Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

540i

e34-540ia-3.jpg

właśnie przed chwilą wróciłem z jazdy próbnej, znajomy oglądał i zdecydował się na zakup. Zaskakujące jak ten 20-letni już samochód się odpycha, jak trzyma się drogi i jak swobodnie radzi sobie w dzisiejszym ruchu. Brzmi bardzo fajnie, jest sowicie wyposażony - podgrzewane, pompowane fotele z pamięcią, asc+t, 2x poduszka, fotochromatyczne lusterko, komputer, automat, elektryczna roleta tylna + boczne ręczne, szyberdach, klima-tronik dustrefowy etc.). Zdecydowanie dobry pomysł. Myślę że 10-20 lat i auto to będzie łakomym kąskiem dla miłośników klasyków. Ostatni rekin. Los który następcy czyli E39 już raczej IMO nie grozi zlosnik.gif.

Aby je kupić znajomy sprzedał Vectrę CDTI z ostatniego rocznika produkcji. Chwała mu za to. Auto nieporównywalnie lepsze pod każdym względem. Dobranoc zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wszystko prawda ale jak dla mnie w 20-to letnim aucie musi się niestety dużo rzeczy psuć (chyba, że tylko fiaty tak mają ale te na szczęście 20-tu lat nie dożywają hehe.gif).

Znajomy ma już 2-gą 5-tkę i non stop mu coś siada... zresztą może to być dowolna marka, lata i przebieg robią swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> e34, nawet z M60tką, to nie ten dział IMHO.

> M5, rozumiem...

> no i z tym rekinem to przegiąłeś zdecydowanie. ostatnimi rekinami to były e28 (jeśli chodzi o

> piątkę)/24 (ogólnie).

> tak BTW, to nie 540i, a 540iA. 540 tka oryginalnie z 6 biegowym manualem to jest nawet niezły

> rarytas.

oj tam, niby do jakiego działu to miałem dać? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie wszystko prawda ale jak dla mnie w 20-to letnim aucie musi się niestety dużo rzeczy psuć

> (chyba, że tylko fiaty tak mają ale te na szczęście 20-tu lat nie dożywają ).

> Znajomy ma już 2-gą 5-tkę i non stop mu coś siada... zresztą może to być dowolna marka, lata i

> przebieg robią swoje.

nie wiem jak jest z silnikiem M60, ale osobiście po wymianie całego zawiasu (który był zużyty całkowicie) w E12 przez cały sezon z silnikiem M30 pod maską zaglądnąłem tam z czystej przyzwoitości, może z raz hmm.gif aż dziwnie się tak jeździ tak bezproblemowym starym autem - radzieckie wynalazki do których jestem przyzwyczajony nie rozpieszczają pod tym względem, ale tu - wsiadasz-jedziesz ok.gif w dodatku niezbyt oszczędzałem to auto przez te kilka miesięcy, kupione na początku sezonu opony - z tyłu praktycznie nie istnieją zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie wszystko prawda ale jak dla mnie w 20-to letnim aucie musi się niestety dużo rzeczy psuć

> (chyba, że tylko fiaty tak mają ale te na szczęście 20-tu lat nie dożywają).

Idz sie wyspij, bo bredzisz 270751858-jezyk.gifgrinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aby je kupić znajomy sprzedał Vectrę CDTI z ostatniego rocznika produkcji. Chwała mu za to. Auto

> nieporównywalnie lepsze pod każdym względem. Dobranoc

Jeden lubi czekoladę, drugi jak mu nogi śmierdzą.

Nigdy nie kupiłbym 20 letniego i w dodatku tak paskudnego strucla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak przejrzysz listę działów, to tam jest taki jeden kącik właścicieli, odpowiedni, trzyliterowy.

