karan Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 No dobra takie są założenia...silnik 1.2 16V T z kompem 1.2 8V z MAPem 2.5bar (komp przeskalowany pod ten mapsensor) Do tego podłączamy DET3 w ''Fuel implant'' + zawór EBC Ecumaster ma wbudowany MAP 400kpa (zakładam, że bedzie używał jednego z Analog Input...np Nr2) tak będzie wyglądał schemat podłączenia...Jak ktoś zobaczy babola to niech pisze Chciałbym mieć logi z AFR ale ''mam zajęte'' wszystkie wejścia analogowe...chyba, że wyrzuce sygnał z TPS ...bo w sumie będzie on potrzebny do czegoś? Chyba, że wbudowany map nie używa żadnego z wejść analogowych to nie będzie problemu... PS Z CHĘCIĄ PRZYJMĘ JAKIŚ SOFT Z UTURBIONYCH NA DET3 bo nie chce mnie się pierdzielić z ustawieniami czujników hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 Pogadaj z Ahim moze Ci cos pomoze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > No dobra takie są założenia...silnik 1.2 16V T z kompem 1.2 8V z MAPem 1.5bar (komp przeskalowany > pod ten mapsensor) Nie wiem skąd decyzja na taką rzeźbę, podejrzewam, że chodzi o ECB, chciałeś się bawić w EMU, spasowałeś? Do rzeczy, ten komp co masz jest już podstrojony do T, do tego jest to komp 8V i został zmodzony, żeby dobry zapłon dawał z osprzętem silnika 16V. Wystrojenie DET3 na tej bazie to będzie lekka rzeźba, wg. mnie lepiej jest to zrobić na bazie seryjnego programu, wtedy na pewno mapy do DET-a, które zrobił Ahi i które używa też chyba Shoupas będzie łatwiej dostosować. Na bazie tego programu co masz będziesz musiał wszystko robić od zera. I zapłon i paliwo. PS. MAP 2.5 bara EDIT: późno jest Jak FIT to paliwo faktycznie nie problem, ale kwestia zapłonu pozostaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 13 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Nie wiem skąd decyzja na taką rzeźbę, podejrzewam, że chodzi o ECB, chciałeś się bawić w EMU, > spasowałeś? > Do rzeczy, ten komp co masz jest już podstrojony do T, do tego jest to komp 8V i został zmodzony, > żeby dobry zapłon dawał z osprzętem silnika 16V. Wystrojenie DET3 na tej bazie to będzie lekka > rzeźba, wg. mnie lepiej jest to zrobić na bazie seryjnego programu, wtedy na pewno mapy do > DET-a, które zrobił Ahi i które używa też chyba Shoupas będzie łatwiej dostosować. Na bazie > tego programu co masz będziesz musiał wszystko robić od zera. I zapłon i paliwo. EBC to raz Chęć zrobienia czegoś samemu to dwa DET3 dostane w mocno promocyjniej cenie i grzech nie wziąść...to po trzy Wiem, że moj komp jest zmodzony...i DET3 w fuel implant pozwoli mi w prosty sposób na korekcję paliwa wg AFR + ew korekcję zapłonu ale jako baza wyjściowa pozostaje zapłon z zmodzonego kompa 1.2 8V Co do softów...Stroić będę ''od nowa'' tylko potrzebny mi wzorzec by nie pierdzielić się z kalibracją czyjników i jako ściąga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Co do softów...Stroić będę od nowa tylko potrzebny mi wzorzec by nie pierdzielić się z kalibracją > czyjników i jako ściąga Do czujników OK, ale jak będziesz używał map zapłonu jako ściągi do zupełnie innej bazy to może być bubu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 13 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Do czujników OK, ale jak będziesz używał map zapłonu jako ściągi do zupełnie innej bazy to może być > bubu tak wiem Obiecuję, że nie dotknę zapłonów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > Chciałbym mieć logi z AFR ale ''mam zajęte'' wszystkie wejścia analogowe... http://www.ecumaster.com/download/DET3/SAfuelImplant.pdf Strona 21 "Tables switch input". mam, korzystam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > http://www.ecumaster.com/download/DET3/SAfuelImplant.pdf > Strona 21 "Tables switch input". > mam, korzystam no i zajebiście Przyznam się, że manuala to