Gborowik Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Proszę o pomoc speców od elektroniki Stilonka. EcuScaner wyświetla błąd P1612. "Brak sygnału/ krytyczny", a w opisie: "powodem błędu jest to, że Ecu nie otrzymał sygnału z czujnika. Błąd jest aktywny"... Zmieniłem podstawę filtra z podgrzewaczem ( używkę za 45 zł z Allegro) i bez skutku. Nadal pokazuje błąd. Jeśli ktoś może podpowiedzieć gdzie jest umiejscowiony czujnik i ogólnie jak się dobrać do problemu, to będę wdzięczny.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 JTD 115KM ? Z tego co kojarzę to, to coś co jest od spodu filtra to jest czujnik obecności wody w filtrze.... podgrzewacz paliwa jest w innym miejscu, chyba przed filtrem, o ile w ogóle jest bo chyba nie wszystkie miały ten bajer Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
araldo Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 > Proszę o pomoc speców od elektroniki Stilonka. EcuScaner wyświetla błąd P1612. "Brak sygnału/ > krytyczny, a w opisie: powodem błędu jest to, że Ecu nie otrzymał sygnału z czujnika. Błąd > jest aktywny"... Zmieniłem w podstawie filtra podgrzewacz (ten plastikowy) i bez skutku. Jeśli > ktoś może podpowiedzieć gdzie jest umiejscowiony czujnik i ogólnie jak się dobrać do problemu, > to będę wdzięczny.Pozdrawiam. P1612 Fuel filter heater relay - wg. kodów OBDII Fiata. Chyba chodzi tu o przekaźnik zasilania grzałek na wejściu filtra paliwa. To plastikowe od dołu to czujnik obecności wody w paliwie. Grzałki są u góry filtra, na jego wejściu. Albo nie ma napięcia na grzałkach albo grzałki mają przerwę. Woltomierz, omomierz w ręce i do dzieła. Pozdr.ART. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 > P1612 Fuel filter heater relay - wg. kodów OBDII Fiata. Chyba chodzi tu o przekaźnik zasilania > grzałek na wejściu filtra paliwa. Tak, to jest to. Może znasz wartości jakie powinny być. Obudowę wymontowaną mam na stole i przed rozpruciem zmierzyłem opory na wtykach i wyszło mi: Mały wtyk: Omomierz na 20k pokazał 2,54, duży wtyk: Omomierz na 200 Om pokazał 04,5. W ramach eksperymentu dla potomnych rozprułem ten czarny plastik, zrobiłem fotkę tej podkówki. Jest ona wewnątrz tego plastyku. W tym plastiku wewnątrz są otwory i ta podkówka jest zanurzona w paliwie. Dorysowane kwadraty to duży i mały wtyk. W miejscu gdzie zaznaczyłem koło pewnie była płytka, wygląda jak węglowa, która była wlutowana pomiędzy wystające druty. Fragmenty jej znalazłem wewnątrz plastikowej obudowy. (Pewnie złamałem ją przy demontażu). Była wielkości 50 groszówki. Czy to własnie była płytka grzejna? A gdzie jest czujnik? Może ktoś mógłby zmierzyć napięcie na dwóch wtykach dochodzących do filtra (te z góry), a może ktoś wie jakie napięcie powinno być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
araldo Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Patrząc na fotkę to ( najprawdopodobniej ): 3 x rezystory ( chyba po 2waty każdy ) to byłaby grzałka a ten dinks przy kółku na rys to byłby czujnik temperatury paliwa ( jakiś NTC ?? ). Szkoda, że nie mam tego w łapach bo po połączeniach na płytce drukowanej rozpoznanie powinno być dokładniejsze ( może fotki w dużym formacie obu stron na priv ?? ). ART. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Szkoda, że nie mam tego w łapach bo po połączeniach na płytce drukowanej rozpoznanie powinno > być dokładniejsze ( może fotki w dużym formacie obu stron na priv ?? ). ART. ---------------------------------------- Chyba wyraźne. Jeśli jak piszesz Araldo99 ta połamana płytka to czujnik, a jak wyświetla skaner komunikat że "ECU nie otrzymał sygnału z czujnika", to może jest ta awaria. Ale jak pisałem, kupiłem na ąllegro używkę i błąd jest ten sam. To i ta walnięta? Może ktoś też jeszcze na forum podpowie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl121 Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > ---------------------------------------- > Chyba wyraźne. > Jeśli jak piszesz Araldo99 