Skocz do zawartości

Wymiana szczęk hamulcowych


4thelement

Rekomendowane odpowiedzi

czy jest na to jakiś szybszy patent?

bo wczoraj wziąłem się za czyszczenie rozpieraka i miałem problem z założeniem przedniej szczęki gdzie samoregulator wchodzi w rozpierak....

może jest jakiś szybki patent na złożenie tego w całość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jest na to jakiś szybszy patent?

> bo wczoraj wziąłem się za czyszczenie rozpieraka i miałem problem z założeniem przedniej szczęki

> gdzie samoregulator wchodzi w rozpierak....

> może jest jakiś szybki patent na złożenie tego w całość?

Może pomoże:

http://fiatuno.pl/fiatuno,1,204.html

albo:

http://fiatuno.pl/fiatuno,1,49.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jest na to jakiś szybszy patent?

> bo wczoraj wziąłem się za czyszczenie rozpieraka i miałem problem z założeniem przedniej szczęki

> gdzie samoregulator wchodzi w rozpierak....

> może jest jakiś szybki patent na złożenie tego w całość?

Popełniłem kiedys coś takiego.

Ostatecznie możesz ściągnąć piastę koła, ale nie zawsze się udaje zrobić w całości.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, ale nigdzie nie jest napisane w jaki sposób założyć rozpierak na samoregulator i potem założyć to na szczękę....jest tam taki myk że trzeba trzpion rozpieraka przekręcać i w jednym położeniu wskakuje na samoregulator i szczękę...

jak dla mnie paściarstwo....a może pasuje zestaw do sc?

nie wiem jak z wymiarami ale powinno być to samo - a budowa dużo prostsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobra, ale nigdzie nie jest napisane w jaki sposób założyć rozpierak na samoregulator i potem

> założyć to na szczękę....jest tam taki myk że trzeba trzpion rozpieraka przekręcać i w jednym

> położeniu wskakuje na samoregulator i szczękę...

Jednocześnie zakładasz na szczękę i samoregulator - lekko po skosem względem rozpieraka.

leski-13.jpg

Dla ulatwienia z tyłu piast są wycięcia/ podtoczenia.

> jak dla mnie paściarstwo....a może pasuje zestaw do sc?

> nie wiem jak z wymiarami ale powinno być to samo - a budowa dużo prostsza

Szczęki w uno jestem w stanie wymienić w 15 - 20 min wraz wyczyszczeniem tarcz nośnych wiec nie jest to skomplikowane.

Nie pasuje - chyba że znajdziesz tarcze nośne od uno mk1 lub początkowych mk2.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednocześnie zakładasz na szczękę i samoregulator - lekko po skosem względem rozpieraka.

> Dla ulatwienia z tyłu piast są wycięcia/ podtoczenia.

> Szczęki w uno jestem w stanie wymienić w 15 - 20 min wraz wyczyszczeniem tarcz nośnych wiec nie

> jest to skomplikowane.

> Nie pasuje - chyba że znajdziesz tarcze nośne od uno mk1 lub początkowych mk2.

> pozdr

mi to wczoraj zajeło 2h, wstyd i hańba....

ale i tak są do wymiany frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi to wczoraj zajeło 2h, wstyd i hańba....

pierwszy raz zawsze taki jest grinser006.gif

> ale i tak są do wymiany

To jak będziesz kupował zwróć uwagę na ząbki samoregulatora - czy są drobne - jeśli tak to ok.

Bo zdarzają się czasami w tych tańszych grube zęby przez nie działa to wszystko jak powinno.

No i jeszcze jedna sprawa - sprawdź czy ta mała sprężynka mocno dociska tylną szczękę do rozpieraka.

Jeśli tak nie jest to samoregulator nie będzie działać prawidłowo.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwszy raz zawsze taki jest

> To jak będziesz kupował zwróć uwagę na ząbki samoregulatora - czy są drobne - jeśli tak to ok.

> Bo zdarzają się czasami w tych tańszych grube zęby przez nie działa to wszystko jak powinno.

