Skocz do zawartości

[AF] lampy przednie


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

chcę kupić nowe lampy przednie do Asterki (sprzed liftu).

Co polecacie z oferty Allegro?

Dzowniłem na kilka ogłoszeń dotyczących metalizacji odbłyśników i średnio chcą 70-80 zł za sztukę, ale muszę zdjąć lampy, wysłać czekać itp. czyli ok tygodnia autko stoi (więc ta forma odpada) ponadto za tę kwotę spokojnie kupię nowy zamiennik na allegro.

Jeszcze pytanie odnośnie regulacji (obecnie mam elektryczną) bo w ogłoszeniach piszą, że np. jest mechaniczna - ale czy nie dało by się przełożyć z moich?

A jeszcze dzwoniłem po hurtownich motoryzacyjnych i tak:

DEPO 60zł/szt.

VALEO 160zł/szt.

Poradzcie coś, bo już prawie nic nie widzę frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale coś tak max do 100zł za sztukę????

Co z tymi DEPO?

Jeszcze dodam, że chcę wymienić te lampy bo poprostu mało co widać. Nie miałem żadnej stłuczki czy coś? Zastanawiam się właśnie jak poprawić oświetlenie do którego co prawda jestem przyzwyczajony, ale jak wczoraj zamieniłem się z Żoną autkami(ona ma Corsę z 93) to po pięciu kliometrach jazdy Astrą (94 rok) zatrzymała się, wysiadła i powiedziała, że nie jedzie dalej bo nic nie widzi - oczywiście po dotarciu do domu zona.gif odrazu "pozwoliła" mi kupić nowe lampy.

Proszę doradźcie coś. Nie chcę kupować innego 20 letniego oryginału, żeby mieć to co teraz. O tych DEPO jest sporo negatywnych opini, jednak w większości są one z lat 2003-2007, a podobno od ostatnich 5 lat DEPO podniosło jakość niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale coś tak max do 100zł za sztukę????

> Co z tymi DEPO?

> Jeszcze dodam, że chcę wymienić te lampy bo poprostu mało co widać. Nie miałem żadnej stłuczki czy

> coś? Zastanawiam się właśnie jak poprawić oświetlenie do którego co prawda jestem

> przyzwyczajony, ale jak wczoraj zamieniłem się z Żoną autkami(ona ma Corsę z 93) to po pięciu

> kliometrach jazdy Astrą (94 rok) zatrzymała się, wysiadła i powiedziała, że nie jedzie dalej

> bo nic nie widzi - oczywiście po dotarciu do domu odrazu "pozwoliła" mi kupić nowe lampy.

> Proszę doradźcie coś. Nie chcę kupować innego 20 letniego oryginału, żeby mieć to co teraz. O tych

> DEPO jest sporo negatywnych opini, jednak w większości są one z lat 2003-2007, a podobno od

> ostatnich 5 lat DEPO podniosło jakość

Brat miał nowe DEPO i spasowanie było kiepskie. Kupił używane Carello i jest zadowolony.

Nowe (Valeo) są dość drogie, DEPO nowe - kiepskie wykonanie, wg mnie można brać używki z jakiegoś rozbitego Classica z końca produkcji (2002 rok) i jeszcze poświecą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze pytanie odnośnie regulacji (obecnie mam elektryczną) bo w ogłoszeniach piszą, że np. jest

> mechaniczna - ale czy nie dało by się przełożyć z moich?

Za długo tłumaczyć kolejny raz wink.gif Zobacz ten post i powinno Ci się rozjaśnić: KLIK. Względnie drugi post z tego wątku: KLIK

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brat miał nowe DEPO i spasowanie było kiepskie. Kupił używane Carello i jest zadowolony.

> Nowe (Valeo) są dość drogie, DEPO nowe - kiepskie wykonanie, wg mnie można brać używki z jakiegoś

> rozbitego Classica z końca produkcji (2002 rok) i jeszcze poświecą.

Miałem i nie polecam smile.gif Szkoda pieniędzy tylko było. Ze wszystkim wyszło 180zł. Kupiłem cały komplet L+P. Do tego kierunki (te akurat im się udały). Lampa od strony pasażera nawet we wnękę nie chciała wejść.

Kupiłem po tym używki. Oryginały Carello. 100zł komplet z wysyłką, do tego silniczki były. W jednej klosz trzaśnięty od kamienia ale miałem swoje klosze ze starych lamp. Zmieniłem klosze, uszczelniłem, wymyłem wszystko i świecą bardzo ładnie. Regulacja również działa jak powinna.

