swienty Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Chodzi mi po głowie myśl zmiany auta na wiosnę. Pomysł trochę szalony, i pozostaje jeszcze do przemyślenia. Na placu boju mamy takie auta: - Audi A6 C5 4.2 - BMW E39 4.0 Oba benzynowe manuale które będą gazowane. Audi zdecydowanie bardziej mi się podoba, i imo plusuje napędem Q. Co będzie łatwiej znaleźć? Jak z kosztami? W obu autach będą podobne? Jakieś przykładowe ceny? Wiem że będzie dość drogo, ale za to 8 garnków... Liczę się z tym, że sam rozrząd wyjdzie ok 2000zł, tarcze+klocki przód to pewnie jakieś 700zł. W audi zawieszenie będzie to samo co w przypadku mniejszych silników? Może mnie ktoś zniechęcić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Chodzi mi po głowie myśl zmiany auta na wiosnę. > Pomysł trochę szalony, i pozostaje jeszcze do przemyślenia. > Na placu boju mamy takie auta: > - Audi A6 C5 4.2 > - BMW E39 4.0 > Oba benzynowe manuale które będą gazowane. > Audi zdecydowanie bardziej mi się podoba, i imo plusuje napędem Q. > Co będzie łatwiej znaleźć? > Jak z kosztami? > W obu autach będą podobne? > Jakieś przykładowe ceny? > Wiem że będzie dość drogo, ale za to 8 garnków... > Liczę się z tym, że sam rozrząd wyjdzie ok 2000zł, tarcze+klocki przód to pewnie jakieś 700zł. > W audi zawieszenie będzie to samo co w przypadku mniejszych silników? > Może mnie ktoś zniechęcić? Jeśli 4.2 to już A8 quattro bym polecił, bo oddają za pół darmo i z amelinium jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Jeśli 4.2 to już A8 quattro bym polecił, bo oddają za pół darmo i z amelinium jest Bez przesady, nie potrzebuję aż takiej limuzyny bo i tak w 99% czasu jeżdżę sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Ja też od czasu do czasu mam takie myśli, bo to są fajne auta. Ja raczej bym brał a6, a racze S6. W tej samej cenie, albo i taniej jest 740, albo a8... Jest tylko jeden problem: znaleźć auto w dobrym stanie. P.S. BMW ma rozrząd na łańcuchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Chodzi mi po głowie myśl zmiany auta na wiosnę. > Pomysł trochę szalony, i pozostaje jeszcze do przemyślenia. > Na placu boju mamy takie auta: > - Audi A6 C5 4.2 > - BMW E39 4.0 > Oba benzynowe manuale które będą gazowane. > Audi zdecydowanie bardziej mi się podoba, i imo plusuje napędem Q. > Co będzie łatwiej znaleźć? > Jak z kosztami? > W obu autach będą podobne? > Jakieś przykładowe ceny? > Wiem że będzie dość drogo, ale za to 8 garnków... > Liczę się z tym, że sam rozrząd wyjdzie ok 2000zł, tarcze+klocki przód to pewnie jakieś 700zł. > W audi zawieszenie będzie to samo co w przypadku mniejszych silników? > Może mnie ktoś zniechęcić? Tylko A6. No sory ale beema z takim motorem ani za bardzo nie jedzie. Ani się nie prowadzi. A audikiem sobie w zimie można ładnie pośmigać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Bez przesady, nie potrzebuję aż takiej limuzyny bo i tak w 99% czasu jeżdżę sam. Ale co zła by była? Sam na nie spoglądam i chyba kiedyś kupię na jakiś czas link przykładowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Ale co zła by była? > Sam na nie spoglądam i chyba kiedyś kupię na jakiś czas > link przykładowy Miałem już A6 i bardzo dobrze wspominam to auto. Teraz jednak poszedłbym krok dalej, i wziął coś mocniejszego. A6 to jednak mniejsze auto i 4.2 będzie sobie lepiej w nim radziło. E39 sedan swoim wyglądem zewnętrznym też robi na mnie wrażenie. Oczywiście nic nie przebije E38, ale nie ma co przesadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 E34 540i - dlatego ze znajdziesz najlepsze za te same pieniadze w dodatku będzie mniej awaryjne od E39. Problemem jest tylko rzadki dość manual. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Jeśli 4.2 to już A8 quattro bym polecił, bo oddają za pół darmo i z amelinium jest Nie bez powodu oddają półdarmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > E34 540i - dlatego ze znajdziesz najlepsze za te same pieniadze w dodatku będzie mniej awaryjne od > E39. Problemem jest tylko rzadki dość manual. W manualu ma wecej kuni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 A6 C5 4.2 nie kupisz z manualną skrzynią o ile się nie mylę (chyba nawet bez Q też nie będzie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Może mnie ktoś zniechęcić? Nie ja, brałbym A6 choćby ze względu na Q Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > - BMW E39 4.0 > Oba benzynowe manuale które będą gazowane. > Audi zdecydowanie bardziej mi się podoba, i imo plusuje napędem Q. > Co będzie łatwiej znaleźć? E39 z silnikiem 4.0l napewno nie znajdziesz bo takiego nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Może mnie ktoś zniechęcić? Jedyne co może zniechęcać to koszty. Jak to nie jest problemem to brać i się cieszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Moim zdaniem silnik bmw będzie tańszy w naprawach bo po pierwsze jest na łańcuchu a nie na pasku jak ma to miejsce w audi no i nie ma jakiś głupich wynalazków w postaci termostatu za 1000zł. Fakt audi ma quattro ale ma też ciężki silnik wiszący przed przednią osią który nie wpływa pozytywnie na prowadzenie tego auta, jeśli nie postawisz go "bokiem" to będziesz rył nosem (zresztą jak w każdym audi). Bmw to typowe RWD które prowadzi się dużo lepiej od a6 (mowa oczywiście o dobrych warunkach drogowych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > W manualu ma wecej kuni co Ty pier...niczysz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COCON Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > głupich wynalazków w postaci termostatu za 1000zł. ...ile kosztuje termostat do 4.2? Radzę zweryfikować wiedzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 jak chcesz to kolega sprzedaje swoje S8 4.2 bardzo dobrze utrzymane http://allegro.pl/audi-s8-d2-340-km-97r-i2859163316.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > jak chcesz to kolega sprzedaje swoje S8 4.2 bardzo dobrze utrzymane > http://allegro.pl/audi-s8-d2-340-km-97r-i2859163316.html Strasznie malo jezdzil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > W manualu ma wecej kuni Skąd taki pomysł ? Chyba że chodzi Ci o moc na kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > ...ile kosztuje termostat do 4.2? Radzę zweryfikować wiedzę. OK masz rację nie sprecyzowałem wypowiedzi. Tyle kosztuje wymiana bo należy rozebrać cały przód oraz rozrząd (jak dobrze pamietam). A co do porównania to trzeba również pamietać o tym, że w 540 skrzynia jest taka sama jak w M5 więc jest ona dość masywna jednakże w przypadku uszkodzenia koszt takiej skrzyni jest niemały. Co do osiągów 540 w sedanie pierwszą 100 osiąga po 6.2s w manualu i 6.4 w automacie, natomast audi podaje od 6.9 - 7.2 (wynik zależny od źródła). No i najważniejsze A6 nie występune w manualu, manual jest dostępny tylko w S6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COCON Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > OK masz rację nie sprecyzowałem wypowiedzi. Tyle kosztuje wymiana bo należy rozebrać cały przód > oraz rozrząd (jak dobrze pamietam). ...nie trzeba rozbierać przodu. Termostat wymienia się przy okazji wymiany rozrządu "na wszelki wypadek". > A co do porównania to trzeba również pamietać o tym, że w 540 skrzynia jest taka sama jak w M5 więc > jest ona dość masywna jednakże w przypadku uszkodzenia koszt takiej skrzyni jest niemały. ..a jaki wpływ ma masywność skrzyni na jej koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > ..a jaki wpływ ma masywność skrzyni na jej koszt? niestety wszystko co ma literkę "M" kosztuje niemałe pieniążki (za elitarność trzeba swoje zapłacić). Taką skrzynię można kupić już za 3000 ale mozna też dać za nią 6000. Czasami można też spotkac się z czymś takim, że gdy jest ona opisana jako skrzynia do 540/740 to kosztuje np 3000 a gdy jest opisana jako skrzynia do M5 to wtedy już 6000, no bo to w końcu skrzynia od emki BMW pakowało tą samą skrzynię do 540, 740, M5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Jak jeździsz sam to na Twoim miejscu wybral bym S4 czyli coś takiego. , lub A4 B6 3.0 np o taki. Jeśli koniecznie chcesz wybierać pomiędzy A6 a E39 to wybrał bym BMW. Z tego co mi się wydaje (na allegro też niema) A6 nie wychodziło w manualu z tym silnikiem jedynie z 2.7 Bitrubo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Chodzi mi po głowie myśl zmiany auta na wiosnę. > Pomysł trochę szalony, i pozostaje jeszcze do przemyślenia. > Na placu boju mamy takie auta: > - Audi A6 C5 4.2 > - BMW E39 4.0 > Oba benzynowe manuale które będą gazowane. > Audi zdecydowanie bardziej mi się podoba, i imo plusuje napędem Q. > Co będzie łatwiej znaleźć? > Jak z kosztami? > W obu autach będą podobne? > Jakieś przykładowe ceny? > Wiem że będzie dość drogo, ale za to 8 garnków... > Liczę się z tym, że sam rozrząd wyjdzie ok 2000zł, tarcze+klocki przód to pewnie jakieś 700zł. > W audi zawieszenie będzie to samo co w przypadku mniejszych silników? > Może mnie ktoś zniechęcić? Audi jest lepiej wykonane w srodku. Osobisie wolabym Bmw i popraw bo silnik jest 4.