> No i jeszcze jedna sprawa - sprawdź czy ta mała sprężynka mocno dociska tylną szczękę do

> rozpieraka.

> Jeśli tak nie jest to samoregulator nie będzie działać prawidłowo.

> pozdr

no dobra, ale po wczorajszej robocie dziś pedał wpada w podłogę za pierwszym naciśnięciem, potem jest ok, przejadę metr i znów pedał w podłodze...

czyżby zapowietrzylem tylni cylinderek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobra, ale po wczorajszej robocie dziś pedał wpada w podłogę za pierwszym naciśnięciem, potem

> jest ok, przejadę metr i znów pedał w podłodze...

> czyżby zapowietrzylem tylni cylinderek?

zaciągnij lekko hamulec ręczny i wtedy zobacz czy wpada.

Jeśli nie - to samoregulator diabli wzieli =>wymiana szczęk

Jeśli tak - to zapowietrzyły się tylne cylinderki (czasami tak się zdarzy przy wymianie szczęk)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaciągnij lekko hamulec ręczny i wtedy zobacz czy wpada.

> Jeśli nie - to samoregulator diabli wzieli =

> Jeśli tak - to zapowietrzyły się tylne cylinderki (czasami tak się zdarzy przy wymianie szczęk)

> pozdr

wszystko wskazuje na zapowietrzony układ, ręczny nie pomaga. Z resztą wczoraj wypadł mi tłoczek z jednej strony i wtedy się zapowietrzył...no nic, trzeba się będzie wziąć za wymianę rozpieraków bo je łapie, oraz odpowietrzenie hamulca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> wszystko wskazuje na zapowietrzony układ, ręczny nie pomaga. Z resztą wczoraj wypadł mi tłoczek z

> jednej strony i wtedy się zapowietrzył...no nic, trzeba się będzie wziąć za wymianę

> rozpieraków bo je łapie, oraz odpowietrzenie hamulca

Jak już nawet tłoczek wypadł, to konieczne porządne odpowietrzanie, najlepiej wszystkich 4 kół wg kolejności dla uno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi to wczoraj zajeło 2h, wstyd i hańba....

> ale i tak są do wymiany

taka konstrukcja, dlatego producenci dawno przeszli na tarczowe, mimo, że są fizycznie mniej skuteczne przy podobnych średnicach i wymagają duuużo większych sił, a więc dużych średnic tłoczków.

Czas 2 godz to nie jest najgorszy, raczej normalny czas dla amatora; zwłaszcza jeśli chce się zrobić to solidnie, spokojnie, a nie ma się dobrych narzędzi i specjalnych pomocy typu haków do sprężyn, zacisku do cylinderka, wkrętów do spychania bębna; oczywiście kluczyka 11 do bolca ustalającego i in.

Trzeba uważać na wszystkie elementy, wzajemne położenia szczęk, regulatora, dźwigni rozpieraka, sprężyn, często zdemontować lub obluzować dźwignie rozpieraka ręcznego zapieczoną na sworzniu, itp. Jak idzie dobrze, trwa krócej, ale zwykle zawsze

A tylko mechanior w warsztacie odpier... taką fuchę w 10 czy 20 minut i daje miesiąc gwarancji, kasując forsę z jelenia.

Albo w takim czasie zadowoli swoja starą, ale tylko jeśli ona już i tak miała na to ochotę. Hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka konstrukcja, dlatego producenci dawno przeszli na tarczowe, mimo, że są fizycznie mniej

> skuteczne przy podobnych średnicach i wymagają duuużo większych sił, a więc dużych średnic

> tłoczków.

> Czas 2 godz to nie jest najgorszy, raczej normalny czas dla amatora; zwłaszcza jeśli chce się

> zrobić to solidnie, spokojnie, a nie ma się dobrych narzędzi i specjalnych pomocy typu haków

> do sprężyn, zacisku do cylinderka, wkrętów do spychania bębna; oczywiście kluczyka 11 do bolca

> ustalającego i in.

