Skocz do zawartości

stuka i problem cd.


marcin77

Rekomendowane odpowiedzi

dziś po uruchomieniu silnika check engine nie zgasł , stukał silnik,oczywiście wyłączyłem silnik, po podpięciu elma pokazało błąd P0132 , wyczyściłem błąd, silnik odpalił postukał i ucichł

u mechanika samochód zdrowieje (czyli cisza) , bez zdejmowania pokrywy zaworów nie ma co zaczynać (czyli koszta itp.)

może ktoś miał podobne objawy ?

jakiś czas temu obstawiałem popychacze, ale jak rozbierać to przy okazji rozrząd robić (110tyś. przebiegu prawie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz dziada do Zeussa, nabral wprawy na moim zlomie to i Tobie poradzi.

PS. Przy okazji zrobimy spota, bo jutro zostawiam u niego swego na UPG i rozrzad grinser006.gif

Towarzystwo bedzie zacne, bo alf Ci u niego na placu tez nie brakuje rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bierz dziada do Zeussa, nabral wprawy na moim zlomie to i Tobie poradzi.

> PS. Przy okazji zrobimy spota, bo jutro zostawiam u niego swego na UPG i rozrzad

> Towarzystwo bedzie zacne, bo alf Ci u niego na placu tez nie brakuje

Normalnie trza sie trzymać z dala od Białegostoku bo tam jakaś epidemia chevroletowa szaleje... panic.gif

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziś po uruchomieniu silnika check engine nie zgasł , stukał silnik,oczywiście wyłączyłem silnik,

> po podpięciu elma pokazało błąd P0132 , wyczyściłem błąd, silnik odpalił postukał i ucichł

> u mechanika samochód zdrowieje (czyli cisza) , bez zdejmowania pokrywy zaworów nie ma co zaczynać

> (czyli koszta itp.)

> może ktoś miał podobne objawy ?

> jakiś czas temu obstawiałem popychacze, ale jak rozbierać to przy okazji rozrząd robić (110tyś.

> przebiegu prawie)

U mnie zdarzyło się tak niedługo po wymianie oleju, ale "check" nie zapalił się.

Od tamtej pory cisza.

Co to jest 0132?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wysokie napięcie HO2S (sondy 1)

tu jakiś wykład po angielsku

P0132 - O2 Circuit High Voltage (Bank 1, Sensor 1)

P0132

błąd pojawił się raczej na skutek stuków w silniku (tak podejrzewam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziś po uruchomieniu silnika check engine nie zgasł , stukał silnik,oczywiście wyłączyłem silnik,

> po podpięciu elma pokazało błąd P0132 , wyczyściłem błąd, silnik odpalił postukał i ucichł

> u mechanika samochód zdrowieje (czyli cisza) , bez zdejmowania pokrywy zaworów nie ma co zaczynać

> (czyli koszta itp.)

> może ktoś miał podobne objawy ?

> jakiś czas temu obstawiałem popychacze, ale jak rozbierać to przy okazji rozrząd robić (110tyś.

> przebiegu prawie)

Jak dla mnie popychacz / e . Jaki masz stan oliwy w silniku ? I jaki olej zalany i kiedy wymieniony ? ( jeżeli lejesz olej GM z niewiadomego źródła, to prawdopodobnie to on jest przyczyną).

To, że po chwili cichnie - to po prostu olej zrobił się na tyle rzadki i ciepły, że zrobił ciśnienie w popychaczu, a ten przestał klepać.

Co do błędu czujnika tlenu - prawdopodobnie grzałka sie przepaliła lub uszkodzona wiązka do sondy / konektor zaśniedziały itp...

Masz LPG ? Jeżeli tak, to może mieszanka za uboga i za bardzo zagrzało sonde .