Z tego co wiem to na szrocie nie ma ich za dużo w naprawdę dobrym stanie. Jeśli są to kosztują - ok. 150zł komplet ale przynajmniej pasują jak należy i świecą jak należy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem i nie polecam Szkoda pieniędzy tylko było. Ze wszystkim wyszło 180zł. Kupiłem cały komplet

> L+P. Do tego kierunki (te akurat im się udały). Lampa od strony pasażera nawet we wnękę nie

> chciała wejść.

> Kupiłem po tym używki. Oryginały

Carello. 100zł komplet z wysyłką, do tego silniczki były. W jednej

> klosz trzaśnięty od kamienia ale miałem swoje klosze ze starych lamp. Zmieniłem klosze,

> uszczelniłem, wymyłem wszystko i świecą bardzo ładnie. Regulacja również działa jak powinna.

> Z tego co wiem to na szrocie nie ma ich za dużo w naprawdę dobrym stanie. Jeśli są to kosztują -

> ok. 150zł komplet ale przynajmniej pasują jak należy i świecą jak należy

A czy ktoś próbował tego sposobu:

http://autokacik.pl/showthreaded.php?Number=285373236

co prawda teraz to już raczej nie pogoda na takie zabawy ale może na wiosnę? Jak uważacie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze nie - jutro będę się bawił ale codów się nie spodziewam

Ja na twoim miejscu zacząłbym właśnie od tego.

Polecam ryż, kilka kropel ludwika i woda.

Wszystko kitrasz do lampy i trzęsiesz jakbyś robił drinka, przesiewał złoto itd... itp...

Taki sposób i jego efekty swego czasu kolega Graf polecił na kąciku.

Co do reflektorów DEPO, totalna kupa.

Zamontowali mi takie coś jak miałem stłuczkę.

Wymiana żarówki to totalna katorga, żarówka trzęsie się w lampie podczas jazdy.

Co do jakości świecenia niewiele lepiej taka nowa świeciła od starej - jeżeli mowa jasności, dalej co do negatywów tych zamienników to granica światłocienia jest tak rozmyta, że ciężko je wyregulować co za tym idzie słabiej oświeca.

Jeżeli chciałbyś zainwestować w światła to polecałbym:

1. zakup oryginałów nówki - droga sprawa.

2. zakup oryginałów, zregenerować odbłyśnik (jeżeli zniszczony, a ciężko je zmęczyć, chyba że ktoś zakładał 100wat żarówki), spolerować szkło i zamontować - koszt może lekko, ale nie znacznie wyższy od kupienia zamienników z których i tak nie byłbyś zadowolony.

No i powróćmy też do podstaw to o czym wcześniej pisałem:

- napięcie na pinach w złączu żarówki

- i sama żarówka, ja ze swojej strony polecam Osram NightBreaker oraz philipsy, są trwałe i świecą znacznie lepiej niż popularne tungsramy.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak miałbym spolerować to szkło? Co to da?

A odnośnie mycia reflektora tym ryżem, to wsypuje się surowy czy ugotowany ten ryż? A jeszcze jedno, otóż oryginalny reflektor jest ryflowany chyba po to aby właśnie odpowiednio kierował wiązkę światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czemu surowy? Przecież ugotowany jest miękciejszy więc łatwiej powinien wszędzie dojść

> Też tak myślę.

Chcesz mieć kleik w lampie? Przecież ryż ma zebrać cały syf, który jest w lampie, a ugotowany będzie się tylko rozwalał i w efekcie pozakleja wszystko, będziesz miał jeszcze gorszy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem kiedyś na stronie firmy, która zajmuje się regeneracją odbłyśników itd, to odbłyśnika nie wolno niczym czyścić, żadną chemią, a tym bardziej jak tu - wsypywać ryż do lampy. Nieważne czy surowy czy gotowany. Jeśli w lampie na odbłyśniku jest tylko kurz to miękką flanelą można przetrzeć przez otwór po wyjętej żarówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robienie kloszy na gładko nic nie da, a wręcz pogorszy sprawę.

screwy.gif na gładko?

Stare reflektory po dużym przebiegu matowieje szkło, od kamieni, błota, soli, piasku, powodując rozmycie wiązki światła. Szkloe jest ryflowane od środka a nie od zewnątrz.

