alan78 Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 Opisze swoj problem z mysla ze ktos moze mi pomoze, bo mi juz rece opadaja. Opis sytuacji: Odpalam samochod, silnik pracuje na troche wiekszych obrotach ( zimne dni ). Wszystko wyglada zwyczajnie. Zaczynam jechac, po przejechaniu kilku kilometrow silnik zaczyna chwilami szarpac, na wolnych obrotach potrafi nawet zgasnac. Po odpaleniu ruszam i niby wszystko normalnie. Za kilka chwil ta sama sytuacja, ale nie zawsze. Zdarzy sie ze przejade 100 km i nic sie nie dzieje. Zauwazylem ostatnio ze czasem gasnie podswietlenie licznika, spada wskazowka obrotomierza - tak jakby zanikalo zasilanie. Obserwuje wszystko od dluzszego czasu. Ostatnio zaczelo nim szarpac po odpaleniu, gdy pracowal jeszcze nie rozgrzany ( zaraz po odpaleniu ). Wyczyscilem krokowca, przepustnice - bez skutku. ( myslalem, ze to krokowiec.... ) Podejrzewam, ze przyczyna tkwi gdzies po elektrycznej stronie. Wymienilem swiece i kable. Dalej to samo. Moze mi ktos podsunie jakies sugestie gdzie jeszcze szukac zrodla problemu. Mi juz powoli rece opadaja, bo nie chce wymieniac po kolei wszystkiego co mi sie tylko nasunie :? Moze ktos mial takie objawy ? Samochod niby ma instalacje LPG, ale powyzsza sytuacja wystepuje nawet przy calkowicie wylaczaonej instalacji LPG. Samochód to punciak 1, silnik 1.2 60 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 Zdarza Ci się coś takiego może? Tu sytuacja gdzie po jeździe, ostygnięty silnik jest odpalany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 podłączyć pod komputer i sprawdzić czy czujniki temperatury dobrze pokazują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 reset autoadaptacji i obserwacja zjawiska bez jazdy na lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alan78 Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Zaczne od podłączenia komputera, podejrzewam jeszcze czujnik obrotów wału. Nie wiem czy program diagnostyczny moze mi pokazac jak on pracuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 jak miałem trafiony czujnik to bardzo skakało wyprzedzenie zapłonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adago50 Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Kolego sprawdź może alternator dla pewności, ja miałem podobnie przygasało mi podświetlenie licznika predkosciomierz opadał na dół, też nie wiedziałem co sie dzieje aż pewnego dnia podczas jazdy padł całkowicie alternator i sprawa się wyjaśnila, teraz dla kontroli pracy alternatora kupiłem sobie taki mały elektroniczny zegar który podczas jazdy pokazuje mi stopień ładowania aku . A nie zapala ci się czerwona kontrolka silnika (marchewka) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alan78 Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Nic sie nie pokazuje, zadna "marchewka". Podpialem sie ostatnio pod kompa. Zapisane byly 3 bledy. 1. Blad sondy Lambda 2. Bład wtrysku 3. Czujnik polozenia wału Skasowalem wszystkie. Samochod odpalil normalnie, po przejechaniu kilku kilometrow ponowny blad wtrysku i sondy. Wczoraj podpialem sie ponownie, zauwazylem ze blad wtrysku pojawia sie dokladnie w momencie przechodzenia z Pb na LPG. Czytalem ze to moze wystepowac przy przelaczaniu na gaz. Czasem gdy zrobie probe na postoju, to przy przegazowaniu gdy obrotomierz zejdzie do swoich wolnych obrotow silnik zgasnie, silnik nie utrzyma swoich wolnych obrotow. Czyscilem krokowca, przepustnice. Powoli zaczyna mnie to przerastac i trace juz cierpliwosc. Podmienie jeszcze czujnik wału ( bo mam juz drugi ) i zobacze. Powiedzcie co jeszcze moze byc przyczyna szarpania i gasniecia silnika. Ponizej blad jaki wyłapałem wczoraj i dalej parametry w czasie pracy. Czy tam wszystko jest OK ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Zmniejsz zdjecia, bo forum sie rozjezdza. Przeciez mozna zrobic screen'a samego programu (aktywnego okna), a nie calego pulpitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.