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > co Ty pier...niczysz? zamiast powielac głupoty to się dowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > ...nie trzeba rozbierać przodu. Termostat wymienia się przy okazji wymiany rozrządu "na wszelki > wypadek". A jak sie termostat zebździ pomiędzy interwałami rozrządu, to...? ...Wymieniamy rozrząd "na wszelki wypadek"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COCON Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > A jak sie termostat zebździ pomiędzy interwałami rozrządu, to...? > ...Wymieniamy rozrząd "na wszelki wypadek"? ...zebździć się może zawsze Ja napisałem, że nie trzeba ściągać przodu do wymiany rozrządu Termostat można wymienić bez ściągania rozrządu, tylko jest lekko trudniejszy dostęp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > zamiast powielac głupoty to się dowiedz. Chętnie się od Ciebie dowiem (jeśli rzeczywiscie mówimy o mocy silnika, a nie stosunku moc / ciężar czy czymkolwiek innym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > ...zebździć się może zawsze > Ja napisałem, że nie trzeba ściągać przodu do wymiany rozrządu > Termostat można wymienić bez ściągania rozrządu, tylko jest lekko trudniejszy dostęp Mówisz chyba o A8. W C5 4.2 trzeba zdjąć przód i poluzować napinacz paska rozrządu, żeby wyjąć termostat. Koszt wymiany około 500 zł. W 540 wymiana termostatu trwa pół godziny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > zamiast powielac głupoty to się dowiedz. czyli, że się od Ciebie nie dowiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > czyli, że się od Ciebie nie dowiem? e39 4.4 6b e38 4.4 6b miały wieksza moc niz ta w homologacji. o ile dobrz pamietam miały ok 314- 320km ten sam silnik, siedział w x5 315km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > e39 4.4 6b > e38 4.4 6b O ile mnie logika nie myli to napisałeś, że e34 w manualu ma więcej koni niż w automacie. Tutaj piszesz o e39 i e38 > miały wieksza moc niz ta w homologacji. > o ile dobrz pamietam miały ok 314- 320km Sugerujesz, że silniki miały większą moc, tylko jakoś dziwnie się tym nie chwalono? > ten sam silnik, siedział w x5 315km. X5... e53 - 4.4 = 286KM e70 - 4.4 ( M ) coś ponad 550KM (nie było "cywilnego" 4.4 w e70) Skąd masz inne informacje? W szczególności, że manual jest mocniejszy? (poważnie pytam, bez złośliwości) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > O ile mnie logika nie myli to napisałeś, że e34 w manualu ma więcej koni niż w automacie. Tutaj > piszesz o e39 i e38 > Sugerujesz, że silniki miały większą moc, tylko jakoś dziwnie się tym nie chwalono? > X5... > e53 - 4.4 = 286KM > e70 - 4.4 ( M ) coś ponad 550KM (nie było "cywilnego" 4.4 w e70) > Skąd masz inne informacje? W szczególności, że manual jest mocniejszy? (poważnie pytam, bez > złośliwości) http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/...S¬itle=1 widzisz silniki bmw x5 4.4 320km? patrz na pojemnosc, to ten silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/...S¬itle=1 > widzisz silniki bmw x5 4.4 320km? patrz na pojemnosc, to ten silnik ok, masz racje, ale co z tą różną mocą przy innych skrzyniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > e39 4.4 6b > e38 4.4 6b > miały wieksza moc niz ta w homologacji. > o ile dobrz pamietam miały ok 314- 320km > ten sam silnik, siedział w x5 315km. Nic nie miały, nic nie miały. W e39 i e38 siedzi ten sam silnik 4.4 M62, były trzy wersje różniące się osprzętem i każdy miał 286 KM. W X5 były dwa różne silniki 4.4, M62 286 KM i N62 320 KM, także gadanie, że jeden silnik z różnymi mocami występował trochę mija się z prawdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.