Skocz do zawartości

Podłączamy ECUMASTER DET3


karan

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra takie są założenia...silnik 1.2 16V T z kompem 1.2 8V z MAPem 2.5bar (komp przeskalowany pod ten mapsensor)

Do tego podłączamy DET3 w ''Fuel implant'' + zawór EBC

Ecumaster ma wbudowany MAP 400kpa (zakładam, że bedzie używał jednego z Analog Input...np Nr2)

tak będzie wyglądał schemat podłączenia...Jak ktoś zobaczy babola to niech pisze

Chciałbym mieć logi z AFR ale ''mam zajęte'' wszystkie wejścia analogowe...chyba, że wyrzuce sygnał z TPS ...bo w sumie będzie on potrzebny do czegoś? Chyba, że wbudowany map nie używa żadnego z wejść analogowych to nie będzie problemu...

PS Z CHĘCIĄ PRZYJMĘ JAKIŚ SOFT Z UTURBIONYCH NA DET3 bo nie chce mnie się pierdzielić z ustawieniami czujników hehe

7d3b1128e0b02452.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra takie są założenia...silnik 1.2 16V T z kompem 1.2 8V z MAPem 1.5bar (komp przeskalowany

> pod ten mapsensor)

Nie wiem skąd decyzja na taką rzeźbę, podejrzewam, że chodzi o ECB, chciałeś się bawić w EMU, spasowałeś?

Do rzeczy, ten komp co masz jest już podstrojony do T, do tego jest to komp 8V i został zmodzony, żeby dobry zapłon dawał z osprzętem silnika 16V. Wystrojenie DET3 na tej bazie to będzie lekka rzeźba, wg. mnie lepiej jest to zrobić na bazie seryjnego programu, wtedy na pewno mapy do DET-a, które zrobił Ahi i które używa też chyba Shoupas będzie łatwiej dostosować. Na bazie tego programu co masz będziesz musiał wszystko robić od zera. I zapłon i paliwo.

PS. MAP 2.5 bara wink.gif

EDIT: późno jest zlosnik.gif Jak FIT to paliwo faktycznie nie problem, ale kwestia zapłonu pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem skąd decyzja na taką rzeźbę, podejrzewam, że chodzi o ECB, chciałeś się bawić w EMU,

> spasowałeś?

> Do rzeczy, ten komp co masz jest już podstrojony do T, do tego jest to komp 8V i został zmodzony,

> żeby dobry zapłon dawał z osprzętem silnika 16V. Wystrojenie DET3 na tej bazie to będzie lekka

> rzeźba, wg. mnie lepiej jest to zrobić na bazie seryjnego programu, wtedy na pewno mapy do

> DET-a, które zrobił Ahi i które używa też chyba Shoupas będzie łatwiej dostosować. Na bazie

> tego programu co masz będziesz musiał wszystko robić od zera. I zapłon i paliwo.

EBC to raz cool.gif

Chęć zrobienia czegoś samemu to dwa oink.gif

DET3 dostane w mocno promocyjniej cenie i grzech nie wziąść...to po trzy yikes.gif

Wiem, że moj komp jest zmodzony...i DET3 w fuel implant pozwoli mi w prosty sposób na korekcję paliwa wg AFR + ew korekcję zapłonu ale jako baza wyjściowa pozostaje zapłon z zmodzonego kompa 1.2 8V ok.gif

Co do softów...Stroić będę ''od nowa'' tylko potrzebny mi wzorzec by nie pierdzielić się z kalibracją czyjników i jako ściąga zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do softów...Stroić będę od nowa tylko potrzebny mi wzorzec by nie pierdzielić się z kalibracją

> czyjników i jako ściąga

Do czujników OK, ale jak będziesz używał map zapłonu jako ściągi do zupełnie innej bazy to może być bubu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam i też tak właśnie korzystam. Po wystrojeniu możesz sobie w innovacie zmienić sygnał na 0-1V i dawać przez to samo wejście sygnał do korekcji dawki paliwa. TPS musisz mieć podpiętego, bo nie będzie Ci robił fuel enrichment i odcinek paliwa przy schodzeniu z obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> no i zacząłem lutować....przy -12C na dworze w nieogrzewanym garażu jest ok -2C wiec jest to jest

