni, rozpiąć sworzeń na wahaczu i drążek kierowniczy, pewnie będziesz musiał też odkręcić zwrotnice od kolumny mcpersona. Tam jest chyba zabezpieczony przegub pierścieniem segera więc trzeba szczypce mieć do niego, a przegub też może nie chcieć zejść. Mi młotek, majzel i przecinak nie pomógł. Można sobie zrobić ściągacz jakiś na wzór ściągaczy do łożysk jak się ma spawarkę i jakieś umiejętności, albo kupić/pożyczyć ściągacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.