Skocz do zawartości

Grand Vitara jaki silnik ?


Ociec

Rekomendowane odpowiedzi

> Świagier mi się na takie coś uparł i koniecznie chce zakupić.

> Ma 40 tys. do wydania.

> Jakiej wersji trzeba unikać ?

> Jaką jest najlepiej "łapać"?

> Pomożecie ???

Jestem na podobnym etapie,tez poszukuje GV.

Tylko,ze jednak diesla,bo benzyna sama to zabojstwo dla portfela,a gaz a raczej jego butla znaczenie ograniczy bagaznik.Niby jest jeszcze opcja podwieszanego zbiornika pod auto,ale wtedy chyba trzeba wydech przerabiac.

Dlatego osobiscie szukam ddis 129km i popsuc go wirusem na 160koni (mysle,ze taka ilosc rumakow starczy do normalnego przemieszczania sie|).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też poszukuje podobnego auta i chyba najlepszy wybór między kosztami serwisowania i ekonomią to 2,0

> noBP 140kM. Jeżeli do tego dochodzi głównie jazda po mieście na krótkich dystansach to chyba

> nie będzie lepszego wyboru.

Tamten będzie używany w typowo wiejskich warunkach (drogi nie utwardzone), dodatkowo po placach budowy (kabelki i łącza telefoniczne itp).

No i tylko diesel, trochę kilometrów będzie robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też poszukuje podobnego auta i chyba najlepszy wybór między kosztami serwisowania i ekonomią to 2,0

> noBP 140kM. Jeżeli do tego dochodzi głównie jazda po mieście na krótkich dystansach to chyba

> nie będzie lepszego wyboru.

Było takich 6 w firmie. Ogólnie bez większych przygód, ale spalanie zabija. Przy 140 na autostradzie pokazywał w okolicach 25l. Dalej kończył się pomiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja 2.0 140KM paliła na autostradach ok. 11l/100. W mieście ok. 13. DDiS pali jakieś 2l/100 mniej.

Długa czy krótka? Ile pali w trasie podmiejskiej, trochę wyprzedzania ciężarówek i parę wzniesień? Zmieści się w 9l? Sam myślę o GV z tym silnikiem i się nieco waham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Długa czy krótka? Ile pali w trasie podmiejskiej, trochę wyprzedzania ciężarówek i parę wzniesień?

> Zmieści się w 9l? Sam myślę o GV z tym silnikiem i się nieco waham.

Długa (5D). W 9 litrach/100 można się zmieścić przy spokojnej jeździe. Mi po typowych trasach w PL paliła ok.10-11, natomiast na autostradzie nie ma zmiłuj.

Tak więc swoje pali. Ale...w moim przypadku (i można to chyba uznać za regułę) 2.0 było kompletnie bezawaryjne i niezawodne. DDiS lepiej jedzie ale niestety potrafi kaprysić - TTTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co to znaczy bardzo slabe? co to znaczy spore?

Wsiadając po raz pierwszy do tego samochodu spodziewałem się lepszych przyspieszeń i elastyczności. Przy zużyciu paliwa rzędu nastu litrów jest to nieporozumienie. Zacząłem drążyć temat i moje spostrzeżenia w pełni potwierdzili inni użytkownicy. W serwisie usłyszałem, że to nie jest trafiony silnik do tego modelu. Dziwnie się nim jeździ, nieprzyjemnie. Skrzynia też jakoś dziwnie zestopniowana. Dla porównania Honda CRV 2.0 z 2004 roku to przy tej Vitarze malinka grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świagier mi się na takie coś uparł i koniecznie chce zakupić.

> Ma 40 tys. do wydania.

> Jakiej wersji trzeba unikać ?

> Jaką jest najlepiej "łapać"?

> Pomożecie ???

Czyli III gen?

ja bym brał dużą benzynę. 2.4/2.7

Mała będzie chlała i nie jechała a diesel to może być wtopa - szczególnie, że jest chyba Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wsiadając po raz pierwszy do tego samochodu spodziewałem się lepszych przyspieszeń i elastyczności.

> Przy zużyciu paliwa rzędu nastu litrów jest to nieporozumienie. Zacząłem drążyć temat i moje

> spostrzeżenia w pełni potwierdzili inni użytkownicy. W serwisie usłyszałem, że to nie jest

> trafiony silnik do tego modelu. Dziwnie się nim jeździ, nieprzyjemnie. Skrzynia też jakoś

> dziwnie zestopniowana. Dla porównania Honda CRV 2.0 z 2004 roku to przy tej Vitarze malinka

Jeździłem w II gen takim silnikiem [w sensie V6] z automatem i było super.

Dlatego pytam, bo bo interesuje mnie co to jest sporo i co to jest słabe?

W porównaniu z czym? Z 2.4 czy 2.0 czy 1.6 czy dieslem?

250 Nm przy 3300 na 1.6 t to chyba nie jest źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak więc swoje pali. Ale...w moim przypadku (i można to chyba uznać za regułę) 2.0 było kompletnie

> bezawaryjne i niezawodne. DDiS lepiej jedzie ale niestety potrafi kaprysić - TTTM.

Tak myślałem. Jednak i tak wolę Pb, wolę to co miałbym wpakować w "niespodzianki" z diesla, dołożyć do wachy i jeździć bezstresowo.

Thx za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.