Zobacz na elm'ie jakie masz korekty długoterminowe na sondzie - czy sa na plus czy minus % . Jeżeli jest ~10% na plus, to znaczy że mieszanka za uboga, to przekłada się na większa temp. spalania co w konsekwencji prowadzi do przepalenia sondy ( w najlepszym przypadku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tą sondą to nie sprawdzałem, dziś wieczorem podepnę jeszcze raz elma ok.gif

stuki są na lpg i na pb ok.gif (czasem na ciepłym potrafi "poklepać" )

oliwa z jednego źródła allegro co na chevy większość kupuje, a ostatni raz przegląd aso zalało z beczki gm

może ktoś ma poglądowe zdjęcie komory silnika laczka z podpisem co gdzie posprawdzać zlosnik.gif (zawór podciśnienia, wtyczki itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie, ale moj z zachodu europy jest , tylko skumali sie tam, ze z poniedzialkowej zmiany i

> puscili laweta na wschod

aj tam laweta, u mnie to chyba na hali produkcyjnej spadł silnik z palety wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz stan oleju ?

Z tym klepaniem na LPG chodziło mi o wtryskiwacze gazowe. Tam czasami cewki i iglice bardzo hałasują.

Jak dla mnie to sprawca całego zajścia to olej. Jeżeli masz chęci to wymień go na cos lepszego ( chociażby Shell'a z oficjalnego obiegu lub Fuchs albo LiquiMolly) te oleje na prawdę nie są drogie. I zastosuj płukankę przed zmiana oleju. Ze swojego doświadczenia polecam płukanki. Silnik nabiera wigoru smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak po chwili wtryskiwacze od gazu włączyły się, ale potem wyłączyłem (widać jak do kabiny gimnastykuje się tongue.gif ),

koszt zalania nowego oleju (markowego) i płukanki + filtra oleju to podejrzewam 200pln co najmniej hmm.gif, chyba wolę odrazu zabrać się za silnik ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak po chwili wtryskiwacze od gazu włączyły się, ale potem wyłączyłem (widać jak do kabiny

> gimnastykuje się ),

> koszt zalania nowego oleju (markowego) i płukanki + filtra oleju to podejrzewam 200pln co najmniej

> , chyba wolę odrazu zabrać się za silnik

no nie wiem - ja bym sprobowal z olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak po chwili wtryskiwacze od gazu włączyły się, ale potem wyłączyłem (widać jak do kabiny

> gimnastykuje się ),

> koszt zalania nowego oleju (markowego) i płukanki + filtra oleju to podejrzewam 200pln co najmniej

> , chyba wolę odrazu zabrać się za silnik

A jak z sondami, jakie są wyniki w elm'ie ?

Jak zamierzasz robić silnik i znowu zalewać tandetnym olejem ( bez obrazy) - to moim zdaniem nie ma to najmniejszego sensu.

Powiedz Marcin, jaki masz pozim oleju ?

Z drugiej strony, wydając na olej ~170 / 200zl przynajmniej oszczędzisz później wydatków na naprawę silnika.

Co do płukani polecam MILLERS

Jeżeli chodzi o oleje to fajne są Fuchs 5w40 - 4L

albo MIllers 5w40 5L

jeżeli auto jeździ na LPG.

Co do konektorów od sond np. - to najlepiej zobaczysz na kanale - gdzie idzie wiązka od poszczególnego czujnika tlenu.

P.S

Jeżeli chodzi o sklep, to osobiście polecam . Kilka razy kupowałem u Pana Piotra, bardzo miło i profesjonalnie. Z resztą na forum skody można zobaczyć recenzję kupujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia wymiana oleju z 5W40 Orlenu na 0W40 Castrola skutecznie wyciszyła hydropopychadła w moim wozie. Wcześniej lubiały sobie delikatnie stuknąć z rana.

Silnika nie płukałem.

Pamiętać trzeba, że o ile płukanka rozpuszcza osady i są one w postaci rozproszonej w oleju to OK. Natomiast jeśli środek płuczący może oderwać jakiś większy osad jako fragment, to istnieje ryzyko przytkania kanału olejowego, co dla silnika może nie być już bezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej, istnieje możliwość nawet zatarcia motorowni.

Dlatego bardzo ważne jest dobre rozgrzanie oleju przed płukaniem - później bardzo sprawne spuszczenie oleju.

