Skocz do zawartości

syczenie hamulca


gajos120

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od pewnego czasu gdy wciskam pedał hamulca jakoś dziwnie syczy

jakby jakaś nieszczelność.

Stało się to w sumie dość nagle chociaż jest coraz wyraźniejsze.

Hamulce działają wydaję mi się, że tak samo.

co to może byc? czy jest to na tyle groźne, że muszę robić natychmiast?

miał ktoś w ogóle taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miał ktoś w ogóle taki przypadek?

Serwo zaczyna przepuszczać, docelowo może osłabnąć siła wspomagania hamulca lub ciągnąć ciągle lewe powietrze do kolektora ssącego, a co za tym idzie falować obroty itp.

Ja zmieniłem na 9" z Palio 1.6 grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ostatnie pytanie to czy da się to wymienić samemu bez jakiś specjalnych kluczy?

> na co ewentualnie tam uważać?

Serwo jest przykręcone do ściany grodziowej w okolicy kolumny kierowniczej. Od środka kabiny masz 4 nakrętki (M8?). Kolejne 2 nakrętki mocują pompę hamulcową do serwa. I tu pojawia się problem z przewodami hamulcowymi: jak ich nie odkręcisz od pompy, to będziesz musiał je trochę "pogimnastykować". Aby tej gimnastyki im oszczędzić, trzeba je odkręcić. Wtedy dobrze było by odessać płyn ze zbiorniczka, a po poskładaniu wszystkiego odpowietrzyć układ.

Serwo najlepiej odkręcać kluczem sztorcowym. Żadne specjalne klucze nie są potrzebne - dasz radę samemu waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a żeby dostać się do nakrętek od środka kabiny to nie trzeba rozbierać pół deski?

Trzeba się tylko położyć na dywaniku i między pedałami jest dostęp.

A przewodów od pompy nie trzeba odkręcać i nawet bardzo się nie męczą, to serwo jest malutkie, gorzej sprawa wygląda jak się wpycha wielkie serwo grinser006.gif ale i wtedy się da smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dorwę jakieś inne serwo to popróbuje tam cos i dam znać jak poszło

Zdajesz sobie jednak sprawę z tego, że inne serwo może wymagać "adaptacji" do pompy hamulcowej? Pomijając już układ i rozstaw śrub mocujących ja, na ten przykład, sumując serwo z Punto I z pompą Uno Turbo musiałem dać "wypełniacz" pomiędzy oba elementy w postaci kawałka pręta. Bez tego serwo już dawno działało, a pompa pozostawała nietknięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdajesz sobie jednak sprawę z tego, że inne serwo może wymagać "adaptacji" do pompy hamulcowej?

> Pomijając już układ i rozstaw śrub mocujących ja, na ten przykład, sumując serwo z Punto I z

> pompą Uno Turbo musiałem dać "wypełniacz" pomiędzy oba elementy w postaci kawałka pręta. Bez

> tego serwo już dawno działało, a pompa pozostawała nietknięta.

źle się wyraziłem pisząc "inne" miałem na myśli po prostu inny egzemplarz- sprawny

nie bawię się w zakładanie tam nie fabrycznych właśnie z tego powodu o którym napomniałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.