Ja tam nie mam problemów z interpretacją tego naszego PMiHM. Nie wmawiam że E34 to PM bo rozumiem jak się komuś nie podoba - dla mnie również to nie ideał. Ale pod to drugie powoli się łapie - nie jeśli chodzi o wiek - ale jeśli chodzi o koncepcję samochodu. Auto które reprezentuje bardzo współczesne parametry podróży - będąc jednocześnie stylistycznie i koncepcyjnie wyraźnie inne. Taka rozsądna alternatywa na której zakup jest tzw. ostatni dzwonek zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak jest z silnikiem M60, ale osobiście po wymianie całego zawiasu (który był zużyty

> całkowicie) w E12 przez cały sezon z silnikiem M30 pod maską zaglądnąłem tam z czystej

> przyzwoitości, może z raz aż dziwnie się tak jeździ tak bezproblemowym starym autem -

> radzieckie wynalazki do których jestem przyzwyczajony nie rozpieszczają pod tym względem, ale

> tu - wsiadasz-jedziesz w dodatku niezbyt oszczędzałem to auto przez te kilka miesięcy,

> kupione na początku sezonu opony - z tyłu praktycznie nie istnieją

Zawieszenie to wiadomo ale elektronika, osprzęt, łożyska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam nie mam problemów z interpretacją tego naszego PMiHM. Nie wmawiam że E34 to PM bo rozumiem

> jak się komuś nie podoba - dla mnie również to nie ideał. Ale pod to drugie powoli się łapie -

> nie jeśli chodzi o wiek - ale jeśli chodzi o koncepcję samochodu. Auto które reprezentuje

> bardzo współczesne parametry podróży - będąc jednocześnie stylistycznie i koncepcyjnie

> wyraźnie inne. Taka rozsądna alternatywa na której zakup jest tzw. ostatni dzwonek

Przyznajmy szczerze, żaden to szał, pochwaliłeś się, że kolega ma V8 i tyle, można to było zrobić w bardziej odpowiednim miejscu. Ja jednak szukam tu fajnych rodzynów, a nie kadettów E, vectr A golfów III i tego typu rarytasów.

e34 M5, w124 500E, czy chociażby w124 CE, jakiś R129, e24...to są youngtimery na miarę tego kącika. przynajmniej ja go tak odbieram. samochód z połowy lat 90tych, już dość mocno plasticzany, to jednak nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyznajmy szczerze, żaden to szał, pochwaliłeś się, że kolega ma V8 i tyle, można to było zrobić w

> bardziej odpowiednim miejscu. Ja jednak szukam tu fajnych rodzynów, a nie kadettów E, vectr A

> golfów III i tego typu rarytasów.

> e34 M5, w124 500E, czy chociażby w124 CE, jakiś R129, e24...to są youngtimery na miarę tego kącika.

> przynajmniej ja go tak odbieram. samochód z połowy lat 90tych, już dość mocno plasticzany, to

> jednak nie to.

nie mam potrzeby chwalenia się kolegami, ale jak już chcesz to wklejałem tu kiedyś min. 500E kolegi, takie błękitne. A 280KM V8 w ciężkiej budzie nie robi tu chyba na nikim specjalnego wrażenia - nie te czasy. A jak mówimy o W124 to dla mnie ciekawe jest również np. E420, mimo standardowej budy. Zgadzam się że E34 to nie ten poziom co np. E3 ale to co było po nim, np. E39 jest od niego na tyle "inne" że samo E34 jest warte zainteresowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam potrzeby chwalenia się kolegami, ale jak już chcesz to wklejałem tu kiedyś min. 500E

> kolegi, takie błękitne. A 280KM V8 w ciężkiej budzie nie robi tu chyba na nikim specjalnego

> wrażenia - nie te czasy. A jak mówimy o W124 to dla mnie ciekawe jest również np. E420, mimo

> standardowej budy. Zgadzam się że E34 to nie ten poziom co np. E3 ale to co było po nim, np.

> E39 jest od niego na tyle "inne" że samo E34 jest warte zainteresowania.