Druga sprawa to płukanka - ta od Millersa jest na bazie ropopochodnej, nie zawiera bardzo agresywnych rozpuszczalników.

W tym samym sklepie jest jeszcze płukanka AMS OIL - jest jeszcze lepsza, ale droższa ( ~10zl). Ja właśnie tej używałem / am.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak z sondami, jakie są wyniki w elm'ie ?

nie sprawdziłem jeszcze

> Jak zamierzasz robić silnik i znowu zalewać tandetnym olejem ( bez obrazy) - to moim zdaniem nie ma

> to najmniejszego sensu.

większość jeździ na tym oleju i silniki żyją

> Powiedz Marcin, jaki masz pozim oleju ?

zawsze było powyżej połowy (teraz też)

> Z drugiej strony, wydając na olej ~170 / 200zl przynajmniej oszczędzisz później wydatków na naprawę

> silnika.

albo wydać teraz kilka setek i mieć spokój nie martwiąc się o popychacze 20.GIF

> Co do płukani polecam MILLERS

> Jeżeli chodzi o oleje to fajne są Fuchs 5w40 - 4L

> albo MIllers 5w40 5L

> jeżeli auto jeździ na LPG.

> Co do konektorów od sond np. - to najlepiej zobaczysz na kanale - gdzie idzie wiązka od

> poszczególnego czujnika tlenu.

> P.S

> Jeżeli chodzi o sklep, to osobiście polecam . Kilka razy kupowałem u Pana Piotra, bardzo miło i

> profesjonalnie. Z resztą na forum skody można zobaczyć recenzję kupujących.

autem planuje jeszcze jeździć więc wolę dmuchać na zimne tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie sprawdziłem jeszcze

> większość jeździ na tym oleju i silniki żyją

> zawsze było powyżej połowy (teraz też)

> albo wydać teraz kilka setek i mieć spokój nie martwiąc się o popychacze

> autem planuje jeszcze jeździć więc wolę dmuchać na zimne

ogarnales sprawe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz wszystko jasne smile.gif z ELM'em

Marcin to nie jest ta zabaweczka na Androida ? Niestety osobiście nigdy się nie bawiłem.

Generalnie standardowe opisy w ODB dla czujników tlenu będą wygłądały tak: Oxygen Sensor - Short fuel trim / term fule trim ( taka jakaś kombinacja) ; krótkoterminowa korekta mieszanki paliwowej.

Long term Fuel Trim / fuel trim - długoterminowa korekta. I właśnie ta nas interesuję - jakie są wartości, czy na + % czy na - %.

Wcześniej juz wyjaśniłem co, która znaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie wiem, patrzyłem na oxygen sensor 1 i 2 i napięcia 0,1-0,9v było ale pewnie nie o to chodzi

tutaj znalazłem rzut graficzny z torque, jak możesz wskazać na który miernik mam patrzeć to byłoby super zlosnik.gif

rzut graficzny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są napięcia na sondzie - standardowa pracuje w zakresie 0V-1V i rysuję sinusoidę podczas pracy silnika ( to jest ta pierwsza przed katalizatorem).

Druga sonda za katem - będzie miała wykres bardzie liniowy, raczej to bedzie w okolicach połowy skali pracy gdzies 0,5 do 0,7V.

Tak jak pisałem Long Term Fuel Trim przekłada się na skrót LTFT - ty masz chyba 2 sondy z tego co widzę. więc bedzie LTFT1 i 2.

Tak samo będzie Short Term Fuel trim STFT.

Tutaj widzę, że masz na pierwszej sondzie -3,9% ; zdrowy wynik. To znaczy, że mieszanka jest bogata i ecu sterownika benzynowego 'obcina' czasy wtryskiwaczy o 3,9% w stosunku do oryginalnej mapy wgranej w fabryce.

Niepokoi mnie stan drugiej sondy napięcie 0.1V ( czyli nie działa - takie jest moje przypuszczenie) i poprawka długoterminowa na 0% .

Widze, że auto postało z 2 godziny - temp. płynu 53 st.C. i temp. powietrza w dolocie 43 st.C.

