Jump to content
Sign in to follow this  
karan

Podłączamy ECUMASTER DET3

Recommended Posts

Siema komp przyszedł były upalone wyjścia i diody.. podłączyłem i z pierwszego kopa odpalił grinser006.gif chwile pojeździłem jestem usatysfakcjonowany ale mam letnie opony i cały czas w poślizgu;/ Muszę uszczelnić jedynie miske olejową bo cieknie;/ Wrzucę wieczorem filmik jak to się ma na ten moment:)

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Toja satyswakcja wynika że udało się odpalić to na DET i jedzie. Czy z tego że cichcem wystroiłeś wsio w garażu i już jest dzida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie nie grinser006.gif z tego że po takim czasie odpalił i jedzie. wink.gif nie jet jeszcze wystrojony tak że jeszcze trochę przedemna wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzebię, żeby nie zakładać nowego tematu.

Mam już podłączonego DET3, póki co w trybie piggyback. Silnik to na razie seryjne 1.2 8V z przepustnicą 42mm, ale zamierzam powoli uczyć się obsługi Deta, żeby umieć podstroić pod grubsze mody.  Do strojenia jak wiadomo potrzebna jeszcze sonda szerokopasmowa z kontrolerem. I tu pytanie czy są jakieś inne tańsze opcje działające z DET3 oprócz innovate? Czy można użyć np kontrolera STAG od LPG?

Druga sprawa czy mogę na czas strojenia wkręcić sondę szerokopasmową w miejsce seryjnej (zamiast niej), czy po wystrojeniu i podpięciu seryjnej sondy całe strojenie się nie rozjedzie?

Trzecia rzecz, to czy DET3 potrafi sam stworzyć mapę na podstawie odczytów AFR? Tzn podaję tylko pożądane AFR przy danych obrotach i DET3 sam dostosuje odpowiednie wartości w komórkach? Jeśli tak to strojenie DETem brzmi całkiem prosto, choć pewnie wcale tak nie jest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. jak otworzysz okno ze skalami i bedziesz je wybierac to tam sa chyba skale do 3 roznych kontrolerow. Szukaj innovate na ebay.co.uk. Ja tam kupilem z polskiego sklepu jakies 300zl taniej niz ten sam przedmiot sprzedawali na allegro (bo to polska ...). Ogolnie zaplacilem 600zl

2. Nie wiem jak zachowa sie komp z beznzyny bez sondy, moze byc troche bardziej bogato, ale kontroler z innovate lc-1 ma wyjscie na sygnal dla sondy waskopasmowej wiec mozesz na czas strojenia go wpiac.

3. DET III moze jedynie wskazac na mapie 16x16 wartosc afr dla kazdej komorki. Sam nie bedzie sie dostrajal

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. jak otworzysz okno ze skalami i bedziesz je wybierac to tam sa chyba skale do 3 roznych kontrolerow. Szukaj innovate na ebay.co.uk. Ja tam kupilem z polskiego sklepu jakies 300zl taniej niz ten sam przedmiot sprzedawali na allegro (bo to polska ...). Ogolnie zaplacilem 600zl

 

Super, dzięki za info, to już sporo taniej.

 


2. Nie wiem jak zachowa sie komp z beznzyny bez sondy, moze byc troche bardziej bogato, ale kontroler z innovate lc-1 ma wyjscie na sygnal dla sondy waskopasmowej wiec mozesz na czas strojenia go wpiac.

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Załóżmy wkręcam zamiast seryjnej sondy tą szerokopasmową, kontroler podpinam do DET3 i dodatkowo będzie miał wyjście z sygnałem takim jak sonda wąskopasmowa i można dodatkowo kontroler podpiąć też do seryjnego ECU? Jeśli tak to w sumie można na stałe zastąpić seryjną sondę i wykorzystać szerokopasmową poprzez kontroler i do deta i do ecu :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli tak to w sumie można na stałe zastąpić seryjną sondę i wykorzystać szerokopasmową poprzez kontroler i do deta i do ecu

 

dokladnie tak zrobic mozna. Ja mam taki zestaw http://www.ebay.co.uk/itm/Innovate-Motorsports-MTX-L-Wideband-Lambda-AFR-Gauge-with-Sensor-3844-/222050533735?hash=item33b33e4167:g:SFAAAOSwcdBWRKsd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh a ja myślałem że 600-700 to normalna cena bo tyle dawałem ze 3 lata temu ale wtedy w Polsce to nawet tego za bardzo nie widziałem więc tez z zagramanicy. Oczywiście to wlicza cenę sondy, która sama ze 3 stówki potrafi kosztować. Tak na marginesie ja mam LC-1 a teraz jak nowe to LC-2 albo ten wbudowany w zegar.