Ty widzisz to tak, ja widzę inaczej ok.gif

Skoro nie robi na Tobie wrażenia V8 w tej budzie, no to już zupełnie nie wiem, czym można się tu zachwycić w konteksie tematyki tego kącika.

Nie chcę się jednak przekomarzać i tak mało kto tu zagląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 540i

> właśnie przed chwilą wróciłem z jazdy próbnej, znajomy oglądał i zdecydował się na zakup.

> Zaskakujące jak ten 20-letni już samochód się odpycha, jak trzyma się drogi i jak swobodnie

> radzi sobie w dzisiejszym ruchu. Brzmi bardzo fajnie, jest sowicie wyposażony - podgrzewane,

> pompowane fotele z pamięcią, asc+t, 2x poduszka, fotochromatyczne lusterko, komputer, automat,

> elektryczna roleta tylna + boczne ręczne, szyberdach, klima-tronik dustrefowy etc.).

> Zdecydowanie dobry pomysł. Myślę że 10-20 lat i auto to będzie łakomym kąskiem dla miłośników

> klasyków. Ostatni rekin. Los który następcy czyli E39 już raczej IMO nie grozi .

> Aby je kupić znajomy sprzedał Vectrę CDTI z ostatniego rocznika produkcji. Chwała mu za to. Auto

> nieporównywalnie lepsze pod każdym względem. Dobranoc

Fajny, ale raczej nie do jazdy na co dzień. Ile wysypał za niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 540i

Samochód spoko.

Ciekaw jestem czy z punktu widzenia normalnego kierowcy (znaczy nie-Konik zlosnik.gif) jest to auto do codziennej jazdy.

Musiałbym się kiedyś czymś takim przejechać wink.gif

Wymienia się rozrząd w tym? Ile kosztuje taka przyjemność? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samochód spoko.

> Ciekaw jestem czy z punktu widzenia normalnego kierowcy (znaczy nie-Konik ) jest to auto do

> codziennej jazdy.

> Musiałbym się kiedyś czymś takim przejechać

> Wymienia się rozrząd w tym? Ile kosztuje taka przyjemność?

łańcuch

zapeniam Cię że auto jest współcześnie szybkie i współcześnie dobrze się prowadzi - dla przeciętnego kierowcy kompakta typu Kia Ceed przejażdżka z tym silnikiem skończyłaby się uszczerbkiem na światopoglądzie o dresiarskich samochodach hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> łańcuch

> zapeniam Cię że auto jest współcześnie szybkie i współcześnie dobrze się prowadzi - dla

> przeciętnego kierowcy kompakta typu Kia Ceed przejażdżka z tym silnikiem skończyłaby się

> uszczerbkiem na światopoglądzie o dresiarskich samochodach

7,5 do setki. To dokładnie jak moje uno na małej turbinie (teraz 7 ale nadal brak trakcji więc może oponami się coś urwie). Jak dla mnie całkiem żwawo smile.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 7,5 do setki. To dokładnie jak moje uno na małej turbinie (teraz 7 ale nadal brak trakcji więc może

> oponami się coś urwie). Jak dla mnie całkiem żwawo

6,8 automat i 6,3 manual producent chyba podaje hmm.gif

7,4 z tym silnikiem ma niby E32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samochód spoko.

> Ciekaw jestem czy z punktu widzenia normalnego kierowcy (znaczy nie-Konik ) jest to auto do

> codziennej jazdy.

> Musiałbym się kiedyś czymś takim przejechać

> Wymienia się rozrząd w tym? Ile kosztuje taka przyjemność?

