Skocz do zawartości

Uno 1.0 nie pali


MaRo2k

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z czerownyn heblem, silnik 1.0 fire z 96 roku czyli jeszcze na zaplonie z ufo

nie chce palic, jak mu sie zachce to po dlugim kreceniu zapali. nowe swiece, kopulka i palec, kable wymieniane z zeszlym roku, zero przebic, ufo sprawne modul tez wymieniany w zeszlym roku.

z tego co do tej pory wybadalem to brak iskry, bezposrednio z cewki jakas iskra a na swiecach brak wiec nie wiem o co mu biega

jeszcze jedna sprawa co mnie zastanawia to czy jesli wtryskiwacz nie podaje paliwa to czy iskra jest odcinana ?

podejrzewam wode w baku, ale wtedy wedlug logiki byla by caly czas iskra

jakies pomysly ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji z 2002r (bez kopułki) zapłon jest cały czas nawet podczas hamowania silnikiem. Jest to spowodowane tym iż zamontowany jest katalizator i w takim przypadku iskra musi być zawsze by opary niespalonej mieszanki (np. hamowanie silnikiem) nie wybuchły w rozgrzanym katalizatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujnik położenia wała?

tam cos takiego w ogole jest ? nie przypominam sobie.

z tego co dzis zrobilem to tak :

do baku dolany denaturat w celu wyciagania wody z beny, dziadek(bo to jego auto grinser006.gif) dostal czerwona karta za niski poziom paliwa i pojechal dotankowac ponad polowa baku. przeczyszczony wtryskiwacz bo jakimis prapochami tam strzelal, no i glownym winowajcom okazal sie chyba przewod idacy od cewki do kopulki, na kopulce mial ujowy styk a kopulka nowka MM <facepalm> wsadzilem stara i lepiej dziad siedzi, kable i tak poleca do wymiany na jakies NGK ew. sentech obecnie siedzi tam ujowaty janmor. narazie dziad gada zobazcymy co wyjdzie w praniu w kolejnych dniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału na kole fonicznym (napędzającym pasek alternatora) odpowiada za informacje do kompa m.in o czasie wtrysku. Jest on zarówno w jetronicu (do 98 roku) jak i motronicu (po 98 roku).

Auta z aparatem (jetronic) maja drugi w aparacie zapłonowym, odpowiada za zapłon na kopułce. W mortonicu za zapłon odpowiada tylko komp.

Zapłon jest zawsze gdy kręci się silnik. Wtrysk odcinany jest przy niskich obrotach silnika (bodajże poniżej 400) i podczas hamowania silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.