W sumie to obie sondy powinny 'chodzić' - auto nie jest zimne.

Powiem ci, że ładowanie to troche niskie 13,3V hmmmm powinno być >=13,7V

AHA - Marcin kiedy ostatni kasowałeś jakieś błędy ? Jeżeli bardzo niedawno ( dziś , wczoraj) - to trzeba troche pojeździć żeby mieszanka sie zaadoptowała do LPG.

Jak skasujesz błędy to korekty długoterminowe sie tez kasują. Przynajmniej u mnie tak jest.

aaa czekaj to są w ogóle screeny z twojego auta ?? hehe.gifchyba nie hehehhehe sie zapedzilem ...

TO reasumując zwróć uwagę poprawki LTFT dla poszczególnych sond lambda/ / czujników tlenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To są napięcia na sondzie - standardowa pracuje w zakresie 0V-1V i rysuję sinusoidę podczas pracy

> silnika ( to jest ta pierwsza przed katalizatorem).

> Druga sonda za katem - będzie miała wykres bardzie liniowy, raczej to bedzie w okolicach połowy

> skali pracy gdzies 0,5 do 0,7V.

> Tak jak pisałem Long Term Fuel Trim przekłada się na skrót LTFT - ty masz chyba 2 sondy z tego co

> widzę. więc bedzie LTFT1 i 2.

> Tak samo będzie Short Term Fuel trim STFT.

> Tutaj widzę, że masz na pierwszej sondzie -3,9% ; zdrowy wynik. To znaczy, że mieszanka jest bogata

> i ecu sterownika benzynowego 'obcina' czasy wtryskiwaczy o 3,9% w stosunku do oryginalnej mapy

> wgranej w fabryce.

> Niepokoi mnie stan drugiej sondy napięcie 0.1V ( czyli nie działa - takie jest moje przypuszczenie)

> i poprawka długoterminowa na 0% .

> Widze, że auto postało z 2 godziny - temp. płynu 53 st.C. i temp. powietrza w dolocie 43 st.C.

> W sumie to obie sondy powinny 'chodzić' - auto nie jest zimne.

> Powiem ci, że ładowanie to troche niskie 13,3V hmmmm powinno być

> AHA - Marcin kiedy ostatni kasowałeś jakieś błędy ? Jeżeli bardzo niedawno ( dziś , wczoraj) - to

> trzeba troche pojeździć żeby mieszanka sie zaadoptowała do LPG.

> Jak skasujesz błędy to korekty długoterminowe sie tez kasują. Przynajmniej u mnie tak jest.

> aaa czekaj to są w ogóle screeny z twojego auta ?? chyba nie hehehhehe sie zapedzilem ...

> TO reasumując zwróć uwagę poprawki LTFT dla poszczególnych sond lambda/ / czujników tlenu.

no wkopałem Ciebie, to przykładowy ekran z netu, ale przynajmniej wiem gdzie szukać waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak pisałem Long Term Fuel Trim przekłada się na skrót LTFT - ty masz chyba 2 sondy z tego co

> widzę. więc bedzie LTFT1 i 2.

Ale nie dwie "pierwsze" sondy, bo o ile wiem, to 1.4 w Laczku nie jest w układzie V. smile.gif Ma być jedno STFT i LTFT.

Korekcje składu mieszanki tworzy tylko sonda przed katalizatorem, druga diagnozuje układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto tu mówi o dwóch sondach przed... smile.gif

Poza tym - ten screen to był pogłądowy ( jak się okazało : )

Dokładnie to powinno byc opisane LTFT B1 / B2

Bank 1 i 2 - jeżeli ma sie silnik rzędowy 4 cylindrowy - to wskazuje na sonde przed i za katem.

W Epice jest R6 i juz są 4 sondy smile.gif - B1 - B4. Z tego względu, że kolektor wydechowy jest podzielony na dwie osobne części.

Tutaj nie dokońca sie zgodze, że można w zasadzie zignorowac 2 sonde. Jasna sprawa, że druga odpowiada za diagnoze katalizoatora - Tym samym poprawia odchylenia pierwszej.