Jechalem kilka razy taxi z przebiegami rzedu 400-500kkm i bylem zaskoczony jak dobrze takie auto sie trzymaok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> łańcuch

> zapeniam Cię że auto jest współcześnie szybkie i współcześnie dobrze się prowadzi - dla

> przeciętnego kierowcy kompakta typu Kia Ceed przejażdżka z tym silnikiem skończyłaby się

> uszczerbkiem na światopoglądzie o dresiarskich samochodach

a powiedz czy był w niej jakiś elektroniczny kaganiec?

pytam, bo żonka by tez tym miała jeździć i zastanawiam się czy w budżecie na auto miałaby się od razu znaleźć kasa na kurs doskonalenia jazdy

ps: jakieś typowe (kosztowne) bolączki? jak z serwisem i eksploatacją ?

ostatnie roczniki to które?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekaw jestem czy z punktu widzenia normalnego kierowcy (znaczy nie-Konik ) jest to auto do

> codziennej jazdy.

e34 ogólnie - nadaje się. Kumpel z zerową wiedzą nt. samochodów jeździ na co dzień 525td z bodajże 1989r.

Sprzedał z rok temu jakąś nawet nie starą Vectrę, kupił za 3.5k bawarkę i jakoś się kula zlosnik.gif Fakt, że dobrze trafił (pierwszy właściciel)

Jedyny kaprys jak na razie to zarwany amortyzator który wpadł do bagażnika, ale to na własne życzenie, bo "trochę" przeładował samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a powiedz czy był w niej jakiś elektroniczny kaganiec?

250 km/h

> pytam, bo żonka by tez tym miała jeździć i zastanawiam się czy w budżecie na auto miałaby się od

> razu znaleźć kasa na kurs doskonalenia jazdy

> ps: jakieś typowe (kosztowne) bolączki? jak z serwisem i eksploatacją ?

> ostatnie roczniki to które?

pompa oleju sie odkreca, trzeba kongrolować:) odme trzeba wymieniać co 50 tys km. padają nagrzewnice. wisko. ale wszystko ogarnialne na uzywkach, a podaż ogromna.

m60 wychodziło od 92 - 96.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a powiedz czy był w niej jakiś elektroniczny kaganiec?

ASC+T

> pytam, bo żonka by tez tym miała jeździć i zastanawiam się czy w budżecie na auto miałaby się od

> razu znaleźć kasa na kurs doskonalenia jazdy

> ps: jakieś typowe (kosztowne) bolączki? jak z serwisem i eksploatacją ?

> ostatnie roczniki to które?

jimbo Ci napisał, a on wie lepiej bo ma zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ASC+T

wyłączalne.

> jimbo Ci napisał, a on wie lepiej bo ma

ja mam m62B44 (bez TU) smile.gif troche inaczej łańcuch rozrządu wygląda, poza tym nie ma wizualnych różnic. poza tym pompa mi się nie odkreca, mam 20 Nm wiecej i 10% wiecej pojemności smile.gif i wg producenta ma mniej palic, ale 1 litr w tą czy w tamta nie robi, przy 18 w miescie wink.gif

reszta chyba to samo smile.gif mój silnik idzie na wiosnę do remontu (jakbym nie wydał równowartości auta na mechanikę w tym roku), bo kompresja już nie ten tego...

także jestem w świetnym nastroju aby porozmawiać o kosztach eksploatacji starego V8:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyłączalne.

> ja mam m62B44 (bez TU) troche inaczej łańcuch rozrządu wygląda, poza tym nie ma wizualnych różnic.

> poza tym pompa mi się nie odkreca, mam 20 Nm wiecej i 10% wiecej pojemności i wg producenta

> ma mniej palic, ale 1 litr w tą czy w tamta nie robi, przy 18 w miescie

> reszta chyba to samo mój silnik idzie na wiosnę do remontu (jakbym nie wydał równowartości auta na

> mechanikę w tym roku), bo kompresja już nie ten tego...

> także jestem w świetnym nastroju aby porozmawiać o kosztach eksploatacji starego V8:)

szalony - ale uwierz że ja mam gorzej - mam do regeneracji pompę machaniczną, rzędową od wtrysku bezpośredniego w moim W108 bo przylewa na wysokich obrotach. Ponoć 2 kolesi w PL wie o co z tym chodzi hahaha.gif

PS. Twój silnik ma też kilkaset kilo więcej do roboty zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.