Czuje się troszkę urazony, że pomysleliscie o tym, że niby zaproponowałem polerowanie na gładko reflektorów. crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na gładko?

> Stare reflektory po dużym przebiegu matowieje szkło, od kamieni, błota, soli, piasku, powodując

> rozmycie wiązki światła. Szkloe jest ryflowane od środka a nie od zewnątrz.

> Czuje się troszkę urazony, że pomysleliscie o tym, że niby zaproponowałem polerowanie na gładko

> reflektorów.

Ja tak przynajmniej zrozumiałem, bo napisałeś "spolerować szkło" smile.gif no ok, zrehabilitowałeś się ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tak przynajmniej zrozumiałem, bo napisałeś "spolerować szkło" no ok, zrehabilitowałeś się

Nieno daj spokój, raczej staram się dawać racjonalne rady a nie szatanskie. Spolerowanie szkła z obydwu stron raczej by skwalifikowalo pojazd na wyeliminowanie z ruchu drogowego, a tego raczej koledze z forum bym nie życzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teściu ma ze 3 lata w Volvo DEPO i jest gorzej niż źle.

Znowu tutaj odnośnie AG ktoś zachwalał DEPO. JA tam jestem zdania że lepiej ratować oryginał lub oryginał kupić, zamiast pchać się w tani zamiennik.

Choć nie powiem, bo mam ochotę sprawdzić DEPO w AG, ale w razie co mam jeszcze stary komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak myślicie jak to by świeciło?

soczewki

albo coś takiego - gość twierdzi, że są to nówki sztuki (wysłałem mu maila, żeby przesłął więcej zdjęć), do tego Osram Night Breaker + przekaźniki + nowe kostki (obecne kruszą się w rękach) i powinnio być całkiem całkiem rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo coś takiego - gość twierdzi, że są to nówki sztuki (wysłałem mu maila, żeby przesłął więcej

> zdjęć), do tego Osram Night Breaker + przekaźniki + nowe kostki (obecne kruszą się w rękach) i

> powinnio być całkiem całkiem

Od razu Ci mogę powiedzieć, że całkiem całkiem nie będzie.

Nie wiem skąd oni biorą te lampy, że sprzedają jako nowe po 40zł sztuka.

Nie pamiętam już dobrze ile za swoje płaciłem ale coś mi się kojarzy kwota 70zł/sztuka. Montaż tego jak pisałem wcześniej - tragedia. Jakość świecenia? Po włączeniu "długich", jadąc nocą przez powiedzmy las - efekt powiedzmy super. Przy jeździe z włączonymi światłami mijania - tragedia. Strumień światła rozmyty, oświetlenie drogi kiepskie. Lubię szybko jeździć autem ale podczas wymijania się z kimś, zwalniałem poniżej 80km/h bo strach było jechać smile.gif

Tak jak mówiłem wcześniej - polecam używany oryginał w bardzo dobrym stanie. Zwróć uwagę przy zakupie na mocowania i odbłyśnik poprzez otwór po wyjętej żarówce - ma być idealny, bez rys, rdzy itd.

U mnie niestety była kupa rdzy w środku, dlatego szukałem lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Panowie,

w weekend zainstalowałem przekaźniki, wymontowałem lampy celem ich umycia (patent z ryżem), lampy o wiele czystsze i niestety o wiele słabiej świecą bo przed myciem odbłyśniki były pokruszone a i to odpadło, zatem pół lampy jest w środku czarne crazy.gif

Teraz już muszę kupić nowe lampy więc tak:

znalazłem takie używane Valeo ale czy nie są trochę za "ciemne" w środku?

CZy może lepiej takie nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, mówiłem żeby nie sypać ryżu bo to nic nie pomoże, a zaszkodzić może jedynie. Ale przynajmniej wiesz, że masz lampy szmelc zlosnik.gif

Co do pierwszego odnośnika to napisz temu kto to chce sprzedać żeby Ci przesłał fotki tych lamp, a nie pokazuje jedną w dodatku na aucie, która albo jest złom albo coś kolorowego się odbija w lampie. Miałem podobne odcienie i odbłyśniki były pordzewiałe.

Szukasz do przed czy poliftowej wersji, bo już nie pamiętam...

Drugie tego typu miałem u siebie. Wyjąłem szybciej niż założyłem. Jedna poklejona na dzień dobry taśmą (chyba że coś się tak dziwnie przykleiło).