ta połamana płytka to czujnik, a jak wyświetla skaner komunikat że "ECU > nie otrzymał sygnału z czujnika", to może jest ta awaria. Ale jak pisałem, kupiłem na ąllegro > używkę i błąd jest ten sam. To i ta walnięta? > Może ktoś też jeszcze na forum podpowie. Pozdrawiam. Czujnikiem na tej płytce jest ten czarny element który zaznaczyłem czerwonym kółkiem. To co Ci się połamało stanowi element grzewczy. Skoro używka którą zakupiłeś też wywala błąd to podejrzewam, że gdzieś nie ma odpowiedniego kontaktu. Sprawdź dobrze połączenia przy tej mniejszej wtyczce [image] http://forum.autokacik.pl/files/286494704-286493890-1.jpg [image] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 CZy to ustrojstwo pracuje w srodowisku ropy? Czy jest jakos oddzielone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > CZy to ustrojstwo pracuje w srodowisku ropy? Czy jest jakos oddzielone? Tak. Paliwo opływa tą płytkę. Zobacz środkową fotkę, obok płytki z boku jest otwór i w dekielku, który przykrywa płytkę też jest otwór. Pewnie ta elektronika ogrzewa przepływającą ropę. ...I jeszcze do kol. Bazyl121: Kontakty sprawdzałem. Może wiesz skąd dochodzą przewody do małej wtyczki. Czy przypadkiem nie od komputera, coś musi tym cholerstwem sterować. Tak jak pisałem był komunikat ..."ECU nie otrzymał sygnału z czujnika..." Może jakiś fachman pogrzebał by w schemacie. Idą mrozy i pewnie cieplejsze paliwko nie zaszkodziło by. Pozdrawiam zainteresowanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Tak. Paliwo opływa tą płytkę. Zobacz środkową fotkę, obok płytki z boku jest otwór i w dekielku, > który przykrywa płytkę też jest otwór. Pewnie ta elektronika ogrzewa przepływającą ropę. A jak to sie z przewodzeniem pradu przez ciecz? Ropa nie przewodzi pradu? Kurna cuda jakies Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > A jak to sie z przewodzeniem pradu przez ciecz? Ropa nie przewodzi pradu? Kurna cuda jakies Nie mam pojęcia. Może cuda, ale zobacz że w zbiorniku benzyny jest czujnik poziomu paliwa i też są jakieś oporniki i jakoś jest. Było by dobrze żeby problem pomogli rozwiązać spece od prądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Czujnikiem na tej płytce jest ten czarny element który zaznaczyłem czerwonym kółkiem. Zgadza się. >To co Ci się > połamało stanowi element grzewczy. Grzeją rezystory i ten połamany termistor dużej mocy, pewnie o niedużej rezystancji i reguluje przepływ prądu w tym obwodzie. A ten termistor pomiarowy(czarna perła) "daje sygnał" kiedy podać lub wyłączyć napięcie na ten obwód grzejny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 palne są opary paliwa czy to benzyna czy ropa w odpowiedniej proporcji z tlenem, samozapłon ropy dopiero przy 400 stopniach, w zbiorniku trudno uzyskać warunek odpowiedniej zawartości tlenu, tam jest nadciśnienie par paliwa więć brak odpowiedniej ilości tlenu, co do grzałki to opływa ją samo paliwo i temp 400 stopni raczej nie osiągnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
araldo Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Witam. Z fotek wychodzi mi że: do dużej wtyczki podłączone są szeregowo trzy rezystory ( z kolorów wynika 2,5 oma każdy ) i ten okrągły płaski, płamany element. Licząc na szybko i pomijając tego połamańca to mamy 7,5 oma, co przy napięciu 12V dałoby w obwodzie prąd 1,6A i sumaryczna moc wydzielaną na rezystorach 19Watów, a więc niezła grzałka. Ale najprawdopodobniej moc ta jest mocna ograniczona właśnie tym połamanym elementem ( termistor ?? ). Na pierwszym foto w dolnym lewym rogu widać na płytce mały, czarny glutek bezpośrednio połączony z małą wtyczką - na 99,99% to czujnik temp paliwa. Tak to widzę .....ART. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Witam. Z fotek wychodzi mi że: do dużej wtyczki podłączone są szeregowo trzy rezystory ( z kolorów > wynika 2,5 oma każdy ) i ten okrągły płaski, płamany element. Licząc na szybko i pomijając > tego połamańca to mamy 7,5 oma, co przy napięciu 12V dałoby w obwodzie prąd 1,6A i sumaryczna > moc wydzielaną na rezystorach 19Watów, a więc niezła grzałka. Ale najprawdopodobniej moc ta > jest mocna ograniczona właśnie tym połamanym elementem ( termistor ?? ). Na pierwszym foto w > dolnym lewym rogu widać na płytce mały, czarny glutek bezpośrednio połączony z małą wtyczką - > na 99,99% to czujnik temp paliwa. Tak to widzę .....ART. Dzięki za zainteresowanie. Mamy już jakiś obraz, ale nadal nie wiemy jak to naprawić, od czego zacząć. Wiem, że to kłopotliwe, ale może by ktoś zmierzył napięcia na wyjściu wtyczek . Wtedy można porównać. Mogę zmienić jeszcze raz podstawę, ale już raz zmieniałem i efekt żaden. Można też oddać do warsztatu, ale jak (znam życie) po szeregu prób i błędów, po kilku zerwanych gwintach coś może zrobią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
araldo Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Dzięki za zainteresowanie. Dobra. Grzałka zasilana jest z +12V przez bezp. F20 - przekaźnik T19 ( przewody różowo-czarny +12V i czarno-zielony na masie, najprawdopodobniej duża wtyczka na filtrze ). Czujnik temp paliwa to mała wtyczka: przewody biały i szary - te idą bezpośrednio do centralki wtrysku. Jeśli zdejmiesz obie wtyczki to ( przy wyłączonym silniku ) na tej mniejszej omomierz musi pokazać jakąś oporność ( oporność czujnika temp paliwa ), na dużej wtyczce kabelek czarno-zielony musi pokazać Tobie zero omów do masy samochodu. Jeśli włączysz zapłon to kabelek różowo-czarny na dużej wtyczce musi pokazać +12V. Inaczej tego nie potrafię wytłumaczyć ( a, nazewnictwo w oparciu o schematy elektr. JTD 80 i 115 kM ). Tak więc albo grzałki nie dostają +12 ( F20 i T19 ) lub brak masy grzałek, ew. kabelki zastrajkowały. ART A, poprawka - oporność czujnika temp omomierz zobaczy na gniazdku a nie na wtyczce. Reszta jak w opisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > trzy rezystory ( z kolorów > wynika 2,5 oma każdy ) i ten okrągły płaski, płamany element. Według koloru mojego monitora to 2 koło siebie mają po 1 om, a trzeci 1,5 oma. Ten termistor jest pewnie PTC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl121 Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > ...I jeszcze do kol. Bazyl121: Kontakty sprawdzałem. Może wiesz skąd dochodzą przewody do małej > wtyczki. Czy przypadkiem nie od komputera, coś musi tym cholerstwem sterować. Tak jak pisałem > był komunikat ..."ECU nie otrzymał sygnału z czujnika..." Może jakiś fachman pogrzebał by w > schemacie. No niestety więcej już chyba nic nie pomogę Nie mam bladego pojęcia gdzie idą kable od tych wtyczek, schematu też niestety nie posiadam. A nie masz jakiegoś znajomego, który by miał Stilo ze sprawną grzałką? Wtedy mógłbyś na chwilę przełożyć ją do siebie i miałbyś 100% pewności czy to grzałka jest padnięta czy gdzie indziej trzeba szukać przyczyny. Ewentualnie mógłbyś spróbować włożyć swój podgrzewacz do jakiegoś niedużego pojemnika, zalać ropą i podpiąć zasilanie 12V do tej większej wtyczki, po jakimś czasie byś już wyczuł czy ropa się podgrzewa. Gdybyś jeszcze wtedy do mniejszej wtyczki podpiął miernik to mógłbyś sprawdzić czy zmienia się rezystancja wraz ze wzrostem temperatury. Niestety nie wiem w jakim zakresie ta rezystancja powinna się zmieniać >A jak to sie z przewodzeniem pradu przez ciecz? Ropa nie przewodzi pradu? Kurna cuda jakies Otóż ropa jest złym przewodnikiem prądu >Jeśli włączysz zapłon to kabelek różowo-czarny na dużej wtyczce musi pokazać +12V. Niekoniecznie musi się tak stać, bo jeśli komputer nie wykryje sprawnego czujnika temperatury to może wogóle nie załączyć wspomnianego przekaźnika T19. A tak BTW to skąd kolega posiada schematy el.