tak pobieżnie przeleciałem dopiero teraz z AFR: Jedno czego mi brakuje w tym całym Det3 to powinno być więcej wyjść mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Też mam i też tak właśnie korzystam. Po wystrojeniu możesz sobie w innovacie zmienić sygnał na 0-1V i dawać przez to samo wejście sygnał do korekcji dawki paliwa. TPS musisz mieć podpiętego, bo nie będzie Ci robił fuel enrichment i odcinek paliwa przy schodzeniu z obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > tak wiem Obiecuję, że nie dotknę zapłonów Ale i tak pewnie będziesz musiał albo chciał. Tylko nie rób tego wg. schematu ++, +, 0, -, jak zobaczysz czyjąś mapę, to będziesz wiedział o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 no i zacząłem lutować....przy -12C na dworze w nieogrzewanym garażu jest ok -2C wiec jest to jest to nielada sztuka Taśma izolacyjna się poddała odrazu, a ja po 4ech kabelkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Hehehehe, spoko idzie odwilż :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 > no i zacząłem lutować....przy -12C na dworze w nieogrzewanym garażu jest ok -2C wiec jest to jest > to nielada sztuka > Taśma izolacyjna się poddała odrazu, a ja po 4ech kabelkach Skąd ja to znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 zalaczasz grzejnik 2 dni wczesniej i wtedy mozna dzialac bez obaw ze Ci sie klucz do reki przyklei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 > zalaczasz grzejnik 2 dni wczesniej i wtedy mozna dzialac bez obaw ze Ci sie klucz do reki przyklei W tym konkretnym przypadku bym się zmotywował, wytargał całą wiązkę z samochodu i zaniósł do domu, ku uciesze żony i reszty domowników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIK Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Kiedyś zakładałem do SC stabilizator przy -14*C jak wylało mi się trochę gorącej herbaty to po chwili zamarznięta powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 finalny schemat z poprawionymi wyściami power out#1/2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > finalny schemat z poprawionymi wyściami power out#1/2 bede mal tak samo, tylko komp z 16v zostanie. ale jak pol roku temu komus mowilem, ze tak zrobie, to powiedzial, ze sie nie da... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > finalny schemat z poprawionymi wyściami power out#1/2 jeszcze mozna procedure zapodać a nie chcesz dwóch map mieć ? i tak btw obydwie masy zrobił bym osobno do budy kajsik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > jeszcze mozna procedure zapodać a nie chcesz dwóch map mieć ? i tak btw obydwie masy zrobił bym > osobno do budy kajsik. Potwierdzam, ja mialem mase do wiazki i byly cuda na kiju, teraz mam osobno gruba mase do silnika i jest duzo lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Ja mam mase od końcówek mocy do budy, a tą drugą zasilająca z wiązki serii ecu i śmiga jak ta lala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Potwierdzam, ja mialem mase do wiazki i byly cuda na kiju, teraz mam osobno gruba mase do silnika i > jest duzo lepiej Masa od koncowek mocy jest osobno do budy fi=1mm2 Masa Ecumastera i CPW z wiązki...gdycos nie bedzie gralo to sie przerobi ale generalnie to jest zasada rozdzielania Power earth od Instrumental earth Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > jeszcze mozna procedure zapodać a nie chcesz dwóch map mieć ? i tak btw obydwie masy zrobił bym > osobno do budy kajsik. ale by przelaczac mapy to musial bym zrezygnowac z odczytu AFR .. Chyba, ze robie to na przelaczniku sygnalu AFR/open/masa ale musialo by to byc poprzedzone kazdorazowym przeladowaniem softu w DET3 (zmiana konfiguracyjna wejscia) Cos wiecej napiszesz jak to robiles? Moze zdradzisz jakies ciekawostki i triki dot strojenia det3 fajnie by