Tak czy tak, nauczkę po chińszczyźnie mam i odradzam.

Jaki tytuł dał w ogóle - OPEL ASTRA F GM - przy GM to to nawet nie leżało grinser006.gif

Napisz temu z pierwszego linka. Jak fotek Ci nie przyśle to daruj go sobie i jedź na szrot. Obejrzysz przynajmniej i zdecydujesz czy bierzesz czy nie.

Tak na szybko znalazłem to:

http://allegro.pl/astra-i-f-97r-lampa-kierunkowskaz-przod-przednia-i2703959722.html

http://allegro.pl/lampa-prawa-lewa-przod-astra-i-f-lift-96r-europa-i2751597623.html

Wcześniej widziałem kilka zamontowanych na aucie. Możesz zapytać czy podeślą Ci dodatkowe zdjęcia. Odbłyśnika szczególnie i szkieł.

Jak komuś zależy na sprzedaży to Ci przyślą fotki jakie chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak chcesz nowe zamienniki, mogę polecić Silti - czy jakoś podobnie, z tym że tam montaż żarówki

> jest nieco udziwniony, z takim pierścionkiem. Ale świecą nieźle

Ze spasowaniem tego też bywa różnie ale już trochę lepszy sort niż DEPO. Jednak do oryginału im daleko smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupowałem takie po około 60-70 zeta i jest OK. Swoją funkcję spełniają, nie mam zastrzeżeń

Zgadza się. Dużo takich było jak Ty. Z tym że kiedy to było to jedno, a drugie to zależy jaki odlew się trafi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze spasowaniem tego też bywa różnie ale już trochę lepszy sort niż DEPO. Jednak do oryginału im

> daleko

A z czym taki lepszy? Wg mnie to jedna półka co Depo. Orochimaru napisał coś o nich na początku.

Mało tego, trzeba się naszukać, żeby to znaleźć w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Heh, mówiłem żeby nie sypać ryżu bo to nic nie pomoże, a zaszkodzić może jedynie. Ale przynajmniej

> wiesz, że masz lampy szmelc

Ano wiem

> Co do pierwszego odnośnika to napisz temu kto to chce sprzedać żeby Ci przesłał fotki tych lamp, a

> nie pokazuje jedną w dodatku na aucie, która albo jest złom albo coś kolorowego się odbija w

> lampie. Miałem podobne odcienie i odbłyśniki były pordzewiałe.

Pisać nie będę bo zarówno tenm szrot jak i ja jesteśmy z Bydgoszczy - po 17 jadę je oblukać

> Szukasz do przed czy poliftowej wersji, bo już nie pamiętam...

No w sumie mam przedlifta, ale to już nie ma znaczenia, jak trzeba będzie to kupię i grill

> Drugie tego typu miałem u siebie. Wyjąłem szybciej niż założyłem. Jedna poklejona na dzień dobry

> taśmą (chyba że coś się tak dziwnie przykleiło).

> Tak czy tak, nauczkę po chińszczyźnie mam i odradzam.

> Jaki tytuł dał w ogóle - OPEL ASTRA F GM - przy GM to to nawet nie leżało

> Napisz temu z pierwszego linka. Jak fotek Ci nie przyśle to daruj go sobie i jedź na szrot.

Pisałem już 3 maile w zeszłym tygodniu do gościa, ale nic nie odpisał

> Obejrzysz przynajmniej i zdecydujesz czy bierzesz czy nie.

> Tak na szybko znalazłem to:

> http://allegro.pl/astra-i-f-97r-lampa-kierunkowskaz-przod-przednia-i2703959722.html

> http://allegro.pl/lampa-prawa-lewa-przod-astra-i-f-lift-96r-europa-i2751597623.html

> Wcześniej widziałem kilka zamontowanych na aucie. Możesz zapytać czy podeślą Ci dodatkowe zdjęcia.

> Odbłyśnika szczególnie i szkieł.

> Jak komuś zależy na sprzedaży to Ci przyślą fotki jakie chcesz.

A powiedz mi czy przy założeniu, że odbłyśnik w tych Valeo co jadę zobaczyć jak nie będzie miał rdzy w środku ani czarnych plam nad i pod żarówką to Twoim zdaniem czy byłyby one lepsze od nowych zamienników - tych co koleś nie odpisał mi ani razu?

