Skocz do zawartości

potrzebna pomoc w Ursus C330


robert2609

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem w posiadaniu od niedawna takiego ciapka i przewertowałem już co nieco w necie ale nie mogę dokładnie zweryfikować czym ustawia się zapłon jest opisywane,że na pompie wtryskowej,wczoraj trochę tam pogrzebałem ale za wiele nie zdziałałem.Jak jest na sali ktoś taki to proszę o odzew chcę o parę rzeczy podpytać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam jestem w posiadaniu od niedawna takiego ciapka i przewertowałem już co nieco w necie ale nie

> mogę dokładnie zweryfikować czym ustawia się zapłon jest opisywane,że na pompie

> wtryskowej,wczoraj trochę tam pogrzebałem ale za wiele nie zdziałałem.Jak jest na sali ktoś

> taki to proszę o odzew chcę o parę rzeczy podpytać

Widzę, że moda na klasyki poszerza wachlarz modeli claps.gif

Widziałem kiedyś takiego zrobionego "na jajko" fajnie się prezentował, trochę chromów i takie tam... waytogo.gif

Ja bym popytał o fachmana na najbliższej wiosce. Gospodarze zimą całe remonty sprzętów robili własnoręcznie, żeby było taniej. Z resztą to nie nowoczesny CR i myślę, że spoko znajdziesz odpowiedniego fachowca, co za 20.GIF podpowie co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam jestem w posiadaniu od niedawna takiego ciapka i przewertowałem już co nieco w necie ale nie

> mogę dokładnie zweryfikować czym ustawia się zapłon jest opisywane,że na pompie

> wtryskowej,wczoraj trochę tam pogrzebałem ale za wiele nie zdziałałem.Jak jest na sali ktoś

> taki to proszę o odzew chcę o parę rzeczy podpytać

Ale pytasz czym ustawić czy jak?

Niewielka korekta możliwa poprzez przekręcenie pompy wtryskowej, mocowana jest na 3 śrubach i trochę można ją obrócić. Jesli potrzeba większej zmiany to trzeba odkręcić przednią pokrywę pompy od strony rozrządu i masz dostęp do trybów od strony napędu, koło zębate pompy jest mocowane do samego wału pompy na 3 śrubach, ale otwory są podłużne więc jest możliwa spora korekta (wystarcza z zapasem, chyba, że znaki na trybach przestawione).

\Co do sprawdzania poprawności-początek tłoczenia paliwa następuje w momencie, gdy kołek kontrolny da się wcisnąć w pierwszy otwór w kole zamachowym, drugi otwór w kole to GMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale pytasz czym ustawić czy jak?

> Niewielka korekta możliwa poprzez przekręcenie pompy wtryskowej, mocowana jest na 3 śrubach i

> trochę można ją obrócić. Jesli potrzeba większej zmiany to trzeba odkręcić przednią pokrywę

> pompy od strony rozrządu i masz dostęp do trybów od strony napędu, koło zębate pompy jest

> mocowane do samego wału pompy na 3 śrubach, ale otwory są podłużne więc jest możliwa spora

> korekta (wystarcza z zapasem, chyba, że znaki na trybach przestawione).

> \Co do sprawdzania poprawności-początek tłoczenia paliwa następuje w momencie, gdy kołek kontrolny

> da się wcisnąć w pierwszy otwór w kole zamachowym, drugi otwór w kole to GMP.

Chodzi o to,że wczoraj własnie poluzowałem 4śruby które trzymają całą pompę i próbowałem ją ruszyć tam też są fasole ale zbytnio nie poszło bo trzymają przewody paliwowe,później nie mogłem dokręcić tych śrub bo zaczęły się obracać całe.Odkręciłem pokrywę z przodu gdzie wlewa się olej i właśnie widziałem te koło na 3 śrubach zaznaczyłem je i odkręciłem,później dokręciłem pompę a koło założyłem wg.swoich znaków namalowanych przed.

To teraz jak chcę przestawić to na tym kole?tylko jak poluzować śruby i nasadką ruszyć tą nakrętke?(to jest oś pompy?)czy zdjąć koło i przestawić o 1ząb?

