Wojtas_BB Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 tymczasowo mój alternator zakończył współpracę z samochodem, cena nowego powala, więc będzie regeneracja. Warsztat który to będzie regenerował ma (do regeneracji) altek 120A, mój altek to 105A i teraz: 1. będą pasować p&p? (eper też wskazuje, że może być zamontowany altek 120A w wersji tropik, u regeneratora mają takiego o odpowiednim nr kat.) 2. czy w ogóle jest sens, zabawy, bo jak nie, to będą robić mojego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > tymczasowo mój alternator zakończył współpracę z samochodem, cena nowego powala, więc będzie > regeneracja. > Warsztat który to będzie regenerował ma (do regeneracji) altek 120A, mój altek to 105A i teraz: > 1. będą pasować p&p? (eper też wskazuje, że może być zamontowany altek 120A w wersji tropik, u > regeneratora mają takiego o odpowiednim nr kat.) > 2. czy w ogóle jest sens, zabawy, bo jak nie, to będą robić mojego. Jesli nie ma roznic miedzy 115 a 140 to kup sobie na allegro altek powiedzmy z 1,6mj albo 2,0 Za okolo 300 masz prawie nowa czesc. Ja tak zrobilem u siebie, za regulator napięcia zawolali mi ponad 300 a altek z doblo kupilem za 250 oczywiscie 120A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 12 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > Jesli nie ma roznic miedzy 115 a 140 to kup sobie na allegro altek powiedzmy z 1,6mj albo 2,0 Za > okolo 300 masz prawie nowa czesc. Ja tak zrobilem u siebie, za regulator napięcia zawolali > mi ponad 300 a altek z doblo kupilem za 250 oczywiscie 120A nie bede szukał na allegro, do wyboru mam tą opcję, że albo regeneruje swój za tyle ile wyjdzie naprawa (jak zwiozę to się dowiem) i wkładam swój, albo oddaję swój i dostaję 120A (o ile pasują p&p). koszt 120A to 430 zł minus to co dostanę za swój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolchoz Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 > nie bede szukał na allegro, do wyboru mam tą opcję, że albo regeneruje swój za tyle ile wyjdzie > naprawa (jak zwiozę to się dowiem) i wkładam swój, albo oddaję swój i dostaję 120A (o ile > pasują p&p). koszt 120A to 430 zł minus to co dostanę za swój. 120A to moc maksymalna, a altek i tak będzie dawał prąd w zależnosci od obciążenia. Także nic nie szkodzi jesli będzie mocniejszy. Jesli mocowania i podłączenia pasują- można zakładać. Pozdrawiam! Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 Wlasnie, mam pytanie odnosnie altka.. U siebie mam duzo odbiornikow, widac ze napiece skacze, szczegolnie przy wlaczonej dodatkowej nagrzewnicy..widocznie tak tem model ma... Napiecie na zaciskach aku, bieg jalowy 14V Wiec roznica 2V, miedzy aku a alternatorem. Przy zalozeniu, ze aku ma niska rezystancje wewnetrzna, ladowanie jest, ale jaki prad to nie wiem.. Czy altek tez reguluje prad ladowania? Co do napiecia, to tak, poprzez wzbudzenie, a co z pradem? W moim przypadku moze byc tak, ze alternator daje, ale caly prad idzie w urzadzenia..malo w aku. Przez co nie doladowuje akumulatora, lub aku jest juz do bani.. Mam zakupiony nowy aku, trzeba wymienic, ale zastanawiam sie jeszcze czy czegos jeszcze nie sprawdzic.. Czytam rozne artukuly i podaja tylko napiecie, jaki powinno byc na akumulatorze w trakcie ladowania...widocznie rezystancja wewnetrzna aku sama podczas ladowania wzrasta, co powoduje zmniejszenie pradu ladowania..przy okazji wzrasta napiecie i prad tez maleje.. Czy sie myle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolchoz Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 > Wlasnie, mam pytanie odnosnie altka.. > U siebie mam duzo odbiornikow, widac ze napiece skacze, szczegolnie przy wlaczonej dodatkowej > nagrzewnicy..widocznie tak tem model ma... > Napiecie na zaciskach aku, bieg jalowy 14V > Wiec roznica 2V, miedzy aku a alternatorem. > Przy zalozeniu, ze aku ma niska rezystancje wewnetrzna, ladowanie jest, ale jaki prad to nie wiem.. > Czy altek tez reguluje prad ladowania? > Co do napiecia, to tak, poprzez wzbudzenie, a co z pradem? > W moim przypadku moze byc tak, ze alternator daje, ale caly prad idzie w urzadzenia..malo w aku. > Przez co nie doladowuje akumulatora, lub aku jest juz