Bo chodzi mi o to czy w najlepszym przypadku 18-letnia lampa Valeo może być lepsza (mocniej i jaśniej świecić) od tego zamiennika ale nówki?

Dodatkowo jeżeli wziołbym te Valeo to wiem już - BEZ RYŻU, ale czy mogę wlać do lampy trochę letniej wody i płynu do mycia naczyń, trochę nią potarmosić żeby obmyć mimo wszystko z kurzu po tylu latach?

W corsie z 93 roku mam oryginalne (też z 93) roku lampy Valeo - prawa ma co prawda rdzę w środku - nie było gumy od strony żarówki, ale lewa jest idealna i one TAK świecą, jak 2 albo nawet 3 moje astry razem wzięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się. Dużo takich było jak Ty. Z tym że kiedy to było to jedno, a drugie to zależy jaki odlew

> się trafi

Ostatni zakup pewnie nieca 2 latka temu. W sklepie takim tradycyjnym, nawet nie w necie, chyba właśnie DEPO za jakieś 65 zeta. Montaż był prosty, wszystko pasowało pomimo, że żona nieco pogięła nie tylko lampę ale i jej okolice wink.gif Działa, świeci, przeglądy przechodzi, nic więcej nie potrzebuje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stan odbłyśnika

> był już na tyle kiepski, że poodrywało się to i owo podczas płukania.

Najprawdopodobniej został zniszczony przez montaż ponadnormatywnych żarówek i został odparzony.

Co do reflektorów Silti i tych obrączek - strasznie niewygodny montaż oraz podczas jazdy żarówka drży w reflektorze.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprawdopodobniej został zniszczony przez montaż ponadnormatywnych żarówek i został odparzony.

Też może być, choć tutaj to by musiał mieć chyba 100W włożone, co prędzej by poskutkowało spaleniem kostek. Aczkolwiek nie wiadomo co tam za żarówki miał kolega zlosnik.gif

> podczas jazdy żarówka

> drży w reflektorze.

Wiem z doświadczenia jak to potrafi wk**** zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprawdopodobniej został zniszczony przez montaż ponadnormatywnych żarówek i został odparzony.

> Co do reflektorów Silti i tych obrączek - strasznie niewygodny montaż oraz podczas jazdy żarówka

> drży w reflektorze.

Potwierdzam wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też może być, choć tutaj to by musiał mieć chyba 100W włożone, co prędzej by poskutkowało spaleniem

> kostek. Aczkolwiek nie wiadomo co tam za żarówki miał kolega

> Wiem z doświadczenia jak to potrafi wk****

Mam normalne 55/60 W

A co z tym pytaniem powyżej - używki Valeo czy nówki Depo np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam normalne 55/60 W

> A co z tym pytaniem powyżej - używki Valeo czy nówki Depo np.

I to i to wiąże się z ryzykiem. Depo może świecić ładnie ale pasować idealnie może już niekoniecznie. Używane Valeo (dodatkowo sprzed liftu) to ryzyko pod tym względem, że początkowo mogą świecić nieźle, pasować będą dobrze, ale np. za rok historia może się powtórzyć, bo bez rozklejania lamp nie zobaczysz w jakim stanie jest odbłyśnik, wystarczą mikropęknięcia, nieszczelność i taką lampę też szlag trafi.

To już zależy co dla Ciebie jest ważniejsze.

Jak ma leżeć dobrze i świecić dobrze to oryginał. Nowy lub używany.

Jak ma świecić dobrze, a leżeć tak sobie (choć uważam że przy odrobinie zdolności da się taki zamiennik dopasować) to bierz DEPO.

Inne wyjście.

Jak chcesz tym autem pojeździć jeszcze kilka lat to kup NOWE lampy: Bosch, Valeo, Magneti Marelli (to jest Carello).

Jest jeszcze inne wyjście zlosnik.gif

Angel Eyes grinser006.gif

Ja bym poszukał używek, z jakiegoś auta gdzie to można włączyć sobie światła i zobaczyć jak świecą, mówię o zwykłych.

Poszukaj najlepiej na forach internetowych. Ludzie nadal kupują te AE i oryginalnych lamp się pozbywają, często w bardzo dobrym stanie.

Zawsze możesz zmienić też grill (chyba tylko to wystarczy) i szukać używek z polifta, będzie mniejsze ryzyko, bo automatycznie reflektor jest młodszy o te kilka lat, a już wtedy możesz szukać z jakiegoś classica po 2000 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.