Skocz do zawartości

Rozrzad w Vectrze C 1.8VVT


nieboraku

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos bylby tak laskaw i wyluszczyl mi (najlepiej na rysunku) jakie czesci powinienem wymienic przy wymianie paska rozrzadu? Rozumiem, ze sa zestawy fabryczne, ale chcialbym miec pewnosc, ze wymieniam wszystko, co jest napedzane przez pasek. Auto ma jakies 110kkm i 5 lat, wiec niby teoretycznie jeszcze nie czas a praktycznie wole miec spokojna glowe.

Przy okazji - jak realizowane jest w Vectrze 1.8VVT zmienne fazy rozrzadu? Jaki numer czesci jest tego ustrojstwa? Warto zmieniac razem z paskiem? W zasadzie nie slysze nic niepokojacego, rano po odpaleniu jest cisza, ale ja lubie miec spokojna glowe.

Przypomne - auto to Vectra C, 1.8VVT, face lift z 2007 roku (wrzesien).

Dzieki za pomoc ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw rozrządu

http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/un...b9c3b0773654c32

Jedno z dwóch górnych kół odpowiedzialnych za zmianę faz

http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/un...b9c3b0773654c32

Element sterujący zmiennymi fazami rozrządu

http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/un...b9c3b0773654c32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Czy ktos bylby tak laskaw i wyluszczyl mi (najlepiej na rysunku) jakie czesci powinienem wymienic

> przy wymianie paska rozrzadu? Rozumiem, ze sa zestawy fabryczne, ale chcialbym miec pewnosc,

> ze wymieniam wszystko, co jest napedzane przez pasek. Auto ma jakies 110kkm i 5 lat, wiec niby

> teoretycznie jeszcze nie czas a praktycznie wole miec spokojna glowe.

> Przy okazji - jak realizowane jest w Vectrze 1.8VVT zmienne fazy rozrzadu? Jaki numer czesci jest

> tego ustrojstwa? Warto zmieniac razem z paskiem? W zasadzie nie slysze nic niepokojacego, rano

> po odpaleniu jest cisza, ale ja lubie miec spokojna glowe.

> Przypomne - auto to Vectra C, 1.8VVT, face lift z 2007 roku (wrzesien).

> Dzieki za pomoc

jesli z rana po odpaleniu nie ma dziwnych halasow to kola mozesz zostawic - tyle ze z doswiadczenie wytrzymuja kolo 150-200 kkm. ostatnio sciaglalem komplet z iny z niemiec bo w PL tylko wydech dostepny. do tego silnika przy ustawianiu rozrzadu konieczne blokady - ciezko sie ustawic vvt bez blokad.

wazne - koniecznie skontroluj luz zaworowy !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli z rana po odpaleniu nie ma dziwnych halasow to kola mozesz zostawic - tyle ze z doswiadczenie

> wytrzymuja kolo 150-200 kkm. ostatnio sciaglalem komplet z iny z niemiec bo w PL tylko wydech

> dostepny. do tego silnika przy ustawianiu rozrzadu konieczne blokady - ciezko sie ustawic vvt

> bez blokad.

> wazne - koniecznie skontroluj luz zaworowy !!!

Ja tego nie bede tykal, tylko moj mechanik... ale fakt, ze rano nic nie slychac - doslownie moze 1-2 sekundy lekkie brzeczenie i normalna praca silnika. To brzeczenie robi sie troszke gorsze, jak jest blizej wymiany oleju. Po wymianie ucisza sie.

BTW - podzielisz sie numerem czesci od VVT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.