Skocz do zawartości

Nie zapala na benzynie na ciepło


LordFalcon

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent - mój Uniak.

Czyli 1.0 fire mono-jetronic z LPG

Po zgaszeniu nie chce odpalić na benzynie do puki nie ostygnie, awaryjne odpalanie na LPG zaskakuje od razu wtedy.

Na zimno na benzynie pali od pierwszego zakręcenia icon_rolleyes.gif

Ktoś ma jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent - mój Uniak.

> Czyli 1.0 fire mono-jetronic z LPG

> Po zgaszeniu nie chce odpalić na benzynie do puki nie ostygnie, awaryjne odpalanie na LPG zaskakuje

> od razu wtedy.

> Na zimno na benzynie pali od pierwszego zakręcenia

> Ktoś ma jakieś pomysły?

pojeździj parę dni na benzynie i zobacz

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na benzynie będzie ok, to może puszcza wtryskiwacz i po zgaszeniu się kolektor gazem wypełnia i przy benzynie raczej się zadusi, ale po dłuższym pokręceniu powinien zapalić, a po ostygnięciu, dłuższy postój, gaz się ulotni na tyle, że odpali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak na benzynie będzie ok, to może puszcza wtryskiwacz i po zgaszeniu się kolektor gazem wypełnia i

> przy benzynie raczej się zadusi, ale po dłuższym pokręceniu powinien zapalić, a po

> ostygnięciu, dłuższy postój, gaz się ulotni na tyle, że odpali

Nie ma wtryskiwacza gazu, jest tylko I i II stopień parownika, a przed nimi elektrozawór... jeśli nie ma podciśnienia w kolektorze gaz się do niego nie dostaje...

Jeśli zalanie gazem by następowało to również byłby problem z zapaleniem na gazie (zalany to zalany, bez wzg. na rodzaj paliwa).

Dłuższe kręcenie nie daje rezultatu na benzynie na ciepło... a w trybie awaryjnym na gazie od "strzała" tak jak i na zimno na benzynie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent - mój Uniak.

> Czyli 1.0 fire mono-jetronic z LPG

> Po zgaszeniu nie chce odpalić na benzynie do puki nie ostygnie, awaryjne odpalanie na LPG zaskakuje

> od razu wtedy.

> Na zimno na benzynie pali od pierwszego zakręcenia

> Ktoś ma jakieś pomysły?

To może być coś podobnego do mojego przypadku.

Z rana uniak zapala, po pracy też, a jak gdzieś podjadę, to mam problem z odpaleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może być coś podobnego do mojego przypadku.

> Z rana uniak zapala, po pracy też, a jak gdzieś podjadę, to mam problem z odpaleniem.

Ale Ty celujesz w układ zapłonowy, a ja mogę go wyeliminować na starcie... dziś pojadę całą drogę do pracy na benzynie i zobaczę jak się będzie zachowywać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Ty celujesz w układ zapłonowy, a ja mogę go wyeliminować na starcie... dziś pojadę całą drogę

> do pracy na benzynie i zobaczę jak się będzie zachowywać...

Układ zapłonowy wyeliminowałem

Na nowym są dokładnie takie same efekty jak na starym. Wczoraj podjechałem gdzies uniakiem i juz nie ruszył. Pod wieczór jeszcze wróciłem po auto, ale nie wystygł do końca i dalej nie odpalał.

Rano żona mnie podwiozła po auto i bez zająknięcia od razu odpalił.

Jakieś zabezpieczenie termiczne czy co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Układ zapłonowy wyeliminowałem

> Na nowym są dokładnie takie same efekty jak na starym. Wczoraj podjechałem gdzies uniakiem i juz

> nie ruszył. Pod wieczór jeszcze wróciłem po auto, ale nie wystygł do końca i dalej nie

> odpalał.

> Rano żona mnie podwiozła po auto i bez zająknięcia od razu odpalił.

> Jakieś zabezpieczenie termiczne czy co ?

Objechałem dziś na benzynie do pracy i później z powrotem i żadnych niepokojących objawów nie wykazuje... a był dość dobrze zagrzany w drodze... myślę, że gdyby to coś siadało od temperatury to by w czasie jazdy na benz też dawało jakieś objawy icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdźcie oboje:

- zacierająca się/kończąca pompa paliwa

- czujnik temp. wody

- rezystor wtryskiwacza

a na koniec reset kompa,

jak nie pomoże to będzie się myśleć dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdźcie oboje:

> - zacierająca się/kończąca pompa paliwa

Jakby był problem z pompą, to i na zimno by się trafiały problemy...

Jak również podczas jazdy na benzynie...

> - czujnik temp. wody

Gdzie jest ten dla ECU?

> - rezystor wtryskiwacza

Jak go sprawdzić? W zasadzie to on jest odłączony podczas pracy na gazie... więc raczej nie powinien robić problemów, bo jeśli po nocy odpala normalnie to po jeździe z odłączonym też powinien...

> a na koniec reset kompa,

> jak nie pomoże to będzie się myśleć dalej

Jeszcze mam taką wizję, że może się zacinać przekaźnik odłączający wtrysk, muszę gnoja podmienić 270751858-jezyk.gif

Bo on jest podłączony jako NC a może po jeździe na LPG zostaje jako otwarty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby był problem z pompą, to i na zimno by się trafiały problemy...

> Jak również podczas jazdy na benzynie...

nie do końca, mówiłem Ci ostatnio jak kolega miał problema. Zimne P1 paliło, jeździło, ale na jałowych obroty stopniowo spadały aż gasł. Ciśnienie paliwa wynosiło 0,8 zamiast 3bar

> Gdzie jest ten dla ECU?

niebieska obudowa w kolektorze dolotowym

> Jak go sprawdzić? W zasadzie to on jest odłączony podczas pracy na gazie... więc raczej nie

> powinien robić problemów, bo jeśli po nocy odpala normalnie to po jeździe z odłączonym też

> powinien...

odłączony czy emulowany jest wtryskiwacz, dwa że on też się grzeje (od silnika podczas jazdy)

> Jeszcze mam taką wizję, że może się zacinać przekaźnik odłączający wtrysk, muszę gnoja podmienić

> Bo on jest podłączony jako NC a może po jeździe na LPG zostaje jako otwarty...

zawsze też możesz sie pod kompa podłączyc i zobaczyc co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.