bylo kontynuowac ten wątek jako zbior wiedzy dot det3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > ale by przelaczac mapy to musial bym zrezygnowac z odczytu AFR .. > Chyba, ze robie to na przelaczniku sygnalu AFR/open/masa ale musialo by to byc poprzedzone > kazdorazowym przeladowaniem softu w DET3 (zmiana konfiguracyjna wejscia) > Cos wiecej napiszesz jak to robiles? Moze zdradzisz jakies ciekawostki i triki dot strojenia det3 > fajnie by bylo kontynuowac ten wątek jako zbior wiedzy dot det3 A widziałeś kiedyś ten wątek na FF: >> KLIK << Interesujące dla Ciebie rzeczy zaczynają się od postu #41. Wogóle, powinienem był sobie wcześniej o tym przypomnieć, ale mnie coś przyćmiło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 No to jak ...obliczał ktoś wartość RX dla naszych kompow 1.2 8V? I ile wam wyszła? Z tego co widze to czujniki temperatury i cieczy to te same czujniki w innej obudowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > No to jak ...obliczał ktoś wartość RX dla naszych kompow 1.2 8V? > I ile wam wyszła? A nie wystarczy po prostu zmierzyć oporu na ECU między pinem +5V i wejściami czujników? Chwyciłem kompa 1.1 SPI do ręki i między pinami 13 i 14 jak i 31 i 14 wyszło 4,44 k-ohma. Mam też kompa 18FD pod ręką, ale mi się nie chce rozłączać całej konstrukcji do niego przymocowanej... > Z tego co widze to czujniki temperatury i cieczy to te same czujniki w innej obudowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proshotter Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Aby obliczyć rezystancje rezystora Rx znajdującego się w komputerze należy: 1) Odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury. 2) Przy włączonym zapłonie należy dokonać pomiaru napięcia oraz zapisać go jako Uwe, 3) Następnie należy w miejsce czujnika podpiąć rezystor o znanej rezystancji (np. 10K) Rk ( w omach), 4) Następnie należy zmierzyć ponownie napięcie i zapisać go jako Uwy Rezystancje Rx otrzymamy po podstawieniu zmierzonych wartości do wzoru: Rx = Rk * (Uwe - Uwy) / Uwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Aby obliczyć rezystancje rezystora Rx znajdującego się w komputerze należy: > 1) Odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury. > 2) Przy włączonym zapłonie należy dokonać pomiaru napięcia oraz zapisać go jako Uwe, > 3) Następnie należy w miejsce czujnika podpiąć rezystor o znanej rezystancji (np. 10K) Rk ( w > omach), > 4) Następnie należy zmierzyć ponownie napięcie i zapisać go jako Uwy > Rezystancje Rx otrzymamy po podstawieniu zmierzonych wartości do wzoru: > Rx = Rk * (Uwe - Uwy) / Uwy dokladnie tak. samo uzycie omomierza jest bledne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Aby obliczyć rezystancje rezystora Rx znajdującego się w komputerze należy: > 1) Odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury. > 2) Przy włączonym zapłonie należy dokonać pomiaru napięcia oraz zapisać go jako Uwe, > 3) Następnie należy w miejsce czujnika podpiąć rezystor o znanej rezystancji (np. 10K) Rk ( w > omach), > 4) Następnie należy zmierzyć ponownie napięcie i zapisać go jako Uwy > Rezystancje Rx otrzymamy po podstawieniu zmierzonych wartości do wzoru: > Rx = Rk * (Uwe - Uwy) / Uwy Tyle to podejrzewam i karan wie, instrukcję pewnie ma i googla też pewnie nie wyłączyli na dzielni Jestem bardzo ciekaw ile z tego pomiaru wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > No to jak ...obliczał ktoś wartość RX dla naszych kompow 1.2 8V? > I ile wam wyszła? > Z tego co widze to czujniki temperatury i cieczy to te same czujniki w innej obudowie ja nie knociłem nigdy tylko wpinałem sie i działało razem ze wskazaniami które były/są ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 no i odpalił kurwencja. Nawet juz upalalismy...Jestem podniecony jakbym miał znowu 17 