arek1992 Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 Witam Małego kupiłem pod koniec listopada 2009, tak wyglądał niedługo po zakupie: Samochód nabyłem od drugiej właścicielki, pierwszym właścicielem był jej świętej pamięci ojciec. Z tego co się dowiedziałem to właścicielka miała zamiar zaprowadzić go na wieś gdzie skończyłby żywot wożąc ziemniaki. W sierpniu 2010 miałem ambitny plan zrobić remont blacharsko lakierniczy i wybrać się na 7 ogólnopolski zlot fiata 126p ale nie wyrobiłem się czasowo. Kilka zdjęć zrobionych w trakcie remontu: I po remoncie: marzec 2011, silnik 700 dokonał swojego żywota i zrobiło sie miejsce na nowe serce ;D 126 BIS reborn ;D pierwsze odplenie mala wycieczka na myjnie i do harrego bisek przeszedł badanie techniczne ;D 8 ogólnopolski zlot 126p i zlot w manufakturze w Łodzi oraz kzk na motodromie: w międyzczasie było jeszcze kilka modyfikacji, między innymi wariacje na temat licznika: fotele InterGroclin zreanimowane dzięki pomocy mamusi tripody: przybyło kilka wskaźników A teraz trochę aktualnych zdjęć: Tak więc wygląda mój bisek, jestem otwarty na wszelaką krytykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 Pierwsze skojarzenie? WRZESIEŃ 2010, ŁÓDŹ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 25 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 dobre czasy zanim 700tka wyzionęła ducha silnik konsumował 0,7l oleju na 1000km ale to było nic, uszczelka pod głowica go dobiła jak rozebrałem to się okazało ze wszystko jest do roboty w tym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > dobre czasy zanim 700tka wyzionęła ducha > silnik konsumował 0,7l oleju na 1000km ale to było nic, uszczelka pod głowica go dobiła jak > rozebrałem to się okazało ze wszystko jest do roboty w tym silniku No dobra, ale nawet kapitalka w takim motorze, to jakoś po kieszeni mocno nie trzepie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > No dobra, ale nawet kapitalka w takim motorze, to jakoś po kieszeni mocno nie trzepie... BIS, to techniczne nieporozumienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > BIS, to techniczne nieporozumienie Bez przesady, nadwozie jak najbardziej na tak, jedynie silnik to porażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Bez przesady, nadwozie jak najbardziej na tak, jedynie silnik to porażka. No przecież mówię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > BIS, to techniczne nieporozumienie A ceniasy 700 to nie bisowskich motorach latały? Chyba aż tak źle nie było - poza dostępem do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > A ceniasy 700 to nie bisowskich motorach latały? Chyba aż tak źle nie było - poza dostępem do > silnika. Silnik bisa był protoplastą silnika 700 - bisowski był prawoobrotowy, siedemsetkowy - lewoobrotowy. Pociągało to za sobą oczywiście wszelkie konsekwencje, choć widziałem już bisa z silnikiem 700 z cienkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 w cienkich już było nieco lepeij bo odpadły regulacja zapłonu i luzów zaworowych 700tkę jak przegrzejesz to zaraz uszczelka leci z gaźnikami też miałem często i gesto jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > BIS, to techniczne nieporozumienie Ja do mojego BIS-a mam kilka zastrzeżeń: - cieknące przewody do nagrzewnicy - skończyło się tym, że musiałem rozpuruć tunel (przecinakiem) i wstawić nowe rurki - tym razem miedziane, po czym ponownie przyspawać górną pokrywę tunelu. - skomplikowany gaźnik - regenrowałem osie + komplet wszystich uszczelek - po ostatecznym ustawieniu palił 4,5 litra, ale jechał tylko do 95 km/h - zaczął brać olej, najpierw mało, potem coraz więcej. Co było dalej nie wiem, bo się rozstałem z autem. Z plusów: - normalnie rozwiązane ogrzewanie - dwubiegowa dmuchawa - dodatkowy bagażnik - tylna klapa umoliwiająca przewożenie czegoś większego - standardowe wyposażenie BIS-a to topowe wyposażenie Malucha z tamtych lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Mam zajawkę na nowy setup, już rozpoczałem poszukiwania silnika i skrzyni ewentualnie dawcy. Upatrzyłem sobie boxera z alfy romeo 1.7 16v na wiosnę może wszystko na dobre ruszy jak się cieplej zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Mam zajawkę na nowy setup, już rozpoczałem poszukiwania silnika i skrzyni ewentualnie dawcy. > Upatrzyłem sobie boxera z alfy romeo 1.7 16v > na wiosnę może wszystko na dobre ruszy jak się cieplej zrobi Ciekawą opcją jest wstawienie silnika z Garbusa Przynajmniej mniej miejsca wtedy to zajmie, bo silnik będzie za tylną osią, w przypadku boksera Alfy trzeba już wstawiać centralnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 spokojna twoja rozczochrana, juzja go jakos zamontuje z tyłu nie wiem jeszcze jaką skrzynię biegów zastosuję ale na pewno silnik wyladuje z tyłu, może nawet uda się go upchać pod fabryczna pokrywą silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > spokojna twoja rozczochrana, juzja go jakos zamontuje z tyłu > nie wiem jeszcze jaką skrzynię biegów zastosuję ale na pewno silnik wyladuje z tyłu, może nawet uda > się go upchać pod fabryczna pokrywą silnika Kombinuj zatem Na standardowej skrzyni z Alfy jak założysz silnik za tylną osią to będziesz miał 1 bieg do przodu i 5 wstecznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 tyle wiem albo odwróce mechanizm różnicowy albo inna skrzynia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > spokojna twoja rozczochrana, juzja go jakos zamontuje z tyłu I będzie szedł "na koło" przy mocniejszym depnięciu, czy dwa worki z zieniakami będziesz w bagażniku woził? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 a niech idzie na koło, bedzie więcej fanu na kresce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > a niech idzie na koło, bedzie więcej fanu na kresce Fun to będzie na łuku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > Ja do mojego BIS-a mam kilka zastrzeżeń: > - cieknące przewody do nagrzewnicy - skończyło się tym, że musiałem rozpuruć tunel (przecinakiem) i > wstawić nowe rurki - tym razem miedziane, po czym ponownie przyspawać górną pokrywę tunelu. > - skomplikowany gaźnik - regenrowałem osie + komplet wszystich uszczelek - po ostatecznym > ustawieniu palił 4,5 litra, ale jechał tylko do 95 km/h Mój po małych modyfikacjach głowicy i gaźnika (mniejsza dysza na 1 gardz, większa na 2) spalał ok 4,3 przy przelotowej 110km/h, v maks - 125 - 130) Prędkości oczywiście wg licznika > - zaczął brać olej, najpierw mało, potem coraz więcej. nie miałem tego problemu - pół do litra miedzy wymianami dało się przeżyć. > Co było dalej nie wiem, bo się rozstałem z autem. > Z plusów: > - normalnie rozwiązane ogrzewanie > - dwubiegowa dmuchawa Z tych dwóch rzeczy najbardziej się cieszyłem w porównaniu do malucha. > - dodatkowy bagażnik > - tylna klapa umoliwiająca przewożenie czegoś większego > - standardowe wyposażenie BIS-a to topowe wyposażenie Malucha z tamtych lat Dodatkowym plusem była większa szyba tylna - lepiej się cofało (co przy 1 aucie w życiu ma znaczenie ) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > Mój po małych modyfikacjach głowicy i gaźnika (mniejsza dysza na 1 gardz, większa na 2) spalał ok > 4,3 przy przelotowej 110km/h, v maks - 125 - 130) > Prędkości oczywiście wg licznika > nie miałem tego problemu - pół do litra miedzy wymianami dało się przeżyć. U mnie wciągał z litr na 1000 km - w zasadzie tak jak obecnie Leopold > Z tych dwóch rzeczy najbardziej się cieszyłem w porównaniu do malucha. > Dodatkowym plusem była większa szyba tylna - lepiej się cofało (co przy 1 aucie w życiu ma > znaczenie ) > pozdr U mnie argumentem była możliwość wsadzenia 20 cm głośników w półkę Umcyk, umcyk.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 Wszystko fajnie, ale jakoś tak stylistycznie mi nie podchodzi Z tym wlotem w atrapie to poszalałeś. Nie można było zrobić wlotu niżej z otworem w zderzaku? Polakieruj chociaż tą siatkę w kolor nadwozia to może nie będzie się tak rzucać w oczy. Jak się sprawują tripody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 na temt wlotu powiem tyle ze funkcję swoja spełnia, podczas jazdy w mieście wiatrak prawie wcale się nie włącza tripody jak na razie przeżyły już kilkanaście skrzyń i jakies 10000km rwało się już prawie wszystko co mogło sie w tej skrzyni urwać/ukręcić/wyłamać pod butem już sie zrobiło trochę mało więc pora na mocniejszy silnik ale już nie ze skrzynią 126p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 To fakt, maluchowska skrzynia nie jest przystosowana do takiego momentu obr. i jest strasznie krótka. 1.2 8V 75km będzie Ci często skrzynie kończył. Skoda Rapid? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 skrzynia jeszcze nie wiem ale silnik bedzie 1.7 16v boxer z alfy romeo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streetfighter91 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Wszystko fajnie, ale jakoś tak stylistycznie mi nie podchodzi > Z tym wlotem w atrapie to poszalałeś. Nie można było zrobić wlotu niżej z otworem w zderzaku? > Polakieruj chociaż tą siatkę w kolor nadwozia to może nie będzie się tak rzucać w oczy. > Jak się sprawują tripody? znajomy malczak z fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 o - znajoma belka motór też z różowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 nie, silnik nie jest od różowego silnik z różowego poszedł do kolegi ze Zgierza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > nie, silnik nie jest od różowego > silnik z różowego poszedł do kolegi ze Zgierza do niebieskiego 1,1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Tak ale obecny właściciel się bierze za to jak pies do jeża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 sezon się zaczyna to trzeba w końcu poskąłdac padake do kupy na pierwszy ogień poszła wymiana miski jeszcze tylko skombinować używanego smoka w jednym kawałku i można składać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 > sezon się zaczyna to trzeba w końcu poskąłdac padake do kupy > na pierwszy ogień poszła wymiana miski > jeszcze tylko skombinować używanego smoka w jednym kawałku i można składać Mam takiego smoka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 jak nie znajdę na miejscu to sie odezwę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.