Także suma różnicum smile.gif obie koniecznie trzeba brac pod uwagę podczas oceny składu mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> heheh spoko mam nadzieje, że się przyda.

STFT1 między 8-13%

F/T 1x1 15-18

F/T 1x2 0,8

LTFT1 -9% - -5,5%

wyniki na jałowym i przy 3tyś. obr. (przy obciążeniu podobne odczyty), na LPG, silnik rozgrzany ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> STFT1 między 8-13%

To jest wspomniana wcześniej korekta krótkoterminowa - zmienia się dynamicznie w zależności od obciążenia. Na jej podstawie jest liczona długoterminowa.

> F/T 1x1 15-18

> F/T 1x2 0,8

Tutaj nie wiem na 100% co to jest za parametr... dokopałem się do listy obsługiwanych PID'ów przez torque - wybrałem te odnośnie składu mieszanki

Quote:

Fuel trim bank 1 long term

Fuel trim bank 1 sensor 1

Fuel trim bank 1 sensor 2

Fuel trim bank 1 sensor 3

Fuel trim bank 1 sensor 4

Fuel trim bank 1 short term

Fuel trim bank 2 long term

Fuel trim bank 2 sensor 1

Fuel trim bank 2 sensor 2

Fuel trim bank 2 sensor 3

Fuel trim bank 2 sensor 4

Fuel trim bank 2 short term


ten parametr wskazuje ( chyba) na Fule Trim Bank1 sensor 1 i sensor 2... hmmm dziwna sprawa, ktoś tutaj oszukuję, toż laczek nie ma silnika V smile.gif dwie sondy przed katem. Jak już to powinno być F/T 1x1 / 2x1.

Trzeba chya skaliborwać torque raz jeszcze.

> LTFT1 -9% - -5,5%

Właśnie o ten parametr chodziło. Jak pisałem wcześniej, jak masz taki minus to oznacza na bogatą miesznkę - nawet troche za bogatą.

Pewnie na zimnym silniku zaraz po przełączeniu na LPG gaz nie ma odpowiedniej temp. ( nie jest dobrze odparowany), i mieszanka jest za bogata. Stąd masz -9% ( jako war. graniczna max.) i -5,5% jako wartość minimalna. I ta druga jest też trochę za duża, ale powiedzmy OK. Na LPG jak masz mieszankę ustawioną na minus 2 do 5% jest OK.

Z drugiej strony ten -9%, to już prawie wartość krytyczna dla sterownika silnika, jeśli chodzi o możliwości dostosowania mieszanki. Nie wiem jak jest w laczku ale w Epice mam 15% (+ / -) wartość po przekroczeniu której pojawia sie Check na desce. Pamiętam, że w skodzie miałem 10% tolerancji.

Ja bym obniżył czasy wtryskiwaczy, albo zmienić mapę wtrysku ( troche zubożyć ), nie wiem jaką masz instalację.

Chyba, że ustawioną masz temp. przełączania na 20 st.C ? albo jakaś jeszcze niższą ?? To wtedy takie wskazania na sondzie pojawia się. Ja bym ustawił temp. przełącznia na ~35 / 37 st.C . Przynajmniej parownik byłby lepiej dogrzany, i lpg by było lepiej odparowane.

> wyniki na jałowym i przy 3tyś. obr. (przy obciążeniu podobne odczyty), na LPG, silnik rozgrzany

Nie warto gazować na postoju, jak chcesz mieć jakies miarodajne wyniki, to zapakuj laptopa, czy tam komórkę z torque - i w trase. Przejedź jakieś ~20 / 40 km( im więcej tym lepiej) ze stałą prędkością. Powiedzmy 100-120 km/h i wtedy auto się dogrzeje i będziesz wiedział jak ustawiona jest instalcja.

Dziwna sprawa, że nie masz wskazania z drugiej sondy. Zaglądałem do TIS i laczek 1,4 /1,6 ma 2 sondy ( przed i za katem). Z którego roku masz samochód ?

Ale może masz wersję z jedna sondą ? Oględziny silnika wszystko by wyjaśniły.