do bani.. > Mam zakupiony nowy aku, trzeba wymienic, ale zastanawiam sie jeszcze czy czegos jeszcze nie > sprawdzic.. > Czytam rozne artukuly i podaja tylko napiecie, jaki powinno byc na akumulatorze w trakcie > ladowania...widocznie rezystancja wewnetrzna aku sama podczas ladowania wzrasta, co powoduje > zmniejszenie pradu ladowania..przy okazji wzrasta napiecie i prad tez maleje.. > Czy sie myle? Instalacja w większosci samochodów jest 12V, tzn. odbiorniki są przystosowane do napięcia nominalnego 12V. Natomiast ze względu na różne straty napięcia od alternatora do odbiorników prądu, napięcie ładowania jest wyższe. Powinno się ono zawierać w zakresie 13,8-14,4V na zaciskach akumulatora. Prawo Ohma I=U/R [A=V/Ohm] przyjmijmy, ze opór jest stały, czyli żeby wzrosło napięcie, musi również wrosnąć natężenie pradu. W samochodach do tego służy regulator napięcia i regulując napięcie steruje też natężeniem. Jesli nie jestes pewny akumulatora, sprawdz do ilu Volt spada napięcie podczas rozruchu silnika. Jesli spadnie poniżej 10V- akuma do wymiany. Ewentulanie można to sprawdzić testerem akumulatorów, w większosci sklepów z aakumulatorami je mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 > Jesli spadnie poniżej 10V- akuma do wymiany. Ewentulanie można to sprawdzić testerem Spada ponizej 10V.. Tylko co ubilo tak aku? Choc ma 2 lata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolchoz Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 > Spada ponizej 10V.. > Tylko co ubilo tak aku? > Choc ma 2 lata... Albo cos go rozładowuje albo rozrusznik ciężko chodzi na tulejkach i dlatego potrzebuje więcej prądu jak kręci. Spróbuj dobrze naładować akumulator i jeszcze raz zrób pomiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 No i kicha, dzis -1 i aku padlo:) Zakrecil ino kilka razy, na drugi raz nie starczylo ducha:) Rozmawialem z mechaniorem, mowil ze nowe aku padaja po 2-3 latach.. W nowych autach akumulatory sa ok, kupowane w sklepie zawsze padaja. Czyzby sprzedawali nam kiche? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Latkus Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Kupuj porzadny akumulator w dobrym sklepie Plus, ze aku powinno się prawidłowo eksploatować. Mój sasiad ma w tico ten sam aku od 10 lat, ale co miesiąc doładowuje go w domu do pełna. Zimą częściej. Plus oczywiscie idealny stan instalacji elektrycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 > Kupuj porzadny akumulator w dobrym sklepie Plus, ze aku powinno się prawidłowo eksploatować. Mój > sasiad ma w tico ten sam aku od 10 lat, ale co miesiąc doładowuje go w domu do pełna. Zimą > częściej. Plus oczywiscie idealny stan instalacji elektrycznej. Jak miałbym co miesiąc doładowywać to wolałbym co kilka lat kupić nowy. Ciekawostka, ja przez 10 lat nie doładowywałem ani razu, po 8.5 roku zmieniłem aku nie dlatego, że padł, tylko uznałem że czas na niego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 > Kupuj porzadny akumulator w dobrym sklepie Plus, ze aku powinno się prawidłowo eksploatować. Mój > sasiad ma w tico ten sam aku od 10 lat, ale co miesiąc doładowuje go w domu do pełna. Zimą > częściej. To prawie jak auto na prąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszCCS Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > sasiad ma w tico ten sam aku od 10 lat, ale co miesiąc doładowuje go w domu do pełna. Zimą > częściej. Plus oczywiscie idealny stan instalacji elektrycznej. A ja mam w swifcie 9-cio letni ... Auto stoi po kilka miesiecy nie odpalane (robi za domowy zastepczak), rok jezdzilo z walnietym alternatorem ... Podejrzewam, ze akumulator przezyje samochod (swift idzie w sierpniu na zyletki). Po prostu kiedys robili inne akumulatory Od kilku lat - co by nie wlozyc - dziala 2-3 lata M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Po prostu kiedys robili inne akumulatory Od kilku lat - co by nie wlozyc - dziala 2-3 lata to fakt, 10 letni aku ze Stilona służy jeszcze jako awaryjne źródło zasilania, wymieniony 3 lata temu na nówkę, która już zaczyna powoli okazywać że ma w d... poranny rozruch, szczególnie po postoju na zimnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.