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > no i odpalił kurwencja. Nawet juz upalalismy...Jestem podniecony jakbym miał znowu 17 lat no musiał odpalić. Konfiguracja nie jest jakaś tam straszna a strojenie to bardzo przyjemna sprawa na FIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > no i odpalił kurwencja. Nawet juz upalalismy...Jestem podniecony jakbym miał znowu 17 lat Hehehe nawet ja jestem podniecony Jest ogień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > no i odpalił kurwencja. Nawet juz upalalismy...Jestem podniecony jakbym miał znowu 17 lat Dużo z zapłonem trzeba było modzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Dużo z zapłonem trzeba było modzić? Zapłon na 0 w det bo ruszony przez was w ecu ale docelowo ecu bedzie seria, a zrobi sie w det. Narazie doładowanie tylko 0.3 a juz jest zajebiscie. Docelowo pewnie z 1.3 bedziemy ładowac W linku co podałeś są charakterystyki czujników IAT/CLT i są to czujniki o tej samej charakterystyce tylko obudowa inna. CLT IAT W det3 wybieramy: Magnetti marelli ATS04, RX=2027 Mając tabelę zaleznosci rezystancji od temp czujnika i dekadę (ew kilka rezystorów) łatwo sprawdzić poprawność wskazań Przed pierwszym włączeniem zapłonu KONIECZNIE odłączyć wtryskiwacze...bo zaleje dziada Prawda moritz? widziałeś gejzery wachy po wykręceniu świec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Narazie doładowanie tylko 0.3 a juz jest zajebiscie. Docelowo pewnie z 1.3 bedziemy ładowac Nawet nie masz co porównywać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Zapłon na 0 w det bo ruszony przez was w ecu ale docelowo ecu bedzie seria, A jednak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 K03 jest teraz turbo tak? Kto wie przy jakim ciśnieniu doładowania otwiera się WasteGate? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 o ...właśnie znalazłem najnowszy soft 1.29 i można zrobić launch control na frequency Input post: 2727 http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=43669&st=2720 edit: soft 1.30 z funkcja LC always active pod powyzszym linkiem post 2751 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 Wpadasz dziś na skwer? trzeba będzie wrzucić i po testować Mój już śmiga 0.8 bara, power is back Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Takie info dla wystrojonych na FIT i mających problem z odpalaniem na zimno w tych temperaturach: Silnik zapala ale schodząc z obrotów gaśnie...ja to rozwiązałem poprzez podniesienie Fuel Cuts po RPM (General setup) Mam nadzieję, że Jadźwin w niedługim czasie zrobi update w sofcie by fuelcuts nie były aktywne w fazie rozruchu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 uruchomiłem korekcję po sygnale z sondy szerokopasmowej...fajna sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojownik89 Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > uruchomiłem korekcję po sygnale z sondy szerokopasmowej...fajna sprawa Temat fajny szkoda ze sie nie rozwinoł bo brakuje paru rzeczy miedzy innymi co robimy z fabrycznym MAP sensorem? gdy mamu w decie wbudowany? rozumiem ze juz nie jest potrzebny w trybie FI ale dla seryjnego komputera zeby nie wchodził błąd zostaje podlączony fabryczny? Druga sprawa to wtryskiwacze,jak odcinamy kabel przy ecu to przeciez komputer ma problem,czy trzeba to podlaczyc jakims rezystorem do masy zeby seryjny komputer oszukac czy co zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Temat fajny szkoda ze sie nie rozwinoł bo brakuje paru rzeczy miedzy innymi co robimy z fabrycznym > MAP sensorem? gdy mamu w decie wbudowany? rozumiem ze juz nie jest potrzebny w trybie FI ale > dla seryjnego komputera zeby nie wchodził błąd zostaje podlączony fabryczny? > Druga sprawa to wtryskiwacze,jak odcinamy kabel przy ecu to przeciez komputer ma problem,czy