Przeskanuj raz jeszcze torque swój samochód. Co wykryje.

Albo jedna sonda nie działa i nie wykrywa, lub masz rzeczywiście jedną.

AA właśnie, w parametrach napięciowych tych czujników - jak je masz opisane i ile ich masz ?

Reasumując, najbardziej miarodajne wyniki otrzymasz jak przejedziesz jakąś trase i wtedy podłączysz interfejs. Jak kręcisz się wkoło komina, to wartości będą zawyżona lub zaniżone. Raczej zawyżone, ponieważ auto będzie niedogrzane i tym samym mieszanka będzie sztucznie zawyżona. Ty opierając się na takich wynikach będziesz ją zubażał - a w rezultacie jak pojedziesz w trase, lub zrobi się cieplej - to będziesz jeździł na zbyt ubogiej mieszance. Tak to mozna gonić swój ogon bardzo długo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Jak już to powinno być

> F/T 1x1 / 2x1.

No nie wiem, IMHO było dobrze. Bank cały czas 1 (bo jest jeden) a sensor 1 i 2 (bo są dwa - przed i za katalizatorem).

> Dziwna sprawa, że nie masz wskazania z drugiej sondy. Zaglądałem do TIS i laczek 1,4 /1,6 ma 2

> sondy ( przed i za katem). Z którego roku masz samochód ?

> Ale może masz wersję z jedna sondą ? Oględziny silnika wszystko by wyjaśniły.

Muszą być 2 (przed i za katem). Na nasz rynek, a już na pewno na zachodni, nie szły Laczki bez przynajmniej Euro 3. Co prawda w katalogu są i takie bez ani jednej sondy (open loop) z korkiem zamiast niej, ale to na jakieś bardzo egzotyczne rynki.

A tak w ogóle, to których parametrów z drugiej sondy miałoby brakować?

Ja osobiście wolę diagnostykę Chevrolet Explorerem, bo ona jest po protokole producenta i są tam same konkrety, bez całego tego siana, które idzie po OBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, z tego co ja przerabiałem to jeśli mówimy o "Bank" to chodzi o rząd cylindrów i kolektor ( rure) od niego / ich - jeśli mamy bank1 w rzędowym silniku ( 4 cylindry), to nie ma filozofii. Jedna sonda na jeden kolektor.

Jak pisałem wcześniej w mojej Epice - mam sondy na dwóch "bankach" - czyli niby silnik V. A w rzeczywistości R6.

Kolektor wydechowy jest podzielony na dwa osobne elementy. W rezultacie mamy Bank 1 S01x1 \ S01x2 i Bank2 S02x1 \ S02x2.

Masz raję Nuki_tsww laczku O2 Sensor B01x1 \ B01x2 . To będą sondy przed i za katem. Coś mi dzisiejsze świętowanie nie służy.

Brakuje mi korekty długoterminowej z drugiej sondy. Powinna być tak samo jak dla pierwszej - tak samo krótkoterminowej brak.

Wiadomo obie sterują mieszanką - jedna bezpośrednio a druga pośrednio.

Jeżeli chodzi o Chevrolet Explorera - to do póki mówimy tylko o silniku, to znakomita większość PID'ów jest standardowa dla standardu OBD / II .

Jasna sprawa, że producenci mogą dodać jakieś własne oznaczenia i kody komponentów.

Ale podstawa jest taka sama.

Co innego jeśli mamy już do obsługi hamulce, air-bag'i czy inne moduły "komfortu" tutaj tylko wchodzi w grę oryginalny sprzęt diagnostyczny, lub taki który ma wgrany odpowiedni soft ( właśnie jak mówisz Chevrolet Explorer, Vag-Com i inne podobne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brakuje mi korekty długoterminowej z drugiej sondy. Powinna być tak samo jak dla pierwszej - tak

> samo krótkoterminowej brak.

IMHO nie ma czegoś takiego. Korekty ST i LT będą tu tylko jedne. Dwa komplety występują jedynie dla silnika z dwoma "bankami".

> Wiadomo obie sterują mieszanką - jedna bezpośrednio a druga pośrednio.

