Piterekk Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Witam, zauważyłem wyciek pod autem - patrząc na otwarta komorę silnika po lewej stronie gdzieś za filtrem oleju i nie jest to olej - czyżby pompa poszła? 115kkm, 8 lat. Kapać zaczyna dopiero kilka godzin po zakończeniu jazdy biorąc pod uwagę obecną temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 95 % pompa A rozrządu nie robiłeś ? 115.000 km 8 lat ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > 95 % pompa > A rozrządu nie robiłeś ? 115.000 km 8 lat ???? akurat pora na rozrzad wiec i pompa przy tej okazji - po co wczesniej bylo robic rozrzad? w tym silniku z tamtego okresu 120 kkm zalecane jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceknokia Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Więc na Mikołaja poproś o pompę wody, pasek rozrządu, napinacz paska, klej do pompy. I niech Ci to Mikołaj wszystko wymieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterekk Napisano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Rozrząd był robiony 2.5 roku temu po 6 latach bez pompy. Zrobiłem choć silnik niekolizyjny ze względu na wiek i warunki jazdy - 90% miasto. Od razu obstawiałem pompę ale bez podnośnika nie widać dokładnie co w tym miejscu jest pod spodem - miejsce zdiagnozowałem podkładając karton. Ciekawe że zaczyna kapać dopiero ok. 4 godziny po zakończeniu jazdy przy obecnej temp. otoczenia - silnik już wcześniej ostygnie. Pewnie jak ciepły to odparuje, potem się gdzieś musi nazbierać i dopiero kapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > Rozrząd był robiony 2.5 roku temu po 6 latach bez pompy. Zrobiłem choć silnik niekolizyjny ze > względu na wiek i warunki jazdy - 90% miasto. > Od razu obstawiałem pompę ale bez podnośnika nie widać dokładnie co w tym miejscu jest pod spodem - > miejsce zdiagnozowałem podkładając karton. > Ciekawe że zaczyna kapać dopiero ok. 4 godziny po zakończeniu jazdy przy obecnej temp. otoczenia - > silnik już wcześniej ostygnie. Pewnie jak ciepły to odparuje, potem się gdzieś musi nazbierać > i dopiero kapie. dokładnie jak piszesz- to tylko potwierdza moją teorię że jak wymieniać to całość a nie drutować. teraz czeka Cię kolejna wymiana rozrządu razem z pompą- miało być tanio- wyszło jak zwykle. Dla samochodu istotnym czynnikiem jest nie tylko przebieg ale i wiek. Kup pompę SKF- taka sama idzie na pierwszy montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterekk Napisano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 VKPC 82250? Tak wychodzi po nr silnika ze strony producenta. Obawiam sie, że pojadę, auto podniosą i panie wsio sucho... jaki wyciek. Trza by auto przed warsztatem na pol dnia najpierw postawić żeby zobaczyć miejsce wycieku. Tam pod spodem idą rury od pompy może gdzieś obejma puśiła albo jakis uszczelniacz http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/27/64/64/78/2764647872 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 żeby zobaczyć czy leje pompa trzeba zdjąć osłonę rozrządu- bez tego nic nie wypatrzysz. Te przewody które są na foto wątpię aby były nieszczelne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Ta gruba rura na zdjęciu osadzana jest na oringu i czasami puszcza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterekk Napisano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 A może cieknie z okolicy termostatu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > A może cieknie z okolicy termostatu? Termostat jest z drugiej strony silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djb Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 jezeli masz LPG to cieknie z miejsca laczenia gumowych przewodow z rurkami (króćcami) wystajacymi z reduktora, wystarczy dokrecic po jeszcze jednej opasce - tylko z umiarem bo te króćce sa ebonitowe i moga peknac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michals Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Rozrząd był robiony 2.5 roku temu po 6 latach bez pompy. i to był błąd pompa jest tańsza niż robocizna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterekk Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Sprawa załatwiona. Pompa i rozrząd - przy okazji dwa uszczelniacze, nowy płyn, chłodnica miała też wyciek w lewym dolnym rogu. Po tygodniu zaczęło ciec znów - tym razem poszedł oring - do kupienia w łodzi tylko w aso - na rurze i po wymianie i odpowietrzeniu na razie spokój. To mój pierwszy wóz więc mam naukę na przyszłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.