Skocz do zawartości

Pompa wody


Piterekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zauważyłem wyciek pod autem - patrząc na otwarta komorę silnika po lewej stronie gdzieś za filtrem oleju i nie jest to olej - czyżby pompa poszła? 115kkm, 8 lat. Kapać zaczyna dopiero kilka godzin po zakończeniu jazdy biorąc pod uwagę obecną temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był robiony 2.5 roku temu po 6 latach bez pompy. Zrobiłem choć silnik niekolizyjny ze względu na wiek i warunki jazdy - 90% miasto.

Od razu obstawiałem pompę ale bez podnośnika nie widać dokładnie co w tym miejscu jest pod spodem - miejsce zdiagnozowałem podkładając karton.

Ciekawe że zaczyna kapać dopiero ok. 4 godziny po zakończeniu jazdy przy obecnej temp. otoczenia - silnik już wcześniej ostygnie. Pewnie jak ciepły to odparuje, potem się gdzieś musi nazbierać i dopiero kapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozrząd był robiony 2.5 roku temu po 6 latach bez pompy. Zrobiłem choć silnik niekolizyjny ze

> względu na wiek i warunki jazdy - 90% miasto.

> Od razu obstawiałem pompę ale bez podnośnika nie widać dokładnie co w tym miejscu jest pod spodem -

> miejsce zdiagnozowałem podkładając karton.

> Ciekawe że zaczyna kapać dopiero ok. 4 godziny po zakończeniu jazdy przy obecnej temp. otoczenia -

> silnik już wcześniej ostygnie. Pewnie jak ciepły to odparuje, potem się gdzieś musi nazbierać

> i dopiero kapie.

dokładnie jak piszesz- to tylko potwierdza moją teorię że jak wymieniać to całość a nie drutować.

teraz czeka Cię kolejna wymiana rozrządu razem z pompą- miało być tanio- wyszło jak zwykle.

Dla samochodu istotnym czynnikiem jest nie tylko przebieg ale i wiek.

Kup pompę SKF- taka sama idzie na pierwszy montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VKPC 82250? Tak wychodzi po nr silnika ze strony producenta.

Obawiam sie, że pojadę, auto podniosą i panie wsio sucho... jaki wyciek. Trza by auto przed warsztatem na pol dnia najpierw postawić żeby zobaczyć miejsce wycieku.

Tam pod spodem idą rury od pompy może gdzieś obejma puśiła albo jakis uszczelniacz

http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/27/64/64/78/2764647872

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli masz LPG to cieknie z miejsca laczenia gumowych przewodow z rurkami (króćcami) wystajacymi z reduktora, wystarczy dokrecic po jeszcze jednej opasce - tylko z umiarem bo te króćce sa ebonitowe i moga peknac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawa załatwiona.

Pompa i rozrząd - przy okazji dwa uszczelniacze, nowy płyn, chłodnica miała też wyciek w lewym dolnym rogu.

Po tygodniu zaczęło ciec znów - tym razem poszedł oring - do kupienia w łodzi tylko w aso - na rurze i po wymianie i odpowietrzeniu na razie spokój.

To mój pierwszy wóz więc mam naukę na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.