 

Ogólnie LC-1 (pewnie 2 też) ma dwa wyjścia analogowe, które często konfiguruje się tak, że jedno daje sygnał o napięciu liniowo zależnym od AFT i można łatwo do dowolnego wskaźnika a nawet woltomierza podpiąć ;-) Drugie natomiast ustawia się tak, że dla AFR nieco poniżej 14.7 ma napięcie bliskie 0V a nieco powyżej bliskie 1V a tylko po środku jest stromo nachylona charakterystyka - czyli dostajemy sygnał bardzo zbliżony do tego ze zwykłej wąskopasmowej sądy.

 

Można zrobić tak jak piszesz, że masz szerokopasmowa na stałe - ja tak mam w Coupe z tym, że mam seryjne ECU i do niego podpięty sygnał symulujący zwykłą sondę a ten szerokopasmowy do zegara AFR. U Ciebie można podpiąć szerokopasmowe wyjście do DETa ale można też wąskie a AFR obserwować z drugiego wyjścia lub na kompie (jest wyjśice na port szeregowy z LC-1) i stroić samemu patrząc na wskazanie AFRu bo DET bez tego tez da sobie radę jak mu powiesz co ma robić. Pewnie jednak opcja z podpięciem szerokopasmowego sygnału do DETa jest lepsza. Drugi możesz do ori ECU oczywiście tak jak napisałeś. Sygnał z szerokiego możesz rozgałęzić i dac do zegara, nie powinno być z tym problemu raczej. Możesz też tak jak wspomniałem obserwować sobie na kompie.

 

Na marginesie myślałem kiedyś nad zrobieniem "zegara", który pobierał by AFR z LC-1 po porcie szeregowym a nie analogowo bo protokół jest opisany na stronie Innovate'a. Zawsze to bezpośrednia wartość bez błędów analogowych ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc, trochę mi się rozjaśniło w temacie. Co do ceny z ebaya to przy kursie funta 5,47zł to wychodzi ~842zł, ale to i tak o ponad 100zł taniej niż w polskich internetach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbyś z jakiegoś powodu jednak chciał w polskich internetach to bez zegara jest tylko trochę drożej: http://allegro.pl/innovate-3877-lc-2-kontroler-sondy-afr-lsu-4-9-i6029923719.html  Oczywiście taki zestaw na yeah baju będzie jeszcze tańszy :phi:

 

Jak już wydawać tyle kasy to lepiej chyba jednak dołożyć do tego zegara. Zawsze ma się na bieżąco podgląd AFR w razie gdyby coś się rozjechało czy jakaś usterka powstała ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze zamiast kupowac det3 i do tego lc2 to kupic kompa SA, ottomotiwe ee3? I tak stroci to od podstaw :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

probowales tego ee3 ?? Bo ja mialem ee2 i to byla porazka straszna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie probowalem, al qg specyfikacji ee3 jest sporo fajniejsze niz ee2. Jest kilka aut ktore na tym smiga. Chyba nawet jakies v8 audi guzior z racingforum odpalal i sobie chwali. I chyba polo vr6 turbo central na 1/4mili tez na ee3 lata. Cena jest mooocno atrakcyjna, dal bym im jeszcze szane :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cena na pewno jest fajna, nawet w wersji mini, ale support jest daremny. Moje ee2 ktore do mnie przyszlo po podlaczeniu puscilo tylko dymka. Chyba 2 tygodnie prosilem sie o jakis kontakt w sprawie gwarancji. Najlepiej to widac po ich stronie internetowej. Tam dalej na glownej stronie pokazuje ee2 a ee3 jest juz w sprzedazy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie dawno nie zagladales tam, w sklepiejjest ee3 jakis czas oficjalnie. Forum, fakt lezy i kwiczy :-P co jakis czas ktos tam zaglada i cos napisze, ale ruchu jak na forum o emu nie ma sie co spodziewac :-( a szkoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie AFRa to w tym wątku opisałem jeden ze sposobów na w miarę tanie rozwiązanie:

https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/419008-szerokopasmowa-sonda-lambda-diy/

Przy okazji miałbym małą prośbę: Czy ktoś ma i mógłby udostępnić bazowe ustawienia do DET3 do trybu FIT dla silnika wolnossącego 1.1 z górą od 1.2 8v z wtryskami w full-grupie, na pompie 3bar? Głównie mi chodzi o ustawienia rzeczy związanych z paliwem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewentualnie czy mógłby ktoś podpowiedzieć jakie ustawić czasy wtrysku w mapie: cranking?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello

I have on my 1.2 mpi turbo det3

Its ok for sync but when i try to connect injectors on fit mode its overfuelling its 190 cc injectors some body help me?

Thks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.