Skocz do zawartości

126 bis swap 1.2 mpi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Małego kupiłem pod koniec listopada 2009,

tak wyglądał niedługo po zakupie:

4f2bdd3d81eaf2bfm.jpg618feed804361fabm.jpga6e5e0f9d6137f0dm.jpg4a18f319a8808766m.jpg27f74d321218a9e3m.jpgd35fef26ad9fb2b6m.jpge075545999eb2bcbm.jpg

Samochód nabyłem od drugiej właścicielki, pierwszym właścicielem był jej świętej pamięci ojciec. Z tego co się dowiedziałem to właścicielka miała zamiar zaprowadzić go na wieś gdzie skończyłby żywot wożąc ziemniaki.

W sierpniu 2010 miałem ambitny plan zrobić remont blacharsko lakierniczy i wybrać się na 7 ogólnopolski zlot fiata 126p ale nie wyrobiłem się czasowo.

Kilka zdjęć zrobionych w trakcie remontu:

e3104c46abd08d69m.jpg226c5fc8b68a7471m.jpg68e5407510e36eb5m.jpgde55a1f2dc661e8cm.jpg 9f39891e978de526m.jpg9f39891e978de526m.jpgca37dbf861ddb397m.jpg

I po remoncie:

5067e1b8e450873fm.jpgef114fbd67da27ccm.jpgaa8a460bf1e7c474m.jpgdsc09331k.th.jpgdsc09333.th.jpgdsc09334y.th.jpg

marzec 2011, silnik 700 dokonał swojego żywota frown.gif i zrobiło sie miejsce na nowe serce

dsc09335p.th.jpgdsc09336s.th.jpgdsc09349y.th.jpg

;D

dsc00036nce.th.jpgdsc00035uk.th.jpgdsc00034su.th.jpg

126 BIS reborn ;D pierwsze odplenie

mala wycieczka na myjnie i do harrego

dsc00053yk.th.jpgdsc00054ej.th.jpgdsc00055yr.th.jpgdsc00056ho.th.jpgdsc00057bj.th.jpgdsc00058zj.th.jpg

bisek przeszedł badanie techniczne ;D

dsc00063cw.th.jpg

8 ogólnopolski zlot 126p i zlot w manufakturze w Łodzi oraz kzk na motodromie:

dsc00101vf.th.jpgdsc00103u.th.jpgdsc00100ba.th.jpgp1160350h.th.jpg img0008bu.th.jpg 52967166.th.jpg 89651140.th.jpg 75595233.th.jpg 88027470.th.jpg 74842237.th.jpg 13701502.th.jpg38644421.th.jpg 30577523472265324378810.th.jpg 31640522166427456828210.th.jpg 38365922166429456828010.th.jpg

w międyzczasie było jeszcze kilka modyfikacji, między innymi wariacje na temat licznika:

c257ccb81739e8aemed.jpg

fotele InterGroclin zreanimowane dzięki pomocy mamusi biglaugh.gif

dsc09331k.th.jpg dsc09333.th.jpg dsc09334y.th.jpg

tripody:

7cb52664c09c0c566c9f3bcbdd02fdb7.jpg

przybyło kilka wskaźników

22271393.jpg

A teraz trochę aktualnych zdjęć:

21302153.jpg 21302125.jpg 21302363.jpg 21302345.jpg

Tak więc wygląda mój bisek, jestem otwarty na wszelaką krytykę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobre czasy zanim 700tka wyzionęła ducha

> silnik konsumował 0,7l oleju na 1000km ale to było nic, uszczelka pod głowica go dobiła jak

> rozebrałem to się okazało ze wszystko jest do roboty w tym silniku

No dobra, ale nawet kapitalka w takim motorze, to jakoś po kieszeni mocno nie trzepie... icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ceniasy 700 to nie bisowskich motorach latały? Chyba aż tak źle nie było - poza dostępem do

> silnika.

Silnik bisa był protoplastą silnika 700 - bisowski był prawoobrotowy, siedemsetkowy - lewoobrotowy. Pociągało to za sobą oczywiście wszelkie konsekwencje, choć widziałem już bisa z silnikiem 700 z cienkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BIS, to techniczne nieporozumienie

Ja do mojego BIS-a mam kilka zastrzeżeń:

- cieknące przewody do nagrzewnicy - skończyło się tym, że musiałem rozpuruć tunel (przecinakiem) i wstawić nowe rurki - tym razem miedziane, po czym ponownie przyspawać górną pokrywę tunelu.

- skomplikowany gaźnik - regenrowałem osie + komplet wszystich uszczelek - po ostatecznym ustawieniu palił 4,5 litra, ale jechał tylko do 95 km/h

- zaczął brać olej, najpierw mało, potem coraz więcej.

Co było dalej nie wiem, bo się rozstałem z autem.