trzeba > to podlaczyc jakims rezystorem do masy zeby seryjny komputer oszukac czy co zrobic? Na te pytania masz odpowiedz w instrukcji ecumastera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Na te pytania masz odpowiedz w instrukcji ecumastera o to to a jak juz, to nie do masy, a do plusa, a wynika to ze sposobu sterowania wtryskami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojownik89 Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Na te pytania masz odpowiedz w instrukcji ecumastera ok ok raz przeczytalem te instrukcje ale są jeszcze niepewności,jesli chodzi o MAP sensor seryjny piszą ze mozna ograniczyć napięciem,ale czy tylko o napięcie tu chodzi? przeciez nadcisnienie rozwalic go moze mechanicznie...Czy w tym przypadku nie lepszym rozwiazaniem by bylo wstawić w wezyk jednokierunkowego zaworka zeby MAP nie widzial wogole nadcisnienia?(tak jak to ktos o tym kiedys pisal) Przy FI to i tak niema znaczenia chodzi tylko zeby sterownik nie wchodzil w tryb awaryjny,zeby myslal ze wszystko jest wporzadku, bo ten Map nie bedzie do niczego potrzebny przy det3 z wbudowanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > ok ok raz przeczytalem te instrukcje ale są jeszcze niepewności,jesli chodzi o MAP sensor seryjny > piszą ze mozna ograniczyć napięciem,ale czy tylko o napięcie tu chodzi? przeciez nadcisnienie > rozwalic go moze mechanicznie...Czy w tym przypadku nie lepszym rozwiazaniem by bylo wstawić w > wezyk jednokierunkowego zaworka zeby MAP nie widzial wogole nadcisnienia?(tak jak to ktos o > tym kiedys pisal) Przy FI to i tak niema znaczenia chodzi tylko zeby sterownik nie wchodzil w > tryb awaryjny,zeby myslal ze wszystko jest wporzadku, bo ten Map nie bedzie do niczego > potrzebny przy det3 z wbudowanym. MAP jest potrzebny, bo ECU jeszcze jakoś musi zapłonem sterować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > Temat fajny szkoda ze sie nie rozwinoł bo brakuje paru rzeczy miedzy innymi co robimy z fabrycznym > MAP sensorem? gdy mamu w decie wbudowany? rozumiem ze juz nie jest potrzebny w trybie FI ale > dla seryjnego komputera zeby nie wchodził błąd zostaje podlączony fabryczny? zostaje podlaczony do seryjnego > Druga sprawa to wtryskiwacze,jak odcinamy kabel przy ecu to przeciez komputer ma problem,czy trzeba > to podlaczyc jakims rezystorem do masy zeby seryjny komputer oszukac czy co zrobic? Nic nie podlaczaj, zabezpiecz odcieta koncowke. Bedzie sie palic "marchewa" ale tym sie nie przejmuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojownik89 Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > MAP jest potrzebny, bo ECU jeszcze jakoś musi zapłonem sterować. ok w takim razie prosze o odpowiedz na pytanie czy mogę wstawic tylko w węzyk zaworek jednokierunkowy tak jak to zrobil kolega glaca?bez ingerencji w kable i ograniczenia napięcia?czy to będzie dobrze chodzić? wsumie u niego byl wariator ja chce na det3 kolego taquito to juz wole ten rezystor 60ohm wsadzic i niech sobie mysli ze wtryskiwacze są.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojownik89 Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 > ok w takim razie prosze o odpowiedz na pytanie czy mogę wstawic tylko w węzyk zaworek > jednokierunkowy tak jak to zrobil kolega glaca?bez ingerencji w kable i ograniczenia > napięcia?czy to będzie dobrze chodzić? wsumie u niego byl wariator ja chce na det3 > kolego taquito to juz wole ten rezystor 60ohm wsadzic i niech sobie mysli ze wtryskiwacze są.. Ok teraz mam wiekszy problem podlaczylem wszystko jak na schemacie tylko: 1.Czy plus 12V z wtryskiwaczy zostaje fabryczny czy ciąć i pociągnąć +12v po stacyjce? 2.W ustawieniach zapłonu cos ruszać? Bo kręce kręce czasem załapie ale krece i krece i niemoze odpalic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.