> to nielada sztuka

> Taśma izolacyjna się poddała odrazu, a ja po 4ech kabelkach

Skąd ja to znam hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalaczasz grzejnik 2 dni wczesniej i wtedy mozna dzialac bez obaw ze Ci sie klucz do reki przyklei

W tym konkretnym przypadku bym się zmotywował, wytargał całą wiązkę z samochodu i zaniósł do domu, ku uciesze żony i reszty domowników zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze mozna procedure zapodać a nie chcesz dwóch map mieć ? i tak btw obydwie masy zrobił bym

> osobno do budy kajsik.

Potwierdzam, ja mialem mase do wiazki i byly cuda na kiju, teraz mam osobno gruba mase do silnika i jest duzo lepiej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam, ja mialem mase do wiazki i byly cuda na kiju, teraz mam osobno gruba mase do silnika i

> jest duzo lepiej

Masa od koncowek mocy jest osobno do budy fi=1mm2

Masa Ecumastera i CPW z wiązki...gdycos nie bedzie gralo to sie przerobi ale generalnie to jest zasada rozdzielania Power earth od Instrumental earth grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze mozna procedure zapodać a nie chcesz dwóch map mieć ? i tak btw obydwie masy zrobił bym

> osobno do budy kajsik.

ale by przelaczac mapy to musial bym zrezygnowac z odczytu AFR ..

Chyba, ze robie to na przelaczniku sygnalu AFR/open/masa ale musialo by to byc poprzedzone kazdorazowym przeladowaniem softu w DET3 (zmiana konfiguracyjna wejscia)

Cos wiecej napiszesz jak to robiles? Moze zdradzisz jakies ciekawostki i triki dot strojenia det3 cfaniaczek.gif

fajnie by bylo kontynuowac ten wątek jako zbior wiedzy dot det3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale by przelaczac mapy to musial bym zrezygnowac z odczytu AFR ..

> Chyba, ze robie to na przelaczniku sygnalu AFR/open/masa ale musialo by to byc poprzedzone

> kazdorazowym przeladowaniem softu w DET3 (zmiana konfiguracyjna wejscia)

> Cos wiecej napiszesz jak to robiles? Moze zdradzisz jakies ciekawostki i triki dot strojenia det3

> fajnie by bylo kontynuowac ten wątek jako zbior wiedzy dot det3

A widziałeś kiedyś ten wątek na FF:

>> KLIK <<

Interesujące dla Ciebie rzeczy zaczynają się od postu #41. Wogóle, powinienem był sobie wcześniej o tym przypomnieć, ale mnie coś przyćmiło frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jak ...obliczał ktoś wartość RX dla naszych kompow 1.2 8V?

> I ile wam wyszła?

A nie wystarczy po prostu zmierzyć oporu na ECU między pinem +5V i wejściami czujników? Chwyciłem kompa 1.1 SPI do ręki i między pinami 13 i 14 jak i 31 i 14 wyszło 4,44 k-ohma. Mam też kompa 18FD pod ręką, ale mi się nie chce rozłączać całej konstrukcji do niego przymocowanej...

> Z tego co widze to czujniki temperatury i cieczy to te same czujniki w innej obudowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby obliczyć rezystancje rezystora Rx znajdującego się w komputerze należy:

1) Odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury.

2) Przy włączonym zapłonie należy dokonać pomiaru napięcia oraz zapisać go jako Uwe,

3) Następnie należy w miejsce czujnika podpiąć rezystor o znanej rezystancji (np. 10K) Rk ( w omach),

4) Następnie należy zmierzyć ponownie napięcie i zapisać go jako Uwy

Rezystancje Rx otrzymamy po podstawieniu zmierzonych wartości do wzoru:

Rx = Rk * (Uwe - Uwy) / Uwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aby obliczyć rezystancje rezystora Rx znajdującego się w komputerze należy:

> 1) Odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury.