> Trzeba uważać na wszystkie elementy, wzajemne położenia szczęk, regulatora, dźwigni rozpieraka,

> sprężyn, często zdemontować lub obluzować dźwignie rozpieraka ręcznego zapieczoną na

> sworzniu, itp. Jak idzie dobrze, trwa krócej, ale zwykle zawsze

> A tylko mechanior w warsztacie odpier... taką fuchę w 10 czy 20 minut i daje miesiąc gwarancji,

> kasując forsę z jelenia.

> Albo w takim czasie zadowoli swoja starą, ale tylko jeśli ona już i tak miała na to ochotę. Hej

Ale mi dwie godziny zajelo poskladanie rozpieraka ze szczekami...cala reszta poszlabez problemu no i az takim amatorem nie jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> Jednocześnie zakładasz na szczękę i samoregulator - lekko po skosem względem rozpieraka.

> Dla ulatwienia z tyłu piast są wycięcia/ podtoczenia.

> Szczęki w uno jestem w stanie wymienić w 15 - 20 min wraz wyczyszczeniem tarcz nośnych wiec nie

> jest to skomplikowane.

> Nie pasuje - chyba że znajdziesz tarcze nośne od uno mk1 lub początkowych mk2.

> pozdr

yea, wczoraj wymieniłem szczęki w mojej padlinie, na spokojnie i poszło w miarę. już wiem że w pierwszej kolejności demontuje się szczękę bez samoregulatora, potem tą z samoregulatorem...i składa w odwrotnej kolejności i problemu z założeniem rozpieraka na samoregulator nie ma...dodatkowo wymieniłem rozpierak na jednym kole, na drugim kole poległem z odkręceniem śruby piasty, złamałem 2 porządne klucze, dziś spróbuję to pneumatem ruszyć bo co z tego jak rura odpowiedniej długości skoro klucze puszczają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dla mnie paściarstwo....a może pasuje zestaw do sc?

> nie wiem jak z wymiarami ale powinno być to samo - a budowa dużo prostsza

ZTCW w Uno masz bebny 165 mm, czyli takie jak w 126p. W SC natomiast masz 180 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg katalogu zgadza sie. Znaczy co, te same szczeki pasuja zarowno do bebna 170 jak i 185 mm?

i w maluchu również 185mm

faktem jest, że cc/sc oraz uno do 93' ma ten sam nawet system hamulcowy co maluch; po 93 zmienili na typowo uniakowy

średnica niemniej zawsze ta sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg katalogu zgadza sie. Znaczy co, te same szczeki pasują zarówno do bębna 170 jak i 185 mm?

wskaż mi dokładnie model uno, sc lub cc z szczękami 170mm....

albo takie szczęki dedykowane do jakiegoś fiata...

bo ja na oczy takiego nie widziałem.

ostatnie auto jakie pamiętam z podobną średnicą to 126p z starym układem hamulcowym.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wskaż mi dokładnie model uno, sc lub cc z szczękami 170mm....

Nie o to chodzi. Mialem na mysli, ze masz racje, to co napisales sie zgadza z katalogiem. Ale gdy kupowalem szczeki do swojego, to na pudle bylo napisane, ze pasuja tez do 126p, a przeciez tam jest 170 hmm.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie o to chodzi. Mialem na mysli, ze masz racje, to co napisales sie zgadza z katalogiem. Ale gdy

> kupowalem szczeki do swojego, to na pudle bylo napisane, ze pasuja tez do 126p, a przeciez tam

> jest 170 .

od ok początku lat 80tych w 126p zaczęli montować wzmocniony układ hamulcowy z bębnami 185mm...

dokładnie takie same szczęki jak w uno do polowy produkcji , zastawie, cc , sc , itp...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od ok początku lat 80tych w 126p zaczęli montować wzmocniony układ hamulcowy z bębnami 185mm...

> dokładnie takie same szczęki jak w uno do polowy produkcji , zastawie, cc , sc , itp...

No i sie wyjasnilo ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.