Ciapek zapala ale po dodaniu gazu czuć że zamula dopiero po paru sek.wkręca się na obroty żwawiej jak się lekko zagrzeje jest lepiej acha no i przy dodawaniu gazu słychać metaliczne klekotanie co niby oznacza zbyt przyspieszony zapłon(doczytane z innych źródeł)chciałbym lekko go opóźnić i zobaczyć jak będzie.Co do ustawiania zapłonu od 0 to nie chcę się za to brać sam,bo jeszcze całkiem coś skopie i na robię bałaganu.Myślę że lekka korekta w lewo lub w prawo na pompie krzywdy nie zrobi a może pomóc.Tylko chciałbym jakiegoś oświecenia co do tego. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zębate pompy nie da się przesunąć względem wału pompy na tych 3 śrubach? Żeby była jasność to koło zębate zostawiasz tak samo w stosunku do reszty trybów a przesuwasz kątowo wał pompy względem tego koła po poluzowaniu tych 3 śrub ( ale głowy nie dam, bo robiłem to ze 3 lata temu grinser006.gif)

Wydaje mi się, że właśnie tam jest regulacja hmm.gif

Druga sprawa-jeśli tam nikt nie grzebał to samo się nie przestawiło, może najpierw sprawdź ten kąt a potem przestawiaj zlosnik.gif

Edit:

Popatrz na fotkę w załączniku-przesuwasz 37 względem 38 wink.gif

post-109846-14352517829826_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koło zębate pompy nie da się przesunąć względem wału pompy na tych 3 śrubach? Żeby była jasność to

> koło zębate zostawiasz tak samo w stosunku do reszty trybów a przesuwasz kątowo wał pompy

> względem tego koła po poluzowaniu tych 3 śrub ( ale głowy nie dam, bo robiłem to ze 3 lata

> temu )

> Wydaje mi się, że właśnie tam jest regulacja

> Druga sprawa-jeśli tam nikt nie grzebał to samo się nie przestawiło, może najpierw sprawdź ten kąt

> a potem przestawiaj

Ciapka kupiłem miesiąc temu trochę musiałem porobić przy nim żeby jeździł uszczelka PG luzy na kołach przednich,trochę elektryki i takie tam pierdółki ale zeszło no i dołożyłem mu świeczki żarowe bo nie posiadał.Ogólnie to miał nieszczelny układ paliwowy przecieki na łączeniach to uszczelniłem nowymi podkładkami.Pompa nie była dobrze dokręcona palił ciężko jak zimny praktycznie bez ognia nie chwycił,teraz przy świecach odpala,widać od ''wieków'' nikt w nim palcem nie tknął.To w sumie nie 330 ale 328 jeszcze ten puchatek,co tam było wczesniej robione też ciężko powiedzieć ale w kole od rozrządu coś było bo śruby lekko skatowane.Popróbuje ale to chyba dopiero w piątek jak coś to się odezwę i powiem co i jak,na razie dzięki za poświęcony czas i pomoc. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pobawiłem się trochę zapłonem w sumie bez zmian odpalał ale przez pierwsze 1-2 ciężko było go rozkręcić na obroty.Ale w piątek wywaliłem z niego stary olej silnikowy zalałem nowy i ciapek poszedł z pługiem na 70arów po jakiejś 0,5h orki zaczynałem odczuwać zmianę pracy silnika(na lżejszą,z odczuciem większej siły)rano w sobotę podejście do uruchomienia i zdziwienie maszyna odpaliła i nie było problemu z wejsciem na obroty dziś próba i też bez problemu.

Co mu było pierscienie przyłapały?nowy olej wrócił im życie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Witam pobawiłem się trochę zapłonem w sumie bez zmian odpalał ale przez pierwsze 1-2 ciężko było go

> rozkręcić na obroty.Ale w piątek wywaliłem z niego stary olej silnikowy zalałem nowy i ciapek

> poszedł z pługiem na 70arów po jakiejś 0,5h orki zaczynałem odczuwać zmianę pracy silnika(na

> lżejszą,z odczuciem większej siły)rano w sobotę podejście do uruchomienia i zdziwienie maszyna

> odpaliła i nie było problemu z wejsciem na obroty dziś próba i też bez problemu.

> Co mu było pierscienie przyłapały?nowy olej wrócił im życie?

Wygląda na to, że ciapek poprostu długo stał ze starym olejem. Miałeś w silniku maziaje z osadów i wody. Nowy olej przepłukał układ i odetkał wszystkie kanały z osadów. Poza tym pająki z wydechu uciekły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.