> 2) Przy włączonym zapłonie należy dokonać pomiaru napięcia oraz zapisać go jako Uwe,

> 3) Następnie należy w miejsce czujnika podpiąć rezystor o znanej rezystancji (np. 10K) Rk ( w

> omach),

> 4) Następnie należy zmierzyć ponownie napięcie i zapisać go jako Uwy

> Rezystancje Rx otrzymamy po podstawieniu zmierzonych wartości do wzoru:

> Rx = Rk * (Uwe - Uwy) / Uwy

dokladnie tak. samo uzycie omomierza jest bledne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aby obliczyć rezystancje rezystora Rx znajdującego się w komputerze należy:

> 1) Odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury.

> 2) Przy włączonym zapłonie należy dokonać pomiaru napięcia oraz zapisać go jako Uwe,

> 3) Następnie należy w miejsce czujnika podpiąć rezystor o znanej rezystancji (np. 10K) Rk ( w

> omach),

> 4) Następnie należy zmierzyć ponownie napięcie i zapisać go jako Uwy

> Rezystancje Rx otrzymamy po podstawieniu zmierzonych wartości do wzoru:

> Rx = Rk * (Uwe - Uwy) / Uwy

Tyle to podejrzewam i karan wie, instrukcję pewnie ma i googla też pewnie nie wyłączyli na dzielni zlosnik.gif Jestem bardzo ciekaw ile z tego pomiaru wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jak ...obliczał ktoś wartość RX dla naszych kompow 1.2 8V?

> I ile wam wyszła?

> Z tego co widze to czujniki temperatury i cieczy to te same czujniki w innej obudowie

ja nie knociłem nigdy tylko wpinałem sie i działało razem ze wskazaniami które były/są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo z zapłonem trzeba było modzić?

Zapłon na 0 w det bo ruszony przez was w ecu ale docelowo ecu bedzie seria, a zrobi sie w det. Narazie doładowanie tylko 0.3 a juz jest zajebiscie. Docelowo pewnie z 1.3 bedziemy ładowac

W linku co podałeś są charakterystyki czujników IAT/CLT i są to czujniki o tej samej charakterystyce tylko obudowa inna.

CLT

IAT

W det3 wybieramy:

Magnetti marelli ATS04, RX=2027

Mając tabelę zaleznosci rezystancji od temp czujnika i dekadę (ew kilka rezystorów) łatwo sprawdzić poprawność wskazań ok.gif

Przed pierwszym włączeniem zapłonu KONIECZNIE odłączyć wtryskiwacze...bo zaleje dziada hehe.gif Prawda moritz? widziałeś gejzery wachy po wykręceniu świec hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Takie info dla wystrojonych na FIT i mających problem z odpalaniem na zimno w tych temperaturach:

Silnik zapala ale schodząc z obrotów gaśnie...ja to rozwiązałem poprzez podniesienie Fuel Cuts po RPM (General setup)

Mam nadzieję, że Jadźwin w niedługim czasie zrobi update w sofcie by fuelcuts nie były aktywne w fazie rozruchu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 4 miesiące później...

> uruchomiłem korekcję po sygnale z sondy szerokopasmowej...fajna sprawa

Temat fajny szkoda ze sie nie rozwinoł bo brakuje paru rzeczy miedzy innymi co robimy z fabrycznym MAP sensorem? gdy mamu w decie wbudowany? rozumiem ze juz nie jest potrzebny w trybie FI ale dla seryjnego komputera zeby nie wchodził błąd zostaje podlączony fabryczny?

Druga sprawa to wtryskiwacze,jak odcinamy kabel przy ecu to przeciez komputer ma problem,czy trzeba to podlaczyc jakims rezystorem do masy zeby seryjny komputer oszukac czy co zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Temat fajny szkoda ze sie nie rozwinoł bo brakuje paru rzeczy miedzy innymi co robimy z fabrycznym

> MAP sensorem? gdy mamu w decie wbudowany? rozumiem ze juz nie jest potrzebny w trybie FI ale

> dla seryjnego komputera zeby nie wchodził błąd zostaje podlączony fabryczny?