Z plusów:

- normalnie rozwiązane ogrzewanie

- dwubiegowa dmuchawa

- dodatkowy bagażnik

- tylna klapa umoliwiająca przewożenie czegoś większego

- standardowe wyposażenie BIS-a to topowe wyposażenie Malucha z tamtych lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam zajawkę na nowy setup, już rozpoczałem poszukiwania silnika i skrzyni ewentualnie dawcy.

> Upatrzyłem sobie boxera z alfy romeo 1.7 16v

> na wiosnę może wszystko na dobre ruszy jak się cieplej zrobi

Ciekawą opcją jest wstawienie silnika z Garbusa cool.gif Przynajmniej mniej miejsca wtedy to zajmie, bo silnik będzie za tylną osią, w przypadku boksera Alfy trzeba już wstawiać centralnie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spokojna twoja rozczochrana, juzja go jakos zamontuje z tyłu

> nie wiem jeszcze jaką skrzynię biegów zastosuję ale na pewno silnik wyladuje z tyłu, może nawet uda

> się go upchać pod fabryczna pokrywą silnika

Kombinuj zatem ok.gif Na standardowej skrzyni z Alfy jak założysz silnik za tylną osią to będziesz miał 1 bieg do przodu i 5 wstecznych zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja do mojego BIS-a mam kilka zastrzeżeń:

> - cieknące przewody do nagrzewnicy - skończyło się tym, że musiałem rozpuruć tunel (przecinakiem) i

> wstawić nowe rurki - tym razem miedziane, po czym ponownie przyspawać górną pokrywę tunelu.

> - skomplikowany gaźnik - regenrowałem osie + komplet wszystich uszczelek - po ostatecznym

> ustawieniu palił 4,5 litra, ale jechał tylko do 95 km/h

Mój po małych modyfikacjach głowicy i gaźnika (mniejsza dysza na 1 gardz, większa na 2) spalał ok 4,3 przy przelotowej 110km/h, v maks - 125 - 130)

Prędkości oczywiście wg licznika

> - zaczął brać olej, najpierw mało, potem coraz więcej.

nie miałem tego problemu - pół do litra miedzy wymianami dało się przeżyć.

> Co było dalej nie wiem, bo się rozstałem z autem.

> Z plusów:

> - normalnie rozwiązane ogrzewanie

> - dwubiegowa dmuchawa

Z tych dwóch rzeczy najbardziej się cieszyłem w porównaniu do malucha.

> - dodatkowy bagażnik

> - tylna klapa umoliwiająca przewożenie czegoś większego

> - standardowe wyposażenie BIS-a to topowe wyposażenie Malucha z tamtych lat

Dodatkowym plusem była większa szyba tylna - lepiej się cofało (co przy 1 aucie w życiu ma znaczenie grinser006.gif )

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój po małych modyfikacjach głowicy i gaźnika (mniejsza dysza na 1 gardz, większa na 2) spalał ok

> 4,3 przy przelotowej 110km/h, v maks - 125 - 130)

> Prędkości oczywiście wg licznika

> nie miałem tego problemu - pół do litra miedzy wymianami dało się przeżyć.

U mnie wciągał z litr na 1000 km - w zasadzie tak jak obecnie Leopold devil.gif

> Z tych dwóch rzeczy najbardziej się cieszyłem w porównaniu do malucha.

> Dodatkowym plusem była większa szyba tylna - lepiej się cofało (co przy 1 aucie w życiu ma

> znaczenie )

> pozdr

U mnie argumentem była możliwość wsadzenia 20 cm głośników w półkę devil.gif

Umcyk, umcyk....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale jakoś tak stylistycznie mi nie podchodzi confused.gif

Z tym wlotem w atrapie to poszalałeś. Nie można było zrobić wlotu niżej z otworem w zderzaku?

Polakieruj chociaż tą siatkę w kolor nadwozia to może nie będzie się tak rzucać w oczy.

Jak się sprawują tripody?

21526431b137f945med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na temt wlotu powiem tyle ze funkcję swoja spełnia, podczas jazdy w mieście wiatrak prawie wcale się nie włącza

tripody jak na razie przeżyły już kilkanaście skrzyń i jakies 10000km

rwało się już prawie wszystko co mogło sie w tej skrzyni urwać/ukręcić/wyłamać

pod butem już sie zrobiło trochę mało więc pora na mocniejszy silnik ale już nie ze skrzynią 126p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Wszystko fajnie, ale jakoś tak stylistycznie mi nie podchodzi

> Z tym wlotem w atrapie to poszalałeś. Nie można było zrobić wlotu niżej z otworem w zderzaku?

> Polakieruj chociaż tą siatkę w kolor nadwozia to może nie będzie się tak rzucać w oczy.

> Jak się sprawują tripody?

znajomy malczak z fotki cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.