Jakiś czas temu mnie uczyli, ze ta druga sonda służy do diagnostyki układu oczyszczania spalin. Przez kilka ostatnich lat nie dotarło do mnie żadne inne info w tej sprawie. Nie za bardzo widzę potrzebę (i w sumie możliwość) mieszania drugiej sondy do korekcji czasu wtrysku, bo zadanie to jest w stanie w 100% spełnić sonda przed katalizatorem.

> Jeżeli chodzi o Chevrolet Explorera - do do póki mówimy tylko o silniku, to znakomita większość

> PID'ów jest standardowa dla standardu OBD / II .

> Jasna sprawa, że producenci mogą dodać jakieś własne oznaczenia i kody komponentów.

> Ale podstawa jest taka sama.

Ale przez OBD, nie widać wszystkiego, co widać przez ten ruski programik (i sensowne testery). Otwarcie EGR, czas wtrysku, zużycie powietrza, poziom paliwa w baku. etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A sterownika LPG nie masz gdzies na wierzchu? Skoro przełącznik jest KME, to i sterownik pewnie

> też.

a to muszę zajrzeć pod maskę ok.gif, dziś znowu check engine i błąd p0138 , błędu nie kasowałem i auto w serwisie, kasowanie już mnie nudzi frown.gif

albo faktycznie sonda wysiada albo serwis nie zna się

900 (sonda)+300 (robocizna),

druga sonda , ktoś ma dobre ceny hmm.gif, na allegro widziałem ngk i denso hmm.gif tylko czy to 1 czy druga hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżąc tylko na benzynie też te błędy łapie?

> O ile pamiętam, to najpierw miałeś wyskoki sygnał na sondzie 1 a teraz na 2?

też się zastanawiam co tu jest nie tak, faktycznie na 1 teraz na 2,

jeżdżę głównie na lpg, 1 sonda może paść ale 2 naraz to chyba coś nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to muszę zajrzeć pod maskę , dziś znowu check engine i błąd p0138 , błędu nie kasowałem i auto w

> serwisie, kasowanie już mnie nudzi

> albo faktycznie sonda wysiada albo serwis nie zna się

> 900 (sonda)+300 (robocizna),

> druga sonda , ktoś ma dobre ceny , na allegro widziałem ngk i denso tylko czy to 1 czy druga

No to powiem, że skubneli cię nieziemsko w IC komplet obu Bosha trochę ponad 400 jak 2 tygodnie temu ogladałem.

Jeszcze jedno czy Twoja instalacja emuluję lub ma podpięte sondy?

Moja Lovato ani nie ma emulacji ani nie ma do kompa LPG podpiętych sond.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sonde mam nowa oryginalna do sprzedania za 250zl z papierami od Potaka.Zakrecona w kolektor i sprawdzona:) zrobione 3 km i to było nie trafione podejscie:(.W moim przypadku miałem błąd wyskoiego stanu na sondzie na wolnych obrotach.Podczas jazdy sonda oscylowała.Usterka była banalna pękniete kolanko gumowe przy czujce od ciśnienia w kolektorze.Na rosyjskim sofcie widać zmiany cisnienia w kolektorze ssacym podczas dodawania gazu.W moim stało w miejscu, podczas schodzenia do wolnych obrotów na biegu było szarpnie.Na sofcie od staga ładnie było widać kiedy komp od benzyny obcinał zapłon i wtedy było szarpanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to powiem, że skubneli cię nieziemsko w IC komplet obu Bosha trochę ponad 400 jak 2 tygodnie

> temu ogladałem.

> Jeszcze jedno czy Twoja instalacja emuluję lub ma podpięte sondy?

> Moja Lovato ani nie ma emulacji ani nie ma do kompa LPG podpiętych sond.

źle napisałem, koszta to na tyle wycenili ale zabrałem auto ok.gif i zapłaciłem tylko za diagnostykę

jesteś pewny że za 2 szt. 400pln hmm.gif, jedna sonda jest 4 żyłowa i druga na dole przed plecionką chyba na 3 przewody hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.