> Druga sprawa to wtryskiwacze,jak odcinamy kabel przy ecu to przeciez komputer ma problem,czy trzeba

> to podlaczyc jakims rezystorem do masy zeby seryjny komputer oszukac czy co zrobic?

Na te pytania masz odpowiedz w instrukcji ecumastera ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na te pytania masz odpowiedz w instrukcji ecumastera

ok ok raz przeczytalem te instrukcje ale są jeszcze niepewności,jesli chodzi o MAP sensor seryjny piszą ze mozna ograniczyć napięciem,ale czy tylko o napięcie tu chodzi? przeciez nadcisnienie rozwalic go moze mechanicznie...Czy w tym przypadku nie lepszym rozwiazaniem by bylo wstawić w wezyk jednokierunkowego zaworka zeby MAP nie widzial wogole nadcisnienia?(tak jak to ktos o tym kiedys pisal) Przy FI to i tak niema znaczenia chodzi tylko zeby sterownik nie wchodzil w tryb awaryjny,zeby myslal ze wszystko jest wporzadku, bo ten Map nie bedzie do niczego potrzebny przy det3 z wbudowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok ok raz przeczytalem te instrukcje ale są jeszcze niepewności,jesli chodzi o MAP sensor seryjny

> piszą ze mozna ograniczyć napięciem,ale czy tylko o napięcie tu chodzi? przeciez nadcisnienie

> rozwalic go moze mechanicznie...Czy w tym przypadku nie lepszym rozwiazaniem by bylo wstawić w

> wezyk jednokierunkowego zaworka zeby MAP nie widzial wogole nadcisnienia?(tak jak to ktos o

> tym kiedys pisal) Przy FI to i tak niema znaczenia chodzi tylko zeby sterownik nie wchodzil w

> tryb awaryjny,zeby myslal ze wszystko jest wporzadku, bo ten Map nie bedzie do niczego

> potrzebny przy det3 z wbudowanym.

MAP jest potrzebny, bo ECU jeszcze jakoś musi zapłonem sterować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Temat fajny szkoda ze sie nie rozwinoł bo brakuje paru rzeczy miedzy innymi co robimy z fabrycznym

> MAP sensorem? gdy mamu w decie wbudowany? rozumiem ze juz nie jest potrzebny w trybie FI ale

> dla seryjnego komputera zeby nie wchodził błąd zostaje podlączony fabryczny?

zostaje podlaczony do seryjnego

> Druga sprawa to wtryskiwacze,jak odcinamy kabel przy ecu to przeciez komputer ma problem,czy trzeba

> to podlaczyc jakims rezystorem do masy zeby seryjny komputer oszukac czy co zrobic?

Nic nie podlaczaj, zabezpiecz odcieta koncowke. Bedzie sie palic "marchewa" ale tym sie nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> MAP jest potrzebny, bo ECU jeszcze jakoś musi zapłonem sterować.

ok w takim razie prosze o odpowiedz na pytanie czy mogę wstawic tylko w węzyk zaworek jednokierunkowy tak jak to zrobil kolega glaca?bez ingerencji w kable i ograniczenia napięcia?czy to będzie dobrze chodzić? wsumie u niego byl wariator ja chce na det3

kolego taquito to juz wole ten rezystor 60ohm wsadzic i niech sobie mysli ze wtryskiwacze są..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok w takim razie prosze o odpowiedz na pytanie czy mogę wstawic tylko w węzyk zaworek

> jednokierunkowy tak jak to zrobil kolega glaca?bez ingerencji w kable i ograniczenia

> napięcia?czy to będzie dobrze chodzić? wsumie u niego byl wariator ja chce na det3

> kolego taquito to juz wole ten rezystor 60ohm wsadzic i niech sobie mysli ze wtryskiwacze są..

Ok teraz mam wiekszy problem podlaczylem wszystko jak na schemacie tylko:

1.Czy plus 12V z wtryskiwaczy zostaje fabryczny czy ciąć i pociągnąć +12v po stacyjce?

2.W ustawieniach zapłonu cos ruszać?

Bo kręce kręce czasem załapie ale krece i krece i niemoze odpalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.