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Dobra. Grzałka zasilana jest z +12V przez bezp. F20 - przekaźnik T19 ( przewody różowo-czarny +12V > i czarno-zielony na masie, najprawdopodobniej duża wtyczka na filtrze ). Czujnik temp paliwa > to mała wtyczka: przewody biały i szary - te idą bezpośrednio do centralki wtrysku. Jeśli Dzięki Araldo99. Już mam od czego zacząć. Wyżej pisałem, że gniazda podgrzewacza (opory) zmierzyłem. Teraz tylko woltomierz i w/g Twoich namiarów sprawdzić wtyczki. Dzięki raz jeszcze. Kol. Bazyl121. Oczywiście, że ten sposób jest dobry, tylko w mojej okolicy nie jest wiele tego sprzętu, ale pomyśleć warto. Pozdrawiam A do szefów Autokącika: Może wzorem innych forów rozważyć przyznawanie jakichś punkcików za dobre porady. Może wirtualne .Pozdrówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl121 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Proszę o pomoc speców od elektroniki Stilonka. EcuScaner wyświetla błąd P1612. Znalazłem właśnie w internecie coś takiego: "P1612 Fuel filter heater relay". W tłumaczeniu na nasze wychodzi na to, że jest to błąd dotyczący przekaźnika podgrzewacza. Może warto byłoby go zlokalizować i sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 6 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Znalazłem właśnie w internecie coś takiego: "P1612 Fuel filter heater relay". W tłumaczeniu na > nasze wychodzi na to, że jest to błąd dotyczący przekaźnika podgrzewacza. Może warto byłoby go > zlokalizować i sprawdzić. Tak. Ja to wiedziałem, (zobacz początek tematu). Mam FIATECUSCAN-3,3 i to właśnie stąd dowiedziałem się o błędzie. Błąd kasowałem i zawsze powracał, ale awarię chyba zlokalizowałem. Korzystając z podpowiedzi kolegów, po zmianie podgrzewacza i po dokładnym sprawdzeniu instalacji błąd zniknął. Wróciłem dzisiaj późno, dlatego jutro podepnę sprzęt i zobaczę czy błąd znikł definitywnie. ................................................................................................... Hura. Dzisiaj sprawdzałem jeszcze raz, błąd zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 W związku z tym, że dokupiłem nową podstawę filtra paliwa i zamontowałem, mogę odstąpić moją podstawę z uszkodzonym podgrzewaczem, ale podstawa jest OK. Chętni na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karad123 Napisano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 Witam, zaczął mi gdzieś przesączać się olej napędowy, zauważyłem że zbiera mi się on w rancie na filtrze paliwa, przewody wszystkie są suche. Dokręciłem go mocniej, jak tylko dałem radę, ale dalej przesączało się, pomyślałem że wina filtra i uszczelki, bo założony był Clean Filters (francuski), kupiłem nowy Filtron i go wymieniłem, wydawało się że jest OK, ale jak spojrzałem po 2 tygodniach to znowu się zbiera w rancie. Wydaje mi się że najwięcej jest go po nocy jak samochód stoi i są duże zmiany temperatury.. Przewody na 100% są suche, wilgotny jest ten cały czarny plastik dookoła w którym jest grzałka i czujnik temperatury, przesącza się między metalową podstawą a tym plastikiem (nie miedzy filtrem a podstawą), czy tam jest jakaś uszczelka? czy to jakoś można dociągnąć? W rurce z gwintem na który nakręca się filtr jest gniazdo na torx, może tam coś się dokręca. Czy odkręcał ktoś z kolegów ten sam czarny element z wtyczkami i grzałką od metalowej podstawy, czy to jest całość nierozbieralna? Pozdrawiam. Zapomniałem wersja 115 km z 2003 r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 Tam jest uszczelka, musisz odkręcić podgrzewacz od tej aluminiowej podstawy, musisz odkręcić ta rurke z gwintem jak to piszesz z tym gdniazdem na torx'a i wtedy mozesz zdjąć ten podgrzewacz i zobaczysz uszczelke wchodzi ona w rowek na podgrzewaczu. nr oe tej uszczelki 9936888 https://www.autosklep24.pl/pl/p/Uszczelka-obudowy-podstawy-filtru-paliwa-ALFA-FIAT-LANCIA-JTD/16052 Tak bylo w bravo I a tam filtr, podgrzewacz i podstawa jest takiej samej konstrukcji, takze w stilo powinno byc tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karad123 Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Dziękuje za informacje, zamówiłem używaną podstawę, jak dotrze to ją rozkręcę i i zobaczę tą uszczelkę. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.