franas85 Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Witam, Planuje za jakiś czas zabrać się za wymianę przegubu w palio 1.4 i teraz do szanownych Was pytanie: -czy jest to problematyczne bez użycia kanału?? -nie ma tam jakiś dziwnych, trudno dostępnych śrub?? I jeszcze prośba o jakiś schemat lub krótki opis wykonywanych czynności dzięki z góry za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 który przegub? Jak zewnętrzny to problemem może być odkręcenie starej nakręty na osi od przegubu. Ja ją w końcu rozwierciłem, naciąłem fleksa i jakoś odkręciłem po tym jak złamałem 2 klucze. Następnie może być problem włożyć półoś i wyjąć z niego ponieważ jest tam jakiś pierścień który musi wskoczyć w swoje miejsce w półosi. Po za tym nieskomplikowana robota. Kanał nie potrzebny, kobyłka czy klocek pod auto ściągasz koło i wymieniasz. Trzeba chyba jeszcze rozpiąć przegub kulowy od drążka kierowniczego, lub sworzeń od wahacza (nie pamiętam już). Jest też różnica w przegubach (z abs i bez) a jak wewnętrzny przegub to też są ponoć 2 rodzaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2012 > który przegub? Jak zewnętrzny to problemem może być odkręcenie starej nakręty na osi od przegubu. > Ja ją w końcu rozwierciłem, naciąłem fleksa i jakoś odkręciłem po tym jak złamałem 2 klucze. > Następnie może być problem włożyć półoś i wyjąć z niego ponieważ jest tam jakiś pierścień > który musi wskoczyć w swoje miejsce w półosi. Po za tym nieskomplikowana robota. Kanał nie > potrzebny, kobyłka czy klocek pod auto ściągasz koło i wymieniasz. Trzeba chyba jeszcze > rozpiąć przegub kulowy od drążka kierowniczego, lub sworzeń od wahacza (nie pamiętam już). > Jest też różnica w przegubach (z abs i bez) a jak wewnętrzny przegub to też są ponoć 2 rodzaje. ok dzieki palio to wersja EL czyli totalna bieda wiec ABS'u nie ma. Jesli chodzi o przegub to jest wewnętrzny. A co do rodzai to po czym to rozpoznać?? auto jest z 98 roku, 1.4 benzyna p.s. poszukuje jeszcze zaślepek/korków do plastikowej listwy osłaniających przewody hamulcowe idące do tylnych kół. Listwa znajduje się pod samochodem, i ma długość ok 1,5 metra i szerokość 10 cm. W serwisie nie mogli mi tego elementu zidentyfikować, może ktoś kto pomoże i poda nr elementu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 11 Września 2012 Udostępnij Napisano 11 Września 2012 te wewnętrzne różnią się średnicą i ilością zębów ponoć. Jak możesz to kup jeden a drugi rodzaj pożycz ze sklepu, a jak nie to najpierw rozbierz swoje i musisz na wzór mieć. (może tylko tak było w 1,2 z tymi 2 rodzajami). Ten plasztik osłaniający przewody hamulcowe przypiełem tyrtykami jakoś i od 2 lat bangla bez szukania zaślepek czy czego kolwiek. No by wymienić wewnętrzny to trzeba spuścić olej ze skrzyni bo pewnie masz tzw mokre półosie. Punto 1 ma suche półosie i jest to strasznie wygodne. Potem by wyjąć półoś wraz z przegubem ze skrzyni trzeba odkręcić manczete przy skrzyni, rozpiąć sworzeń na wahaczu i drążek kierowniczy, pewnie będziesz musiał też odkręcić zwrotnice od kolumny mcpersona. Tam jest chyba zabezpieczony przegub pierścieniem segera więc trzeba szczypce mieć do niego, a przegub też może nie chcieć zejść. Mi młotek, majzel i przecinak nie pomógł. Można sobie zrobić ściągacz jakiś na wzór ściągaczy do łożysk jak się ma spawarkę i jakieś umiejętności, albo kupić/pożyczyć ściągacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.